Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 January 2014, 21:34   #21
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Ja, ik zie het, zelfonderzoek impliceert dat je sterft, had je daar dan een vraag over misschien?
Beste kerel ik weet heus wel dat je interesse voor zelfonderzoek een dekmantel is om het monetaire stelsel te promoten, ik heb je jarenlang gevolgd weet je.
Rennie is offline  
Oud 16 January 2014, 21:40   #22
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Beste kerel ik weet heus wel dat je interesse voor zelfonderzoek een dekmantel is om het monetaire stelsel te promoten, ik heb je jarenlang gevolgd weet je.
Staat zo in de cursus, begin vooral niet te drammen op niveaus waar mensen niets aan je hebben maar daal neer op het niveau waar de strijd geleverd wordt, neutraliseer daar het conflict en breng het geheel naar een hoger platform. Zie maar ..
Citaat:
Alle goede leraren beseffen dat alleen een fundamentele verandering duurzaam zal zijn, maar ze beginnen niet op dat niveau. Het versterken van de motivatie om te veranderen is hun eerste en voornaamste doel. Het is bovendien hun laatste en definitieve. Het enige wat de leraar hoeft te doen om verandering te garanderen is in de leerling de motivatie om te veranderen verhogen. Een verandering in motivatie van denken, en dit zal onvermijdelijk tot een fundamentele verandering leiden, omdat de denkgeest fundamenteel is. Bron - Cursus in wonderen
tandem is offline  
Oud 16 January 2014, 21:46   #23
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Onvoorwaardelijke liefde is nietsontziend, zeker niet voor wie haar schaadt.
Je bent niet in staat om te zien wat onvoorwaardelijke liefde is. Je geeft met dat schade de intermenselijke liefdesvariant aan omdat je meent dat onvoorwaardelijke liefde in een door jou gewenste vorm moet komen.

Maar dat is al zo vaak aan je uitgelegd.

Ondanks het vele uitleggen dat ik al gedaan heb blijf je maar smalend doen. Je wilt het helemaal niet weten want je hebt het nodig er smalend over te kunnen doen.

Tot in het einde van je dagen.
Rennie is offline  
Oud 16 January 2014, 21:48   #24
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Staat zo in de cursus, begin vooral niet te drammen op niveaus waar mensen niets aan je hebben maar daal neer op het niveau waar de strijd geleverd wordt, neutraliseer daar het conflict en breng het geheel naar een hoger platform. Zie maar ..

Alle goede leraren beseffen dat alleen een fundamentele verandering duurzaam zal zijn, maar ze beginnen niet op dat niveau. Het versterken van de motivatie om te veranderen is hun eerste en voornaamste doel. Het is bovendien hun laatste en definitieve. Het enige wat de leraar hoeft te doen om verandering te garanderen is in de leerling de motivatie om te veranderen verhogen. Een verandering in motivatie van denken, en dit zal onvermijdelijk tot een fundamentele verandering leiden, omdat de denkgeest fundamenteel is. Bron - Cursus in wonderen
Je denkt dat je al het spirituele gezever op een grote hoop kunt gooien ?

Ik onderschrijf dat gedoe van je cursus helemaal niet. Het is niet iets waar het op dit forum over gaat. Voor veranderen moet je op een ander forum zijn zoals in mijn verhaal ook al uitgelegd, maar dat wil je niet eens begrijpen want anders heb je niks meer om aan te vallen wanneer ze jou theorie van je monetaire systeem niet onderschrijven.

Ach jongen dat gezeur over het geldsysteem, wie boeit dat nou.
Zelfs je forumgenoten en deelnemers aan dat Belgische forum over politiek hebben je al honderd keer uitgekotst en daarom ben je hier.

Hier zit behalve wellicht één enkele belangstellende je doelgroep niet.
Rennie is offline  
Oud 16 January 2014, 21:54   #25
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je bent niet in staat om te zien wat onvoorwaardelijke liefde is. Je geeft met dat schade de intermenselijke liefdesvariant aan omdat je meent dat onvoorwaardelijke liefde in een door jou gewenste vorm moet komen. Maar dat is al zo vaak aan je uitgelegd.
Ondanks het vele uitleggen dat ik al gedaan heb blijf je maar smalend doen. Je wilt het helemaal niet weten want je hebt het nodig er smalend over te kunnen doen. Tot in het einde van je dagen.
Zo ik net nog schreef, enkel schijnheiligheid en/of literalisme is daar onderhevig aan, en dat is louter een kwestie van diegene die het zo wil interpreteren. In de Baghavad Gitta stond het nog, het redelijke evenwicht is wat zich spontaan aanbiedt, geen vorming maar eenvoudig natuurlijk herstel. Het staat je vrij de twee met elkaar te verwarren, je zou in dat geval voorbij gaan aan de neutralisatie van dat wat je bestrijden wil.
tandem is offline  
Oud 16 January 2014, 21:56   #26
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je denkt dat je al het spirituele gezever op een grote hoop kunt gooien ? Ik onderschrijf dat gedoe van je cursus niet. Het is helemaal niet waar dit hier over gaat. Voor veranderen moet je op een ander forum zijn zoals in mijn verhaal ook al uitgelegd, maar dat wil je niet begrijpen want anders heb je niks meer te sakkeren. Ach jongen dat gezeur over het geldsysteem, wie boeit dat nou. Zelfs je forumgenoten en deelnemers aan dat Belgische forum over politiek hebben je al honderd keer uitgekotst en daarom ben je hier. Hier zit behalve wellicht één enkele belangstellende je doelgroep niet.
Het boeit niemand, toch boeit het iedereen, bizar natuurlijk. Op naar bevrijding van al die ketenen, onvergelijkbaar anders.
tandem is offline  
Oud 16 January 2014, 21:58   #27
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Zo ik net nog schreef, enkel schijnheiligheid en/of literalisme is daar onderhevig aan, en dat is louter een kwestie van diegene die het zo wil interpreteren. In de Baghavad Gitta stond het nog, het redelijke evenwicht is wat zich spontaan aanbiedt, geen vorming maar eenvoudig natuurlijk herstel. Het staat je vrij de twee met elkaar te verwarren, je zou in dat geval voorbij gaan aan de neutralisatie van dat wat je bestrijden wil.
Ja ja ... ik ken je argumentatie door en door. Je lees alleen datgene wat je kunt GEBRUIKEN om mee om je heen te slaan. Ook hier ben je me driftig aan het manipuleren met je 'redelijk', alsof ik dat niet doorzie.

Dat 'redelijke evenwicht zoals het zich spontaan aanbiedt' dat begrijp ik volkomen maar zoals gezegd je misbruikt het om mij op mijn zogenaamde tegenspraak aan te spreken want ik wil helemaal niks bestrijden.

Ik ben je manipulerende gedrag aan het licht aan het brengen.
Rennie is offline  
Oud 16 January 2014, 22:00   #28
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja ja ... ik ken je argumentatie door en door. Je lees alleen datgene wat je kunt GEBRUIKEN om mee om je heen te slaan. De rest wil je niet weten.
Wat valt er te weten en wie zou er zijn om dat te willen weten? Wie weet dat hij weet?
tandem is offline  
Oud 16 January 2014, 22:10   #29
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Wat valt er te weten en wie zou er zijn om dat te willen weten? Wie weet dat hij weet?
Dat wat ik heb geschreven daarvan kun je kennis nemen het op je laten inwerken hoe zich dat verhoudt met je eigen ideeën daarover, zodat je de daarover gevormde gedachten eens een keer gaat bijstellen en ze niet steeds weer in de strijd gooien om smalend te kunnen doen. Maar ik snap wel dat je dat niet wilt want dan ben je je stok kwijt om mee te slaan.
Rennie is offline  
Oud 16 January 2014, 22:14   #30
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Het boeit niemand, toch boeit het iedereen, bizar natuurlijk. Op naar bevrijding van al die ketenen, onvergelijkbaar anders.
Op dat genoemde forum spraken ze je eerst nog een tijdje tegen en daarna lieten ze je links liggen. Het zal hier echt niet anders gaan hoor. Jouw systeem boeit niemand, het is eerder je gedrevenheid en sociale bewogenheid die verwondering alsook bewondering wekt.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 46 1 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.