Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 August 2022, 22:04   #21
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Loosing the road..
Guido is offline  
Oud 24 August 2022, 23:14   #22
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik had weer wat geschreven maar wat heb je er aan. We zitten hier maar kennis te spuien en dat zet geen zoden aan de dijk. Dat is ook het thema hier.
Stop eens met schrijven! ;) Beter nog: stop met controleren en controleren en controleren en controleren en..
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 24 August 2022, 23:25   #23
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Toch wel bijzonder dit forum, waar iedereen keer op keer, elke Laurens opnieuw de weg wijst.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 25 August 2022, 14:58   #24
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Toch wel bijzonder dit forum, waar iedereen keer op keer, elke Laurens opnieuw de weg wijst.
Zolang men nog iemand nodig heeft die de weg wijst is men nog niet de weg gegaan. Onderdeel van mijn weg is Laurens de weg wijzen geweest. Niet dat dat wat heeft uitgehaald betreffende Laurens, maar ik heb er wel heel wat van geleerd.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 26 August 2022, 19:03   #25
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Zolang men nog iemand nodig heeft die de weg wijst is men nog niet de weg gegaan. Onderdeel van mijn weg is Laurens de weg wijzen geweest. Niet dat dat wat heeft uitgehaald betreffende Laurens, maar ik heb er wel heel wat van geleerd.
Het gaat hier over de weg kennen in tegenstelling tot de weg gaan. Het gaat niet over de weg wijzen. Wat mij betreft beveel ik simpelweg aan om gedegen zelfonderzoek te doen en er ontvouwt zich vanzelf een weg. Wat ik met de eerste quote wilde benadrukken is dat er moet worden 'gegaan' met het alleen maar 'kennen' gebeurt er niks. Dus ophouden met lullen, ga het doen.

Aan wegwijzers heb je niks, ze wijzen ieder voor zich een totaal andere richting aan en zo beland je overal en nergens, allesbehalve waar je moet zijn. Middels waarheidvinding leer je Waarheid herkennen dat is de weg. Geloof nooit iemand die beweert de weg te kennen. Dus nee ik laat me de weg niet door je wijzen.

Als je door schade en schande moet leren hoe je hebt te gaan ben je een aardig eind van het padje, maar het altijd beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
 
Oud 27 August 2022, 00:43   #26
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Zolang men nog iemand nodig heeft die de weg wijst is men nog niet de weg gegaan. Onderdeel van mijn weg is Laurens de weg wijzen geweest. Niet dat dat wat heeft uitgehaald betreffende Laurens, maar ik heb er wel heel wat van geleerd.
Dat is het mooie van dit forum: weten dat weg-wijzen zinloos is.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 27 August 2022, 00:45   #27
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het gaat hier over de weg kennen in tegenstelling tot de weg gaan. Het gaat niet over de weg wijzen. Wat mij betreft beveel ik simpelweg aan om gedegen zelfonderzoek te doen en er ontvouwt zich vanzelf een weg. Wat ik met de eerste quote wilde benadrukken is dat er moet worden 'gegaan' met het alleen maar 'kennen' gebeurt er niks. Dus ophouden met lullen, ga het doen.

Aan wegwijzers heb je niks, ze wijzen ieder voor zich een totaal andere richting aan en zo beland je overal en nergens, allesbehalve waar je moet zijn. Middels waarheidvinding leer je Waarheid herkennen dat is de weg. Geloof nooit iemand die beweert de weg te kennen. Dus nee ik laat me de weg niet door je wijzen.

Als je door schade en schande moet leren hoe je hebt te gaan ben je een aardig eind van het padje, maar het altijd beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Als je schade en schande hebt ervaren, is de weg er al.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 27 August 2022, 00:49   #28
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Je hoeft de weg niet te kennen, de weg gaat vanzelf.

Ergo: het maakt geen bal uit, weg kennen of niet. Alleen controlfreaks willen de weg kennen, die sowieso gewoon gaat.

En natuurlijk bepalen gemaakte keuzes de weg, enkel er zijn geen prijzen aan het einde van de weg de weg gaat
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 27 August 2022, 08:57   #29
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het gaat hier over de weg kennen in tegenstelling tot de weg gaan. Het gaat niet over de weg wijzen.
De weg verschijnt onder je voeten door die te gaan, zo eenvoudig kan zelfkennis zijn. Op wegwijzers zit ik niet te wachten, dus dat ben ik met je eens. Wijs dan ook niet steeds de weg met je gewauwel over GZO!

Iemand die beweert God te zijn kan ook nog er eens niet over het vermogen tot wijzen beschikken. Als ik wijze raad wens, dan zoek ik die zelf wel.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 27 August 2022, 09:01   #30
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Dat is het mooie van dit forum: weten dat weg-wijzen zinloos is.
Nou ja, in mijn verwoede pogingen om anderen de weg te wijzen werd ik zelf dan weer wel wijzer. De anderen waren er niet bij gebaat , maar ik zelf wel.....

Al was het maar waar ik zag dat anderen het niet begrepen. In zelfkennis verwerft de mens het vermogen om te profeteren.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.