Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 October 2012, 10:10   #21
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard .....

Kijk...

Het zoeken' en daarmee het doen' kan worden gepromoot en gestimuleerd..
Ik onder-vind geen Zin' bij die Zin-geving . Voor mij heeft het niet eens te maken met dat het doen' van zoeken' zelfs indirect zal leiden tot..Dit' !

Ik heb geen weerstand tegen dat soort duidingen' , ze komen op mij eenvoudig over als dwaling en verspilde energie. (voor zover dat al verspild kan worden:-)

Als ik zeg er kan niks' gedaan worden om te komen tot..Dit', dan kan die duiding er misschien voor zorgen dat er zoiets daagt als : oke'..wat nu ?.
Waneer de intentie tot'...dan oplost in een soort ongewisse besluiteloosheid'...dan kan er plotseling iets duidelijk' worden/zijn.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2012, 10:28   #22
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dynamo Bekijk bericht
Kijk...

Het zoeken' en daarmee het doen' kan worden gepromoot en gestimuleerd..
Ik onder-vind geen Zin' bij die Zin-geving . Voor mij heeft het niet eens te maken met dat het doen' van zoeken' zelfs indirect zal leiden tot..Dit' !

Ik heb geen weerstand tegen dat soort duidingen' , ze komen op mij eenvoudig over als dwaling en verspilde energie. (voor zover dat al verspild kan worden:-)

Als ik zeg er kan niks' gedaan worden om te komen tot..Dit', dan kan die duiding er misschien voor zorgen dat er zoiets daagt als : oke'..wat nu ?.
Waneer de intentie tot'...dan oplost in een soort ongewisse besluiteloosheid'...dan kan er plotseling iets duidelijk' worden/zijn.
Dynamo, (je ouders zullen je maar fietslampje genoemd hebben) ik kan me geheel vinden in je tekst (zonder me daar in te vinden).

In dat 'wat nu/ongewisse besluitloosheid' , wat ik overgave/berusting/leegte/openheid zou kunnen noemen 'kan Dit gebeuren'.

Maar als er al de stelregel/beleving is van; 'er kan niets gedaan worden' dan heeft dat niets met 'wat nu/ongewisse besluitloosheid' van doen, die stelregel/controle komt voort uit houvast.

Het gaat er toch niet om of er wel of niet iets gedaan kan worden, het gaat erom dat je ziet wie/wat daar mee bezig is.

Tocht?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2012, 10:46   #23
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Omdat het aardse gebeuren allemaal doen is. Er valt van alles te ontdekken, bijvoorbeeld wie of wat je bent, maar ook komen er dingen tot stand door te doen, bijvoorbeeld een boot kopen. Een wereldreis maken, of een shuttle ontwerpen om er mee naar de maan gaan.

Kortom er wordt gedaan en dat doen is dan een uitgangspunt een gegeven in het aards bestaan.

Dus de vraag rijst wat je ervaring in deze is. Ben je een wereldreis aan het plannen of niet. Misschien ben je je daar niet zo van bewust maar dat is feitelijk die zin-geving.

Het zoeken interpreteer je mogelijk als zinloos omdat er niks is te vinden, maar je planned een route neem ik aan en die wordt gevonden. En je ervaring is dat je daar goed aan doet. Waarom kom je hier dan zeggen dat het dwaling en energieverspilling is.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2012, 10:48   #24
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard ....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Dynamo, (je ouders zullen je maar fietslampje genoemd hebben) ik kan me geheel vinden in je tekst (zonder me daar in te vinden).

In dat 'wat nu/ongewisse besluitloosheid' , wat ik overgave/berusting/leegte/openheid zou kunnen noemen 'kan Dit gebeuren'.

Maar als er al de stelregel/beleving is van; 'er kan niets gedaan worden' dan heeft dat niets met 'wat nu/ongewisse besluitloosheid' van doen, die stelregel/controle komt voort uit houvast.

Het gaat er toch niet om of er wel of niet iets gedaan kan worden, het gaat erom dat je ziet wie/wat daar mee bezig is.

Tocht?
Hier kan ik wel met je meegaan...
De stelligheid dat ik zeg : Er kan niks' gedaan worden, is net zo'n Blinde vlek, als de stelligheid dat er wel iets gedaan kan worden, en dat ben ik mij zeer bewust.
Er os in mijn systeem weinig luiheid als gewoonte, toch lijk' ik te duiden ' naar de meest luie manier waar iets' kan dagen.....
Niets is minder waar'.....het is juist de meest intense.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2012, 11:03   #25
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Omdat het aardse gebeuren allemaal doen is. Er valt van alles te ontdekken, bijvoorbeeld wie of wat je bent, maar ook komen er dingen tot stand door te doen, bijvoorbeeld een boot kopen. Een wereldreis maken, of een shuttle ontwerpen om er mee naar de maan gaan.

Kortom er wordt gedaan en dat doen is dan een uitgangspunt een gegeven in het aards bestaan.

Dus de vraag rijst wat je ervaring in deze is. Ben je een wereldreis aan het plannen of niet. Misschien ben je je daar niet zo van bewust maar dat is feitelijk die zin-geving.

Het zoeken interpreteer je mogelijk als zinloos omdat er niks is te vinden, maar je planned een route neem ik aan en die wordt gevonden. En je ervaring is dat je daar goed aan doet. Waarom kom je hier dan zeggen dat het dwaling en energieverspilling is.

In de praktijk van mijn dagelijkse bestaan' onderneem ik van alles en nog wat, en daar kan ik gewoon op de man af op aangesproken worden...en in geen velden of wegen valt daar over het algemeen ook maar iets te bespeuren dat ik begaan' ben met dit soort ..beschouwelijkheden.

Het punt is dat ik Wezenlijk' onder-vind dat ik' al die moves, plannen, aangegane verantwoordelijkheden, besluiten, enz....helemaal niet doe, kan doen' noch deed.
Die Duidelijkheid' van hoe ik bestaan' onder-vind, en constateer m.b.t dit soort beschouwelijkheden.
Thats all.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2012, 11:23   #26
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dynamo Bekijk bericht
In de praktijk van mijn dagelijkse bestaan' onderneem ik van alles en nog wat, en daar kan ik gewoon op de man af op aangesproken worden...en in geen velden of wegen valt daar over het algemeen ook maar iets te bespeuren dat ik begaan' ben met dit soort ..beschouwelijkheden.

Het punt is dat ik Wezenlijk' onder-vind dat ik' al die moves, plannen, aangegane verantwoordelijkheden, besluiten, enz....helemaal niet doe, kan doen' noch deed.
Die Duidelijkheid' van hoe ik bestaan' onder-vind, en constateer m.b.t dit soort beschouwelijkheden.
Thats all.
Ok?.. van daaruit gaan we verder.

Dat jij dat allemaal helemaal niet doet, wat daartoe ook de aanleiding is geweest, is jouw ont-dekking, jouw ervaring geworden.

Niemand heeft iets aan jouw ervaring. Afgezien daarvan wanneer zij niet zijn waar jij bent valt zoiets niet met elkaar te delen. Het is hun ervaring niet dat zij niks doen.

Anderen inschatten naar zoals je zelf bent is tamelijk egocentrisch en onbewust.

Zij denken te doen en dat onderzoek waarop ik aandring heeft niks met mij van doen. Ik ben daarin niet sturend, ik vraag om je eigen waarheid te ontdekken.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2012, 12:29   #27
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dynamo Bekijk bericht
Als ik zeg er kan niks' gedaan worden om te komen tot..Dit', dan kan die duiding er misschien voor zorgen dat er zoiets daagt als : oke'..wat nu ?.
Waneer de intentie tot'...dan oplost in een soort ongewisse besluiteloosheid'...dan kan er plotseling iets duidelijk' worden/zijn.
zie hier:
een doelstelling, onderdeel van planmatig werken (doen), zingeving.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2012, 12:30   #28
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Dynamo
een dynamo levert alleen stroom in gesloten circuit c.q. gedachten.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2012, 12:48   #29
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Don't go into the inextricable jungle
looking for the elephant who is already quietly at home.

Dit gaat wat ver.
Ze is hoogstens een kilootje aangekomen
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 8 October 2012, 13:24   #30
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard ....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
zie hier:
een doelstelling, onderdeel van planmatig werken (doen), zingeving.
No, no , no.
Je knalt er een kolere eind ver voorbij....Glans.
Je zoekt je heil aan respons in de 'schijnbare' continuiteit van het verhaaltje (De quote)

Wat is er voor' dat je je beleving mee laat nemen door een antwoord of een vraag ?.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 46 1 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.