Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 July 2012, 20:01   #21
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Hoe bestempel je achteraf jouw gevoel van onrecht dat je door de ban van Jadi het gesprek met haar niet meer op dit forum kon vervolgen?
haha. ik vroeg me of jij met de vraag zou komen...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:06   #22
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Hoe bestempel je achteraf jouw gevoel van onrecht dat je door de ban van Jadi het gesprek met haar niet meer op dit forum kon vervolgen?
Achteraf gezien kan ik zeker zeggen dat het niet attent naar mij toe was van degene die de beslissing nam.
Er speelde er heel veel andere belangen van een ieder die erbij betrokken was, dus daarin was er in mijn beleving bijna bij niemand, mezelf inbegrepen, sprake van zuiverheid.
Even kijken, even goed door me laten komen de situatie, en proberen zo eerlijk mogelijk ernaar te kijken..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:08   #23
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

In mijn ogen was het zeer terecht dat het als onrecht voelde, omdat je gevolgen ervaarde van iets wat een ander gedaan had. Het gaat er echter vervolgens om wat je ermee doet. Jij leek daarnet het onderscheid te maken tussen echte onrecht of slechts situaties die jouw actie vragen. Dat situaties acties vragen verandert in mijn ogen dus niet dat er van onrecht sprake kan zijn. Overigens vragen alle onrechtsituaties actie, groot of klein. En niet alleen onrechtsituaties. Uiteindelijk vraagt alles wat je in je leven meemaakt jouw actie.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:08   #24
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik vind het moeilijk, om los van iedereen, dat te zeggen wat alleen betrekking op mij had.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:10   #25
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Als het forum mijn partner was, kon ik zeggen dat mij onrecht gedaan werd.

Het forum is voor mij zoals mijn werk is, er zijn regels, en wetten, waaraan ik me moet houden. In die kader, was voor mij pech onder weg.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:13   #26
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Wel is er bij mij sprake van me verdrietig voelen dat ik met het forum niet de gewenste intimiteit heb. Maar zelfs dat is het om bij mezelf te zoeken. Wat doe ik met dit gegeven? Ga ik verder, accepteer ik dat er altijd puntjes zullen zijn waarin ik in mijn beleving verschil? Of ga ik weg?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:15   #27
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
In mijn ogen was het zeer terecht dat het als onrecht voelde, omdat je gevolgen ervaarde van iets wat een ander gedaan had. Het gaat er echter vervolgens om wat je ermee doet. Jij leek daarnet het onderscheid te maken tussen echte onrecht of slechts situaties die jouw actie vragen. Dat situaties acties vragen verandert in mijn ogen dus niet dat er van onrecht sprake kan zijn. Overigens vragen alle onrechtsituaties actie, groot of klein. En niet alleen onrechtsituaties. Uiteindelijk vraagt alles wat je in je leven meemaakt jouw actie.
Sommigen situaties zijn heel duidelijk, en in andere situaties kan je allen kanten mee op.
In deze situatie, waarin ik me onrecht gedaan voelde, kan je allen kanten mee op.
Vind ik nu dat het echt sprake van onrecht was? Ik moet hier over na denken merk ik, ik weet wel dat het mij echt raakte ..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:15   #28
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Achteraf gezien kan ik zeker zeggen dat het niet attent naar mij toe was van degene die de beslissing nam.
Als iemand de wet overtreedt en de gevangenis in moet, kan diens kind in een weeshuis terecht komen. Dat is misschien niet zo attent naar het kind toe, maar moet de overtreder van de wet dan geen consequenties ervaren?

In mijn ogen overtrad Anja regels van dit forum. Daar volgde een consequentie op. Dat dit jou de mogelijkheid ontnam het gesprek met haar op deze plek te vervolgen zie ik als een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:20   #29
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Vind ik nu dat het echt sprake van onrecht was? Ik moet hier over na denken merk ik, ik weet wel dat het mij echt raakte ..
Je stelde jezelf die vraag eerder. Dat inspireerde mij mede tot dit topic.
Ben benieuwd waar je voor jezelf op uitkomt, voor zover je dat hier wilt delen.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:20   #30
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Als iemand de wet overtreedt en de gevangenis in moet, kan diens kind in een weeshuis terecht komen. Dat is misschien niet zo attent naar het kind toe, maar moet de overtreder van de wet dan geen consequenties ervaren?

In mijn ogen overtrad Anja regels van dit forum. Daar volgde een consequentie op. Dat dit jou de mogelijkheid ontnam het gesprek met haar op deze plek te vervolgen zie ik als een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
ja, ok. Stel dat wij de situatie van boven als voorbeeld gebruiken.
Als de overtreder midden in de nacht uit het huis gehaald wordt, en geen afscheid kan nemen van het kind dat slaapt, hoeveel men weet dat in de ochtend ook mogelijk is. De verdachten zou niet weglopen weet iedereen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 10:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.