Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 December 2021, 14:06   #21
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wat heeft een narcist er aan uit jouw mond te vernemen dat hij een narcist is.
Niks. De enige die jou kan verhelpen van je narcisme dat ben je zelf. En dat ga je niet doen. Dus ga je door met je gedrag. Ik kom hier dan ook niet voor jou.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 24 December 2021, 14:11   #22
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard Narcisme voor dummies

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Niks. De enige die jou kan verhelpen van je narcisme dat ben je zelf. En dat ga je niet doen. Dus ga je door met je gedrag. Ik kom hier dan ook niet voor jou.
Wat zijn de kenmerken van een narcist?
Mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis houden weinig rekening met anderen. Ze kunnen zich niet zo goed in een ander inleven en gebruiken andere mensen vooral voor hun eigen doelen. Ze hebben een grote behoefte aan bewondering en reageren doorgaans met woede op elke vorm van kritiek of afwijzing.

Zal een narcist ooit veranderen?
Een narcist zal niet veranderen, want volgens hem is er niets mis met hem. ... Met name psychopathische trekken zoals gebrek aan empathie, grandiositeit, en gevoelsarmoede lijken betrekkelijk resistent tegen verandering en juist deze trekken vertoont iemand met de narcistische persoonlijkheidsstoornis.

Om recht te doen aan de opzet van dit forum heb ik hierop gecontempleerd. Noppes.
 
Oud 24 December 2021, 14:29   #23
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wat zijn de kenmerken van een narcist?
Mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis houden weinig rekening met anderen. Ze kunnen zich niet zo goed in een ander inleven en gebruiken andere mensen vooral voor hun eigen doelen. Ze hebben een grote behoefte aan bewondering en reageren doorgaans met woede op elke vorm van kritiek of afwijzing.
Goed zo, Laurens ten voeten uit. Je houdt geen rekening met mensen die wel weten 'wat' ze zijn. Je hebt een niet te beheersen behoefte aan bewondering van de andere users. Zolang ze je 'zelfkennis' bevestigen dan zijn ze oké.

En als je tegengesproken wordt dan ontsteek je in woede en gooi je users van het forum af.

Uit liefde voor jou please ik de narcist Laurens niet. Ik schrijf ronduit dat jouw zelfkennis zich op een abominabel niveau verkeert. Je weet helemaal niet wat je bent, je hebt een verhaaltje verzonnen en voor waar aangenomen.

Een verhaaltje waar je jarenlang aan hebt gewerkt. Net zoals Boni, steeds maar jezelf verbeterend. Zij het dat jouw verhaaltje beter klopt dan die van Boni. Maar dat is alleen maar omdat je intelligenter bent......
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 24 December 2021, 14:31   #24
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht

Om recht te doen aan de opzet van dit forum heb ik hierop gecontempleerd.
Vergeet dat contempleren maar, daar ben je helemaal niet aan toe, je begrijpt er niks van. Ik heb het je al uitgelegd, maar je bent niet in staat om wat dan ook te ontvangen.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 24 December 2021, 14:35   #25
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard Balk en splinter

Zoals het forum er nu uit ziet is het toe aan een andere benaming.
Bv : balk en splinter forum.
Anna is offline  
Oud 24 December 2021, 14:46   #26
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Zoals het forum er nu uit ziet is het toe aan een andere benaming.
Bv : balk en splinter forum.
In de dualiteit gaat het nu eenmaal zo af en toe "van dik hout zaagt men planken". Dan vliegen de splinters en de balken in het rond.

Het valt niet mee op een forum met afgeronde zoekers om diezelfde afgeronde zoekers te wijzen op zaken. Dan zijn ze immers niet meer afgerond. En dat doet nu eenmaal pijn.....

En niks mis met pijn. Zonder pijn gaat het zelfonderzoek nu eenmaal niet.
Dat het de persoon is die lijdt behoeft geen betoog.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 24 December 2021, 16:00   #27
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Luister, Laurens. Voor mij ben je niet meer dan een kletsmeier die aan neo-advaita doet. Van Rob had ik een beter gevoel, maar na zijn onzinnige beweringen is dat gevoel onterecht gebleken. Ik schrijf hier niet voor jou, je interesseert mij niet. Ik denk dat je een narcist bent met een minderwaardigheidscomplex, dus als ik je tegenspreek ben ik per definitie de sjaak. Dit heel forum is in werkelijkheid alleen maar om hier jouw haan koning te kunnen laten kraaien....zodat jij met je minderwaardigheidsgevoelens kunt omgaan.

Als er iemand ongeschikt is om mensen te begeleiden dan ben jij het wel.
Niks nieuws onder de zon, de wereld zit vol met bedriegers.
Laurens heeft zichzelf intellectueel 'schaak' gezet, om houvast te behouden op de ont,dekking van een niets zeggend.. perspectief.
Dat niets zeggende perspectief is hij continu vol verve aan het invullen met vervolgtrekkingen die ter plekke worden verzonnen door jawel.. zijn intellect.
Dat niets zeggende perspectief is binnen een 'zelf'- beleving nogal een ont,dekking. Het zorgt er oa voor dat je gevrijwaard kunt blijven van kritiek, andere 'zienswijzen, ego gerichte feedback, etc etc, (de lijst is lang) door je te verschuilen achter de invullingen waarmee dat niets zeggende perspectief onvermoeibaar a la minuut kan worden ingevuld. Dat alles puur ten gunste van de 'invuller' want die voorziet zichzelf zo van munitie en proviand.. Zonder uit zijn bunker te voorschijn hoeven te komen. (Laurens in een notendop)

Ergens gebruik jij de voorstelling ;Rond lopen in een te grote broek..;, ik vind dat wel passend op Laurens.

Let wel, ik heb niks tegen zijn mens zijn.. maar zijn praatjes kloppen van geen kanten. Hij heeft 'zicht op een kiertje in 'zijn' ego muur (Hij ziet de kier, maar heeft totaal geen zicht op wat er achter zit.) en is in de veronderstelling zo alles te 'zien.. niks is minder waar, niet omdat ik dat zeg, maar juist om wat hij allemaal zegt.

Het zou hem sieren een beetje minder hoog van de toren te blazen m.b.t. hoe 'anderen' hier hun bevindingen in en mee hebben.
Guido is offline  
Oud 24 December 2021, 16:11   #28
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Laurens heeft zichzelf intellectueel 'schaak' gezet, om houvast te behouden op de ont,dekking van een niets zeggend.. perspectief.
Dat niets zeggende perspectief is hij continu vol verve aan het invullen met vervolgtrekkingen die ter plekke worden verzonnen door jawel.. zijn intellect.
Dat niets zeggende perspectief is binnen een 'zelf'- beleving nogal een ont,dekking. Het zorgt er oa voor dat je gevrijwaard kunt blijven van kritiek, andere 'zienswijzen, ego gerichte feedback, etc etc, (de lijst is lang) door je te verschuilen achter de invullingen waarmee dat niets zeggende perspectief onvermoeibaar a la minuut kan worden ingevuld. Dat alles puur ten gunste van de 'invuller' want die voorziet zichzelf zo van munitie en proviand.. Zonder uit zijn bunker te voorschijn hoeven te komen. (Laurens in een notendop)

Ergens gebruik jij de voorstelling ;Rond lopen in een te grote broek..;, ik vind dat wel passend op Laurens.

Let wel, ik heb niks tegen zijn mens zijn.. maar zijn praatjes kloppen van geen kanten. Hij heeft 'zicht op een kiertje in 'zijn' ego muur (Hij ziet de kier, maar heeft totaal geen zicht op wat er achter zit.) en is in de veronderstelling zo alles te 'zien.. niks is minder waar, niet omdat ik dat zeg, maar juist om wat hij allemaal zegt.

Het zou hem sieren een beetje minder hoog van de toren te blazen m.b.t. hoe 'anderen' hier hun bevindingen in en mee hebben.
Zijn praatjes kloppen niet. Waarheid en bewustzijn zijn niet synoniem. Enfin, ik heb dat met tal van argumenten aangetoond, maar argumenten volstaan nu eenmaal niet. Laurens wil zijn subjectieve waarheid er doordrukken. Ik zou dat over mijn kant kunnen laten gaan. (De meest wijze van de twee zijn). Maar soms moet je even wat stennis schoppen, dat is het enige waar men in de wereld van de vormen gevoelig voor is. Dan is hij weer even koest en kan er mss over enige tijd weer een zinnige discussie ontstaan.

Je moet het spel nu eenmaal meespelen zoals het gespeeld wordt in 'de wereld'.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 24 December 2021, 16:36   #29
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Zoals het forum er nu uit ziet is het toe aan een andere benaming.
Bv : balk en splinter forum.
Nog steeds is het hier de bedoeling om te zien of meekijken. Een excellente gelegenheid is dat gekrakeel om te zien waar ego opspeelt. Constatering als zou het gaan op een balk/splinter forum is typeren, en daarmee wegzetten en dan kijk je er niet meer naar.
 
Oud 24 December 2021, 16:41   #30
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nog steeds is het hier de bedoeling om te zien of meekijken. Een excellente gelegenheid is dat gekrakeel om te zien waar ego opspeelt. Constatering als zou het gaan op een balk/splinter forum is typeren, en daarmee wegzetten en dan kijk je er niet meer naar.
Ik voldoe dus aan de forumdoelstelling. Ik kijk met je mee en geef je aanwijzingen. Maar als ik dat doe dan wordt je als een boze kleuter en begint met je speelgoed te gooien. Je hebt jezelf als alwetend verklaart....ten onrechte.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.