Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Inzichten
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Inzichten Elk inzicht is een smoesje.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 August 2021, 17:56   #21
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Mooi zou het zijn als je je eigen ego dan eens aan wijst.
De verlichte uithangen op een forum waar mensen verblijven met daadwerkelijke kennis is nooit een slimme actie.
Ik ben niet verlicht, Bassie, noch hang ik de verlichte uit.
Ik neem mezelf gewoon niet zo serieus dat het opspelen van ego zich hier nooit meer zou voordoen. Als het dat doet, wordt het gezien, en niet onnozel gedaan.

De weg "kennen" is niet hetzelfde als de weg (blijven) gaan:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Er valt niets op de borst te hameren
Er valt te onderzoeken én te ont-dekken. Neti Neti..
...
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 August 2021, 18:43   #22
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik ben geen boeddhist, en ego triggeren/aanwijzen past binnen de doelstelling van dit forum.
Je hebt de duidelijke kenmerken van een hersenspoeling die Boeddhisme gerelateerd is.
Triggeren is bedoeld te doen om users hier bewust te laten worden van hun ego gedrag. In dat kader kan ik opmerken dat iemands reacties straal negeren en steeds maar met eigen dogma op de proppen komen een vorm van frustratie oproept die allesbehalve ego gerelateerd hoeft te zijn. Mijn aandeel van het onderzoek in deze is gedaan. Het is volledig afgerond en met deze opmerking wil niet gezegd zijn dat ik mij (zoals ego's dat oppikken) op de borst sta te hameren maar dat deze persoon geen aanwijzingen meer behoeft naar het blootleggen van egogedrag. Anderzijds werden eerdere egogedragingen door een persoon, Dorje genaamd, stelselmatig genegeerd. Zijn egogedrag is nu bekend, frustreren en de vlucht nemen om de ontstane frustratie te kunnen misbruiken.
  Met citaat reageren
Oud 4 August 2021, 20:15   #23
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Die angel toch...
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 August 2021, 22:13   #24
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Die angel toch...
Zoals ik al zei in mijn vorige quote, frustreren en het vertoonde gedrag misbruiken.
  Met citaat reageren
Oud 4 August 2021, 22:39   #25
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als rechtgeaarde boeddhist heb je toch maar mooi het geweld uitgelokt al probeer je je nu te laat toch nog afzijdig te houden. Hoe zouden ze dat op het forum voor boeddhisme vinden?
Volgens mij, maar wie ben ik, kan je een ander niet verantwoordelijk maken voor de eigen gewelddadige en/of gevoelens van frustratie Laurie. Dus in het geval je dergelijke gevoelens ervaart is het iets dat men bij zichzelf dient te onderzoeken op dit forum voor zelfkennis, zo lijkt mij, maar goed, nogmaals wie ben ik..
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 4 August 2021, 22:41   #26
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Volgens mij, maar wie ben ik, kan je een ander niet verantwoordelijk maken voor de eigen gewelddadige en/of gevoelens van frustratie Laurie. Dus in het geval je dergelijke gevoelens ervaart is het iets dat men bij zichzelf dient te onderzoeken op dit forum voor zelfkennis, zo lijkt mij, maar goed, nogmaals wie ben ik..
Dat doe ik dan ook niet.
Ik beschrijf wat er gaande is.

Het is hetzelfde als signaleren dat we al zo'n pagina's of vijf off topic zijn.
  Met citaat reageren
Oud 4 August 2021, 22:52   #27
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat doe ik dan ook niet.
Ik beschrijf wat er gaande is.
Euh? Laurie jij schreef toch onderstaande?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als rechtgeaarde boeddhist heb je toch maar mooi het geweld uitgelokt al probeer je je nu te laat toch nog afzijdig te houden. Hoe zouden ze dat op het forum voor boeddhisme vinden?
Iemand zou iets hebben uitgelokt volgens jou? Ik bedoel ik zie toch echt de dik gemaakte woorden staanIk zie niet iemand die geweld heeft uitgelokt, ik zie iemand die zegt wat die zegt en als daar een reaktie van geweld op komt is dat niet de verantwoording van de gene die iets gezegd heeft, dat zou jij als rechtsgeleerde toch moeten weten Laurie, niet om het één of ander

En sterker nog het zou, i.p.v. de verantwoording bij een ander te leggen voor jou reaktie, een reden kunnen zijn, iets dat ik al vaker heb gezegd, eens wat nader zelfonderzoek te doen, maar nogmaals wie ben ik zei de gek
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 4 August 2021, 22:58   #28
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat doe ik dan ook niet.
Ik beschrijf wat er gaande is.

Het is hetzelfde als signaleren dat we al zo'n pagina's of vijf off topic zijn.
Het zal dan aan mij liggen dat ik daar wel een verschilletje zie ergens.

Iemand verantwoordelijk maken voor je eigen reaktie of constateren dat er al een aantal pagina's off topic geschreven wordt, what's new, zijn toch in mijn ogen twee heel verschillende zaken, maar goed ik ben nog steeds de gek in dit relaas en dat zal vermoedelijk ook wel zo blijven.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 4 August 2021, 23:15   #29
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het zal dan aan mij liggen dat ik daar wel een verschilletje zie ergens.

Iemand verantwoordelijk maken voor je eigen reaktie of constateren dat er al een aantal pagina's off topic geschreven wordt, what's new, zijn toch in mijn ogen twee heel verschillende zaken, maar goed ik ben nog steeds de gek in dit relaas.
De escapades van Laurens en Bassie zijn zo doorzichtig als glas.. met of zonder kleurtje.
''Non duale verschansing'' is ie leuk of niet? Je wilt ze de kost niet geven, zoveel die zich daarin ophouden. Je zou haast met ze te doen hebben.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 4 August 2021, 23:43   #30
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Euh? Laurie jij schreef toch onderstaande?

Iemand zou iets hebben uitgelokt volgens jou? Ik bedoel ik zie toch echt de dik gemaakte woorden staanIk zie niet iemand die geweld heeft uitgelokt, ik zie iemand die zegt wat die zegt en als daar een reaktie van geweld op komt is dat niet de verantwoording van de gene die iets gezegd heeft, dat zou jij als rechtsgeleerde toch moeten weten Laurie, niet om het één of ander

En sterker nog het zou, i.p.v. de verantwoording bij een ander te leggen voor jou reaktie, een reden kunnen zijn, iets dat ik al vaker heb gezegd, eens wat nader zelfonderzoek te doen, maar nogmaals wie ben ik zei de gek
Waar bemoei je je eigenlijk mee?

Je volgt ongetwijfeld hier alle discussies niet. Ik heb achter de schermen verschillende draadjes lopen gehad met tweegesprekken met Dorje. Al die draadjes zijn op dezelfde wijze op niets uitgelopen en ik gebruik de kennis die ik eerder heb opgedaan om nu eindelijk eens een doorbraak te forceren.

Het resultaat is weer zoals te verwachten nulkomma niks, het is nog steeds hetzelfde geouwehoer.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Evangelie naar Maria Magdalena Rennie Overige religie 43 2 September 2011 17:49


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.