Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Boeddhisme
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Boeddhisme Het boeddhisme is een dharmistische non-theïstische wereldreligie.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 February 2013, 14:28   #21
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Sem, ik ben gehecht aan poepsex het liefst doe ik het 4 uur per dag, dan ben ik helemaal mezelf.
Wilt u dan zo vriendelijk zijn om iedereen die gehecht is aan poepsex te waarschuwen dat ze in de HEL zullen komen?!
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 14:28   #22
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Geweldig mooi.

Je zegt het precies zoals ik het voel. Al ben ik denk ik iets minder gehecht aan onze huisdieren hoe lief ik ze ook vind. En als het niet hoeft niet wil missen. En zou ook niet tot het uiterste gaan om ze te redden als ik zie dat het beestje vooral rust nodig heeft. Ook dat is liefde los te moeten laten. Ook met mensen. Ook die ervaring zou ik niet willen missen, zonder gehecht heden zou je die kans niet eens hebben. Vond het zelf ook mooie ervaringen.

Gemis van huis dieren is heel erg lastig is met kinderen die daar absoluut niet aan willen. Wat een dilemma als je je kinderen zo ziet lijden en het je zelfs kwalijk gaan nemen, als je niet alles meer wilt doen. Hierin kan ik Aart dan weer heel goed volgen. Maar toch denk ik dat het bij het mens zijn hoort je daarvan los te leren maken. En je hart te bevrijden zoals Niek dat zei.

Geweldig mooi? (zoals jij het interpreteert dan?)

Hij zegt het precies zoals jij het voelt?
Dat is toch ook weer interpretatie? Je gaat ervanuit dat BB precies bedoelt zoals jij het opvat.

"En zou ook niet tot het uiterste gaan om ze te redden als ik zie dat het beestje vooral rust nodig heeft"
Dat is niet redden, maar het beest gebruiken om zelf geen gemis te ervaren.

En kinderen lijden niet als een dier sterft, en nemen je ook niks kwalijk,....mits je ze wel wat meegeeft(liefst vanaf de geboorte)
In deze is het ook weer meer je eigen gevoel/angst om kinderen om
te laten gaan met iets wat niet oneindig is.
Verdrietig zijn of huilen om iets noem ik geen leiden, maar meer verwerken, mits dat dan weer geen "eeuwigheid" duurt.
Dan heb je weer wat anders uit te zoeken!

H
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 14:39   #23
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Neen Guy, ik ben geen boeddhist, Goddank is me dat bespaard gebleven.

Wat is hechten?

Waarom is er een hechten?

Wat is de voorwaarde die er moet zijn om hechten te kunnen laten ontstaan.

Even kort gezegd; hechten kan enkel plaatsvinden uit niet heelheid, een tekortheidsgevoel, een gevoel van nodig hebben, een verkeerd zelfbeeld, het gevoel niet zonder iets te kunnen.

Vanuit heelheid/NU is hechten niet mogelijk, er is dan trouwens ook niets meer wat zich ergens aan hechten kan.

Dat is iets anders dan onthechten. Voor onthechten moet er nog iets zijn wat zich ergens van onthechten kan.

Als het beeld van onzelf verdwijnt en we daardoor weer zien/voelen wat werkelijk is dan kan hechten niet plaats vinden.

De comfortzone/het ego kan enkel hechten.

Als er geen hechten meer is dan is er ook geen Boeddhisme meer of iemand die onthechten aan het praktiseren is of religie, cultuur en meer van die uit het afhankelijke denken ontstane shit.

Hechten is ontstaan door het afhankelijk geboren zijn, lang leve de navelstreng.

Als de mens vanaf zijn/haar eerste ademhaling voor zichzelf had kunnen zorgen dan zou hechten niet kunnen bestaan. Die mens had gewoon dat gedaan wat nodig was voor het in stand houden van het lijf en zelfs als dat niet meer had gekund dan zou het in vrede sterven. Het zou niet gehecht aan het leven zijn want het had werkelijk geleefd ('in de werkelijkheid gestaan') en niet zoals het gros nu doet; in alle onnodige luxe geoverleefd en nog niet leven in het moment maar leven in het hoofd/tekort/afhankelijk/onheelheid.
Als mijn tante een piemel had was ze mijn oom.

Hechten is in mijn ogen wat anders dan afhankelijkheid, ik denk dat daar de denkfout zit.
Hechten begint bij de navelstreng idd(mooi gezegd) maar verdraaid al snel in afhankelijkheid door allerlei "misstanden" in je jeugd.
Je krijgt dan bindings/verlatingingsangst problemen die door sommigen als verlichting worden uitgelegd.
Hechten zonder bang te zijn voor afhankelijkheid, verdriet bij verlies ter verwerking om met een schone basis door te gaan met bestaande/volgende verbindingen.

Ik heb regelmatig nog een pleister nodig,

Maar wat is het dat je je zo fixeert op het uitzoeken van hechting?
Of eerder,....dat anderen dat uit moeten zoeken,.....voor wie?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 14:40   #24
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Sem, ik ben gehecht aan poepsex het liefst doe ik het 4 uur per dag, dan ben ik helemaal mezelf.

Ik lijd enkel aan een hele trage spijsvertering en ik krijg niet voldoende voedsel naar binnen of anders gezegd; naar buiten, om 4 uur lang helemaal mezelf te kunnen zijn.

Ik ga weer verder met eten.
Vezelrijk en veel drinken!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 14:44   #25
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Wilt u dan zo vriendelijk zijn om iedereen die gehecht is aan poepsex te waarschuwen dat ze in de HEL zullen komen?!
Lijkt me geen waarschuwing, daar me doet vermoeden dat juist daar het allemaal gebeurt!

Leuk dilemma voor een christen met een voorliefde voor poepsex,....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 14:49   #26
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Voor mij is er een onderscheid tussen het hechten aan mensen en het hechten aan goederen.

Voor wat betreft het hechten aan spullen, is het voor mij het hechten hieraan niet zinvol en heb ik geleerd om gebruikt te mogen maken van spullen zonder er gehecht aan te raken.

Menselijke relaties zie ik echter als iets anders. Mensen zijn afhankelijk, of je het nu leuk vind of niet. Natuurlijk kun je gaan beweren dat je niemand nodig hebt in je leven. Toch is dit niet waar. Als kind zijn we afhankelijk van onze opvoeders en zonder liefde gaan kinderen dood. En ook op een onbewoond eiland zul je jezelf nooit leren kennen, want in een relatie kun je pas leren in je eigen spiegel te kijken.

Beweringen dat er geen enkele band met anderen nodig is, is voor mij een schild dat opzet wordt en daardoor geen enkele (diepe) verbinding meer aangegaan wordt. Voor mij is dat niet echt leven, maar een struisvogelpolitiek. Voor mij is het dan de angst om later geen verdriet te hoeven ervaren, een slecht excuus om je dan maar niet meer te verbinden.
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 15:22   #27
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Vezelrijk en veel drinken!
Juist!

Dat ONThecht.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 15:26   #28
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht

Maar wat is het dat je je zo fixeert op het uitzoeken van hechting?
Of eerder,....dat anderen dat uit moeten zoeken,.....voor wie?
Omdat een vrij mens geen emoooooootieieies meer heeft!
Dat is toch n??r, emoties?
Die moet je zo snel mogelijk kwijt!

SN?P DAT DAN VERDOMME!
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 15:49   #29
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Omdat een vrij mens geen emoooooootieieies meer heeft!
Dat is toch n??r, emoties?
Die moet je zo snel mogelijk kwijt!

SN?P DAT DAN VERDOMME!

Tis waar,......ik moet er bijna van huilen,.....

Verzint "mevrouw nonduaal" dualiteit om zichzelf te ervaren, is het gevoel gelijk weer weg als dat doorzien is,.....

Die 99,9% zijn mischien wel slimmer.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 18:43   #30
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
ik ben gehecht aan poepsex het liefst doe ik het 4 uur per dag, dan ben ik helemaal mezelf.

Ik lijd enkel aan een hele trage spijsvertering en ik krijg niet voldoende voedsel naar binnen of anders gezegd; naar buiten, om 4 uur lang helemaal mezelf te kunnen zijn.
Heh vervelend.
Misschien is groeppoep-sex een uitkomst.
Mars is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.