Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 January 2012, 05:50   #21
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Sorry hoor maar ik ben hier al bijna een halve dag (en zo'n dertig e-mails over en weer verder) mee bezig en ik krijg tamelijk halfslachtige informatie.

Om een voorbeeld te noemen een firewall is geen andere browser.
Ik heb verder zelf niet zo op de inhoud van de tekst gelet, gewoon geplaatstwat ik doorkreeg, een Fire Wall is zeker geen andere browser, maar daar had ik verder niet op gelet. Het is zowel voor Von als voor jou lastig, zij vind het zelf ook niet leuk voor jou, je wilt niemand extra werk bezorgen.

Maar jullie hebben onderling ook contact dus een dergelijk misverstand moet op te lossen zijn. De ervaring leert, dat het vaak iets heel simpels is. Mischieen is het even handiger om te bellen? En jou pogingen worden zeker wel gewaardeerd, dus meer dan je best doen kun je niet. Waar het ophoud houdt het op. Maar daarom moet het wel op te lossen zijn op ten duur. Wij hebben hier ook al de meest moeilijke dingen opgelost. En wat Rob zegt van de stekker, dat is nog zo een gek advies niet bij veel pc problemen. Soms is het zelf gewoon de kwestie van de router overnieuw opstarten of iets dergelijks, had ik vorige week.

maar het is wel vreemd dat het maar een site betreft in dit geval. Kan ook nog iets met cookies zijn, misschien. Hoop dat ik nog wat van mijn pc deskundige hoor. Heb haar al na de precieze foutmelingen gevraagd.
Als het zo is, meld ik het wel, maar hier is het vandaag ook gekke henkie dag.

Von had zich vergist, het moet dan ook Fire Fox zijn.

Wijziging aangebracht door Ulla op 30 January 2012 om 06:14.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 January 2012, 06:19   #22
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Misschien hebben jullie hier wat aan, ik zoek altijd alles op in een dergelijk geval en met een beetje intuïtie en kennis lukt het dan opeens weer.

http://www.onemorething.nl/community...-meer-bezoeken
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 January 2012, 09:28   #23
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Intussen met mijn computerdeskundige gepraat, als hij nog meer weet, danzet ik het erbij!

Dat heeft hij tot nu toe gezegd:



cookies verwijderen op haar pc
andere browser idd.


maar dat gaat niet helpen als fire fox niet hielp

2de optie;
en als dat t niet is
dan is t een server side ip block
(wat me ook logischer lijkt)
maar dat staat dan wel buiten t forum , eerder nog een niveau hog



nog een optie
goh denk dat t niet echt aan haar pc zit
eerder aan de server kant
maar dan wel niet binnen forum maar niveau hoger
block op de firewall van de server

als firefox niet hielp
ben ff aan t nadenken hoor
ik denk aan een block op de firewall van de server / provider




je kunt er overigens van uitgaan,dat hij het meestal bij het rechte eind heeft, het is zijn vak en hij heeft bij mij altijd alles opgelost.Hij geniet mij grenzeloos vertrouwen.
Ook met mijn website, die is al heel vaak gehackt, nu heeft hij hem zo dichtgetimmerd dat het goed gaat toi toi toi

Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 January 2012, 12:51   #24
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
met een beetje intuïtie...
of gewoon je instinct volgen en het ding driehoog het raam uit mieteren.
als-tie het daarna nog doet, wel even oppassen er is altijd nog zoiets als een RAM-geheugen

(verder heb ik geen suggesties.
ik hoop voor alle betrokkenen dat het snel opgelost kan worden )
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 30 January 2012, 12:59   #25
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Misschien hebben jullie hier wat aan, ik zoek altijd alles op in een dergelijk geval en met een beetje intuïtie en kennis lukt het dan opeens weer.

http://www.onemorething.nl/community...-meer-bezoeken
Dit is mooi in de roos Ulla.. soortgelijk probleem, alleen betreft het hier een sitebeheerder die niet op z'n eigen site kan komen.

Allereerst geeft de vragensteller, bij wie het hier niet werkt, informatie waar je wat aan hebt. Er staat wat voor een computer/browser ik ook gebruik, met andere woorden er is een andere browser en computer ingezet om te zien of dat wél werkt.

Of dat gedaan is, is me nog niet geheel duidelijk.

Op andere locaties, zegt vragensteller, werkt het wel, hetgeen Von en ik ook geconstateerd hebben.

Bij vragensteller is gepingd maar ook daar doet het ip-adres van de sites niks.

Von heeft, volgens zeggen, zoals ook vragensteller, de modem/router van het netwerk gereset.

Ook zoals bij vragensteller was bij de server van het Zelfkennisforum aan de hand dat een paar weken terug de PHP is vernieuwd naar een modernere versie. Ik heb hier gedacht aan de oorzaak maar dat is al een paar weken terug en Von heeft geen problemen daarvan ondervonden.

Ook zoals vragensteller denk ik dat het niet aan de site ligt.

Van de antwoorden hebben Von en ik hetzelfde geprobeerd, namelijk vanaf verschillende punten en ook extern pingen. Het lukt vanaf elders maar niet vanaf haar eigen computer.

De vragensteller zegt gedacht te hebben aan een foutje in de DNS. Ik zelf dacht ook aan de DNS (het domain name system) is het systeem dat ervoor zorgt dat namen worden omgezet in IP-adressen en IP-adressen weer in namen. Vandaar dan ook onze probeersels van het pingen naar de naam 'zelfkennisforum.nl' en het IP adres '85.158.203.6' van het forum. Echter lijkt het mij bij een fout van het DNS niet erg logisch dat het DNS mij wél een echo geeft en Von niet.

Jammer dat de vraagstelling niet tot een oplossing leid want hier lijkt iets soortgelijks aan de hand.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 January 2012, 13:14   #26
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ook zoals bij vragensteller was bij de server van het Zelfkennisforum aan de hand dat een paar weken terug de PHP is vernieuwd naar een modernere versie. Ik heb hier gedacht aan de oorzaak maar dat is al een paar weken terug en Von heeft geen problemen daarvan ondervonden.
hier staat iets anders...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Von Bekijk bericht
Ik heb er al langer dan vandaag last van.
Ik kan dan wel op het forum komen maar als ik iets aanklik is het supertraag.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 30 January 2012, 13:24   #27
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
2de optie;
en als dat t niet is
dan is t een server side ip block
(wat me ook logischer lijkt)
maar dat staat dan wel buiten t forum , eerder nog een niveau hog
Het lijkt mij juist helemaal niet logisch, allesbehalve logisch en daarom een reden dat ik er niet aan wilde om meteen maar mijn provider te bellen.

En wat blijkt het IP adres van Von is achter de firewall geplaatst vanwege een overmaat aan dataverkeer vanaf haar IP adres.

Dus ik heb de volgende email laten uitgaan.

Citaat:
Von ik heb gebeld met de provider en je hebt gelijk, het is onvoorstelbaar maar alleen jouw IP adres blijkt achter de Firewall van de server te zijn gezet met als gevolg dat je geblokkeerd bent. De reden zeggen ze is veel dataverkeer vanaf jouw IP adres naar de server.

Het is nog niet opgelost want ik moet zelf van alles ondernemen voordat er iemand naar gaat kijken maar dan hoef je alvast niet ergens ander naar een oorzaak te zoeken.

Groetjes
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 January 2012, 13:29   #28
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
hier staat iets anders...
Veel dataverkeer en een trage verbinding kan ook duiden op een virus.

Maar inderdaad het forum is zo af en toe wat aan de trage kant, maar zo af en toe ook gewoon weer snel.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 January 2012, 13:32   #29
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Je hebt het er maar druk mee, Renoir. Ik vind het wel tof van je, dat je je zoveel moeite getroost. En goed dat de oorzaak nu bekend is.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 30 January 2012, 13:44   #30
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Veel dataverkeer en een trage verbinding kan ook duiden op een virus.

Maar inderdaad het forum is zo af en toe wat aan de trage kant, maar zo af en toe ook gewoon weer snel.
okay.
Het viel me op en dacht dat het misschien een stukje van de puzzel zou kunnen zijn.
Ik lees nu ook dat jullie intussen al een stuk dichter bij de oplossing zijn,
slagvaardige admin AdPoWeR
glans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.