Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 September 2011, 17:20   #21
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Mihaela, ik heb geen stijl, heus niet en al heb ik hem wel, ook goed, ik reageer enkel naar wat er nog te triggeren valt, gaat hier vanzelf.

Ik ervaar het leven als simpel en eenvoudig en wat er als basis is, is eten, drinken, poepen en plassen, handen wassen en onderdak.

Nou dan weet je mijn plaats wel.
In de stal op de kinderboerderij ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 September 2011, 18:46   #22
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
In de stal op de kinderboerderij ?
Neen, daar ben ik niet meer gewenst i.v.m. mijn pedofiele neigingen.

Maar je zit in de buurt.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 14 September 2011, 20:40   #23
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ben niet (alleen) aan het dollen, ik ben hier gewoon heel bewust aan het typen, en kijken wat het met me doet. Vreemde situaties laten ons juist het meeste zien van onszelf.
Maar het is mijn manier van zelfkennis en bewustwording: ernaar kijken, zien wat in mij geraakt wordt, in de gevoelens duiken, mijn angsten en aarzelingen zien en voelen.
Hoe doe jij dat Ulla, bewust worden van jezelf? en Zelfkennis.. wat betekend dat voor jou?

er is geen eind, en ook geen begin in een situatie, volgens mij. Het is altijd je kans om je gevaar te worden van jezelf, ongeacht de situatie.
Floor, ZK laat ik gewoon gebeuren, oftwel gebeurt gewoon, en wie weet daarom houd ik van dollen, gek doen, gewoon dingen doen zonder groot nadenken, zonder nadenken.......maar zie dat intussen het forum al weer volop open is. En simpel leven is ook zoiets......waarom moeilijk doen als het simpel kan, daar heb ik wel wat mee.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 14 September 2011, 22:56   #24
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Floor, ZK laat ik gewoon gebeuren, oftwel gebeurt gewoon, en wie weet daarom houd ik van dollen, gek doen, gewoon dingen doen zonder groot nadenken, zonder nadenken.......maar zie dat intussen het forum al weer volop open is. En simpel leven is ook zoiets......waarom moeilijk doen als het simpel kan, daar heb ik wel wat mee.
Ja, het kan wel dat het je nu meer en meer lukt, dat wat je schrijft. Mogelijk dat het je heel vaak lukt.
Komt het niet weleens voor dat het anders gaat Ulla? Het klinkt zo volmaakt als jij dat zo schrijft, ik moet eerlijk zeggen dat ik daar mijn twijfels over heb.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2011, 07:13   #25
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Waar zit bij jou de twijfel? En wat is volmaakt? Moet iets volmaakt zijn, om te weten wat je bezielt? Wat zou hierin anders kunnen gaan? Als alles mag? Ik weet niet wat je je van mij voorstelt, maar als je meent, dat ik altijd lief en aardig ben, nee dat ben ik niet en dat hoef ik van mij ook niet te zijn.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2011, 16:48   #26
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Waar zit bij jou de twijfel? En wat is volmaakt? Moet iets volmaakt zijn, om te weten wat je bezielt? Wat zou hierin anders kunnen gaan? Als alles mag? Ik weet niet wat je je van mij voorstelt, maar als je meent, dat ik altijd lief en aardig ben, nee dat ben ik niet en dat hoef ik van mij ook niet te zijn.
Ik stel me helemaal niet voor dat jij altijd lief en aardig bent. Ik kan me er wat bij voorstellen dat jij zoals ieder ander, je fijne kanten hebt, en ook kanten die voor een ander als minder prettig ervaren kunnen worden.
Wij zien van elkaar op dit forum uiteraard niet het geheel, en het hoef ook niet direct.
(Al is het soms maar 1 zin nodig om de ander waar te kunnen nemen)

Jouw zin kwam op mij eenzijdig over. Ik miste het geheel.

"Floor, ZK laat ik gewoon gebeuren, oftwel gebeurt gewoon, en wie weet daarom houd ik van dollen, gek doen, gewoon dingen doen zonder groot nadenken, zonder nadenken.......maar zie dat intussen het forum al weer volop open is. En simpel leven is ook zoiets......waarom moeilijk doen als het simpel kan, daar heb ik wel wat mee."

Hiermee bedoel ik, met eenzijdig, dat het leven soms ook moeilijkere stukken bevat. Daarover denk ik graag over na en aanschouw ik het bewust, voor dat ik me impulsief erop stort.
Maar uiteraard, dollen en gek doen, en heerlijk impulsief handelen is ook geweldig op zijn tijd.

Misschien was jij ook haastig in je schrijven, bij het zien van het openen van het forum, en het beeld was maar van 1 kant bekeken?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2011, 17:03   #27
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Hiermee bedoel ik, met eenzijdig, dat het leven soms ook moeilijkere stukken bevat. Daarover denk ik graag over na en aanschouw ik het bewust, voor dat ik me impulsief erop stort.
Maar uiteraard, dollen en gek doen, en heerlijk impulsief handelen is ook geweldig op zijn tijd.
En als ik mijn zin nu weer lees, komt op mij ook eenzijdig over, want in werkelijkheid heb ik vaak momenten waarin mij dit allemaal niet lukt. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is om heerlijk altijd maar gek te doen en te dollen, en heerlijk impulsief te handelen.. Maar jij komt niet op mij over dat jij dat altijd kan, zoals ik ook (helaas) dat niet kan.

wel een mooie wens, en blijkbaar luk het je ook regelmatig.

Daar was dus mijn twijfel..

Wijziging aangebracht door Bromsnor op 3 October 2011 om 18:29.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 3 October 2011, 11:28   #28
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Waar zit bij jou de twijfel? En wat is volmaakt? Moet iets volmaakt zijn, om te weten wat je bezielt? Wat zou hierin anders kunnen gaan? Als alles mag? Ik weet niet wat je je van mij voorstelt, maar als je meent, dat ik altijd lief en aardig ben, nee dat ben ik niet en dat hoef ik van mij ook niet te zijn.
Probeer je wanneer je de indruk hebt dat iemand je lief en aardig vindt als tegenreactie wel eens opzettelijk onaardig en kattig te doen om ze van dat idee af te helpen ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 October 2011, 17:47   #29
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Probeer je wanneer je de indruk hebt dat iemand je lief en aardig vindt als tegenreactie wel eens opzettelijk onaardig en kattig te doen om ze van dat idee af te helpen ?

Nee, waarom zou ik dat doen.

Wijziging aangebracht door Ulla op 3 October 2011 om 17:58.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 3 October 2011, 17:53   #30
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik stel me helemaal niet voor dat jij altijd lief en aardig bent. Ik kan me er wat bij voorstellen dat jij zoals ieder ander, je fijne kanten hebt, en ook kanten die voor een ander als minder prettig ervaren kunnen worden.
Wij zien van elkaar op dit forum uiteraard niet het geheel, en het hoef ook niet direct.
(Al is het soms maar 1 zin nodig om de ander waar te kunnen nemen)

Jouw zin kwam op mij eenzijdig over. Ik miste het geheel.

"Floor, ZK laat ik gewoon gebeuren, oftwel gebeurt gewoon, en wie weet daarom houd ik van dollen, gek doen, gewoon dingen doen zonder groot nadenken, zonder nadenken.......maar zie dat intussen het forum al weer volop open is. En simpel leven is ook zoiets......waarom moeilijk doen als het simpel kan, daar heb ik wel wat mee."

Hiermee bedoel ik, met eenzijdig, dat het leven soms ook moeilijkere stukken bevat. Daarover denk ik graag over na en aanschouw ik het bewust, voor dat ik me impulsief erop stort.
Maar uiteraard, dollen en gek doen, en heerlijk impulsief handelen is ook geweldig op zijn tijd.

Misschien was jij ook haastig in je schrijven, bij het zien van het openen van het forum, en het beeld was maar van 1 kant bekeken?
Het leven bevat zeker wel moeilijke stukken, voor mij is dat en ook de andere kant allemaal een geheel. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat moet beschrijven. Het kan zomaar in elkaar overgaan, de ene keer vrolijk, de volgende keer uit ik een frustratie, heb ik gezegd wat me dwarszit is het ook weer klaar. Kan ik mij niet uiten, heb ik het gevoel om te stikken, dus dat doe ik maar niet. Maar op die manier beleef ik wel mijn ZK, want zo wordt mij snel duidelijk waar het knelt. Soms ook niet en dat merk ik als ik erin blijf hangen, dan knelt het echt en dat is een teken dat ik op grondig zelfonderzoek uit moet. Ben net uit een dergelijke situatie gekomen en vandaag beleefde ik de ontknoping. En dat duurt dan zeker ietsjes langer dan in een vingerknip gebeurd.

Wijziging aangebracht door Ulla op 3 October 2011 om 18:05.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.