Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 October 2015, 20:27   #21
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Niet specifiek. Maar als je het geloof 'dat je niet bestaat' aan neemt, dan loop je tegen de lamp als je in de shit geraakt op wat voor manier dan ook. Het is 'ik' die in de shit raakt?..

Maar ik kan me best voorstellen dat men vanuit een luxe positie en de wil om verlicht te raken het geloof aan neemt dat het 'ik' niet bestaat. Je kan alles geloven wat je wilt.

Het punt is dus dat je je met het geloof 'dat je niet bestaat' je nog altijd in de wereld van de overtuigingen bevindt.
Zo doen ze dat dus Moi, er van uitgaan dat het niet bestaan jouw geloof is.
De conclusie is gerechtvaardigd dat je tegen de lamp loopt wanneer je geloofd. Maar het feit dat jij niet bestaat is voor jou (en mij) geen geloof maar een 'weten' dus een tegen de lamp lopen zit er helemaal niet in. Toch proberen ze je te 'vangen' op dat geloof.

Bij een verkeerd uitgangspunt, er is helemaal geen sprake van een geloof, is al het volgende, de wil om verlicht te raken en het vervolg daar weer op, dan ook gewoon crap.
  Met citaat reageren
Oud 29 October 2015, 20:28   #22
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@moi: Ze hebben je naar hier verplaatst en van mijn antwoord ge?soleerd en spelen je tegen mij uit.
... Dat zijn ze nu met je aan het doen.
ze, ze...
'we' lijken wel wolven!
Het is trouwens Theo, die dit topic aangemaakt heeft, uit beleefdheid jegens Guustflater zoals hij hierboven schrijft.
En ik ben hier maar snuffelend als een pup binnengewandeld.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 29 October 2015, 20:30   #23
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
ze, ze...
'we' lijken wel wolven!
Het is trouwens Theo, die dit topic aangemaakt heeft, uit beleefdheid jegens Guustflater zoals hij hierboven schrijft.
En ik ben hier maar snuffelend als een pup binnengewandeld.
Ja dat klopt zo zie ik dat ook, ik zie hier een uitspelen tegen elkaar althans zie ik dat als opzet door Theo en jij kenmerkt je in het algemeen als zijn rechterhand.
  Met citaat reageren
Oud 29 October 2015, 20:32   #24
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zo doen ze dat dus Moi, uitgaan dat het niet bestaan jouw geloof is.
De conclusie is gerechtvaardigd dat je tegen de lamp loopt wanneer je dat geloofd. Maar het feit dat jij niet bestaat is voor jou (en mij) geen geloof maar een 'weten' dus een tegen de lamp lopen zit er helemaal niet in.

Bij een verkeerd uitgangspunt is al het volgende dan ook gewoon crap.
Is moi niet bekwaam genoeg om te antwoorden?

Voor dat 'weten' van jou geef ik geen dubbeltje. Kom eens met onderbouwing.
Dat ontbreekt er telkens aan bij je. En dat kan ik zien omdat ik al wat verder in mijn onderzoek ben dan jij. Dat verschaft mij 'zien'.
__________________
Ik ben, dus ik besta
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 October 2015, 20:33   #25
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
ze, ze...
'we' lijken wel wolven!
Het is trouwens Theo, die dit topic aangemaakt heeft, uit beleefdheid jegens Guustflater zoals hij hierboven schrijft.
En ik ben hier maar snuffelend als een pup binnengewandeld.
Hier is dualiteit in actie. Ego ziet altijd 'ik' versus 'ze'.
__________________
Ik ben, dus ik besta
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 October 2015, 20:37   #26
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Is moi niet bekwaam genoeg om te antwoorden?

Voor dat 'weten' van jou geef ik geen dubbeltje. Kom eens met onderbouwing.
Dat ontbreekt er telkens aan bij je. En dat kan ik zien omdat ik al wat verder in mijn onderzoek ben dan jij. Dat verschaft mij 'zien'.
Nee Moi indiceert mij duidelijk dat ze niet kan meekomen in jouw redenatie. Jij hebt het over appels en zij over peren en omdat je haar niet begrijpt (waarvoor ik haar dus waarschuwde) zie jij kans haar klem te zetten. Dat is wat je aan het doen bent, je wilt graag je statement maken over haar rug. Dat kun je dus helemaal niet als jij het over appels blijft hebben en Moi over peren.
  Met citaat reageren
Oud 29 October 2015, 20:39   #27
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Hier is dualiteit in actie. Ego ziet altijd 'ik' versus 'ze'.
Wat ben je toch ook een walgelijk kereltje, je vertoont een en al egoactiviteit met je valse discussiemethoden. Degenen die zich bij je aansluiten vertonen over het algemeen precies hetzelfde gedrag. En juist omdat ego ego ziet kunnen ze het onderling geweldig met elkaar vinden.
  Met citaat reageren
Oud 29 October 2015, 20:40   #28
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nee Moi indiceert mij duidelijk dat ze niet kan meekomen in jouw redenatie. Jij hebt het over appels en zij over peren en omdat je haar niet begrijpt (waarvoor ik haar dus waarschuwde) zie jij kans haar klem te zetten. Dat is wat je aan het doen bent, je wilt graag je statement maken over haar rug. Dat kun je dus helemaal niet als jij het over appels blijft hebben en Moi over peren.
Lees de eerste reacties nog maar eens rustig. Daar beaamt zij mijn stellingen.
Er is dus geen sprake van appels en peren. Pas na jouw ingrijpen ging ze anders formuleren. Jij stuurt in feite Moi aan. En beticht daarnaast mij ook nog eens van kwade bedoelingen. Maar dat is ego eigen...
__________________
Ik ben, dus ik besta
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 October 2015, 20:42   #29
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wat ben je toch ook een walgelijk kereltje, je vertoont een en al egoactiviteit met je valse discussiemethoden. Degenen die zich bij je aansluiten vertonen over het algemeen precies hetzelfde gedrag. En juist om dat ego ego ziet kunnen ze het onderling geweldig met elkaar vinden.
Je bent zelf de dualiteit aan het scheppen. Je zet Pup en mij af tegen team advaita. En nu heb ik het natuurlijk weer gedaan. Ego zal ook nooit op het idee komen dat hij zelf de schuldige is?.

Trouwens over valse discussiemethoden gesproken?ga eens kijken wie hier daar een meester in is. Hij zit bij jou in het team en is een kanjer in framen.
__________________
Ik ben, dus ik besta
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 October 2015, 20:45   #30
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Lees de eerste reacties nog maar eens rustig. Daar beaamt zij mijn stellingen.
Er is dus geen sprake van appels en peren. Pas na jouw ingrijpen ging ze anders formuleren. Jij stuurt in feite Moi aan. En beticht daarnaast mij ook nog eens van kwade bedoelingen. Maar dat is ego eigen...
Omdat ze denkt dat jij het over hetzelfde hebt, ze zegt hier iets vanuit haar, laten we het 'wat'perceptie noemen en jij interpreteert dat vanuit jouw wie'perceptie, het lijkt dan ook verdomd veel op elkaar maar het is allemaal net ietsje anders, oftewel de omgekeerde zienswijze. Look ik heb dat allemaal al haarfijn uitgelegd lees dat maar na in het draadje van Guusflatert.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geloven dat ik niet besta. Bassie Gedegen zelfonderzoek 33 21 March 2021 13:51


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.