Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Advaita Advaita is niet voor doetjes

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 May 2013, 16:15   #21
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Dit is laaghangend fruit ego wat zich hier uitspreekt!
Ik kan de term laaghangend fruit niet meer horen. Schei uit Hans.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 17:09   #22
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ulla, het is zo SIMPEL.

Enkel niet vanuit dat ego/die overbodige beschermlaag.

Als jij lekker in bed aan het slapen bent, zo`n 8 uur per dag dan is het leven die 8 uur toch SIMPEL.

Jij als zijnde ego/denken maakt/ziet het leven niet-SIMPEL.

Wanneer heb jij 112 gebeld?

M.a.w. was er daadwerkelijk iets aan de hand.

En stel dat er echt iets aan de hand was dan is de dood toch het mooiste wat er is?

Wat een moeite de mens toch doet om het leven MOEILIJK te maken.
Klopt ik kan ook de ogen sluiten voor alles wat er gebeurt en mij er niets meer van aantrekken. Ik heb het over gruwelijke dingen die mensen vanuit die ego laag elkaar aandoen en mag daar niet verdrietig over zijn? Droom jij lekker verder en soes jezelf in slaap. Het verdwijnt er niet mee als ergens een kind gruwelijk wordt misbruikt en daarna afgemaakt. Mensen in bv snuff movies of andere vreemde taferelen enz. worden misbruik. Iets wat veel mensen niet weten, wat er achter gesloten deuren gebeurt. En dat gebeurt m.i. ook in de zogenaamde beschaafde landen zoals Nederland.

Ik snap bij god niet hoe je zoiets kunt negeren en zo doen alsof er nooit niets aan de hand is. Het is maar goed dat dit forum opgedoekt wordt. Ik erger mij aan zoveel wreedheid, hier niets mee te maken mee willen maken en omwille de illusie zo te doen alsof het geen pijn doet. Wij lullen hier over ego terwijl er nog genoeg te doen is. En die verandering begint zeker bij onszelf. Maar mag ik dat soort dingen wel gewoon erg vinden? Ik vind onze wereld echt een enge wereld. Ergens ook wel te begrijpen dat je er niets mee te maken wilt hebben.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 17:12   #23
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Is het je al opgevallen dat in vrijwelelke reactie die je plaatst het woord Renoir voorkomt?
Ja, het wordt een obsessie he?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 17:14   #24
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik kan de term laaghangend fruit niet meer horen. Schei uit Hans.
Nah ja?ik vond hem nog wel zo mooi verzonnen. Nu is mijn ego bedroefd hoor. Ik hoop dat Vagebond snel komt om mn ego weer wat op te krikken.

Pfff?dan heeft zo' n Aart het maar mooi gemakkelijk zonder ego.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 17:25   #25
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Klopt ik kan ook de ogen sluiten voor alles wat er gebeurt en mij er niets meer van aantrekken. Ik heb het over gruwelijke dingen die mensen vanuit die ego laag elkaar aandoen en mag daar niet verdrietig over zijn? Droom jij lekker verder en soes jezelf in slaap. Het verdwijnt er niet mee als ergens een kind gruwelijk wordt misbruikt en daarna afgemaakt. Mensen in bv snuff movies of andere taferelen enz. worden afgemaakt, en de ware schuldigen er door mee kunnen gaan.

Ik snap bij god niet hoe je zoiets kunt negeren en zo doen alsof er nooit niets aan de hand is. Het is maar goed dat dit forum opgedoekt wordt. Ik erger mij aan zoveel wreedheid, hier niets mee te maken mee willen maken en omwille de illusie zo te doen alsof het geen pijn doet. Wij lullen hier over ego terwijl er nog genoeg te doen is. En die verandering begint zeker bij onszelf. Maar mag ik dat soort dingen wel gewoon erg vinden? Ik vind onze wereld echt een enge wereld.
Het is nog veel erger bij mij Ulla, ik sluit niet eens de ogen.

Ik misbruik geen kinderen, ik koop geen vuurwerk, ik rook niet, ik drink niet, ik heb geen overgewicht (vreet dus niet te veel), heb enkel de noodzakelijke/praktische spullen om me heen, stook niet maar trek extra kleding aan, licht brand hooguit 15 minuten per dag, schaad niemand, etc, etc m.a.w. ik geef het goede voorbeeld wel en de rest der mensheid is toch niet te behoeden voor zijn eigen gecreerd leer/ervaringsproces, ik ben God niet en zelf zij kijkt enkel toe.

Maar daar had ik het niet over.

En deze woorden dragen ook nergens toe bij.

Fijn dat jij je geuit hebt toch, lees je tekst maar eens terug.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 17:39   #26
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider (Niets) Bekijk bericht
Ja, het wordt een obsessie he?
Als jij het zegt..........
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 17 May 2013, 18:54   #27
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Als jij het zegt..........
Ja en ik kan het weten. Ik speelde de wedstrijd.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 16:35   #28
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Het is nog veel erger bij mij Ulla, ik sluit niet eens de ogen.

Ik misbruik geen kinderen, ik koop geen vuurwerk, ik rook niet, ik drink niet, ik heb geen overgewicht (vreet dus niet te veel), heb enkel de noodzakelijke/praktische spullen om me heen, stook niet maar trek extra kleding aan, licht brand hooguit 15 minuten per dag, schaad niemand, etc, etc .
Ik zal je eerdaags voordragen voor een lintje....
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:26   #29
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Het is nog veel erger bij mij Ulla, ik sluit niet eens de ogen.

Ik misbruik geen kinderen, ik koop geen vuurwerk, ik rook niet, ik drink niet, ik heb geen overgewicht (vreet dus niet te veel), heb enkel de noodzakelijke/praktische spullen om me heen, stook niet maar trek extra kleding aan, licht brand hooguit 15 minuten per dag, schaad niemand, etc, etc m.a.w. ik geef het goede voorbeeld wel en de rest der mensheid is toch niet te behoeden voor zijn eigen gecreerd leer/ervaringsproces, ik ben God niet en zelf zij kijkt enkel toe.
Het gaat ook niet om jou of om mij. Als je onverschillig toe kunt kijken als het een of anders precies voor je neus gebeurt en dan roept ah joh je bent gehecht aan je pijn die je voelt dan breng je voor mijn gevoel juist ego in praktijk. Iemand die HET ziet en in zichzelf kent heeft begrijpt voor mijn gevoel juist wel hoe het moet voelen als je nog van alles tegen komt op je pad en je daar niet zomaar los van kunt rukken.

Zolang er illusie is en in deze pijn gevoeld wordt laat mij dat echt niet koud.
Ik heb geen idee wat ik zelf aan kan doen om al die gruwelijkheden uit de wereld kan helpen. Ik kan er soms moedeloos van woorden en ik vraag mij af wat doe ik hier en ik hoop van harte dat er geen vorige levens bestaan waarin ik zelf ook zo beestachtig te keer ben gegaan. Al houd ik er wel rekening mee. Maar dat is nog geen excuus om het te laten bij ze weten niet wat ze doen. Ook al is dat zo. In die zin alleen al zou het mooi zijn dat mensen hun ego gaan doorzien. Maar dat bereik je volgens mij niet door continue te roepen, kijk ik ben er al en nu jij nog.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:43   #30
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Zolang er illusie is en in deze pijn gevoeld wordt laat mij dat echt niet koud.
Ik heb geen idee wat ik zelf aan kan doen om al die gruwelijkheden uit de wereld kan helpen. Ik kan er soms moedeloos van worden....
Die moedeloosheid overvalt mij ook wel eens Ulla. Heel herkenbaar. Wat we zelf kunnen doen is die moedeloosheid onderzoeken. Om mee te beginnen. En verder heb ik geleerd dat de beste manier om een ander(en) te helpen is door mezelf te helpen. Bijvoorbeeld door niet ten prooi te vallen aan de moedeloosheid.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.