Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 November 2010, 22:44   #21
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Zelden in een stukje tekst zoveel nonsens bij elkaar gelezen. Om bij je eerste zin te beginnen....je aanpassen aan de menselijke natuur. Volstrekte kul. Je kunt je niet aanpassen aan je menselijke natuur. Menselijke natuur, het woord zegt het al, is je natuur, daar valt niks aan aan te passen, dat is wat je bent. Of je het nu leuk vindt of niet.
Verder....waarom mensen op een forum schrijven is om de uitwisseling van ervaringen. En daar kunnen prima allerhande kritische kanttekeningen en vragen bij geplaatst worden. Als je enkel een monoloog wilt houden over jouw (vermeende) waarheid, kun je beter een boek gaan schrijven. Dan de zin....ik heb de intentie iets van je af te nemen zonder je daar iets voor terug te geven. Alsof jij überhaupt in staat zou zijn om , wie dan ook, maar iets af te nemen, als die ander daartoe niet bereid is. En dan je kritiek op het Jantjesgedoe. Vooralsnog zie ik bitter weinig verschil tussen het Jantjesgedoe en het Renoirgedoe. Behalve in de naam, but what's in a name, nietwaar? Jantje weet niet waar je wezen moet, maar gelukkig weet jij dat wel. Ik snap best dat je dat voor jezelf meent te weten, maar zo geldt dat voor iedereen. En wie zegt dat ik wil wezen waar jij bent? En het is weer een prachtige, edoch buitengewoon holle, frase te roepen dat zelfloze verbondenheid oprecht en liefdevol te noemen is, het is alleen spijtig dat alleen jij die blijkbaar ervaart vanuit je ivoren toren, daar schiet de mensheid echt iets mee op. Om te eindigen met je eerdere quote dat het allesbehalve gaat om een persoonlijke transformatie, zoals gezegd die mening deel ik niet. Voor mij is een mens die zich daadwerkelijk bevrijd heeft van zijn beperkingen van zijn identiteit, een levend voorbeeld en een bron van liefde, wijsheid en compassie. Iemand die liefde onderwijst, vanuit de wijsheid dat alleen liefde een helende werking heeft. Want anders is het slechts meer van hetzelfde, anders gezegd, een hoop geblaat en maar weinig wol.
Wanneer het mijn intentie is iets af te nemen hoeft daar niet de gevolgtrekking aan verbonden te worden dat dat ook lukt. Ik heb die door je veronderstelde illusie helemaal niet. De spraakverwarring ontstaat wellicht omdat ik in de identificatie met de bezitter ben wanneer ik de uitlating doe het gevoel te hebben me iets ontnomen te worden en natuurlijk laat ik mij in de huid van een zwaarbevochten identiteit niet zomaar iets afnemen.

Het is onvoorstelbaar grappig om steeds op iets aangesproken te worden waar ik niet in zit.

Ik had inmiddels ook al wel uit je uitlatingen begrepen dat je geen verschil ziet tussen het Jantjesgedoe en het Renoirgedoe vandaar dat ik ook als zodanig op je reageerde. Voor iemand die niet tot het zien van dat verschil in staat is blaas je nogal hoog van de toren. Je lanceert nogal veel vanzelfsprekendheid en logica als waarheid maar het komt niet veel verder dan een subjectieve waarheid waartegenover ieder ander met veel recht en genoegen zijn tegenovergestelde plaatst.

Het is niet in het belang van Zelfonderzoek om alsmaar over een schaakbord te schuiven.
Rennie is offline  
Oud 11 November 2010, 23:02   #22
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je lanceert nogal veel vanzelfsprekendheid en logica als waarheid maar het komt niet veel verder dan een subjectieve waarheid waartegenover ieder ander met veel recht en genoegen zijn tegenovergestelde plaatst.

Het is niet in het belang van Zelfonderzoek om alsmaar over een schaakbord te schuiven.
De grap is dat het jouw subjectieve waarheid is dat er zoiets bestaat als DE waarheid. En wat in het belang is van zelfkennis is voor iedereen anders.
Oh ja.... bij deze nogmaals, je mag mijn naam van je lijstje schrappen. (sorry Caroline).
Nadje is offline  
Oud 11 November 2010, 23:31   #23
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
De grap is dat het jouw subjectieve waarheid is dat er zoiets bestaat als DE waarheid. En wat in het belang is van zelfkennis is voor iedereen anders.
In de hoedanigheid van identiteitsloze (om het zomaar eens te noemen) is moeiteloos te zien wanneer er een absolute of subjectieve waarheid verkondigd wordt. Sterker nog een uit zijn verband getrokken Waarheid of een die een subject aan zichzelf getoetst en vertaald heeft is moeiteloos tot z'n oorspronkelijke te herleiden. De waarheid is dat Waarheid onvervalst overal zichzelf herkend.

Zelfkennis zoals ik die voor ogen heb draagt intrinsiek onverdeeld en voor iedereen geldend dezelfde boodschap. Ook het kleine 'zelf' mag qua 'kennis' uitspattingen aan bod komen, echter de persoonlijke en subjectieve waarheden, die voor eenieder anders zijn, hebben niet mijn 'aanhoudende' belangstelling.

Persoonlijk boeit het mij meer wat er overblijft nadat het veranderlijke is verdwenen.
Rennie is offline  
Oud 11 November 2010, 23:32   #24
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Oh ja.... bij deze nogmaals, je mag mijn naam van je lijstje schrappen. (sorry Caroline).
Ok? zoals je wilt. Ik wil je bij deze hartelijk danken voor je betrokkenheid en je zeer gewaardeerde bijdragen. Ik volg je verder op het Remonforum.


Liefs Renoir KiSs
Rennie is offline  
Oud 11 November 2010, 23:45   #25
jan
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 8 May 2010
Berichten: 0
Standaard

Renoir, als jij zo'n licht bent komen de mensen vanzelf op je schijnsel af. Ik zie geen licht schijnen bij jou. Het is een mentale realisatie-illusie waar jij je in bevindt.
jan is offline  
Oud 11 November 2010, 23:49   #26
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan Bekijk bericht
Renoir, als jij zo'n licht bent komen de mensen vanzelf op je schijnsel af. Ik zie geen licht schijnen bij jou. Het is een mentale realisatie-illusie waar jij je in bevindt.
Ik beweer niet een licht te zijn Jan, dat is wat je me naar aanleiding van mijn schrijfsels hebt toegedicht. Het is overigens helemaal niet gezegd dat mensen het licht willen zien, mijn ervaring is dat ze liever in het duister blijven tasten.
Rennie is offline  
Oud 13 November 2010, 09:08   #27
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caroline Bekijk bericht
Een forum maak je samen.
glans is offline  
Oud 13 November 2010, 09:12   #28
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je kunt onmogelijk het alles en niets leven als je er van twee maar één kent en dus geen flauw benul kunt hebben van iets anders.


Citaat:
Dit forum draait volledig op eigen kracht en gaat, zolang de hostingprijs maar is betaald, moeiteloos gewoon door.
het is hier geen probleem om gewoon als lid mee te delen in de kosten.
glans is offline  
Oud 13 November 2010, 09:14   #29
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Voor mij is een mens die zich daadwerkelijk bevrijd heeft van zijn beperkingen van zijn identiteit, een levend voorbeeld en een bron van liefde, wijsheid en compassie. Iemand die liefde onderwijst, vanuit de wijsheid dat alleen liefde een helende werking heeft.
glans is offline  
Oud 13 November 2010, 09:17   #30
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Oh ja.... bij deze nogmaals, je mag mijn naam van je lijstje schrappen. (sorry Caroline).
thnxxx voor je berichten hier op dit forum KiSs
glans is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.