Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 May 2013, 16:06   #21
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Naar aanleiding van onderstaande quote de vraag wat is het NU of wat versta jij onder het NU?



Voeg ik nog even de vraag aan toe; kan er verbazing zijn in het NU?
Wat ik onder NU versta? Zie onder "begrippen".
In tegenwoordig-Zijn (d.i. bewust-Zijn) kan alles zich manifesteren, dus ook verbazing.
Lia is offline   Met citaat reageren
Oud 28 May 2013, 13:04   #22
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Esradha, KiSs, het 'wonderlijke is' dat dat Nu geen aandacht behoeft, het is er namelijk altijd, we zouden ons enkel kunnen afvragen waarom we denken en aandacht aan dat denken geven. Althans dat denk ik.

Zoals ik niet hoef te denken aan de ademhaling (staat voor het functionern van het lichaam) zo hoe ik ook niet te denken over mijn praktische leventje.

Er is gewoon die natuurlijke intelligentie (noem ik maar even zo) die de boel 'vanzelf regelt), ik hoef niet meer ergens over na te denken, in de zin van er mee bezig zijn want dat proces wordt toch in die bovenkamer op natuurlijke wijze al uitgevoerd. In stilte zijn en ploeps daar is waar ik niet over na heb hoeven denken. Ik bedoel; dat; ja maar zal ik zus of zal ik zo en wat als dat etc, is eigenlijk overbodige shit en een denken vanuit angst/controle en niet vanuit die vanzelf werkende intelligentie.

Ik hoop dat ik een beetje zinnig over kom anders moet ik maar weer gaan denken.

Denk dat ik ook flink off-topic ben.
Nu (tegenwoordig-Zijn, bewust-Zijn) is aandacht, namelijk volledige, onbegrensde aandacht. Wie tegenwoordig IS (van geest), is met de aandacht volledig aanwezig. Altijd en overal.
Dit in tegenstelling door aandacht als schijnwerper te richten op iets. Hierdoor wordt bewust Zijn vernauwd tot iemand die ergens aanwezig is.
In bewust-Zijn en volledige aandacht is denkvermogen slechts een middel of gereedschap. Het treedt dan spontaan op als creatieve ideeën, visie of intuïtie.
Lia is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.