Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 August 2017, 21:45   #21
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard Het Centrum voor Gedegen Zelfonderzoek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Zo heb jij dit forum nodig om je zegje, je gedegen zelfonderzoek werk, te kunnen doen.
Dit klopt niet helemaal.
Het Gedegen zelfonderzoek is misschien een toetje, een plaats (een centrum) die er ergens is wanneer ego is doorzien.
Het forum is in zoverre een bijdrage dat alles wat reeds gezegd is een spoor nalaat van waar de wereld zich bevind en hoe daarin op weg te gaan.

Iemand zou kunnen zeggen: "Die boom daar is er voor een Centrum van Gedegen zelfonderzoek".
Waar in de wereld deze persoon zich zou bevinden, hij kan zich 'onmiddellijk' op de hoogte stellen van dit Centrum, deze plaats voor Gedegen Zelfonderzoek.
Het forum is bijgevolg een manier om op weg te gaan en zich op de hoogte te stellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Jouw verhaal duurt nochtans lang voort. van Looro die een vaarwel schrijft naar een ander begin als Turrio en wie weet welke namen nog die het verhaal niet laten ophouden..
Het verhaal is een dekmantel om te verhullen dat ego nergens kan verblijven, zelfs niet in een naam.
Losgekomen van het verhaal valt vroeger en later, boven en onder, binnen en buiten door elkaar. Het is al zo vaak gezegd: het weggaan is als van ander begin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
In de anonimiteit van beschikbaarheid is geen einde noch begin.
Dit is de enige bagage om naar die plaats te gaan, dit Centrum voor Gedegen Zelfonderzoek.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 30 August 2017, 12:49   #22
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Het forum is in zoverre een bijdrage dat alles wat reeds gezegd is een spoor nalaat van waar de wereld zich bevind en hoe daarin op weg te gaan.
Ahum... dit forum geeft volgens jou dus 'aanwijzingen' om in de wereld op weg te gaan.
Nou ja, als je dat graag gelooft, waarom niet. Ieder zijn denkbeeldigheid niewaar.

forumlid Alliswell heeft zo zijn cursus in wonderen. Zijn vergissingen zijn groot, maar zijn werkelijkheid is groter en bovendien waar schreef hij me onlangs nog. Als die overtuiging hem vrede brengt, waarom ze niet geloven schreef ik hem terug.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
dit Centrum voor Gedegen Zelfonderzoek.
Het CGZ forum!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 September 2017, 21:56   #23
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Het forum is in zoverre een bijdrage dat alles wat reeds gezegd is een REMspoor nalaat van waar de wereld zich bevindt en hoe daarin op weg te gaan.
....
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 3 September 2017, 22:33   #24
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Het forum is in zoverre een bijdrage dat alles wat reeds gezegd is een spoor nalaat van waar de wereld zich bevind en hoe daarin op weg te gaan.

Iemand zou kunnen zeggen: "Die boom daar is er voor een Centrum van Gedegen zelfonderzoek".
Waar in de wereld deze persoon zich zou bevinden, hij kan zich 'onmiddellijk' op de hoogte stellen van dit Centrum, deze plaats voor Gedegen Zelfonderzoek.
Het forum is bijgevolg een manier om op weg te gaan en zich op de hoogte te stellen.




Dit is de enige bagage om naar die plaats te gaan, dit Centrum voor Gedegen Zelfonderzoek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht


Dit is de enige bagage om naar die plaats te gaan, dit Centrum voor Gedegen Zelfonderzoek.
De kerk is trouwens weer 'in'. Laatst hoorde ik dat er weer veel jongeren zich tot de kerk keren.

Wij reden vandaag terug van Hamburg, en voorbij Deventer, in de buurt van Coevorden zag ik een leuke poster:"Kerk proeverij" stond erop. Mes en vork erbij getekend.
Mooie kerk trouwens...
Grappig en wrang tegelijk.

Overal Centrums, met aanwijzingen.
Als men zijn waarde'volle' lading ergens wilt lozen , kan altijd achter een boom zijn spoor laten.
Trouwens, dat kan niet zomaar in LA. In Los Angeles zijn er een paar( miljoenen) bomen in de fik gegaan.
Wat een rook, wat een spoor
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 September 2017, 00:34   #25
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Turrio: Het forum is in zoverre een bijdrage dat alles wat reeds gezegd is een REMspoor nalaat
Kijk, daarvoor kom ik nou naar dit Centrum voor Geestelijke GezonheidsZorg forum, loop alweer een aantal minuten te giechelen na dit te lezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De kerk is trouwens weer 'in'. Laatst hoorde ik dat er weer veel jongeren zich tot de kerk keren.
Jaja, 'het geloof' wordt weer hip. Na, naast, de kinky SM look, peircing, tatouages gaan de kruisjes weer terugkomen. Wie weet in combinatie met de leuze: 'ik besta niet'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Overal Centrums, met aanwijzingen.
Als men zijn waarde'volle' lading ergens wilt lozen , kan altijd achter een boom zijn spoor laten.
Trouwens, dat kan niet zomaar in LA. In Los Angeles zijn er een paar( miljoenen) bomen in de fik gegaan.
Wat een rook, wat een spoor
Een aanwijzing, een grote AANWIJZING!
In de bijbel heeft er slechts een braambos (doornstruik) vuur gevat en toen verscheen God al.
In Los Angeles heeft hij zijn hele engelenkoor meegebracht.

Citaat:
De verschijning van God in een brandende braamstruik, die brandt maar toch niet verteert, heeft een historische uitwerking:...

Bron: Bijbels Lexicon.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 September 2017, 00:54   #26
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

H?, wacht is, las ik daarnet nog in dat bijbels Lexicon:

Citaat:
In de Middeleeuwen werd het verhaal als voorafbeelding gezien van de maagdelijkheid van Maria: zoals het vuur de struik niet verteerde, werd Maria?s maagdelijkheid niet aangetast door haar zwangerschap. Nu wordt het brandende braambos, vooral in literair taalgebruik, genoemd als iets mysterieus waar men vol eerbied bij zwijgt.
@Turrio: verwijst dit soms naar jouw denkbeeldige Tot zwijgen bereid topic?
De reden dat je er nog steeds zoveel over te zeggen en dus te schrijven hebt moet dan zijn om een REMspoor achter te laten zoals Miha schrijft.

__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 September 2017, 13:17   #27
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Kijk, daarvoor kom ik nou naar dit Centrum voor Geestelijke GezonheidsZorg forum, loop alweer een aantal minuten te giechelen na dit te lezen.
Had vorige week ook zoiets.
Ik las de conversatie tussen mooi en Turrio, en zag het voor me, kronkelige egotjes als wormpjes in een modderpool.
Als er geen 'onschuldige' zoekende op het forum verkeren, gaan de ego- trippers elkaar de les lezen..
Jouw 'aanpak' deed me weer lachen..
Moi vind ik altijd amusant, ze wilt zo graag bij de Gurus horen, terwijl ze meer aanleg heeft om een volgeling te zijn, zoals dat andere, hoe heet ze ook al weer?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 September 2017, 13:24   #28
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Had vorige week ook zoiets.
Ik las de conversatie tussen mooi en Turrio, en zag het voor me, kronkelige egotjes als wormpjes in een modderpool.
Als er geen 'onschuldige' zoekende op het forum verkeren, gaan de ego- trippers elkaar de les lezen..
Jouw 'aanpak' deed me weer lachen..
Moi vind ik altijd amusant, ze wilt zo graag bij de Gurus horen, terwijl ze meer aanleg heeft om een volgeling te zijn, zoals dat andere, hoe heet ze ook al weer?
Oh ja, Iona.

Iona is nog tam, en volgt Turrio op een nederige afstand, daar zou Moi nog iets van kunnen leren, en de arme pastoor niet zo tegenspreken.

Het amuzament is weer begonnen, hopelijk komen er nog een paar 'onschuldige' bij, dan hebben de nep
'Gurus' hier ook wat te verorberen..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 September 2017, 01:25   #29
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Katerie: Had vorige week ook zoiets.
Ik las de conversatie tussen moi en Turrio, en zag het voor me, kronkelige egotjes als wormpjes in een modderpool.
Als er geen 'onschuldige' zoekende op het forum verkeren, gaan de ego- trippers elkaar de les lezen..
Ik sprak waarheid met
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Het probleem van moi is duidelijk: het ontbreekt haar aan een beetje redelijke aandacht en een open blik om naar 'zichzelf' te kijken.

En jij spreekt ook waarheid met
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Iona is nog tam, en volgt Turrio op een nederige afstand, daar zou Moi nog iets van kunnen leren, en de arme pastoor niet zo tegenspreken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het amuzament is weer begonnen, hopelijk komen er nog een paar 'onschuldige' bij, dan hebben de nep 'Gurus' hier ook wat te verorberen..
Geweldig forum toch hier.
Ik hoop ook nog wel is een 'onschuldige' te mogen verwelkomen. Zo van die verwarde hoofden die denken het gevonden te hebben en dus meteen komen beweren dat ze niet bestaan. Da's wel een geinig gevolg van de advaita-hype.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 October 2017, 11:59   #30
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Wat zie ik nou HIER?
Die Stan griens vraag geld om satsang gesprekken bij te wonen.
Forumlid Kweetniet moest het lezen...
Geldklopperij!
Begeleiden naar Waarheid is altijd gratis, anders is het geen Waarheid.
Onderstaande reactie kreeg ik van iemand die zich niet kon aanmelden om forumlid te worden.

Citaat:
Ik wilde even reageren op het bericht dat Stanislaus Griens geld zou vragen voor het bijwonen van satsang. De link naar zijn Advaita weekend is 'n 3 daagse, All incl. (eten, drank, kamer, gesprekken, beddengoed, alles en tevens nog 'n gastspreker) voor €115,-. Hij houdt er dus geen cent aan over.
Ik ben er vele keren geweest voor "een op een" gesprekken en zelfs mee gegeten, alles gratis. Hij is waarschijnlijk samen met Jan Kersschot de enige Nederlandse Advaita teacher die voor iedereen en iedere beurs bereikbaar is. Zeer onterecht dus die post over geldklopperij. Eerst goed lezen dus en dan pas oordelen alsjeblieft.

Een ex leerlinge van Stan.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.