Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 October 2015, 10:33   #21
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Op zich is het waar wat Maria schrijft; dat je zelfkennis ook in je eigen woorden moet kunnen uitdrukken. Maar team advaita doet dat vervolgens zelf ook niet.
(en let wel: team advaita is groter dan wat je op dit forum ziet)
Team advaita kopieert dezelfde fouten. Hetgeen er op wijst dat het een groot na-praat-circus is. Zij doen geen gedegen zelfonderzoek, maar zoeken mensen op die in hun perceptie iets aantrekkelijks beweren waar zij zich in kunnen vinden.
Het opzoeken van de tegenstelling in deze setting is niet dienstig.
Je stoort hier het gesprek en ik ga jou hieruit verwijderen als je daar niet mee stopt.
  Met citaat reageren
Oud 15 October 2015, 10:50   #22
NN
Vicaris
 
Geregistreerd: 29 April 2015
Berichten: 139
Standaard

Mooi gesprek Puppetji en Maria

Eerder begreep ik ergens dat jullie elkaar IRL hebben ontmoet.
Klopt dit?
Ik stel deze vraag aangezien er in #bericht 18 wordt gesuggereerd dat het in de anonimiteit plaats vindt.
__________________
Panta Rhei
NN is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2015, 11:11   #23
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Maria: Erg mooi dit online begeleid onderzoek van Puppetji door jou.
Ah, noem jij dat een begeleid onderzoek...
Ik noem dat het vrouwelijke principe, het ontvankelijke, de zachte warme uitnodigende interesse in de mens die Maria heel sterk heeft. Al van dag één dat ik op dit forum belandde viel met dat op. In tegenstelling tot jouw bullenbak gedrag tegen nieuwkomers. Maar dan mannelijke herken ik wel in mezelf.

Door te lezen over de dwaas in de Tarot op wikipedia daarstraks ging ik in geheugen naar een channeling van 3 jaar terug. Was daarvoor ruim 10 geleden dat ik nog is naar dat medium geweest was. Als enige naast mij ziener hoor. Dus ik loop heus niet heel de spirituele markt af. Naast mijn ziener die 5 jaar geleden de deur voor iedereen sloot, inclusief mij, is dit de enige.
Toeval was dat de vrouw waar ik drie jaar geleden verliefd op werd (was wederzijds) ook al is naar dat medium geweest. Vond ik wel geestig en deed me zin krijgen er nog is naar toe te gaan.
Waarom ik dit nu weer zit te vertellen is omdat dit medium het had over het mannelijke en vrouwelijke principe:

Citaat:
medium: veel zielen verkiezen om in vrouwelijke incarnatie te komen om juist uitgerekend alles wat mannelijk is, te helpen in hun vrouwelijke, vooral vrouwelijke pool te komen staan. En dat is nu juist iets wat u ook aan mekaar zeer hecht...U en de vrouwelijke.
Het verenigen van Yin & Yan.
Deze vrouwelijke zal u helpen uw vrouwelijke pool te handhaven.
Da?s geen voorspelling, wij zeggen u gewoon wat er aan de gang is. En wat die ziel, die in de vrouwelijke incarnatie gekomen is, is willen komen doen.
De zachtheid, de vrouwelijkheid van het goddelijke principe een kans geven, om te blijven ademen.
Dus, laat de gedachte dat u in uw mannelijke kracht vooral moet gaan staan!... maar even varen... want af en toe zou dat een beetje kunnen botsen.
U bent beiden gekomen om aan de vrouwelijke energie in dit leven een betere kans te geven. De vrouwelijke energie in alles en allen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Maria: Dit is waar het forum voor is bedoeld en ook in de anonimiteit is want dan kun je vrijuit spreken.
Goed voor jou om te ervaren dat je forum ook is doel treft.
Ik ben echter niet iemand die nood heeft aan anonimiteit om vrijuit te kunnen spreken. Weet Maria ook uit real life ervaring met mij. Voorbije zomer van 's middags tot middernacht op een terrasje gekletst.
En frappant, door Maria haar vragen aan mij nu, en mijn even google op de dwaas in de tarot, zie ik enorm veel overeenkomsten alweer in die channeling van 3 jaar geleden.

Citaat:
Medium: Wat is de droom?
De droom is in feite niets meer of niets minder dan een tussentoestand tussen geest en stof.
Ziet u waar de link nu ligt? Het verwezenlijken van dromen.

Dat gaat natuurlijk gepaard met grensoverschrijding. En u, heeft al wat training doorgegaan en gekozen om her en der in bepaalde levensomstandigheden grenzen te overschrijden.
Zelfs tot zover, dat sommigen uit uw omgeving in angst gingen voor u. En u beoordeelden dat u niet helemaal van planeet aarde meer was met sommige beslissingen.
Wel, u weet wat u daarmee kan doen, wat erover te denken. Laat dat maar zijn.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2015, 11:20   #24
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Goed dat het me dan gelukt is om uit te leggen waarom ik citaten van verlichte mensen nodig heb.
Ik kan wel degelijk een kletskous en verhalenverteller zijn vanuit mij beleving, maar over 'waarheidsvinding' (...) heb ik zelf niets zinnigs te zeggen,
Waar is "waarheidsvinding" anders dan in jezelf, dan in jouw beleving? Het zijn toch je eigen verhalen en ervaringen die het vertrekpunt zijn?
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2015, 11:23   #25
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
@Pup: Waar is "waarheidsvinding" anders dan in jezelf, dan in jouw beleving? Het zijn toch je eigen verhalen en ervaringen die het vertrekpunt zijn?
Betekend dit dat ik volgens jou weet wat ik ben?
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2015, 11:31   #26
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Betekend dit dat ik volgens jou weet wat ik ben?
Geen idee Pup. Ik denk wel dat je je blik gericht houdt op woorden en ervaringen van anderen, terwijl je er zelf zo rijk aan bent.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2015, 11:34   #27
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NN Bekijk bericht
Mooi gesprek Puppetji en Maria

Eerder begreep ik ergens dat jullie elkaar IRL hebben ontmoet.
Klopt dit?
Ik stel deze vraag aangezien er in #bericht 18 wordt gesuggereerd dat het in de anonimiteit plaats vindt.
H? wat klinkt dat weer negatief gesuggereerd.

Ik kan niet verhinderen dat leden buiten het forum contact met elkaar opnemen of bereid zijn hier iets van de anonimiteit prijs te geven maar de opzet is dat je vrij met elkaar kunt spreken zonder dat de hele wereld weet wie je bent.
  Met citaat reageren
Oud 15 October 2015, 11:46   #28
NN
Vicaris
 
Geregistreerd: 29 April 2015
Berichten: 139
Standaard

Herstel!
Het woord 'gesuggereerd' kan een negatieve klank in zich dragen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NN Bekijk bericht
Mooi gesprek Puppetji en Maria

Eerder begreep ik ergens dat jullie elkaar IRL hebben ontmoet.
Klopt dit?
Ik stel deze vraag aangezien er in #bericht 18 wordt gesuggereerd dat het in de anonimiteit plaats vindt.
De laatste zin kan beter zijn: Ik stel deze vraag aangezien in #bericht 18 staat dat het in de anonimiteit plaats vindt.
__________________
Panta Rhei
NN is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2015, 11:56   #29
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Geen idee Pup. Ik denk wel dat je je blik gericht houdt op woorden en ervaringen van anderen, terwijl je er zelf zo rijk aan bent.
Hoe keer ik die blik om... fucking mind toch...

'k zal maar weer is wat avontuurlijk gaan reizen. Dan kan de innerlijke horizonten ook verruimen. Ik was mijn valiezen kortelings in gedachten al aan het pakken om te gaan overwinteren ergens in Azi?.

groetjes
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2015, 12:11   #30
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Hoe keer ik die blik om... fucking mind toch...

'k zal maar weer is wat avontuurlijk gaan reizen. Dan kan de innerlijke horizonten ook verruimen. Ik was mijn valiezen kortelings in gedachten al aan het pakken om te gaan overwinteren ergens in Azi?.

groetjes
Dat zal je vast wel lukken, die blik omkeren. De weg "naar binnen" is ook een avontuurlijke reis .
Veel plezier met overwinteren in Azie.

KiSs
Maria is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Robert Adams mijn favoriete leraar. Rennie Robert Adams 16 11 August 2024 08:36
Een leraar die geen guru was Nathan Jiddu Krishnamurti 9 1 March 2015 19:29


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.