Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Mededelingen forumbeheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen forumbeheer Hier geen discussie mogelijkheid.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 January 2023, 17:25   #21
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zo reageer je als iemand onder de iemanden in de subjectief beleefde werkelijkheid en wel om te pleasen en daardoor geen stelling te nemen dat deze zienswijze onjuist is omdat ie als zijnde 'iemand' (zie voorgaande quote) wordt opgepakt. Waarheid is, er is niemand.
Waarheid is dat het niet volstaat om te zeggen dat er niemand is ; want dat prediken als je jezelf nog niet herleid hebt tot niemand te zijn, je, in eerste instantie jezelf zand in de ogen strooit...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 January 2023, 12:35   #22
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Waarheid is dat het niet volstaat om te zeggen dat er niemand is ; want dat prediken als je jezelf nog niet herleid hebt tot niemand te zijn, je, in eerste instantie jezelf zand in de ogen strooit...
Net zoals Dorje Waarheid al misinterpreteerde, uitgaande van de vermeende werkelijkheid, is ook dit uitgaande van een vermeende werkelijkheid een subjectief beleefde waarheid. Waar dat onderzocht is en zich dat tot een 'weten' heeft geformatteerd kun je pas spreken uit hoofde van Waarheid.

Dus ja als dat niet 'gerealiseerd' is is het zich uitlaten in en over Waarheid een farce. Dan uit je je over de smaak van een appel zonder er ooit een gegeten te hebben. Dat is overigens de teneur op alle fora waar dit gaande is, praten over en hypothetiseren alsof dat tot realisatie gaat leiden.
  Met citaat reageren
Oud 31 January 2023, 16:21   #23
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Net zoals Dorje Waarheid al misinterpreteerde, uitgaande van de vermeende werkelijkheid, is ook dit uitgaande van een vermeende werkelijkheid een subjectief beleefde waarheid. Waar dat onderzocht is en zich dat tot een 'weten' heeft geformatteerd kun je pas spreken uit hoofde van Waarheid.

Dus ja als dat niet 'gerealiseerd' is is het zich uitlaten in en over Waarheid een farce. Dan uit je je over de smaak van een appel zonder er ooit een gegeten te hebben. Dat is overigens de teneur op alle fora waar dit gaande is, praten over en hypothetiseren alsof dat tot realisatie gaat leiden.
Ik zie in al jouw antwoorden, in al jouw discussies geen enkel, maar dan ook geen enkel bewijs dat jij tot een niemand herleid zou zijn...
Alsof het zou volstaan om van 'wie', 'wat' te maken... Ik ben een 'wat' want ik zou ingezien hebben dat ik geen 'wie' ben...
Gewoon zelfbedrog...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 January 2023, 17:29   #24
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik zie in al jouw antwoorden, in al jouw discussies geen enkel, maar dan ook geen enkel bewijs dat jij tot een niemand herleid zou zijn...
Alsof het zou volstaan om van 'wie', 'wat' te maken... Ik ben een 'wat' want ik zou ingezien hebben dat ik geen 'wie' ben...
Gewoon zelfbedrog...
Dit roept de vraag op: waar en bij wie of wat begint de projectie?
Anna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 January 2023, 21:08   #25
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Dit roept de vraag op: waar en bij wie of wat begint de projectie?

Wat maakt het uit.

Zingt allen mee uit vollen borst. https://youtu.be/Vj93UEG7ViQ?t=29
__________________
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 31 January 2023, 21:14   #26
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Dit roept de vraag op: waar en bij wie of wat begint de projectie?
Men zou zich misschien beter afvragen van waar die voortdurende projectie komt en wat ze, als het al mogelijk is, doet stoppen...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 January 2023, 21:33   #27
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Men zou zich misschien beter afvragen van waar die voortdurende projectie komt en wat ze, als het al mogelijk is, doet stoppen...
Van mezelf uitgaande ga ik enkel over mijn projecties. Via zelfonderzoek zie ik als ik projecteer, dat wat ik niet wil voelen. Vervolgens kan ik kiezen het geprojecteerde terug te nemen.

Het zien laat ook zien dat ik niets met de projectie van de ander te maken heb. Dat is aan hem/haar.
Het blijft oefenen
Anna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 January 2023, 22:08   #28
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Van mezelf uitgaande ga ik enkel over mijn projecties. Via zelfonderzoek zie ik als ik projecteer, dat wat ik niet wil voelen. Vervolgens kan ik kiezen het geprojecteerde terug te nemen.

Het zien laat ook zien dat ik niets met de projectie van de ander te maken heb. Dat is aan hem/haar.
Het blijft oefenen
Dat is aan hem/haar.

Hoe kun je beter het belang van het 'ik' uitdrukken... 'Ik' is inderdaad de enige weg voor ieder van ons...
Het probleem is niet waarom we projecteren ; want we kunnen, willens of niet, gewoon niet anders...
De vraag is wat die projecties doet stoppen zodat we eindelijk terug ten volle kunnen leven of gewoon gezegd leven en niet als zombies blijven ronddolen in een vermeende wereld ...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 January 2023, 22:39   #29
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dat is aan hem/haar.


Het probleem is niet waarom we projecteren ; want we kunnen, willens of niet, gewoon niet anders...
Oh...is dat zo? Of liever gezegd: vind jij dat zo? Nou ja ... dat kan.


Citaat:
De vraag is wat die projecties doet stoppen zodat we eindelijk terug ten volle kunnen leven of gewoon gezegd leven en niet als zombies blijven ronddolen in een vermeende wereld ...
Onderzoek, Zelfkennis , zelf- projecties doorzien....
Anna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 February 2023, 08:05   #30
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Ladies,

Bespaar elkaar jullie wijze adviezen. Het einde van dit forum is nabij. Geef elkaar nog een knuffel en ga heen in vrede.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.