Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 July 2012, 19:53   #21
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Voor mij voelt het soms meer alsof mijn gevoel een eigen denken heeft.
Ik doorzie dingen vaak goed, maar toch blijft er dat stukje pijn in mij die de overtuigingen ed in stand houdt en mijn gedrag van daaruit.
Ik merk bij mezelf meer en meer acceptatie van mijn pijn. De pijn is er, in mijn lichaam. Mogelijk is pijn mijn instrument in dit leven. Eerst was de pijn van gemis aan liefde, nu is er fysieke pijn.
Zo wat, ik heb pijn .. en?
Mihaela is offline  
Oud 29 July 2012, 20:00   #22
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik merk bij mezelf meer en meer acceptatie van mijn pijn. De pijn is er, in mijn lichaam. Mogelijk is pijn mijn instrument in dit leven. Eerst was de pijn van gemis aan liefde, nu is er fysieke pijn.
Zo wat, ik heb pijn .. en?
Was even in opstand gekomen tegen mijn eigen gewoonte om geen pijn te willen. Maar het is niet anders, dus het is zoals het is.
Mihaela is offline  
Oud 29 July 2012, 20:04   #23
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Bij mij is het een stuk discipline die mij ontbreekt. Als ik wel doe, dat wat mij goed doet, stroomt het helemaal.
Mogelijk gewoon geduld hebben.
Naar mijn idee (en ervaring) is er dan wel iets wat je tegenhoudt. Wat maakt dat je het niet doet. Als het van binnenuit komt, is er geen discipline voor nodig.
Esradha is offline  
Oud 29 July 2012, 21:08   #24
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Was even in opstand gekomen tegen mijn eigen gewoonte om geen pijn te willen. Maar het is niet anders, dus het is zoals het is.
Dat klinkt meer als een berusting tegen beter weten in dan als overgave.

Naast emotionele pijn ken ik ook fysieke pijn. Soms is er een duidelijke link tussenbeide, soms staat de fysieke pijn teveel op de voorgrond.
Esradha is offline  
Oud 29 July 2012, 22:44   #25
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Morgen is de asuitzetting van mijn oom. Vanavond heb ik op een van zijn fluiten zitten spelen. Daarna Grease gekeken. Ik voel me het meest verbonden met mijn oom via onze liefde voor muziek. Ik merk dat muziek me ook meer in contact brengt met mijn gevoel, en mijn pijnlichaam.
Esradha is offline  
Oud 30 July 2012, 07:57   #26
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik ga nu wandelend naar mijn werk. Als ik in beweging ben, is mijn pijn op de achtergrond.
Als ik heel gericht op mijn pijn ben, en in mijn gevoel van slachtoffer zit, dan overheerst de pijn, fysiek en geestelijk.
Het lijkt altijd alsof het op het randje is. Als ik te veel in de pijn zoek, vanuit de pijn, kom ik er niet uit.
Als ik te veel buiten de pijn ben, lijkt erop alsof ik geen verbinding meer mee heb met mijn wezen.
Het is voor mij een gebied, die als de middenweg voor mij voelt, waarin ik alles los kan laten, en nergens geen last van heb. De pijn niet ontkennend, maar gelijkertijd daar geen last meer van ondervinden.
Maar ik balanceer regelmatig van het een naar het andere. Of te veel of te weinig. Te intens of te oppervlakkig.

Ik voel me nu goed, weer vol moed, en bereidheid om simpelweg te leven.
Het leven verwondert me keer op keer. Zo interessant hoe alles als een puzzel in elkaar past.

Zelfs de dood, of beter gezegd, vooral de dood is zo wonderbaarlijk.
Mihaela is offline  
Oud 30 July 2012, 07:58   #27
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Morgen is de asuitzetting van mijn oom.
Wat is dat precies, Esradha een asuitzetting?
Ik ken het niet en van google werd ik ook niet veel wijzer.
Rob is offline  
Oud 30 July 2012, 07:59   #28
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Oh, ik had er huis van gemaakt.. maar nu zie ik het eerst woord :as
Mihaela is offline  
Oud 30 July 2012, 08:32   #29
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Wat is dat precies, Esradha een asuitzetting?
Ik ken het niet en van google werd ik ook niet veel wijzer.
Mijn vader noemde het gisteren zo. Als ik het loskoppel en google op as uitzetten en crematie kom ik wel 1 link tegen. Zijn as wordt geplaatst in het graf van mijn opa en oma. Ik heb zoiets nog niet eerder meegemaakt. Het lijkt me al apart om iemand gereduceerd te zien tot as.
Esradha is offline  
Oud 30 July 2012, 08:36   #30
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ga nu wandelend naar mijn werk. Als ik in beweging ben, is mijn pijn op de achtergrond.
Als ik heel gericht op mijn pijn ben, en in mijn gevoel van slachtoffer zit, dan overheerst de pijn, fysiek en geestelijk.
Het lijkt altijd alsof het op het randje is. Als ik te veel in de pijn zoek, vanuit de pijn, kom ik er niet uit.
Als ik te veel buiten de pijn ben, lijkt erop alsof ik geen verbinding meer mee heb met mijn wezen.
Het is voor mij een gebied, die als de middenweg voor mij voelt, waarin ik alles los kan laten, en nergens geen last van heb. De pijn niet ontkennend, maar gelijkertijd daar geen last meer van ondervinden.
Maar ik balanceer regelmatig van het een naar het andere. Of te veel of te weinig. Te intens of te oppervlakkig.

Ik voel me nu goed, weer vol moed, en bereidheid om simpelweg te leven.
Het leven verwondert me keer op keer. Zo interessant hoe alles als een puzzel in elkaar past.

Zelfs de dood, of beter gezegd, vooral de dood is zo wonderbaarlijk.
Dat herken ik wel. Hoe meer ik naar de pijn toega, hoe erger ik deze kan ervaren. Bij veel pijn kan ook het contact met mijn lichaam afnemen als manier om de pijn te handelen.
Bereidheid om simpelweg te leven is inderdaad cruciaal. En de bereidheid pijn daarbij te accepteren. Een ding houd pijn goed in stand, en dat is hem niet willen.
Esradha is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.