Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 April 2012, 14:45   #21
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Hoe belangrijk is het Mihaela, dat de ander openstaat voor wat jij bij de ander ziet? Wat houdt dat open staan in? Wat als iemand niet ziet wat jij ziet?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 14:48   #22
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Hoe belangrijk is het Mihaela, dat de ander openstaat voor wat jij bij de ander ziet? Wat houdt dat open staan in? Wat als iemand niet ziet wat jij ziet?
Dan zijn de rapen gaar. Tenminste afgaand op wat ik hier zo lees.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 14:53   #23
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik word een beetje triest van dit draadje. Het staat bol van voorwaarden en vooroordelen. Schrijf wat je meent te zien bij de ander(en) en als die daar wat mee kan is het mooi, zo niet, ook goed. En als een ander jou iets teruggeeft, kijk voor jezelf of je er iets mee kunt of niet. Wat valt er meer over te zeggen?
Waarom kijk je niet naar je triestheid dan Nadje, wat zegt je triestheid over jouzelf?
Zou niet kunnen dat ik een ander benadering heb, die openingen kan bieden?
Men groeit snel dicht in zijn eigen gewoontes en manieren en kijk op, op spiritualiteit of bewustwording.
Zelfs zo een forum heeft een duidelijke stroming. Op mij voelt als beperkend, en wil openingen in creëren.
Ik meen iets in te brengen te hebben, als het niets voor jou is, laat het gaan.. niemand die je dwingt om deel aan te nemen.
Ik heb je nooit iets kwetsbaar over jezelf zien delen, wel als je verdriet hebt of pijn. Maar kwetsbaarheid is juist als je ego je vast heeft, als je jaloezie voelt, of wantrouwen, of welke gevoelens dan ook waarvoor wij ons schamen, en ze niet gauw zouden noemen.
Ook al voel je maar 1 keer per maand zo een gevoel, ben je alsnog niet vrij van je ego. Dus daarover wil ik hebben, met mensen die daar in geïnteresseerd zijn. Herken je je daar niet in, laat gewoon het draadje je voorbij gaan..
Word je triest van, kijk waar daar achter mogelijk zou kunnen schuilen. Wat zegt het over jouzelf? heb je daar bij stil gestaan?

Je houding komt me vaak over als ''groei tegenhoudend''. je hebt een veilig rustig vaarwater bereikt, maar dat wordt ook snel een vaste vorm als je niet in de gaten hebt dat je eigenlijk weer aan verdieping toe bent.
Durf ook te delen zou ik zeggen, en stel je je niet altijd maar veilig op. En delen bedoel ik met duistere minder aantrekkelijke kanten van je menselijkheid. Pijn en verdriet, kwetsbaarheid en gevoeligheid kunnen alsnog als iets ''moois'' gezien worden.
Durf je andere kanten te laten zien, geloof dat jij ze ook hebt. En maakt niet altijd een kloppend verhaal van. Laat je menselijkheid zien.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 15:04   #24
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Enige wat ik kan zeggen, Mihaela, laat het zelf zien en kijk wie er volgt.
Praten over is niet hetzelfde als doen.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 15:06   #25
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Hoe belangrijk is het Mihaela, dat de ander openstaat voor wat jij bij de ander ziet? Wat houdt dat open staan in? Wat als iemand niet ziet wat jij ziet?
Stel Esradha, dat jij iets bij mij ziet. Dat wat je me geeft, zou mijn blik kunnen verruimen. Andersom ook. Dat wat ik bij jou zie, en mogelijk voor jou nog onbewust leeft, zou je verruiming kunnen bieden, als je dat in overweging neemt, en iets mee kan.
Wetend dat er een wederzijdse bereidheid is, om er naar te kijken, is er ook meer vertrouwen dan zomaar een mening van iemand krijgen die niet open staat voor jouw wijsheid en kijk op. Een vorm van vertrouwen, en elkaar aanvullen, daar waar mogelijk is.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 15:08   #26
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Enige wat ik kan zeggen, Mihaela, laat het zelf zien en kijk wie er volgt.
Praten over is niet hetzelfde als doen.
Voor mij voelt dit al als doen Esradha. Ik kijk ook naar wat in mezelf gebeurt. Welke bewegingen maakt mijn gevoel. En ik voel me redelijk rustig en los van mijn angsten en verwachtingen. Ook ben ik me er van bewust van mijn oordelen, en lading die erbij is.
is voor mij typen en kijken wat in me leeft. Nog niet vrij, maar accepterend en rustig bij.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 15:10   #27
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Waarom kijk je niet naar je triestheid dan Nadje, wat zegt je triestheid over jouzelf?
Zou niet kunnen dat ik een ander benadering heb, die openingen kan bieden?

Ik meen iets in te brengen te hebben, als het niets voor jou is, laat het gaan.. niemand die je dwingt om deel aan te nemen.

Ik heb je nooit iets kwetsbaar over jezelf zien delen, wel als je verdriet hebt of pijn. Maar kwetsbaarheid is juist als je ego je vast heeft, als je jaloezie voelt, of wantrouwen, of welke gevoelens dan ook waarvoor wij ons schamen, en ze niet gauw zouden noemen.
Ook al voel je maar 1 keer per maand zo een gevoel, ben je alsnog niet vrij van je ego. Dus daarover wil ik hebben, met mensen die daar in geïnteresseerd zijn. Herken je je daar niet in, laat gewoon het draadje je voorbij gaan..
De triestheid betrof jou, in casu de voorwaarden en de vooroordelen. Dat kan nooit openingen bieden. Je hebt mijn verdriet gezien, zeg je en mijn pijn, maar dat noem je geen kwetsbaarheid. Kwetsbaarheid is voor jou te vinden in jaloezie en wantrouwen. En dat heb je bij mij niet gezien. Ik durf oprecht te zeggen dat ik daar vrijwel vrij van ben. Eens in de zoveel jaar doet zich nog wel eens een enkele oprisping voor, maar dat is het dan ook wel. Dat kun je geloven of niet. Natuurlijk kan ik het draadje laten voor wat het is, maar waarom zou ik? Ik geef jou iets terug en daar kun je iets mee of niet. Als ik het gevoel krijg dat er geen opening is, dan kap ik ermee. Zo simpel is het. Of als ik zin heb om iets anders te gaan doen. Kan ook.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 15:13   #28
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
De triestheid betrof jou, in casu de voorwaarden en de vooroordelen. Dat kan nooit openingen bieden. Je hebt mijn verdriet gezien, zeg je en mijn pijn, maar dat noem je geen kwetsbaarheid. Kwetsbaarheid is voor jou te vinden in jaloezie en wantrouwen. En dat heb je bij mij niet gezien. Ik durf oprecht te zeggen dat ik daar vrijwel vrij van ben. Eens in de zoveel jaar doet zich nog wel eens een enkele oprisping voor, maar dat is het dan ook wel. Dat kun je geloven of niet. Natuurlijk kan ik het draadje laten voor wat het is, maar waarom zou ik? Ik geef jou iets terug en daar kun je iets mee of niet. Als ik het gevoel krijg dat er geen opening is, dan kap ik ermee. Zo simpel is het. Of als ik zin heb om iets anders te gaan doen. Kan ook.
Jouw triestheid kan mij nooit betreffen Naadje, iets wat in jou plaats vindt, vraagt jouw gerichte aandacht. Schuif het niet gelijk naar mij toe, kijk nog een keer naar, zou ik je adviseren!!

Als jij zelf naar jouw gevoel hebt gekeken, kan ik pas iets mee doen. Anders blijft weer zoiets ongelijkwaardig wat ik net noemde. Verloren energie voor mij dus. Alsof ik jouw huiswerk zou doe.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 15:16   #29
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
. Het staat bol van voorwaarden en vooroordelen.
Voorwaarden en vooroordelen staan in, dat klopt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2012, 15:21   #30
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Stel Esradha, dat jij iets bij mij ziet. Dat wat je me geeft, zou mijn blik kunnen verruimen. Andersom ook. Dat wat ik bij jou zie, en mogelijk voor jou nog onbewust leeft, zou je verruiming kunnen bieden, als je dat in overweging neemt, en iets mee kan.
Wetend dat er een wederzijdse bereidheid is, om er naar te kijken, is er ook meer vertrouwen dan zomaar een mening van iemand krijgen die niet open staat voor jouw wijsheid en kijk op. Een vorm van vertrouwen, en elkaar aanvullen, daar waar mogelijk is.
Voor mij zegt het uitspreken van die bereidheid op momenten dat het niet aan de orde is veel minder dan het op de momenten zelf voelen van de bereidheid.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jiddu Krishnamurti over zelfkennis Nathan Jiddu Krishnamurti 9 10 October 2023 08:12
Wat is zelfkennis? Naadje Waar gaat het hier verder ook nog over? 1 20 January 2012 11:55


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 09:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.