Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 October 2021, 10:47   #21
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Respect! Hier de hele tijd zitten meelezen en niet reageren tot dat een gepaste reactie er toe doet.

Welkom terug, of welkom terug naar de achtergrond. Whatever.
Meelezen hoeft niet echt aangezien het nog steeds dezelfde ideeën en stellingnamen tegen ideeën zijn.
Het is niet alleen stilstand op dit forum hier, dat ter plaatse blijven hangen. Vanop een afstand is het plaatje voor mij duidelijker, klaarder dan zelfkennis in ideeën en woorden is te vatten. Maar dat weet jij net zo goed als elke deelnemer hier.
Dus ja, wederzijds respect ! Een groet.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 10:49   #22
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Vrijwel iedereen leeft op verhaaltjes en die worden dan ineens verstoord. Het verhaal is ten einde en dan is het moeilijk eindjes aan elkaar knopen. Zonder verhaal heb je dat niet.
Met verhaal heb je dat feitelijk ook niet, Het is maar net hoe diep, gedegen, deugdelijk het fenomeen te bestaan zich realiseert bij deze of geen.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 10:50   #23
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Geen verhaaltjes tussen jullie, concludeer ik hieruit.
Genoeg.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 10:52   #24
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
In het verhaal geloven kan je dus ook verdriet bezorgen wanneer het ten einde komt.
Ja, dat kan. En ook dat hoeft niet weg of opgelost.

Dat is (vind ik) de makke van veel zoekers, dat het alleen maar om geluk zou gaan en dat verdriet niet mag bestaan.

Maar de conclusie is dan, dat je niet meer bent dan een gelukszoeker.
En de meeste zoekers zijn dat.
Dat is volstrekt iets anders dan zoeken naar waarheid.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 10:52   #25
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht

Mijn zus moest midden in de nacht het bed uit met de kennelijke behoefte iets te drinken. Ze moet onwel geworden zijn, oorzaak is niet gevonden. Maanden later bleek ze uitgezaaide kanker te hebben. Maar na die val had ze vlgs mij, broer en andere zus een karakterverandering ondergaan. Ze was als voorbeeld ineens heel afwijzend tegenover eerdere vrienden en familie.
Dat kan allemaal.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 10:54   #26
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Daar heb je dan mooi het forum voor
ook.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 11:03   #27
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ja, dat kan. En ook dat hoeft niet weg of opgelost.

Dat is (vind ik) de makke van veel zoekers, dat het alleen maar om geluk zou gaan en dat verdriet niet mag bestaan.

Maar de conclusie is dan, dat je niet meer bent dan een gelukszoeker.
En de meeste zoekers zijn dat.
Dat is volstrekt iets anders dan zoeken naar waarheid.
Precies en daar zit de crux met een paar gelukkige (zoekende) forumleden naar anderen o.a. speciaal naar jou
Anna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 11:43   #28
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Hoi Marijke.
Mijn vrouw is in bepaalde opzichten een beetje zoals Marie er op het forum blijk van geeft. Maar dan zonder enige behoefte of interesse zoals Marie er over schrijft. Mijn vrouw is gedegen praktisch van instelling, en nuchterder dan nuchter met dit soort zaken. Bespiegelingen over deze materie doen zich tussen ons sporadisch voor.. gelukkig.
Ah, zo, jaöal weet ik natuurlijk niet hoe jij precies tegen Marie aankijkt mbt waar ze precies staat en dus wordt dat raden WiNk kan ik me voorstellen dat bespiegelen over zaken waar in feite niks in te bespiegelen valt als gebed zonder einde voelt. Dus mijn gelukwensen dat zich dat sporadisch voordoetö.

Toch iets dat ik even kwijt wil want tijdens het schrijven van deze post overvalt me het gevoel dat er een mooie diepe liefde tussen jullie heerst. Ik weet natuurlijk niet of dat ook zo is, maar in geval dat wel zo is dan ben ik dankbaar dat ik daar even getuige van mocht zijnö.

Ik hoop dat je haar straks in goede gezondheid weer in de armen kan en mag sluitenö
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 11:52   #29
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Ik ervaar taal als een zeer beperkend en opsluitend 'iets, om duidend linken te leggen naar/tot 'Dat wat zich compleet onttrekt aan taal. Uiteraard is taal handig en een fantastische ontwikkeling binnen het mens zijn als soort, sociaal kan ik lullen als Brugman. Taal ontwikkeling, taal mogelijkheden, taal handigheid, taal spitsvondigheid, taal ontdekking, duidende taal, verwijzende taal, theoretische taal, praktische taal, verrassende taal, sturende taal, complexe taal, verklarende taal, babylonische taal, etc etc, m.b.t. deze duidende materie loopt het vroeg of laat altijd en steevast mank in zichzelf.
En iets anders is er eenvoudig niet.


Dat bevestigende en/of aantoonbare in en middels taal, ervaar ik als de 'dwangbuis' waarmee je blijk geeft van het een of ander aangaande deze materie.
Zeer herkenbaar.
Niet eens dat er niks anders beschikbaar zou zijn. De meeste mensen zitten nog zo opgesloten in hun individuele, ik, persoonlijke, afgescheidenheid, dat die mogelijkheid nog lang niet algemeen, wereldwijd en verder ontsloten is geraakt.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 12:17   #30
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zeer herkenbaar.
De meeste mensen zitten nog zo opgesloten in hun individuele, ik, persoonlijke, afgescheidenheid, dat die mogelijkheid nog lang niet algemeen, wereldwijd en verder ontsloten is geraakt.
Als persoon ben je sowieso afgescheiden.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.