Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 April 2012, 18:58   #21
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
Ik probeer anderen aan te sporen zelfonderzoek te doen en jij bent dat aan het traineren omdat je meer geloof hebt in je eigen dogma's.
Je bent een bizarre jongen Renoir!
Mensen aansporen om aan zelf-onderzoek te doen... Zelf-onderzoek ala Renoir? Wat is zelf-onderzoek ala Renoir?...

Goed... we komen op je forum terecht om te horen: "Je moet hier niet komen lullen over wat je bezig houdt, over de dingen die je leest en waar je over van gedachten zou willen wisselen met ander forum-leden. Nee je moet aan zelf-onderzoek doen!"
Voorwaar een zeer merkwaardige situatie!
Wat kunnen we anders zeggen dan: "O pardon, excuseer... euh... ik stommeling dacht dat het hier een forum was... weet je wel... euh... een digitaal platform om te communiceren met andere mensen..."
Maar goed... niet dus: "Aangenaam, kennis met u gemaakt hebben meneer dinges... euh... Renoir. Ik ga mij hier onmiddellijk vandaan reppen om mij in mijn innerlijk terug te trekken om aan introspectie en zelfonderzoek te doen... enne... verwacht u dat ik af en toe kom verslag uitbrengen van mijn bevindingen... of niet? Laat maar... ik ben al weg. Dit is mij een beetje te bizar!"

Wijziging aangebracht door Frederiki op 16 April 2012 om 19:53.
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 20:19   #22
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Ik veroordeel niet... ik beschrijf wat ik waarneem.

Als je je op het forum van Renoir registreert, doe je dat misschien omdat je oude bekenden aantreft... dan duurt het natuurlijk wat langer voor je door hebt wat hier gaande is.

Maar als je besluit je te registreren nadat je het doen en laten op het forum zorgvuldig gade geslagen hebt, dan weet je toch wat je te wachten staat?

Op de administrator-stoel zit iemand die observeert wat je zoal vertelt en vroeg of laat komt hij tussenbeide om je mee te delen dat je niet aan zelf-onderzoek doet, maar dat je anderen na praat, of pronkt met je eruditie, of zoiets.

Als je hier wilt schrijven onderwerp je je hieraan.
Hier zit iemand die meent te kunnen beslissen of je goed bezig bent of niet.
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 20:47   #23
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Je bent een bizarre jongen Renoir!
Mensen aansporen om aan zelf-onderzoek te doen... Zelf-onderzoek ala Renoir? Wat is zelf-onderzoek ala Renoir?...
Waar staat dat het zelfonderzoek ala Renoir is ? Het is gewoon zelfonderzoek ala Advaita. Het is waarheidsonderzoek, geen onderzoek naar mijn waarheid, maar onderzoek naar de houdbaarheid van je eigen waarheid, waar ik niets mee uitstaande heb. Maar hou je maar lekker van de domme dan hoef je niks te doen.

Citaat:
Goed... we komen op je forum terecht om te horen: "Je moet hier niet komen lullen over wat je bezig houdt, over de dingen die je leest en waar je over van gedachten zou willen wisselen met ander forum-leden. Nee je moet aan zelf-onderzoek doen!"
Dat zou me deugd doen inderdaad. Maar ik leg degenen die hier hun wederwaardigheden willen uitwisselen geen duimbreed in de weg dat te doen. Ik bemoei me daar nauwelijks mee.

Citaat:
Voorwaar een zeer merkwaardige situatie!
Wat kunnen we anders zeggen dan: "O pardon, excuseer... euh... ik stommeling dacht dat het hier een forum was... weet je wel... euh... een digitaal platform om te communiceren met andere mensen..."
Allemaal je eigen veronderstellingen, dat heb je me niet horen zeggen.

Citaat:
Maar goed... niet dus: "Aangenaam, kennis met u gemaakt hebben meneer dinges... euh... Renoir. Ik ga mij hier onmiddellijk vandaan reppen om mij in mijn innerlijk terug te trekken om aan introspectie en zelfonderzoek te doen... enne... verwacht u dat ik af en toe kom verslag uitbrengen van mijn bevindingen... of niet? Laat maar... ik ben al weg. Dit is mij een beetje te bizar!"
Wat je wilt... ik ben niet in staat je ook maar een strobreedte in de weg te staan.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 20:50   #24
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Ik veroordeel niet... ik beschrijf wat ik waarneem.

Als je je op het forum van Renoir registreert, doe je dat misschien omdat je oude bekenden aantreft... dan duurt het natuurlijk wat langer voor je door hebt wat hier gaande is.

Maar als je besluit je te registreren nadat je het doen en laten op het forum zorgvuldig gade geslagen hebt, dan weet je toch wat je te wachten staat?

Op de administrator-stoel zit iemand die observeert wat je zoal vertelt en vroeg of laat komt hij tussenbeide om je mee te delen dat je niet aan zelf-onderzoek doet, maar dat je anderen na praat, of pronkt met je eruditie, of zoiets.

Als je hier wilt schrijven onderwerp je je hieraan.
Hier zit iemand die meent te kunnen beslissen of je goed bezig bent of niet.
Wat een gebazel weer, ik heb al zo vaak gezegd dat ik hier deelnemer ben als ieder ander en daarmee is gezegd dat ik uit m'n slof kan en mag schieten als ieder ander over zoveel onbenul.
Als ik jou beledig krijg ik een ban. Wat wil je nou nog meer ouwe zeurkanis.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 21:32   #25
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wat een gebazel weer, ik heb al zo vaak gezegd dat ik hier deelnemer ben als ieder ander en daarmee is gezegd dat ik uit m'n slof kan en mag schieten als ieder ander over zoveel onbenul.
Als ik jou beledig krijg ik een ban. Wat wil je nou nog meer ouwe zeurkanis.
Dit is geen gebazel... dat is precies wat jij doet!
Je zegt tegen de mensen hier: "Sorry, maar jij doet niet aan zelfonderzoek."
Ga je dat ontkennen? Lees je eigen reacties er maar op na!

Zit hier iemand die de waarheid gerealiseerd heeft? Iemand die het menselijk probleem opgelost heeft? En die gebruik maakt van het 'voertuig' Renoir?
Dat is in ieder geval de pose die jij schijnt aan te nemen.
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 21:59   #26
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
Waar staat dat het zelfonderzoek ala Renoir is ? Het is gewoon zelfonderzoek ala Advaita. Het is waarheidsonderzoek, geen onderzoek naar mijn waarheid, maar onderzoek naar de houdbaarheid van je eigen waarheid, waar ik niets mee uitstaande heb. Maar hou je maar lekker van de domme dan hoef je niks te doen.
Twee dingen:
"Het is waarheidsonderzoek, geen onderzoek naar mijn waarheid, maar onderzoek naar de houdbaarheid van je eigen waarheid, waar ik niets mee uitstaande heb."

Waarom geef je dan voortdurend commentaar op wat de mensen beweren, in de zin dat je zegt dat ze niet met zelfonderzoek bezig zijn?
Wie houdt zich hier van de domme? Lees je eigen commentaren in die zin: ze zijn legio.
Ofwel lijd je aan geheugenverlies ofwel ben je hypocriet!

Het tweede: Je neemt nu ineens het woord Advaita in de mond.
Weet je dan wat Advaita betekent?
Als ik hier iets over de geschiedenis van Advaita Vedanta vertel, beweer je staalhard hier niets van af te weten!

Conclusie: Het is mij niet mogelijk om jou au s?rieux te nemen en ik vind je inderdaad een poseur!
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 22:10   #27
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Dit is geen gebazel... dat is precies wat jij doet!
Je zegt tegen de mensen hier: "Sorry, maar jij doet niet aan zelfonderzoek."
Ga je dat ontkennen? Lees je eigen reacties er maar op na!

Zit hier iemand die de waarheid gerealiseerd heeft? Iemand die het menselijk probleem opgelost heeft? En die gebruik maakt van het 'voertuig' Renoir?
Dat is in ieder geval de pose die jij schijnt aan te nemen.
Ik belaag geen 'mensen' in general om aan zelf onderzoek te doen. Ik geef ten aanzien van Ogenbliksem hier, in dit draadje, bijvoorbeeld mijn twijfel weer over of er wel zelfonderzoek gedaan is zoals beweerd.

En voor jou heb ik als oplossing voor je problemen mogelijk geadviseerd om aan zelfonderzoek te doen. Het gros wat zich kennelijk afzijdig houdt van het doen van onderzoek belast ik daar dan ook niet mee.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 22:14   #28
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Als ik hier iets over de geschiedenis van Advaita Vedanta vertel, beweer je staalhard hier niets van af te weten!

Conclusie: Het is mij niet mogelijk om jou au s?rieux te nemen en ik vind je inderdaad een poseur!
Kom liever met een quote waar dat staat want je rukt nogal wat zaken uit het verband.

Wat betreft dat serieus nemen dat moet je helemaal zelf weten. Als je wat aan mijn woorden gelegen wilt laten liggen doe je er wat mee, zo niet dan niet.

Het zal me overigens aan m'n kont roesten of je mij een poseur vindt ik zit hier niet voor m'n vlotte babbel of m'n sympathieke voorkomen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 22:18   #29
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
De essentie is je belangstelling te blijven richten op wat je uiteindelijk aan waarheid toevloeit, dan op al hetgeen wat je daar van af houdt.
Ja, strak plan.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 03:24   #30
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Kom liever met een quote waar dat staat want je rukt nogal wat zaken uit het verband.

Wat betreft dat serieus nemen dat moet je helemaal zelf weten. Als je wat aan mijn woorden gelegen wilt laten liggen doe je er wat mee, zo niet dan niet.

Het zal me overigens aan m'n kont roesten of je mij een poseur vindt ik zit hier niet voor m'n vlotte babbel of m'n sympathieke voorkomen.
Ik zal klare wijn schenken:
Sinds dat incident met Mara meen ik symptomen te zien van iemand die er moeite mee heeft om de macht, die hij als administrator heeft, goed te gebruiken.
Daarenboven vond ik het zeer bizar dat je jezelf een ban opgelegd hebt.
Ook het jezelf opsplitsen in verschillende personages vind ik vreemd.
Zo geloof ik niet dat je 'moderaat' bestaat, maar dat het personages zijn die jij aanneemt als het je uitkomt.

Ok?... dat is dan, wat mij betreft, uitgepraat.
Ik kom hier niet meer op terug...
Mijn eerste reacties een paar dagen geleden waren het gevolg van een irrationele woede.
Ik wou het alleen afronden, nu ik weer kalm ben.
Ik neem je zoals je bent. Als ik hier wil blijven schrijven heeft het geen zin mij te ergeren aan het gedrag van jou of iemand anders.

Ik schrijf omdat ik de waarde van schrijftherapie ken en hier verwante zielen aantref voor wie ik mij niet schaam als ik mijn existenti?le angsten onder woorden wil brengen.
Ik doe al mijn hele leven noodgedwongen aan introspectie en zelfonderzoek, anders zou ik niet kunnen leven.

Wijziging aangebracht door Frederiki op 17 April 2012 om 06:28.
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Spirituele carierre. Rennie Overige religie 96 6 January 2011 12:02
Ego en Het Spirituele Pad (10/7/09) Renoir Overige religie 10 25 June 2010 02:31


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.