Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 January 2021, 18:55   #21
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Als Verlichtte Nar kwijt Kabu zich met tomeloze inzet van zijn taak.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
@Peer:...

Het zou dus mooi zijn als het inzicht een keer zou gaan landen bij kabu. We gaan het zien..
Jaja, Rob, je denkwijze is er nog niet op verandert. Zoals ik hier zonet in herinnering bracht.
Ego-Rob wil nog steeds onder alle omstandigheden de regie behouden of iets verkrijgen.
kabu is offline  
Oud 22 January 2021, 20:30   #22
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Bassie's gevoeligheid voor ontstekingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
@Peer:...

Soms lijkt men te denken dat zelfkennis in een soort van robot-met-bewustzijn resulteert. Het tegendeel is waar, het emotionele leven verdiept juist omdat de angst voor emoties verdwijnt. En doordat zichzelf herhalende emoties achterwege blijven.
Je schijnt het allemaal te weten maar je lichaam verteld je wat anders...
Citaat:
Ik ben gevoelig voor ontstekingen, maar daar hielpen koude douches en baden niet voor. Het bleek mijn eigen geest te zijn die dat veroorzaakte.

Bassie
Ziekte maakt eerlijk!

Citaat:
'Infectie = een materieel geworden conflict

Wie gevoelig is voor ontstekingen, probeert conflicten te vermijden.

Bij een infectieuze ziekte moet men zich het volgende afvragen:
1. Welk conflict in mijn leven zie ik niet?
2. Welk conflict ga ik uit de weg?
3. Welk conflict wil ik mijzelf niet bekennen?
Om het thema van het conflict te vinden, moet men de symboliek van het desbetreffende orgaan of lichaamsdeel nauwkeurig beschouwen.'

Uittreksel van: Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke. 'De zin van ziekzijn'.
kabu is offline  
Oud 23 January 2021, 07:14   #23
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ziekte maakt eerlijk!
Als dat zo is, dan zou ik je (bijna) een ziekte toewensen.

Dat is dan waarschijnlijk een van de weinige ingangen nog
die maakt dat je voor 2034 je certificaat kunt gaan krijgen ...

Maar dat is niet zo (dat ziekte eerlijk maakt)
en dus hoef ik je geen ziekte toe te wensen.
Ik wens je toe dat je een keer eerlijk wordt.

Een ziekte is niet per definitie een ingang tot inzicht.
Alles kan een ingang tot inzicht zijn.
Een ziekte kan dat zijn.
Net zoals een maan, een bloem of je schoonmoeder dat kan zijn.
Als je tenminste bereid bent om de openheid te betrachten
die nodig is om tot inzicht te komen.

Rob is offline  
Oud 23 January 2021, 09:21   #24
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Je schijnt het allemaal te weten maar je lichaam verteld je wat anders...

Ziekte maakt eerlijk!
Onzin. Ik heb ontdekt dat mijn gedachten stress veroorzaakten en dat het de stress was welke lichamelijk ongemak bezorgde. Wat ik deed was om mijzelf te ontlasten de onwaarheid van mijn eigen gedachten inzien. Gewoon eigenbelang dus. Legio mensen die geen verantwoording nemen voor hun eigen gedachten. Het zegt niks.

Het is voor mij niet te weten waarom de ene mens wel aan deugdelijk onderzoek doet en de ander niet. Waarom ik wel en jij niet? Sommige vragen blijven onbeantwoord en dat is prima.
Bassie is offline  
Oud 23 January 2021, 10:44   #25
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Streven naar verlichting zoals Nowee schrijft kan dan ook niet. Zolang men ergens naar streeft is er nog iets van worden en is men niet zijnde. Een van de redenen dat ik de term verlichting af wijs. Het zou ook suggereren dat de persoon welke ik ben verlicht zou zijn. Dat kan niet!

Ook ik ben als persoon niet verlicht. (Ik word verlicht, dat dan weer wel.) De finale conclusie is en blijft dat er in de wordende persoon niets blijvends is. Ik als persoon ben subjectieve inkleuring, dat is alles en ook niet onbelangrijk. Juist door de subjectieve inkleuring kan het Ene zichzelf beleven als was de Ene een ander. En kan het Ene zichzelf voortdurend als een nieuw persoon beleven.

Wat is er dan wel als er geen verlichting is? Begrijpen.....
Zeker wel, verlichting werkt door in de persoon.
Als de egoïstische denkbeelden en neigingen afnemen
zal er iets wezenlijk veranderen in de manifestatie van de persoon.
Rob is offline  
Oud 23 January 2021, 12:05   #26
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Rob op 7 dec. '21
kabu je bent paranormaal!
Nowee is offline  
Oud 23 January 2021, 13:22   #27
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Ziekte maakt eerlijk en ontmaskert

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ziekte maakt eerlijk!
...
Maar dat is niet zo (dat ziekte eerlijk maakt)
Naast je geplande boek over rouwen moet jij ook een boek gaan schrijven dat de leugenachtigheid van Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke's boek 'De zin van ziekzijn' ('Eerste druk 1984, Vijftiende druk 2014) aantoont Rob!

Citaat:
'De schaduw maakt de mens oneerlijk. De mens denkt altijd alleen maar dat te zijn, waarmee hij zich identifieert, of alleen maar zo te zijn, zoals hij zichzelf ziet. Deze zelfwaardering noemen wij oneerlijkheid. Daarmee bedoelen wij altijd de oneerlijkheid tegenover onszelf (en niet wat voor leugens of bedrog ook tegenover andere mensen). Alle bedrog van deze wereld is onschuldig, vergeleken bij dat wat de mens zichzelf een leven lang voorliegt. Eerlijkheid tegenover zichzelf behoort tot de zwaarste eisen, die men aan zichzelf kan stellen. Daarom werd van oudsher de zelfkennis de belangrijkste en moeilijkste opgave genoemd voor hen die op zoek waren naar de waarheid. Zelfkennis betekent dat men het 'zelf vindt, niet het 'ik', want het 'zelf omvat alles, het 'ik' echter verhindert door zijn afgrenzing voortdurend de herkenning van het geheel, het zelf.
Maar voor degene die zich inzet om eerlijker tegenover zichzelf te worden, kan ziekte een geweldig hulpmiddel worden op zijn weg. Want ziekte maakt eerlijk! In het ziektesymptoom beleven wij duidelijk en eerlijk, wat wij in onze psyche willen verdringen en verbergen.

De meeste mensen vinden het moeilijk om over hun diepste problemen (als zij die al kennen) frank en vrij te praten - over hun symptomen praten zij echter uitvoerig met iedereen. Maar een meer nauwkeurige en exacte informatie kan een mens over zichzelf niet geven.
Ziekte maakt eerlijk en ontmaskert meedogenloos de verborgen gehouden afgronden in onze ziel. Deze (ongewilde) eerlijkheid is vermoedelijk ook de basis van de sympathie en de toewijding die men voor een zieke heeft. De eerlijkheid maakt hem sympathiek - want in het ziek zijn wordt de mens echt.

De ziekte compenseert alle eenzijdigheden en brengt de mens naar het midden. Er verdwijnt plotseling veel van de dikdoenerige egospelletjes en het machtsvertoon - er worden veel illusies met één klap vernield en er wordt plotseling getwijfeld aan de juisheid van tot dan gevolgde levenswijzen. Eerlijkheid bezit een eigen schoonheid, waarvan iets in de zieke zelf zichtbaar wordt.
Samenvattend gezegd: de mens als microkosmos is een afbeelding van het universum en bevat de som van alle zijnsprincipes latent in zijn bewustzijn.'

Uittreksel van: Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke. 'De zin van ziekzijn'. Apple Books.
kabu is offline  
Oud 23 January 2021, 13:30   #28
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Bassie kan niet alles weten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Je schijnt het allemaal te weten maar je lichaam verteld je wat anders...

Ziekte maakt eerlijk!
Onzin. Ik heb ontdekt dat mijn gedachten stress veroorzaakten en dat het de stress was welke lichamelijk ongemak bezorgde.
Jij kan Rob assisteren in zijn aankaarten van de leugens die Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke als waarheid poneren in hun boek 'De zin van ziekzijn'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Het is voor mij niet te weten waarom de ene mens wel aan deugdelijk onderzoek doet en de ander niet. Waarom ik wel en jij niet? Sommige vragen blijven onbeantwoord en dat is prima.
Ja, je kan niet alles weten Bassie! WiNk
kabu is offline  
Oud 23 January 2021, 13:47   #29
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Naast je geplande boek over rouwen moet jij ook een boek gaan schrijven dat de leugenachtigheid van Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke's boek 'De zin van ziekzijn' ('Eerste druk 1984, Vijftiende druk 2014) aantoont Rob!
Dat hoef ik niet aan te tonen.
Iedere keer wanneer er iemand ziek is en dat niet leidt tot eerlijkheid,
wordt bewezen dat de stelling niet klopt.
Je kunt dus bij jezelf nagaan dat de stelling niet klopt.

Je citeert geregeld uit boeken, o.a. van Dahlke.
Maak je geen zorgen, wat mij betreft is dat niet nodig, ik ken de boeken.

Wat je zou kunnen doen is niet alles wat je leest klakkeloos aan te nemen voor waar.
Als je ophoudt alles te geloven wat je leest kom je vanzelf in de onderzoek - modus.

Rob is offline  
Oud 23 January 2021, 14:06   #30
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je citeert geregeld uit boeken, o.a. van Dahlke.
Maak je geen zorgen, wat mij betreft is dat niet nodig, ik ken de boeken.
je kent de boeken zoals je de honderden misschien duizenden boeken in je boekenwinkel kende; de voor en achterkant ken(de) je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Als je ophoudt alles te geloven wat je leest kom je vanzelf in de onderzoek - modus.
Goed, ik ga jouw op stapel staande boek over rouwen zeker niet lezen. Niets dan leugens zullen erin staan!
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.