Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 December 2011, 14:27   #21
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Beste mevrouw Blikje,

Waarom doe ik al die moeite?
Omdat je nog te redden bent!
Je motivatie komt bij mij als volgt over:

"Ik behoor tot het selecte groepje die de inzichten van de Parsonsiaanse school et alii begrijpt"
Daar sla je ons tenminste voortdurend mee om de oren.
Is dat ijdelheid?

Verder ben je als kind geterroriseerd en terroriseer je het forum door gesprekken voortdurend plat te leggen met je "inzichten". En je schept daar een duidelijk sadistisch genoegen in.

Het laatste dat ik tegen je zeg is: "Wees eerlijk tegenover jezelf dan hoef je niet oneerlijk te zijn op een forum."
Mara is offline  
Oud 8 December 2011, 15:07   #22
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Beste mevrouw Blikje,

Waarom doe ik al die moeite?
Omdat je nog te redden bent!
Je motivatie komt bij mij als volgt over:

"Ik behoor tot het selecte groepje die de inzichten van de Parsonsiaanse school et alii begrijpt"
Daar sla je ons tenminste voortdurend mee om de oren.
Is dat ijdelheid?
1. Is dit waar?
2. Kun je absoluut weten dat dit waar is?
3. Hoe reageer je wanneer je die gedachten hebt?
4. Wie zou je zijn zonder deze gedachten?
Nadat je alle vragen en subvragen hebt gesteld, keer je de origele uitspraak om.
Is die net zo waar of meer waar?
Kun je nog een omkering vinden?

Citaat:
Verder ben je als kind geterroriseerd en terroriseer je het forum door gesprekken voortdurend plat te leggen met je "inzichten". En je schept daar een duidelijk sadistisch genoegen in.
1. Is dit waar?
2. Kun je absoluut weten dat dit waar is?
3. Hoe reageer je wanneer je die gedachten hebt?
4. Wie zou je zijn zonder deze gedachten?
Nadat je alle vragen en subvragen hebt gesteld, keer je de origele uitspraak om.
Is die net zo waar of meer waar?
Kun je nog een omkering vinden?

Citaat:
Het laatste dat ik tegen je zeg is: "Wees eerlijk tegenover jezelf dan hoef je niet oneerlijk te zijn op een forum."
1. Is dit waar?
2. Kun je absoluut weten dat dit waar is?
3. Hoe reageer je wanneer je die gedachten hebt?
4. Wie zou je zijn zonder deze gedachten?
Nadat je alle vragen en subvragen hebt gesteld, keer je de origele uitspraak om.
Is die net zo waar of meer waar?
Kun je nog een omkering vinden?

"Wie zou je zijn zonder je verhaal?
Er is geen verhaal dat jou is of dat naar jou leidt.
Elk verhaal leidt bij jou vandaan.
Keer het om; maak het ongedaan.
Jij bent wat bestaat voor alle verhalen.
Jij bent wat overblijft wanneer het verhaal begrepen is".

Byron Katie.

Ik hoop Mara, dat je hier wat aan hebt, succes, Von.
Von is offline  
Oud 8 December 2011, 17:04   #23
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Von Bekijk bericht
Er is m.i. helemaal niet mis met het denken, het is m.i. een prachtig gereedschap. Het is m.i. de onwrikbare gehechtheid aan de eigen denkbeelden die verwarring schept tussen de mensen, niet het denken zelf. Als er met het denken al iets mis zou kunnen zijn, dan komt dat omdat je van je bedenksels meent dat ze de werkelijkheid zelf zijn, dat ze absoluut waar zijn.
Dus niet het denken zelf is verkeerd, maar je kunt er wel zo mee omgaan dat jezelf ermee in een gevangenis opsluit.

Dus voor de praktische dagelijkse zaken is denken heel erg handig, maar m.i. kun je denkend nooit buiten het denken komen.
Het is het onvermogen van het denken om wezenlijk te bevatten wat niet te bevatten is.
Je kunt iets groots niet in iets kleins stoppen, b.v. een huis niet in een glas stoppen, wel andersom.
Het denken is bij lange na veel te 'klein' om dat wat groot en groter is dan zichzelf, dat wat er al was voordat het denken berhaupt bestond, te begrijpen.
Maar het denken accepteert dat meestal niet en probeert alles wat het ontmoet in kaders te plaatsen en gooit daarmee het kind met het badwater weg.
Het levende, onmiddellijke leven is veel te groot(s) voor het denken.
Als dat je (vaste) overtuiging is Von dan is dat je (vaste) overtuiging, persoonlijk waag ik hem te betwijfelen.

Is er iets mis met kaders en in navolging daarvan iets mis met gehechtheid Von?

Ik heb geen problemen met kaders en gehechtheid. Kaders en hechting zijn voor mij instrumenten dat wij gebruiken om de/een schepping zoals die zichtbaar is/wordt vorm te geven.

Er is bestaat volgens mij niet zoiets als iets dat zichzelf groter kan maken dan zichzelf, er bestaat m.i. wel zoiets als een zichzelf kleiner maakt dan zichzelf, dat zien wij, als we even wakker worden voor ons zelf, wijd verbreid om ons heen.
Vagebond is offline  
Oud 8 December 2011, 17:09   #24
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Succes, succes... ik ben hier persoonliijk niet bij betrokken.
Een hogere macht heeft mij opgedragen om een en ander aan mvr. Sardientje.... pardon.... mvr. Blikje mee te delen. Dat heb ik gedaan en daarmee is de kous af.

De autistische psychopaat die hier rondloopt en het forum verziekt met zijn perverse psychologische spelletjes is niet mijn bevoegdheid.

En voor de 'minus-habens'-en hier aanwezig zal God zelf ter zijner tijd genadig zijn!

Amen.
Mara is offline  
Oud 8 December 2011, 17:18   #25
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Als dat je (vaste) overtuiging is Von dan is dat je (vaste) overtuiging, persoonlijk waag ik hem te betwijfelen.
Is er iets mis met kaders en in navolging daarvan iets mis met gehechtheid Von?
Nee hoor, alleen begrijp je mijn verhaal dan niet.
Citaat:
Ik heb geen problemen met kaders en gehechtheid. Kaders en hechting zijn voor mij instrumenten dat wij gebruiken om de/een schepping zoals die zichtbaar is/wordt vorm te geven.
Precies, je blijft binnen de vorm. En ook daar is niets mis mee.
Von is offline  
Oud 8 December 2011, 17:20   #26
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Succes, succes... ik ben hier persoonliijk niet bij betrokken.
Een hogere macht heeft mij opgedragen om een en ander aan mvr. Sardientje.... pardon.... mvr. Blikje mee te delen. Dat heb ik gedaan en daarmee is de kous af.

De autistische psychopaat die hier rondloopt en het forum verziekt met zijn perverse psychologische spelletjes is niet mijn bevoegdheid.

En voor de 'minus-habens'-en hier aanwezig zal God zelf ter zijner tijd genadig zijn!

Amen.
Von is offline  
Oud 8 December 2011, 17:23   #27
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Succes, succes... ik ben hier persoonliijk niet bij betrokken.
Een hogere macht heeft mij opgedragen om een en ander aan mvr. Sardientje.... pardon.... mvr. Blikje mee te delen. Dat heb ik gedaan en daarmee is de kous af.

De autistische psychopaat die hier rondloopt en het forum verziekt met zijn perverse psychologische spelletjes is niet mijn bevoegdheid.

En voor de 'minus-habens'-en hier aanwezig zal God zelf ter zijner tijd genadig zijn!

Amen.
Ik zou niet willen zeggen dat daarmee de kous af is Mara. Ik zou zeggen:" dank je wel Blikje dat jij je speciaal voor mensen zoals ik jezelf laat zien als een autistische psychopaat die niet in staat voorbij zichzelf te kijken want jij geeft mij de gelegenheid mezelf van dienst te zijn/mezelf te helpen, want in de deze moeilijke omstandigheden tegen mezelf te blijven glimlachen, of van mezelf te houden, is bepaald geen kattepis." WiNk

Love you two...
Vagebond is offline  
Oud 8 December 2011, 18:02   #28
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard Mara/ Ten opzichte van, Blikje.

Authenticiteit

Het is niet de weg waar het op aan komt. Het komt helemaal aan op de authenticiteit van de zoeker. Daar wil ik de nadruk op leggen.

Je kunt elke weg bewandelen. Als je oprecht en authentiek bent, bereik je het doel. Sommige wegen kunnen moeilijk begaanbaar zijn, andere veel gemakkelijker; sommige zijn aan beide kanten begroeid, andere voeren door woestijnen; sommige bieden mooie uitzichten, andere hebben niets aantrekkelijks te bieden, maar voor wie oprecht en eerlijk en authentiek en waarachtig is voeren alle paden naar het doel.

En het omgekeerde is ook waar: welk pad je ook volgt, als je niet waarachtig bent, brengt het je nergens. Het is je authenticiteit die je weer thuisbrengt, niet iets anders. Alle paden zijn bijzaak. Het komt dus eenvoudig op één ding aan: authentiek zijn, waarachtig zijn.

Bron: Osho.
moi is offline  
Oud 8 December 2011, 20:33   #29
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Vergis je niet in die boergondisch vlaamse aard! Elke vrijdagavond kan je die onafgescheidenheid ervaren in elk vlaams stamcaf? met een beetje achterban.
Verwar ook niet jouw forum met zo'n bruin achterzaaltje. Noch het een noch het ander geeft soelaas voor dolende zielen.
Ken jij de boergondische vlaamse aard dan?

En heb jij soelaas voor dolende zielen?

Ik probeer zo helder mogelijk te schrijven, maar het heeft geen zin... geen enkele zin... de mensen zien enkel wat ze willen zien, ook al staat er iets helemaal anders.

Het is zo bevreemdend... net of je met aliens te doen hebt.

Wijziging aangebracht door Mara op 8 December 2011 om 20:43.
Mara is offline  
Oud 8 December 2011, 20:40   #30
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik zou niet willen zeggen dat daarmee de kous af is Mara. Ik zou zeggen:" dank je wel Blikje dat jij je speciaal voor mensen zoals ik jezelf laat zien als een autistische psychopaat die niet in staat voorbij zichzelf te kijken want jij geeft mij de gelegenheid mezelf van dienst te zijn/mezelf te helpen, want in de deze moeilijke omstandigheden tegen mezelf te blijven glimlachen, of van mezelf te houden, is bepaald geen kattepis." WiNk

Love you two...
De 'autistische psychopaat' was geen verwijzing naar Blikje!
Het kan evengoed een ironische verwijzing zijn naar... mezelf... zullen we maar zeggen om de gemoederen te sussen.

Wie het lijden niet kent, kent het leven niet.
Mara is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik ben nooit een serieus persoon geweest Darsho Osho 102 23 July 2021 16:44
Dader en slachtoffer... Sam Advaita 53 9 January 2021 06:53
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.