Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 September 2011, 12:54   #21
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
is het kotsten symbolisch bedoeld of is het werkelijk zo?

Als het bedoeld is dat jij de smerigheid van het menselijke aard tot op de bodem aangegaan bent (en aan gaat), meen ik te begrijpen omdat ik de menselijke pijn (gevoelsmatig) aangegaan ben, zo diep als ik het kan. En dat is vooral omtrent mijn beleving en gevoelens zoals pijn, angst, hebzucht, woede, spanning dat ik in contact met mensen voel.
Ik ervaar zelf geen dankbaarheid. Bij mij is vaak het gevoel van compassie naar mezelf en medemens, en ik ben nieuwsgierigheid naar het leven. Ik ben gewoon benieuwd wat het leven inhoudt, nu dat ik niet meer de dromen en de wensen heb dat ik vroeger had. Ik heb geen vast beeld meer omtrent het leven, het is een gevoel van leeg zijn.

Wat zegt jou ons gesprek Madelief? Wat beweegt jou om het gesprek met mij aan te gaan? En ik ben vooral benieuwd naar jouw gevoel/beleving, wat doet het met je? Waarom ga jij het gesprek met mij aan?

liefs,
Flora.. ♪
Nee Floortje dat kotsen is niet in de letterlijke zin van fysiek over mijn nek gaan, was dat het geval dan had ik hier waarschijnlijk sinds lange tijd al niet meer zitten typen, wat denkelijk voor sommige mensen een zege zou zijn, vermoedelijk

Flora ik herken wel wat je zegt mbt, even kijken hoor en citeren....., Flora="En dat is vooral omtrent mijn beleving en gevoelens zoals pijn, angst, hebzucht, woede, spanning dat ik in contact met mensen voel."Einde citaat

In tegenstelling tot jou ervaar ik in die zin wel dankbaarheid, al lig/zit ik nog zo te kotsen in die modderpoel, die ik voor het gemak maar even mijn zachte bed noem......ho ik moet even weg, om te kotsen, omdat het een kans is de misvattigen/zekerheden, of iets in die geest, waar ik mezelf aan ophing op te lossen.

Ik wil kennelijk niet blijven hangen op het niveau waar pijn/verdriet/angst ontkent wordt maar via allerlei wegen duidelijk zichtbaar de boventoon voort in ons leven.

Nou dat laatste is een klein leugentje ik zou ook wel in de heerlijke ontkenning willen blijven zitten, want dat maakt het leven goed zo is mij verteld, helaas is dat voor mij niet (meer) mogelijk gebleken en dus ben ik wel gedwongen dat te doen wat ik doe.

Floortje wat is dat overigens voor een rare vraag waarom ik het gesprek met je aan ga.

Ik ga het gesprek met je aan vanuit puur egocentrisch redenen, ik wil mijn verhaaltje kwijt, waarmee ik volgens mij ook tgt de rest van je vragen beantwoord heb
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 25 September 2011, 08:11   #22
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht

Floortje wat is dat overigens voor een rare vraag waarom ik het gesprek met je aan ga.

Ik ga het gesprek met je aan vanuit puur egocentrisch redenen, ik wil mijn verhaaltje kwijt, waarmee ik volgens mij ook tgt de rest van je vragen beantwoord heb
Aan de ene kant heb ik even geen vragen meer, en aan de ander kant vind ik nog steeds interessant en leuk om met jou in gesprek te zijn.
Trouwens, geen vragen meer.. het is helemaal niet waar, maar voor nu wel..

Wijziging aangebracht door Mihaela op 25 September 2011 om 14:03.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 25 September 2011, 15:13   #23
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Aan de ene kant heb ik even geen vragen meer, en aan de ander kant vind ik nog steeds interessant en leuk om met jou in gesprek te zijn.
Trouwens, geen vragen meer.. het is helemaal niet waar, maar voor nu wel..
Ik zie je later...XXX
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2012, 13:00   #24
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Tantra - Bhagwan Shree Rajneesh.

'' De leegte heeft geen houvast nodig..

Als er iets is, heeft het steun nodig, houvast. Maar als er niets is, leegte, is er geen behoefte aan steun. En dit is de diepste verwerkelijking van alleen die weten: dat je wezen een niet-wezen is.
Te zeggen dat het een wezen is, is verkeerd, want het is niet iets, het is niet als iets. Het is als niets: een onmetelijke leegte, zonder begrenzingen. Het is een anatma, een niet-zelf; er is geen zelf binnenin jou.
Alle gevoel van zelf is vals. Alle identificatie als 'ik ben dit, of dat' is vals.
Wanneer je tot het Uiteindelijke komt, wanneer je je diepste kern nadert, weet je plotseling dat je noch dit noch dat bent- je bent niemand.
Je bent geen ego, je bent alleen maar een onmetelijke leegte. En soms als je zit, doe je je ogen dicht en voel alleen maar wie je bent, waar ben je?
Ga dieper, en je kunt bang worden, want hoe dieper je gaat, hoe dieper je voelt dat je niemand bent, een niets-heid. ''

Wijziging aangebracht door Mihaela op 14 April 2012 om 13:15.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2012, 13:14   #25
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Tantra - Bhagwan Shree Rajneesh

''Fysici komen nu tot dezelfde waarheid door hun wetenschappelijk onderzoek naar de diepte in het rijk der materie. Ze zeggen nu dat er niets stoffelijks is en stof staat op een lijk met het begrip van het zelf.
Een sten bestaat, je voelt dat hij zeer stoffelijk is. Je kunt er iemand hoofd mee stukslaan en bloed zal vloeien, de man kan zelfs sterven:steen is zeer stoffelijk. Maar vraag aan de fysici: ze zeggen dat steen onstoffelijk is, er zit niets in. Ze zeggen dat een steen slechts een energieverschijnsel is; energiestromen lopen kriskras over de steen en geven een gevoel van substantie. Zoals een groot aantal lijnen die kriskras op een vel papier worden aangebracht. Waar veel lijnen elkaar kruisen ontstaat een punt, er verschijnt een punt. De punt was er niet eerder; twee lijnen kruisen elkaar en er verschijnt een punt; waar veel lijnen elkaar kruisen verschijnt een dikke punt. Is die punt er werkelijk? Of geven lijnen die elkaar kruisen alleen maar de illusie dat er een punt is?
Fysici zeggen dat energiestromen, die elkaar kruisen, materie scheppen. En ze zeggen dat deze energiestromen niet stoffelijk zijn, ze hebben geen gewicht, ze zijn on-stoffelijk. Onstoffelijke lijnen, die elkaar kruisen, geven de illusie van iets stoffelijks, zeer stoffelijk zoals een steen."
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 00:29   #26
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

De wereld, als dagelijkse ervaring, is waar ik mee moet omgaan en waar ook alle problemen liggen.

De wiskundige modellen van de wetenschap zijn de werkelijkheid niet!
Het zijn tools om de werkelijkheid te beschrijven met als doel: De materie manipuleren, de technologie verbeteren, efficiënter maken.
Jammer genoeg: ook efficiëntere wapens maken.

De modellen zijn de werkelijkheid niet.
Maar wetenschappers hebben al sinds de 17e eeuw de neiging om te verkondigen dat hun modellen 'werkelijker' zijn dat de werkelijkheid.
Dat is een terrein dat mij bijzonder interesseert en waar diepe denkers en filosofen ernstige kritiek op geven.
Wetenschappers zijn geen filosofen h?... ze willen vooral de Nobelprijs, hahahaha, en zouden er elkaar om vermoorden.
Als je insiders hoort praten over de jaloezie en de na-ijver in dat wereldje, weet je niet wat je leest!
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 08:24   #27
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
De wereld, als dagelijkse ervaring, is waar ik mee moet omgaan en waar ook alle problemen liggen.
L'enfer, c'est ne pas les autres.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 15:50   #28
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Mais toi, tu n'est pas Sartre!

Ik heb het over de fysieke problemen! Wat er allemaal moet gedaan worden om lichamelijk te overleven, jij ouwe voortplanteraar!



Wijziging aangebracht door Frederiki op 15 April 2012 om 16:07.
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 16:16   #29
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Ik heb het over de fysieke problemen! Wat er allemaal moet gedaan worden om lichamelijk te overleven
Zolang je niet dag in dag uit, in de brandende zon, op je blote voeten, 18 kilometer naar een waterput moet lopen om water te halen, valt dat best wel mee toch.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 17:56   #30
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Mais toi, tu n'est pas Sartre!

Ik heb het over de fysieke problemen! Wat er allemaal moet gedaan worden om lichamelijk te overleven, jij ouwe voortplanteraar!
Het is wat, de inspanning die we ons moeten getroosten om niet dood te gaan.

Voortplanteraar?? Ik ben al jaren gesteriliseerd, man!
Twee meisjes die op mij lijken, leek mij meer dan genoeg.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.