Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 March 2013, 06:34   #21
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Nee hoor. Wij spreken hier en nu al over de vrijheid. De vrijheid IS (er). Jij bent het. Maar je gelooft het niet. Jammer.
Wat is vrijheid? Zolang het te defini?ren valt kun je dan nog wel van vrijheid spreken? Is vrij voelen ook vrij? In overgave aan alles wat er gebeurt dat lijkt mij vrijheid. Zonder je ook nog maar ergens angstig over te hoeven voelen.
Welk mens is dat in deze wereld?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 25 March 2013, 08:46   #22
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat is vrijheid? Zolang het te defini?ren valt kun je dan nog wel van vrijheid spreken? Is vrij voelen ook vrij? In overgave aan alles wat er gebeurt dat lijkt mij vrijheid. Zonder je ook nog maar ergens angstig over te hoeven voelen.
Welk mens is dat in deze wereld?
Tuttebel, nou ben je zo`n mooi eind op weg en dan eindig je met zo`n denkvraag en wordt het een lulverhaaltje, toch? (pas op hoor, ikke niet serieus).

Van 'overgave' moet ik meestal overgeven/kokhalzen want voor mij betekent overgave dat er nog iets aanwezig is wat zich zou over kunnen geven.

Ik zou vrijheid kunnen omschrijven als dat er niets meer (in je) is wat enige wrijving heeft met wat is. Wat niet wil zeggen dat je met een glimlach zegt; wilt u even van mijn tenen afgaan aub.

Als de mens eens zou zien dat praktisch alle angst gebaseerd is op 'mind/oude nog aanwezige energie/ervaringen) en dat hij/zij gewoon in het moment kan dealen (zou je al niet mee bezig moeten zijn) met wat is dan zou er enkel het natuurlijke beschermingssysteem zijn wat een seintje geeft bij werkelijk directe dreiging en dat zouden we niet als angst ervaren maar er zou al directe aktie/handelen zijn.

Ulla, m.a.w. het gaat er hooguit om waarom er bij jou nog angst is.

Waarom er bij bepaalde gebeurtenissen iets gaat kriebelen in die onderbuik.

Dat is waar het daadwerkelijk om gaat maar als dat nog niet onderzocht kan worden dan gaan we samen een boek schrijven over vrijheid en kletsen we hier het forum vol.

Ik ben zelf al aardig op weg.

Shit, je wint het nog van me zie ik.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 25 March 2013, 19:30   #23
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Denk even na voordat je dit beweert en onderzoek even zelf je gedachten hierover.
Nee Ulla, dat doe ik niet. Ik hou me niet meer bezig met vragen als wat is vrijheid? En wat is egoloos leven? En moeten we loslaten of vasthouden? En al die bullshit meer. Ik heb op enig moment besloten gewoon te (gaan) leven en daar doe ik het maar mee. En daar zul jij het ook mee moeten doen. Ik lijk godverdomme die rijdende rechter wel.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 March 2013, 19:42   #24
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Ik heb op enig moment besloten gewoon te (gaan) leven
Ik?

En valt er te besluiten om gewoon te gaan leven?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 25 March 2013, 19:47   #25
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Tuttebel, nou ben je zo`n mooi eind op weg en dan eindig je met zo`n denkvraag en wordt het een lulverhaaltje, toch? (pas op hoor, ikke niet serieus).

Van 'overgave' moet ik meestal overgeven/kokhalzen want voor mij betekent overgave dat er nog iets aanwezig is wat zich zou over kunnen geven.

Ik zou vrijheid kunnen omschrijven als dat er niets meer (in je) is wat enige wrijving heeft met wat is. Wat niet wil zeggen dat je met een glimlach zegt; wilt u even van mijn tenen afgaan aub.

Als de mens eens zou zien dat praktisch alle angst gebaseerd is op 'mind/oude nog aanwezige energie/ervaringen) en dat hij/zij gewoon in het moment kan dealen (zou je al niet mee bezig moeten zijn) met wat is dan zou er enkel het natuurlijke beschermingssysteem zijn wat een seintje geeft bij werkelijk directe dreiging en dat zouden we niet als angst ervaren maar er zou al directe aktie/handelen zijn.

Ulla, m.a.w. het gaat er hooguit om waarom er bij jou nog angst is.

Waarom er bij bepaalde gebeurtenissen iets gaat kriebelen in die onderbuik.

Dat is waar het daadwerkelijk om gaat maar als dat nog niet onderzocht kan worden dan gaan we samen een boek schrijven over vrijheid en kletsen we hier het forum vol.

Ik ben zelf al aardig op weg.

Shit, je wint het nog van me zie ik.
Wat bedoel je precies met angst? Angst waarvoor? Voor pijn ervaren die ik van te voren zie aankomen? Ik hoef niet te kletsen over vrijheid, alles waarover je kunt praten en van mening verschillen is het toch niet. Geen wrijving ervaren? Dan ben je dood. Je wrijft al over een stoel als je heen en weer wiebelt......Ik weet wat het is om weinig wrijving te ervaren. maar nog niet helemaal niets. En wie weet kan dat ook gewoon, zou mooi zijn.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 25 March 2013, 19:52   #26
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Nee Ulla, dat doe ik niet. Ik hou me niet meer bezig met vragen als wat is vrijheid? En wat is egoloos leven? En moeten we loslaten of vasthouden? En al die bullshit meer. Ik heb op enig moment besloten gewoon te (gaan) leven en daar doe ik het maar mee. En daar zul jij het ook mee moeten doen. Ik lijk godverdomme die rijdende rechter wel.
Met gewoon leven doe ik het ook wel mee. Volgens mij gaat dat hier in samenspraak bullshit oprakelen. We kunnen hier maar beter ophoepelen...
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 25 March 2013, 19:59   #27
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik?

En valt er te besluiten om gewoon te gaan leven?
Als je kunt denken kun je ook besluiten je gedachten te laten voor wat ze zijn. En dan leef je gewoon. Als niets meer echt vastzit....in je geheugen. Dat kan zeker. En het is geen trucje.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 25 March 2013, 20:15   #28
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat bedoel je precies met angst? Angst waarvoor? Voor pijn ervaren die ik van te voren zie aankomen? Ik hoef niet te kletsen over vrijheid, alles waarover je kunt praten en van mening verschillen is het toch niet. Geen wrijving ervaren? Dan ben je dood. Je wrijft al over een stoel als je heen en weer wiebelt......Ik weet wat het is om weinig wrijving te ervaren. maar nog niet helemaal niets. En wie weet kan dat ook gewoon, zou mooi zijn.
Maar is niet zo belangrijk. Ik ken nog angsten en dat voel ik soms nog als ik denk aan wat er in de wereld gaande is. Het beheerst mijn leven niet , ik kan de tandarts wel een knal voor zijn kop geven als hij mij pijn doet maar dat was het dan ook zo een beetje. Maar als je echt doorhebt wat er echt gaande is in de wereld hoe mensen elkaar klein willen houden en de eigen verborgen agenda verdedigen, moet je daar dan maar niets meer van aantrekken? Men denkt dat mensen dom zijn maar dat zijn ze niet. Men is bang voor die mensen die zien wat er werkelijk gaande is.

En dan kun je ook niet anders dan weer naar jezelf teruggaan. Beginnen bij jezelf en met die mensen die dat ook zo ervaren. Deze wereld is echt niet mijn wereld en wat ik kan doen op mijn plekje zal ik doen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 25 March 2013, 20:31   #29
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik?

En valt er te besluiten om gewoon te gaan leven?
Schei toch eens uit met al die vragen, Hans. Get a life.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 March 2013, 20:32   #30
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als je kunt denken kun je ook besluiten je gedachten te laten voor wat ze zijn. En dan leef je gewoon. Als niets meer echt vastzit....in je geheugen. Dat kan zeker. En het is geen trucje.

Dus het denken gebruik je om een besluit te nemen om die zelfde gedachtes te laten voor wat ze zijn?

Dat je zelf al het woord trucje gebruikt doet me wel denken,....
Hans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.