Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 December 2012, 12:18   #21
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je zou bij vluchtelingenwerk moeten gaan werken ....
Zo te zien kan ik haar niet doen inzien dat ze vlucht, dus is niet mijn taak.
Blijf je hier op het forum, of hol je achter haar aan?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:19   #22
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Heeft Gargamel zijn 'gevangenis' verlaten? Jij hield hem juist gevangen in verband met Jadi.
... (de 'jij' is voor wie dat aangaat)
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:22   #23
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Dat verkondigen zie ik graag gebeuren ... Of alles wat zich voordoet als mening ook een mening is, ... ? Het is soms een aanval tegen de persoon of tegen een groep van mensen die onder de mom van mening in diskrediet worden gebracht.
Tegen dat vermommen zeg ik ook 'vaarwel'.
Je ziet hoe iets dat kompleet was vastgeroest door een 'gebeuren' in beweging komt.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:22   #24
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

De thema is chantage. Vanaf het begin heeft dat gespeeld. Toen in het begin, en nu weer.
Het is een kwestie van 'je wil' opdringen. Van iedere betrokkene.

Succes een ieder!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:23   #25
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht

Wie zegt overigens dat mensen niet al weerbaarder zijn geworden terwijl wij het nog steeds nodig vinden ze te beschermen door 'kwade elementen' te weren ?
Dat weet ik dus niet. Jij wel? Heb je geïnformeerd? Of vond je dat simpelweg niet nodig? Dat is dus precies mijn punt. Dat jij meent te kunnen/moeten bepalen wanneer een ander ergens maar klaar mee moet zijn? Zoals gezegd, heb je dat recht vanzelfsprekend. Maar het verdient voor mij niet de schoonheidsprijs. En als er ook nog eens een keer geen (directe) aanleiding voor is, dan snap ik het helemaal niet.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:25   #26
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat weet ik dus niet. Jij wel? Heb je geïnformeerd? Of vond je dat simpelweg niet nodig? Dat is dus precies mijn punt. Dat jij meent te kunnen/moeten bepalen wanneer een ander ergens maar klaar mee moet zijn? Zoals gezegd, heb je dat recht vanzelfsprekend. Maar het verdient voor mij niet de schoonheidsprijs. En als er ook nog eens een keer geen (directe) aanleiding voor is, dan snap ik het helemaal niet.
Alleereerst is er geen verplichting je zelf geweld aan te doen door hier te komen lezen en deel te nemen. Mensen zijn oud en wijs genoeg om zelf de nodige afstand te nemen. Ik kan en ga niet bepalen waar iemand niet aan toe is, heb er zelfs niet het geringste zicht op.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:25   #27
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zo te zien kan ik haar niet doen inzien dat ze vlucht, dus is niet mijn taak.
Blijf je hier op het forum, of hol je achter haar aan?
Als je bij vluchtelingenwerk zou werken, of je zou je eens wat verder in de materie verdiepen, dan zou je kunnen weten dat het niet altijd zo is dat iemand vertrekt omdat ie zijn zin niet krijgt. Maar dat past blijkbaar niet in je plaatje, wat gevuld is met je eigen ervaringen / beleving. Dat is wat je doet, je kijkt niet, je luistert niet, je vraagt niet, maar je vult alles in vanuit je eigen ervaringswereld. En dat zou wel eens een heel klein wereldje kunnen zijn ...

Ik heb nog geen enkele neiging gevoeld om te vertrekken.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:33   #28
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Alleereerst is er geen verplichting je zelf geweld aan te doen door hier te komen lezen en deel te nemen. Mensen zijn oud en wijs genoeg om zelf de nodige afstand te nemen. Ik kan en ga niet bepalen waar iemand niet aan toe is, heb er zelfs niet het geringste zicht op.
Ach.....laat me raden.....je werd vanochtend wakker en dacht hey, vandaag lijkt me een mooie dag om de ban voor Jadi en Wasbeertje maar eens te gaan opheffen? Dat geloof je toch zeker zelf niet? Maar wat je zegt, ik ben inderdaad oud en wijs genoeg om zelf afstand te nemen. Bij deze.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:34   #29
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Als je bij vluchtelingenwerk zou werken, of je zou je eens wat verder in de materie verdiepen, dan zou je kunnen weten dat het niet altijd zo is dat iemand vertrekt omdat ie zijn zin niet krijgt. Maar dat past blijkbaar niet in je plaatje, wat gevuld is met je eigen ervaringen / beleving. Dat is wat je doet, je kijkt niet, je luistert niet, je vraagt niet, maar je vult alles in vanuit je eigen ervaringswereld. En dat zou wel eens een heel klein wereldje kunnen zijn ...

Ik heb nog geen enkele neiging gevoeld om te vertrekken.
Mijn vriend heeft jaren geleden bij de vluchtelingenwerk gewerkt. Via hem heb ik regelmatig mensen ontmoet die echt gevlucht waren uit een land, waar hun leven onveilig was. Ik weet dus hoe het zit.
Nadje opende ook gelijk een draadje met ''Vaarwel!'', en ze vroeg niet aan Gargamel waarover het gaat, en waarom hij zo besloot. Ze trok gelijk haar conclusie, en gilde door de box dat ze gaat.
...ze is er nog, zoals gewoonlijk, en ze zou hier over 10 jaar nog zijn.
Dat heet verslaving Rob, en het andere forum, zonder Renoir, het houd niet lang stand, dat weet je ook:-) , een beetje lief en belangstellend tegen elkaar doen, daar is knus en Kerst-prachtig, maar dit forum biedt meer 'explosiesmogelijkheden', en daar komen wij voor..
Leuk dat je nog niet achter haar aan holt, ze komt toch weer hier terecht..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:42   #30
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De thema is chantage. Vanaf het begin heeft dat gespeeld. Toen in het begin, en nu weer.
Het is een kwestie van 'je wil' opdringen. Van iedere betrokkene.

Succes een ieder!
Is jouw benadering van Nadje zuiver of zit er ook een eigen wil/belang van jou zelf achter?

Mag jij van jezelf ooit weglopen? Een grens stellen?

Mijn wil, wens of droom is dat we elkaar niet zo zouden hoeven aanvallen, maar vooral vanuit onszelf kunnen reageren. Jij geeft vaak aan dat ook te willen, je bent alleen zo stellig bezig anderen ertoe te bewegen vanuit zichzelf te reageren dat je zo meer de andermanskennis ruimte geeft dan zelfkennis. Dat is tenminste mijn beleving.

Jou lijkt geweld erg te intrigeren. Voor mij voelt het vooral als afleiding. Het stimuleert gerichtheid op anderen. Ik vind er persoonlijk moeilijker de weg in naar mezelf toe. Voor mij voelt geweld niet als hoe het bedoeld is en houden we daarmee de stille kern van binnen verborgen.

Manipulatie, chantage, het zijn voor mij andermans belangen die op jou geprojecteerd worden. Ze lokken een spel van belangen uit en hoe driftiger je speelt, hoe minder we nog zien dat het slechts belangen zijn.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.