Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 March 2018, 10:15   #21
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door ;
Licht, liefde, leegte.. allemaal object (Als een 'ervaren.) van bewustzijn.
Alleen onmiddellijke Helderheid van 'ander begin/'Wat te zijn, doorstaat de toets van Gedegen zelfonderzoek.

Gedegen zelfonderzoek is een dóórpakken op het 'ervaren van 'zelf'-kennis.
Dat laat zien dat er geen 'zelf' is.. anders dan het 'ervaren zelf.
Het wel of niet ergens in gevangen zijn is deel van het subjectief 'ervaren wat noch gevangen noch vrij is. Waar er een constateren is van gevangen of vrij, is er eenvoudig een objectivering van ervaring (Kennis).

Gedachten kun je niet verlaten.. je kunt ze alleen laten voor wat ze tonen, een vluchtig zéér relatief herhalings verschijnsel. Aandacht die de gedachten verlaat trekt zich terug in een subjectieve isolatie. Gedachten kun je gewoon laten .. mits er geen belang is er een 'eigen' zelf' bij te zoeken, behoren ze gewoon bij het natuurlijke vermogen om te 'ervaren.

Licht, liefde, leegte worden als concept duiding/verwijzing vaak aangehaald door zoekers.. omdat ze als subjectief te 'ervaren begrippen bespeelbaar en toepasbaar zijn binnen de verhaaltjes van 'eigen'-belang, met name omdat het abstracties zijn die willekeurig subjectief zijn in te vullen door een ieder met een belang daarbij(...)

De helderheid van Ander begin/'Wat te zijn is geen licht noch duister, geen leegte noch volheid, geen niets noch alles, geen liefde noch haat.. het onttrekt zich perfect aan al wat ogenschijnlijk gaande is, en is daarom perfect betrokken als wat-is.
Gedegen zelfonderzoek belooft niks, maar toont onmiddellijk de valsheid van alle beloftes(...)

(...)
ik heb de volgende mail naar de Organisatie via dit tekentje gemaild:
''Graag deze tekst naar een draadje van Gedegenzelfonderzoek verplaatsen.
Dit draadje is bewust geopend, om andere draadjes niet te storen, en dat men genoeg ruimte heeft om gedegenzelfonderzoek te bespreken op de daarvoor bestemde draadjes, maar dat degene die op andere manier hun zelfonderzoek verwoorden, ook ruimte hebben om dat ongestoord te kunnen doen.

Groetjes
Mihaela''
Mihaela is offline  
Oud 12 March 2018, 10:20   #22
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
"Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it."
Eens dat ingezien, wordt er niet naar liefde gezocht, maar Liefde is:
''Wanneer ik zie dat ik alles ben, dan is dat liefde.''
Mihaela is offline  
Oud 12 March 2018, 11:05   #23
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Eens dat ingezien, wordt er niet naar liefde gezocht, maar Liefde is:
''Wanneer ik zie dat ik alles ben, dan is dat liefde.''
Ja, mooi!
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 12 March 2018, 14:17   #24
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
ik heb de volgende mail naar de Organisatie via dit tekentje gemaild:
''Graag deze tekst naar een draadje van Gedegenzelfonderzoek verplaatsen.
Dit draadje is bewust geopend, om andere draadjes niet te storen, en dat men genoeg ruimte heeft om gedegenzelfonderzoek te bespreken op de daarvoor bestemde draadjes, maar dat degene die op andere manier hun zelfonderzoek verwoorden, ook ruimte hebben om dat ongestoord te kunnen doen.

Groetjes
Mihaela''
Och op die andere draadjes wordt ook wel eens ingebroken met lichtvoetige onzin, het is leven en laten leven.
Het is al goed dat je hier even laat weten wat de bedoeling is, verdere actie onderneem ik niet.
 
Oud 12 March 2018, 14:49   #25
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is al goed dat je hier even laat weten wat de bedoeling is, verdere actie onderneem ik niet.
Zo is dat, het is al goed inderdaad dat ik even laat weten wat de bedoeling is, want ook al heeft Katerie aan het begin van het draadje genoemd, werd het mischien niet opgemerkt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dit topic heeft niets met gedegen zelfonderzoek te maken maar wel met hoe terug te keren naar liefde.
Het forum arrestatie-team is dus niet bevoegd in dit topic.
Verder vertrouw ik erop dat men dat ook respecteert..

Ik begrijp ook dat het niet nodig is om verdere actie te ondernemen, want wij zijn allemaal volwassenen mensen, en wij begrijpen ook dat als men aangeeft dat dit geen gedegen zelfonderzoek draadje is, dat men het respect opbrengt, en er zich aan houdt.
Doet men dat niet...., wordt men met liefde beantwoord..
Mihaela is offline  
Oud 12 March 2018, 17:34   #26
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Katerie: Als ze, zoals verwacht, zich niet kunnen inhouden?

Zoiets zeker...
Inderdaad, want Liefde koestert immers geen grieven.
Sterker nog: Wie onderzocht heef 'wat' hij is, is zelfs bereid om naar bed te gaan met Adolf Hitler.
Want we weten dat het 'Wat' te zijn geen liefde is maar ook geen haat, noch alles wat daar tussen zit.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 12 March 2018, 17:38   #27
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Katerie: Vanaf vandaag krijg ik hun mail ook.., inspirerende teksten.
Voor mij niet altijd inspirerend die ACIM mails want toch nog altijd zware kost.

Ben net Diederik Wolsak gaan volgen via zijn facebook zie > https://www.facebook.com/diederik.wolsak
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 12 March 2018, 17:40   #28
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
... wordt men met liefde beantwoord..
Liefde kan inderdaad slechts liefde als antwoord geven; liefde be-antwoordt dus alles met liefde. Het is immers zowel voor liefde als voor bijvoorbeeld haat nu eenmaal onmogelijk om iets anders te zijn dan dà t-wat-ze-zijn...
Tine is offline  
Oud 12 March 2018, 18:15   #29
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Sterker nog: Wie onderzocht heef 'wat' hij is, is zelfs bereid om naar bed te gaan met Adolf Hitler.
Is dat zo voor jou? Voor mij alvast niet... Want het 'antwoord' dat Liefde mij geeft op mijn niet-bereid-zijn (om naar bed te gaan met iemand waarmee ik niet naar bed WIL gaan) is liefde, net zoals Begrip mijn niet-bereid-zijn met begrip tegemoet treedt en Acceptatie mijn 'keuze' accepteert...
Tine is offline  
Oud 12 March 2018, 19:29   #30
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard naar bed met Laurens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tine Bekijk bericht
@Katerie: Is dat zo voor jou? Voor mij alvast niet...
Ik val als man niet op venten en als jij het bed niet wil delen met Adolf Hitler - wat vele duizenden vrouwen wel wilden in zijn piek periode - hoef je dat natuurlijk niet.
Ik verwees met mijn uitspraak slechts naar Diederik Wolsak die 'naar bed met Hitler' graag als de titel van zijn komende boek had gezien, maar wat zijn uitgever niet toestond.
In de context van dit forum zou de titel kunnen zijn 'naar bed met Laurens'.
Zie..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Laurens:
dat jij forum eigenaar bent, maakt jou geen deskundige wat betreft het onderwerp dat het forum behandeld......
Je lijkt meer op Hitler, en Ceaușescu, maar Trump kan er ook bij, daar heb jij ook trekjes van..
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is liefde? Hein Beginnend zelfonderzoek 27 24 September 2021 22:39
Liefde Nathan Waar gaat het hier verder ook nog over? 40 25 July 2011 16:20


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.