Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 June 2015, 20:59   #21
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Vooraleer ik op mijn fiets stap:
Nee, voor jou weer een kans gemist om je 'ik weet wat ik ben, want ik heb gedegen zelfonderzoek afgerond' weer tegenover anderen die in jouw ogen niet weten wat ze zijn en het gedegen zelfonderzoek niet afgerond hebben af te zetten.
Dit heeft helemaal niks te maken met advaita, met gedegen zelfonderzoek of het afgerond hebben daarvan. We kunnen ook wel gewoon wat priegelen in de marge, no problem.
Dit zijn alledaagse levenslessen die iedereen voor z'n kiezen krijgt.


Citaat:
Als ik ooit de macht heb om te kiezen, wat in gods handen ligt, zal dat zijn omdat ik misschien ooit aanwezig genoeg ben, als ik me overgegeven heb.
En dat bereik ik niet door te zeggen 'ik geef me over', of 'ik ga aan gedegen zelfonderzoek doen'.
Nee, dat zal zich als de tijd rijp is wel ontfermen over me, daar hoef ik niets voor te doen.
Dus ik stap maar gewoon op me fiets nu.
Wat je wilt, nu heeft god kennelijk besloten te gaan fietsen, ik geef alleen maar een advies in deze.
 
Oud 12 June 2015, 21:09   #22
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nou dat is wel een beetje makkelijk Pup. Als wij zelf (het) god(delijke) zijn, dan hebben wij ons lot in eigen hand. Niet de gebeurtenissen an sich, maar wel hoe wij daar naar willen kijken. Het is altijd alleen maar NU, dus misschien ooit, is uitstelgedrag
Met 'Als ik ooit de macht heb om te kiezen, wat in gods handen ligt' bedoel ik dat ik niet te kiezen heb op wat voor soort types ik verliefd word (en zij doorgaans eerst op mij).
Ik kan moeilijk een strategie opstellen dat ik wanneer ik verliefd wordt op iemand eens nuchter ga stellen: "wacht, er staat er één naast waar ik niet verliefd ben, laat mij die maar is kiezen voor mijn eigen goed want ik weet intussen op welke soort ik intussen verliefd wordt, da's weer binnen een paar weken: mijn ex mag niet van je bestaan weten".

Zo werkt dat niet.
Dus het geschenk van god (als er nog komen) zal mij altijd op 'de juiste' laten verliefd wordt. Is er iets geheeld in mij zal ik spontaan wel op andere types verliefd worden dat dan weer de juiste zijn. Het zijn altijd de juiste dus bij nader inzien. God vergist zich nooit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
...Als je graag een wat langduriger relatie wilt dan 3 maanden, zou je ipv te kijken met Ziener hoe het allemaal bij de dames in kwestie werkt, beter je aandacht op jezelf kunnen richten. Verbeter de wereld, begin bij jezelf of wees de verandering die je wilt zien in de wereld. Als alles projectie is, begint en eindigt alles bij jezelf. Toch?
Wees maar gerust hoor, min ziener heeft het helemaal blootgelegd hoe het bij mij werkt, waarom ik zulke dames aantrek / opzoek.
Ik heb die specifieke duiding 'De hoofdknoop van alle knopen' genoemd.

stukje eruit:
Ziener:
"Ja. Dus als ge dat zou door zelfvertrouwen losmaken en uiteindelijk door geloof en liefde in wat dat gij vertegenwoordigt zo aan mensen zou durven laten zien, dan zou je die ander energie niet meer aantrekken. Maar dan moet Pup gaan geloven in de persoon en in de man die hij vertegenwoordigt. Niet meer, niet minder.
En daar zit, als ge dat bekijkt, daar zit in feite een klein knoopke. En dat is uiteindelijk de hoofdknoop van al de knopen. Het is niet zozeer de vrouwen, maar wel hoe gij met uw mens en man zijn omgaat, of denkt te moeten omgaan
".

Simpel h?. Maar door dat te weten verandert er daarom nog niets. En ook Lauren's 'gedegen zelfonderzoek' doen zou daar niets aan veranderen want die duiding is al van 6 jaar geleden en intussen heb ik nog is drie keer een vrouw aangetrokken / opgezocht waarvoor haar vorige ook weer niet van mijn bestaan mocht weten.

Daarbij heb al 25 jaar gedegen zelfonderzoek tot in mijn onderbroek gedaan, dat verandert juist niets.
Maar ach, ik heb tijd genoeg, geld genoeg en die knoop die maar niet los geraakt... ok, aanvaarden wat men niet kan veranderen dan, ieder heeft zijn kruis te dragen.

En wat vertrouwen in mijn ziener hebben die toen zei dat bladzijde na bladzijde ik zal zien dat mijn boek dunner en dunner word.
Elke kortstondige 3-maand relatie met een vrouw bezie ik dan maar als weer een bladzijde.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 12 June 2015, 21:15   #23
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik kan moeilijk een strategie opstellen dat ik wanneer ik verliefd wordt op iemand eens nuchter ga stellen: "wacht, er staat er één naast waar ik niet verliefd ben, laat mij die maar is kiezen voor mijn eigen goed want ik weet intussen op welke soort ik intussen verliefd wordt, da's weer binnen een paar weken: mijn ex mag niet van je bestaan weten".

Zo werkt dat niet.
Als jij niet weet 'wat' je bent of zelfs maar niet weet 'wie' je bent en daar geen greintje moeite voor doet wordt je een wisselvallig verschijnsel waar anderen verliefd op worden en ook niet kunnen weten 'wie' of wat'' jij bent.
Zoiets zegt die ziener ook met 'dan zou je die andere energie niet meer aantrekken'. Maar daar heeft een normaal iemand die gewoon wél bereid is naar zichzelf te kijken dan ook geen ziener voor nodig.

Citaat:
En ook Lauren's 'gedegen zelfonderzoek' doen zou daar niets aan veranderen want die duiding is al van 6 jaar geleden en intussen heb ik nog is drie keer een vrouw aangetrokken / opgezocht waarvoor haar vorige ook weer niet van mijn bestaan mocht weten.
Omdat je liever gaat fietsen dan naar jezelf kijken, maar zoals gezegd het leven is oneindig barmhartig en zal je de volgende waarmee je het opnieuw kunt proberen vandaag of morgen wel weer aanreiken.
 
Oud 12 June 2015, 21:16   #24
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Met 'Als ik ooit de macht heb om te kiezen, wat in gods handen ligt' bedoel ik dat ik niet te kiezen heb op wat voor soort types ik verliefd word (en zij doorgaans eerst op mij).
Ik kan moeilijk een strategie opstellen dat ik wanneer ik verliefd wordt op iemand eens nuchter ga stellen: "wacht, er staat er één naast waar ik niet verliefd ben, laat mij die maar is kiezen voor mijn eigen goed want ik weet intussen op welke soort ik intussen verliefd wordt, da's weer binnen een paar weken: mijn ex mag niet van je bestaan weten".

Zo werkt dat niet.
Dus het geschenk van god (als er nog komen) zal mij altijd op 'de juiste' laten verliefd wordt. Is er iets geheeld in mij zal ik spontaan wel op andere types verliefd worden dat dan weer de juiste zijn. Het zijn altijd de juiste dus bij nader inzien. God vergist zich nooit.


Wees maar gerust hoor, min ziener heeft het helemaal blootgelegd hoe het bij mij werkt, waarom ik zulke dames aantrek / opzoek.
Ik heb die specifieke duiding 'De hoofdknoop van alle knopen' genoemd.

stukje eruit:
Ziener:
"Ja. Dus als ge dat zou door zelfvertrouwen losmaken en uiteindelijk door geloof en liefde in wat dat gij vertegenwoordigt zo aan mensen zou durven laten zien, dan zou je die ander energie niet meer aantrekken. Maar dan moet Pup gaan geloven in de persoon en in de man die hij vertegenwoordigt. Niet meer, niet minder.
En daar zit, als ge dat bekijkt, daar zit in feite een klein knoopke. En dat is uiteindelijk de hoofdknoop van al de knopen. Het is niet zozeer de vrouwen, maar wel hoe gij met uw mens en man zijn omgaat, of denkt te moeten omgaan
".

Simpel h?. Maar door dat te weten verandert er daarom nog niets. En ook Lauren's 'gedegen zelfonderzoek' doen zou daar niets aan veranderen want die duiding is al van 6 jaar geleden en intussen heb ik nog is drie keer een vrouw aangetrokken / opgezocht waarvoor haar vorige ook weer niet van mijn bestaan mocht weten.

Daarbij heb al 25 jaar gedegen zelfonderzoek tot in mijn onderbroek gedaan, dat verandert juist niets.
Maar ach, ik heb tijd genoeg, geld genoeg en die knoop die maar niet los geraakt... ok, aanvaarden wat men niet kan veranderen dan, ieder heeft zijn kruis te dragen.

En wat vertrouwen in mijn ziener hebben die toen zei dat bladzijde na bladzijde ik zal zien dat mijn boek dunner en dunner word.
Elke kortstondige 3-maand relatie met een vrouw bezie ik dan maar als weer een bladzijde.
Ik weet niet hoe het werkt Pup, maar daarom wou ik geen enkele mogelijkheid open laten. Nou heb jij ok niet gedaan, dus. Daar wou ik me even van vergewissen. Aanvaarden wat men niet veranderen kan, ja we hebben weinig keus. All things come in the richt place and time.
Nadje is offline  
Oud 12 June 2015, 21:23   #25
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Pup:...We kunnen ook wel gewoon wat priegelen in de marge, no problem.
Dat doen we dan, kletskous als ik kan zijn heb ik daar geen moeite mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Pup:...
Dit zijn alledaagse levenslessen die iedereen voor z'n kiezen krijgt.
Zo is dat, het loopt bij niemand zoals hij / zij wilt. Iedereen heeft zijn kruis te dragen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Pup:...
Wat je wilt, nu heeft god kennelijk besloten te gaan fietsen...
God ligt intussen op zijn rode driezit canap? wat op zijn Macbook pro (geen gewone laptop LOL!) te typen, technisch te puzzelen of zijn NAS goed werkt in zijn netwerk en tegelijk hoort god de schapen, vogeltjes en koeien geluiden maken in de directe omgeving.
Die luxe van prachtige omgeving heeft god die ik ben dan ook nog geschapen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Pup:.. ik geef alleen maar een advies in deze.
Da's lief dat je dat doet, maar levenslopen kunnen niet gewijzigd worden. De blik erop en de ervaring ervan wel, sowieso, maar die is al gewijzigd, wees gerust. En ik aanvaard de opdracht van god, al vloek ik er wel is op, maar wie niet.
On-topic zie, wat elk van ons overkomt in de duizenden varianten en waar hij / zij door moet heeft uiteindelijk dit als doel:

"Het doel van ieders leven is de verwerkelijking van het Koninkrijk Gods in het eigen innerlijk.
Leven in de polariteit van onze wereld der tegenstellingen is in laatste instantie altijd gericht op het bereiken van de eenheid, het paradijs, het nirwana of hoe we het ook willen noemen
".

Dahlke
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 12 June 2015, 21:30   #26
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
"Het doel van ieders leven is de verwerkelijking van het Koninkrijk Gods in het eigen innerlijk.
Leven in de polariteit van onze wereld der tegenstellingen is in laatste instantie altijd gericht op het bereiken van de eenheid, het paradijs, het nirwana of hoe we het ook willen noemen
".

Dahlke
Ik zie je dan ook hangen aan een ballonnetje in de wind en doen alsof het leven geen vat op je heeft. Kennelijk is je van alles aangewaaid en zit je in de misplaatste veronderstelling dat je gewoon op je wijnrode driezits canap? kunt blijven hangen totdat er zich weer eens iets gaat voordoen wat je wenst.
 
Oud 12 June 2015, 21:32   #27
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
...Aanvaarden wat men niet veranderen kan, ja we hebben weinig keus.
Dat is de grote levensles. We hebben geen controle over het universum.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
...All things come in the richt place and time.
en aanvaarding... Acceptatie, wat advaita is.

Een mooie nog:

"Spiritualiteit helpt je niet om je te beschermen
tegen de pijnlijke ervaringen van het leven.
Het maakt je er totaal kwetsbaar voor.
De paradox is dat die kwetsbaarheid
de poort is naar je diepste kracht"

Erik van Zuydam
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 12 June 2015, 21:33   #28
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Dat is de grote levensles. We hebben geen controle over het universum.


en aanvaarding... Acceptatie, wat advaita is.

Een mooie nog:

"Spiritualiteit helpt je niet om je te beschermen
tegen de pijnlijke ervaringen van het leven.
Het maakt je er totaal kwetsbaar voor.
De paradox is dat die kwetsbaarheid
de poort is naar je diepste kracht"

Erik van Zuydam
Ik had m ook in de mail vandaag.
Nadje is offline  
Oud 12 June 2015, 21:41   #29
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik zie je dan ook hangen aan een ballonnetje in de wind en doen alsof het leven geen vat op je heeft.
Ik doe alsof leven geen vat heeft op mij? Wat bedoel je daarmee?
Ik heb geen vat op bepaalde aspecten van mijn leven, dat heeft niemand, bij mij is dat nu precies dat ene issue, bij iemand anders is dat een ander.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Kennelijk is je van alles aangewaaid en zit je in de misplaatste veronderstelling dat je gewoon op je wijnrode canap? kunt blijven hangen totdat zich iets gaat voordoen wat je wenst.
Ben deze week al beginnen plannen dat ik volgende winter vanaf half november tot midden maart naar Azi? reis. Indonesi? en Bali is aandoen o.a. Ik leef als god in Frankrijk op deze planeet, maar vind dat ik wel een gedwongen avonturier ben. Eigenlijk is dat niet mijn natuur, maar ik heb geen keus. Dus maak ik maar van de nood een deugd en doe wat god mij ingeeft.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 12 June 2015, 21:46   #30
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik doe alsof leven geen vat heeft op mij? Wat bedoel je daarmee?
Ik heb geen vat op bepaalde aspecten van mijn leven, dat heeft niemand, bij mij is dat nu precies dat ene issue, bij iemand anders is dat een ander.
Ik zie die ziener jou iets aanreiken (overigens zie ik mijzelf jou ook iets aanreiken) waarmee je niks doet. Je trekt de verkeerde energie aan waarom gebeurt dat? Maar aan onderzoek lijk je maar een broertje dood te hebben. Als je moet kijken komt God weer om de hoek die iets anders, zoals fietsen, met je voorheeft.

Maar Pup het is wel goed ik ga mijn energie maar eens voor iets anders aanwenden.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tussen Guru's en Gekken Ogenblik-sem Overige religie 3 15 November 2012 15:23


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.