Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 February 2015, 12:01   #21
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Marie, misschien zou je op Youtube even wat filmpjes moeten kijken van Byron Katie sessies, dan krijg je feeling voor het effect ervan. Nu is het veel te theoretisch. Er staan er heel veel, ze zijn wel allemaal in het engels, ik weet niet of dat een probleem is.

Deze bijvoorbeeld (maar er zijn er echt héél veel)

https://www.youtube.com/watch?v=KAhjBvxQ8fk
Ik versta het engels, maar ik moet wel goed opletten.
Ik heb deze link bekeken en het is wel goed en ik zie nu wel meer wat zij wil zeggen...
Maar om het zo te doen moet er eerst een echt probleem naar boven komen...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 February 2015, 12:55   #22
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Het hoeft geen 'echt probleem' te zijn. Zodra een situatie een stressgedachte oproept kun je het al toepassen, al is het maar vanwege ongeduld dat je ergens lang moet wachten. Ook op de antwoorden die je gegeven hebt mbt de quote van Mion kun jeThe Work toepassen. En uiteindelijk ook op je gedachten omtrent je dochter. Ik zou dat wel pas doen wanneer je meer ervaring hebt met The Work.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 9 February 2015, 16:35   #23
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Het hoeft geen 'echt probleem' te zijn. Zodra een situatie een stressgedachte oproept kun je het al toepassen, al is het maar vanwege ongeduld dat je ergens lang moet wachten. Ook op de antwoorden die je gegeven hebt mbt de quote van Mion kun jeThe Work toepassen. En uiteindelijk ook op je gedachten omtrent je dochter. Ik zou dat wel pas doen wanneer je meer ervaring hebt met The Work.
Inderdaad, maar voor het ogenblik vlucht ik de confrontatie. Mion en Looro hebben mij doen inzien dat wat ik verkeerdelijk voor onbaatzuchtige liefde zag, eerder een kringloopproces van mijn Eigen angsten was.
Jullie zeiden de hele tijd dat ik naar mijzelf moest kijken maar ik mankeerde de tip om die kringloop te zien..., zodat ik er niet uit geraakte.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 February 2015, 16:49   #24
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Inderdaad, maar voor het ogenblik vlucht ik de confrontatie. Mion en Looro hebben mij doen inzien dat wat ik verkeerdelijk voor onbaatzuchtige liefde zag, eerder een kringloopproces van mijn Eigen angsten was.
Jullie zeiden de hele tijd dat ik naar mijzelf moest kijken maar ik mankeerde de tip om die kringloop te zien..., zodat ik er niet uit geraakte.
Wat mooi Marie.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Citaten van Byron Katie Naadje Byron Katie 105 1 September 2020 14:08
Byron Katie in Nederland Esradha Byron Katie 12 25 June 2013 23:14
Van het (vroegere) Byron Katie forum Renoir Byron Katie 11 7 March 2012 08:52
Byron Katie: Life is a dream: diane Byron Katie 5 2 February 2012 20:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.