Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 May 2016, 09:22   #1
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
...Daar waar realisatie is dat er niemand is, is er ook geen oordeel, maar wijsheid.
Zelfrealisatie is verwerken van onmiddellijkheid als dat zijn.
Erop wijzen dat er niemand is, er geen oordeel is en dat er wijsheid is, is geen verwerken van onmiddellijkheid van bewustzijn maar is bewustzijn geven aan de gedachte dat er niemand is, dat er geen oordeel is en dat er wijsheid is.
Hier zeggen dat er geen verwerken is de vaststelling, het doorzien van de terugkoppeling naar gedachten en het niet 'zelf' verwerken van onmiddellijkheid als dat zijn.

Dit is ook vast te stellen in het videogesprek waar het gaat om gedachten (terugkoppeling) te geven aan het onderwerp non-dualiteit. Dit tot onderwerp maken zet de denkende persoon aan het werk.
De onmiddellijkheid van dat-zijn (non-dualiteit) wordt niet verwerkt als van dat zijn omdat in de terugkoppeling het bestaan van de persoon zichtbaar gemaakt wordt, van belang is om zo 'ontwaakt' te zijn.

Doorzien van ego is de gehechtheid doorzien en de onmiddellijkheid van bewustzijn verwerken.
De gehechtheid doorzien is de terugkoppeling en voortzetting van de denkbeeldigheid.
De onmiddellijkheid verwerken is als dat zijn zonder voorwaarden.
Looro is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advaita en non-dualiteit in de praktijk Rob Hans Laurentius 40 21 August 2014 20:50


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.