Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 October 2014, 12:10   #21
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zo doen zenmeesters dat fysiek uitgebeeld in levende lijve. Hier hebben wij een forum.
De vorm verschilt, maar dat is dan ook het enige.
Rob is offline  
Oud 17 October 2014, 12:12   #22
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En daarnaast veroorloof ik mij enige frivoliteiten. Zo heb ik afgelopen week een stuk geplaatst over schaamnamen, waarover ik zelf werkelijk schuddebuikend van de lach achter de pc heb gezeten. Hele simpele humor die door meerdere mensen is gelezen maar waar niemand op gereageerd heeft. Ik zou er prima mee kunnen leven als je dit artikel vanwege niet ter zake doend zou hebben verwijderd.
Ik heb de schaamnamen met plezier gelezen en heb er hard om moeten lachen!
Een reactie vind ik zo'n geval lastig omdat ik niet precies weet waarop ik dan moet reageren. Een dergelijke bijdrage vind ik echter zonder meer verrijkend.
Het feit dat iets dergelijks plaats vindt in het kader van zoiets serieus als zelfonderzoek geeft het een apart cachet.
Humor is een fantastische manier om hele complexe zaken op een eenvoudige en pretentieloze manier te begrijpen.

Mijn QUIZ heeft naast een subtiel mededelend karakter ook een uitnodiging in zich.
Looro zag dat onmiddellijk in en heeft in z'n bijdrage laten zien hoe je op een volwassen manier op iets dergelijks kunt reageren.
Dit in schril contrast met de jengel en controledrift van onze beheerder.

Dat Renoir telkens weer op die manier reageert onderstreept zijn status van "grap van de dag" op dit forum.
Ga zo voort Renoir en voeg nog meer hilariteit toe aan je reeds verworven plek op de "humor Hitparade".

hab
habbuthabnot is offline  
Oud 17 October 2014, 12:13   #23
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Gedegen zelfonderzoek kadert in de 'juiste' manier om in het midden van dit leven werkzaam te zijn. De juiste manier wil niet uitdrukkelijk zeggen een 'serieuze' manier. Wat Hab met deze quiz aanricht balanceert op het randje van het midden. Er kan van alles uit de toverhoed verschijnen en waar slaat dat alles op!
Het gevaar voor mensen die dicht bij het centrum verkeren, zich naar het midden begeven, is dat elke daad meer kwaad kan veroorzaken dan goed doen. Ik probeer dan ook altijd omzichtig en voorzichtig te zijn in wat ik doe of schrijf. Er is zo een gat in de collectieve boot gemaakt als wat ik doe niet op eenheid is gericht.
Ik hoop dat Hab het midden houdt en het verlangen om het licht aan te steken niet uitvoert maar de 'juiste' manier vindt om het verlangen te behouden voor iedereen.
Looro
Ik heb de stellige indruk dat het bij Hab niet gaat om het wakker maken van verlangen maar om het belachelijk maken van de gebruikte woorden. Ik heb ook niet de indruk dat deze grap nu gaat aanzetten tot een zorgvuldig gebruik van woorden en de woordkeuze.

Hij heeft mij recentelijk met 'ceci n?st pas une pipe' gewezen het licht niet aan te steken, ik denk niet dat dat de issue is hier. Als product van het zijn vertegenwoordig ik hier (kennelijk) de tegenoverliggende pool van eenzelfde zijn en ook dat is niet de issue. De issue is dat wil geweten worden 'wat' te zijn alle aspecten van 'dat niet te zijn' als gekende waarheid tegen het licht wordt gehouden. Hoe de uitwerking van zijn in zijn meest uitbundige vormen is en gevierd wordt dat is geen onderwerp op dit forum maar van eenieders leven daarbuiten.

Het is mij bekend dat jij met name aan het vieren graag uitdrukking geeft en dat hindert dat onderzoek niet, maar puur en alleen het lol aspect benaderen trekt ook niet het publiek dat ik hier graag zou willen ontmoeten. Daarbij wanneer eindelijk serieuze zoekers die hier dan ervaren hoe ze belachelijk gemaakt worden en niet meer schrijven is de grens bereikt.
Rennie is offline  
Oud 17 October 2014, 12:19   #24
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Hab heeft mij recentelijk met 'ceci n?st pas une pipe' gewezen het licht niet aan te steken, ik denk niet dat dat de issue is hier. Als product van het zijn vertegenwoordig ik hier (kennelijk) de tegenoverliggende pool van eenzelfde zijn en ook dat is niet de issue. De issue is dat wil geweten worden 'wat' te zijn alle aspecten van 'dat niet te zijn' als gekende waarheid tegen het licht wordt gehouden. Hoe de uitwerking van zijn in zijn meest uitbundige vormen is en gevierd wordt dat is geen onderwerp op dit forum maar van eenieders leven daarbuiten.
Woooow...ik vind dit er weer een voor de QUIZ !!!

Wat vinden jullie?
habbuthabnot is offline  
Oud 17 October 2014, 12:29   #25
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Daarbij wanneer eindelijk serieuze zoekers die hier dan ervaren hoe ze belachelijk gemaakt worden en niet meer schrijven is de grens bereikt.
Daar was hier m.i. geen sprake van. Ben komt hier al jaren en is wel wat gewend.
Rob is offline  
Oud 17 October 2014, 12:33   #26
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Daar was hier m.i. geen sprake van. Ben komt hier al jaren en is wel wat gewend.
Ben heeft zich hier, heb ik even geverifieerd, 19 september jongstleden ingeschreven en is voor mij dan in iedere geval nog geen lid die al bekend is met de jolige pappenheimers.

Dat 'gewend' ga ik niet voor hem uitmaken en verder wil ik zo'n 'sfeer' hier ook niet.
Rennie is offline  
Oud 17 October 2014, 12:43   #27
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Niets kan beter grenzen verleggen, zelfopgebouwde verdedigingsbunkers en harnassen slopen en dus voor openheid zorgen dan humor.

Ik geloof niet dat Hab te ver is gegaan en om dat te kunnen weten is het misschien het beste het aan Ben zelf te vragen.

Hab heeft mijzelf ook al eens op zo'n onmogelijke zin attent gemaakt, moet ik daarom de deur achter mij dichtslaan? Te meer daar Hab gelijk had en die zin er alles behalve door kon.

Ik denk dat ik andere kwetsende dingen te horen heb gekregen van bepaalde personen hier op dit forum, maar ja, het excuses was dan dat het was voor mijn Eigen goed en om mijzelf tot zelfonderzoek aan te zetten. En het feit alleen al dat ik reageerde betekende dat ik nog niet 'aangekomen' was en dat men dus mij verder de huid vol mocht schelden!!!!
marie is offline  
Oud 17 October 2014, 12:46   #28
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ben heeft zich hier, heb ik even geverifieerd, 19 september jongstleden ingeschreven en is voor mij dan in iedere geval nog geen lid die al bekend is met de jolige pappenheimers.

Dat 'gewend' ga ik niet voor hem uitmaken en verder wil ik zo'n 'sfeer' hier ook niet.
Ben zijn schrijfsel doen erg denken aan iemand die hier al heel lang komt. Ik kan mij natuurlijk vergissen, maar ik eet mijn hoed op mocht ik mij vergissen.

Als eigenaar en beheerder maak je natuurlijk wel heel veel uit en dat ook voor anderen door te interveni?ren. Maar dat is je 'goed recht', voor zover je daar gebruik van wenst te maken. Ik heb verder geen behoefte aan een discussie waar wel of niet een interventie nodig is. Ik zou soms andere keuzes maken, maar dat is arbitrair.
Rob is offline  
Oud 17 October 2014, 13:18   #29
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Niets kan beter grenzen verleggen, zelfopgebouwde verdedigingsbunkers en harnassen slopen en dus voor openheid zorgen dan humor.

Ik geloof niet dat Hab te ver is gegaan en om dat te kunnen weten is het misschien het beste het aan Ben zelf te vragen.

Hab heeft mijzelf ook al eens op zo'n onmogelijke zin attent gemaakt, moet ik daarom de deur achter mij dichtslaan? Te meer daar Hab gelijk had en die zin er alles behalve door kon.

Ik denk dat ik andere kwetsende dingen te horen heb gekregen van bepaalde personen hier op dit forum, maar ja, het excuses was dan dat het was voor mijn Eigen goed en om mijzelf tot zelfonderzoek aan te zetten. En het feit alleen al dat ik reageerde betekende dat ik nog niet 'aangekomen' was en dat men dus mij verder de huid vol mocht schelden!!!!
Ach zie je weer een kans om je gram te halen?

Niet dus. Niks is beter dan tegen je schenen te schoppen om te zien wat er nog aan ego in zit en zelfgebouwde verdedigingsbunkers en harnassen 'aantonen'. Dus de omstandigheid dat je kwetsende dingen te horen hebt gekregen is hier nou juist de bedoeling, want je moet dat wat gekwetst is (want dat is je ego) nou juist aan een onderzoek onderwerpen. Het feit dat je vervolgens als ego reageerde betekend nou juist dat je niet aangekomen bent en uitgescholden heeft jou niemand. Allemaal monkeybusiness van een gekwetst ego.

Slopen doet humor niet, voorwerpen van spot zoeken hun heil elders. Humor is alleen de vorm waarmee je het opgediend wenst te krijgen en dat is een egokwestie. Verder heb ik niemand zijn oordeel nodig om te kunnen bepalen waar ik met dit forum heen wil.
Rennie is offline  
Oud 17 October 2014, 13:30   #30
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Daar was hier m.i. geen sprake van. Ben komt hier al jaren en is wel wat gewend.
Daar wil ik aan toevoegen dat ik Ben een paar maal direct heb aangesproken op de volslagen onbegrijpelijke zinnen die hij formuleert, in de hoop dat hij het wat leesbaarder zou kunnen maken.
Hij reageerde daar heel 'cool' op en ik kreeg bepaald niet de indruk dat hij beledigd was oid.

Zo af en toe richt ik me tot anderen (bijv.marie) met dezelfde inzet.

Om niet voortdurend direct de confrontatie aan te gaan op dat gebied met forumleden heb ik de QUIZ gelanceerd!

De eerste opgaaf is een bijdrage van Ben die zo totaal hilarisch is dat ik hem voor het slapen gaan even lees om vervolgens met een glimlach om de mond in slaap te vallen.
(Ben bedankt!)

Ten slotte is het bepaald niet zo dat ik me uitsluitend bedien van grappen en grollen. Forumleden die mijn bijdrages door de jaren heen hebben gevolgd, hebben kunnen constateren dat het merendeel van hetgeen ik heb geschreven uiterst serieus is.
Bovendien probeer ik zo helder en duidelijk mogelijk te formuleren en betracht ik grote zorgvuldigheid mbt de inhoud.

Taalregels zijn mij lief!
Zorgvuldig gebruik van taal voorkomt verwarring en onbegrip voor zover dat niet reeds ligt besloten in het onderwerp.
Iedereen maakt wel eens een typefout of ziet een spelfout over het hoofd. Ik ook!

Ik lees mijn bijdragen echter ALTIJD in het voorbeeld na alvorens ik het plaats. Vervolgens lees ik de echte bijdrage nogmaals na en verbeter waar nodig.

Mij een lolbroek te noemen vind ik best maar slaat de plank volkomen mis.
Te zeggen dat ik de sfeer op dit forum ondermijn getuigt van kinderlijke oppervlakkigheid en de onmogelijkheid om door het flinterdunne laagje van lolligheid heen te kijken en te zien wat ik probeer te zeggen.

hab
habbuthabnot is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.