Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 August 2011, 09:19   #21
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Mochten er ander geinteresseerden zijn hoor ik het wel.
Het is een kwestie van doseren, niet van doceren.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2011, 10:37   #22
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agnes Bekijk bericht
Weet niet...er zijn een paar gerealiseerde geweest in de geschiedenis die toch probeerde om bij de ander dat lampje te laten branden....een rotklus want de meeste lampjes verdommen het nog steeds..het zal er allemaal wel bijhoren.

Maar...denk niet dat het een truck van de mind is.....het is meer het zien hoe de mens aan het klooien is...simpelweg doordat ze vergeten zijn wie ze nu in werkelijkheid zijn.....en omdat je een vreemd soort van eenheidsgevoel begint te voelen na realisatie ga je inderdaad zo dom doen om te proberen die ander ook wakker te schudden...en kom je erachter dat je nog net niet aan die latjes van het kruis wordt getimmerd...maar godsamme wat een tegenstand die je tegenkomt...


Denk dat de mensheid nog niet echt klaar is voor wat voor boodschap dan ook..en van wie dan ook...
Als er echt geen eigen belangen/leerprocessen meer in je huizen m.a.w. als de realisatie volledig is dan is gebeurd er gewoon vanuit het geheel wat je niet laten kunt.

Je bent dan niet bezig met 'de ander wakker schudden', je doet gewoon je zegje en zal je worst zijn of die nu aankomt of niet.

Als er geen eigen belangen/bewustzijnsprocessen meer spelen dan ben je vanzelf daar waar je zijn moet en waar je gewenst bent/openheid gewenst is.

Face to face kom ik zelf nooit weerstand tegen en zou dat wel het geval zijn dan zou ik niet in het moment gezeten hebben/gevoeld hebben (dat gaat vanzelf zonder daar mee bezig te hoeven zijn) wat er bij de ander speelde. Al kan het zijn dat het goed is dat er weerstand bij de ander ontstaat maar dat is dan een onderdeel van zijn/haar proces.

Voor mij is het een feit dat de mensheid niet klaar is voor 'de boodschap' maar ja daar heb ik geen boodschap aan.

Excuses voor het inbreken.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2011, 11:32   #23
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het is een kwestie van doseren, niet van doceren.
Tja ik begrijp je wel dat het teveel kan zijn, maar ik zie mezelf reageren, het is vraag en aanbod. Bij de reactie van BB had ik al een aanbod klaar maar de vraag lag er niet, voor de zekerheid heb ik toch maar even gevraagd of er belangstelling is.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2011, 11:33   #24
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Als er echt geen eigen belangen/leerprocessen meer in je huizen m.a.w. als de realisatie volledig is dan is gebeurd er gewoon vanuit het geheel wat je niet laten kunt.

Je bent dan niet bezig met 'de ander wakker schudden', je doet gewoon je zegje en zal je worst zijn of die nu aankomt of niet.

Als er geen eigen belangen/bewustzijnsprocessen meer spelen dan ben je vanzelf daar waar je zijn moet en waar je gewenst bent/openheid gewenst is.

Face to face kom ik zelf nooit weerstand tegen en zou dat wel het geval zijn dan zou ik niet in het moment gezeten hebben/gevoeld hebben (dat gaat vanzelf zonder daar mee bezig te hoeven zijn) wat er bij de ander speelde. Al kan het zijn dat het goed is dat er weerstand bij de ander ontstaat maar dat is dan een onderdeel van zijn/haar proces.

Voor mij is het een feit dat de mensheid niet klaar is voor 'de boodschap' maar ja daar heb ik geen boodschap aan.

Excuses voor het inbreken.
...

(alhoewel worst ? ik merk wel betrokkenheid te ervaren)
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2011, 11:35   #25
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Tja ik begrijp je wel dat het teveel kan zijn, maar ik zie mezelf reageren, het is vraag en aanbod. Bij de reactie van BB had ik al een aanbod klaar maar de vraag lag er niet, voor de zekerheid heb ik toch maar even gevraagd of er belangstelling is.
en hoe voelt dat nu voor jou?

Liefs, Henk
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2011, 11:38   #26
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
en hoe voelt dat nu voor jou?

Liefs, Henk
Ik zou er graag iets over gezegd hebben .
Ik zie wel dat het niet in zich heeft om intrede te doen bij je, dus ik kan het laten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2011, 11:40   #27
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
...

(alhoewel worst ? ik merk wel betrokkenheid te ervaren)
Als het goed is zou de betrokkenheid moeten stoppen bij het gedaan hebben van je zegje. Ik kan me wel vinden in wat Aad zegt.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2011, 11:48   #28
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Als het goed is zou de betrokkenheid moeten stoppen bij het gedaan hebben van je zegje. Ik kan me wel vinden in wat Aad zegt.
Dat vindt ik, op mijn beurt, 'computerachtig', ik zie nog steeds mensen en Aad geeft mij hier eigenlijk te kennen die niet meer te zien.

Mij boeit ook de aanwezigheid van mensen, het gaat me niet alleen om mijn of hun zegje.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2011, 11:59   #29
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat vindt ik, op mijn beurt, 'computerachtig', ik zie nog steeds mensen en Aad geeft mij hier eigenlijk te kennen die niet meer te zien.
Wat een vreemde conclusie. Als Aad geen mensen zou zien zou hij dan überhaupt reageren?
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2011, 13:17   #30
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Wat een vreemde conclusie. Als Aad geen mensen zou zien zou hij dan überhaupt reageren?
Ik weet niet hoe het bij hem zit, ik zeg alleen wat hij mij hier laat zien.

Dit was overigen aan hem bedoeld te reageren hoe hij dat ziet en in mijn reactie naar jou ontspint zich iets wat ik niet meer bedoel.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.