Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 May 2013, 17:22   #291
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Weet je wat ik nou zo grappig vind? Met deze zin zeg je heel wat over jezelf.
In jouw beleving moet een vrouw aantrekkelijk zijn om van te houden.

"aantrekkelijk zijn" is een voorwaarde. Denk daar maar eens over na.
Zit je je hier nou wel of niet virtueel op te winden dat wil hier geweten worden? Maar het lijkt wel een tenniswedstrijd de bal vliegt maar over en weer zonder eens even uit de lucht geplukt te worden om te bekijken hoe het er nou uitziet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 17:32   #292
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
En dat is nou precies de makke van al dat advaita gedoe. Men gaat er van uit dat die verbindingen er niet zijn , maar ze zijn er wel...
Ook van Maria heb ik nog niet ontdekt dat zij 'into advaita' is. Bovendien, nogmaals, is het hebben van een mening niet iets waar advaita mee is te typeren. Maar dat je Oost-Indisch doof bent voor de quotes van anderen hier is al vaker geconstateerd.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 17:33   #293
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zit je je hier nou wel of niet virtueel op te winden dat wil hier geweten worden? Maar het lijkt wel een tenniswedstrijd de bal vliegt maar over en weer zonder eens even uit de lucht geplukt te worden om te bekijken hoe het er nou uitziet.
Ik hoopte dat Mihaela eens naar haar eigen minderwaardigheidscomplex zou kijken. Ze denkt dat iemand aantrekkelijk moet zijn voor liefde.

Als zij (of iemand anders) zich nou eens werkelijk zou gaan verdiepen in wat onvoorwaardelijke Liefde inhoudt, dan zouden we een stuk verder komen.

Dus ik ben het met je reactie eens: haal de tennisbal (onvoorwaardelijke Liefde) nu eens uit de lucht en ga dat bestuderen.

Het hoeft niet op Mihaela betrokken te worden, maar je krijgt altijd het resultaat van je denken. Denk jij dat onvoorwaardelijke Liefde niet bestaat, dan zal je het niet ontmoeten ook. Terwijl ik het in vele gedaantes ontmoet.
Dat ik nog steeds contact heb met een voormalige werknemer die al 10 jaar bij mij weg is komt niet omdat ik hem zo goed betaalde. Ik schonk hem (naast zijn bezoldiging) onvoorwaardelijke Liefde. En ik ontmoet dat nog steeds in hem.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 17:37   #294
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik hoopte dat Mihaela eens naar haar eigen minderwaardigheidscomplex zou kijken. Ze denkt dat iemand aantrekkelijk moet zijn voor liefde.

Als zij (of iemand anders) zich nou eens werkelijk zou gaan verdiepen in wat onvoorwaardelijke Liefde inhoudt, dan zouden we een stuk verder komen.

Dus ik ben het met je reactie eens: haal de tennisbal (onvoorwaardelijke Liefde) nu eens uit de lucht en ga dat bestuderen.

Het hoeft niet op Mihaela betrokken te worden, maar je krijgt altijd het resultaat van je denken. Denk jij dat onvoorwaardelijke Liefde niet bestaat, dan zal je het niet ontmoeten ook. Terwijl ik het in vele gedaantes ontmoet.
Dat ik nog steeds contact heb met een voormalige werknemer die al 10 jaar bij mij weg is komt niet omdat ik hem zo goed betaalde. Ik schonk hem (naast zijn bezoldiging) onvoorwaardelijke Liefde. En ik ontmoet dat nog steeds in hem.
En daarmee sla je de bal weer snoeihard over het net terug naar Mihaela.

Dus je werknemer kon op een houtje bijten en is bekant verhongerd omdat je het zo nodig vond hem in natura te betalen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 17:45   #295
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
En daarmee sla je de bal weer snoeihard terug over het net.

Dus je werknemer kon op een houtje bijten en is bekant verhongerd omdat je het zo nodig vond hem in natura te betalen.
Je draait om de hete brij heen. Ik betaalde hem een loon uit wat een fatsoenlijk werkgever betaamt. Daarnaast schonk ik hem waardering en vertrouwen. En met name dat laatste is hem bijgebleven. Niet mijn betalingen. Ik heb hem als mens beschouwd en behandeld, niet als een "iets" wat mij toevallig goed uitkwam. Ik heb hem zonder aarzelen het vertrouwen gegeven om mijn toko te beheren. Ik was er toen hij iemand nodig had die hij kon vertrouwen.

En zo bouw ik mijn hele leven al relaties op die onvoorwaardelijke Liefde bevatten. Als je het kan geven, dan zul je het ontvangen ook. Ben je niet in staat om het te geven, dan zul je het nooit ontvangen. Onvoorwaardelijke Liefde dat is die verbinding die Maria niet ziet. Op onzichtbare wijze ben ik verbonden met allerlei mensen in onvoorwaardelijke Liefde.

Maar goed, als je denkt dat het niet bestaat?.dan zal het ook niet voor je gaan bestaan. Dan ga je een bestaan zoeken als menselijke zombie, zonder emoties.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 17:55   #296
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Wij zijn EEN.
Neen, neen, neen, in de wij lopen koeien.

Wij zijn niet EEN.

Er is enkel EEN.

En dat is EEN groot verschil.

Er is geen Jantje, Pietje en Marietje die samen (wij) EEN zijn.

Het is juist dat ontbreken/opgelost zijn van J, P, Mtje, het opgelost zijn van die grens die EENHEID doet ontstaan.

De EENHEID die er wel is maar die door het blijven geloven/voelen van een ik, eigenheid, angst niet daadwerkelijk een realiteit is.

Wat een kolder, 2 koeien op zolder en ze zeggen BOE.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 18:34   #297
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Je draait om de hete brij heen. Ik betaalde hem een loon uit wat een fatsoenlijk werkgever betaamt. Daarnaast schonk ik hem waardering en vertrouwen. En met name dat laatste is hem bijgebleven. Niet mijn betalingen. Ik heb hem als mens beschouwd en behandeld, niet als een "iets" wat mij toevallig goed uitkwam. Ik heb hem zonder aarzelen het vertrouwen gegeven om mijn toko te beheren. Ik was er toen hij iemand nodig had die hij kon vertrouwen.

En zo bouw ik mijn hele leven al relaties op die onvoorwaardelijke Liefde bevatten. Als je het kan geven, dan zul je het ontvangen ook. Ben je niet in staat om het te geven, dan zul je het nooit ontvangen. Onvoorwaardelijke Liefde dat is die verbinding die Maria niet ziet. Op onzichtbare wijze ben ik verbonden met allerlei mensen in onvoorwaardelijke Liefde.

Maar goed, als je denkt dat het niet bestaat?.dan zal het ook niet voor je gaan bestaan. Dan ga je een bestaan zoeken als menselijke zombie, zonder emoties.
Ja dat is nogal geen gift als schenkingen van de belasting aftrekbaar zijn. En dat noemt zich dan een fatsoenlijke werkgever. Wanneer ze mij doodgooien en met vertrouwen om de oren zouden slaan zou mij dat ook bijblijven, tjonge jonge wat een kunst zeg.

Sommigen beschouwen hun hond als mens en geven deze het vertrouwen om het huis te bewaken wanneer ze weg zijn, over zoveel onbaatzuchtige liefde (van de hond dan) wordt niet gesproken, nee dan die onvoorwaardelijke liefde van de baas.

Maar goed je kwaliteiten, bij zoveel relaties, liggen met jouw koopmansgeest in het netwerken die je met geen andere investering dan onvoorwaardelijke liefde warm weet te houden.

Ik vind jouw onvoorwaardelijke liefde helemaal niks, ik althans hoef hem niet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 19:03   #298
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja dat is nogal geen gift als schenkingen van de belasting aftrekbaar zijn. En dat noemt zich dan een fatsoenlijke werkgever. Wanneer ze mij doodgooien en met vertrouwen om de oren zouden slaan zou mij dat ook bijblijven, tjonge jonge wat een kunst zeg.

Sommigen beschouwen hun hond als mens en geven deze het vertrouwen om het huis te bewaken wanneer ze weg zijn, over zoveel onbaatzuchtige liefde (van de hond dan) wordt niet gesproken, nee dan die onvoorwaardelijke liefde van de baas.

Maar goed je kwaliteiten, bij zoveel relaties, liggen met jouw koopmansgeest in het netwerken die je met geen andere investering dan onvoorwaardelijke liefde warm weet te houden.

Ik vind jouw onvoorwaardelijke liefde helemaal niks, ik althans hoef hem niet.

Ik weet al lang al dat jij mijn onvoorwaardelijke Liefde niet hoeft.
Je hebt zelf al de voorwaarden gesteld:

-geen 'pain in the ass' zijn
-jouw ideeen bevestigen
-je (advaita) bewieroken

Je hebt inmiddels door dat ik daar niet aan ga voldoen. Dat ben ik dan ook nooit van plan geweest. Je neemt me maar zoals ik ben. En tegen deze lantaarnpaal loop je steeds op. Alleen mensen die voorwaardelijke liefde geven zullen je deel zijn. Maar daar heb je weer een 'bewapening' tegen genaamd advaita.

Met Mihaela hetzelfde laken een pak. Toen ik hier binnen kwam was Niets haar reddende engel. Ja, eindelijk iemand die haar begreep! Hetzelfde zei ze over Virgo en die werd binnen 24 h afgefakkeld. Ik wist onmiddelijk hoe voorwaardelijk Mihaela haar liefde (met een kleine letter) was. Ik heb me maar niet meer met haar bemoeit. Dat liet ik aan dokter Rob over.

En zo gaat het in het hele leven. Je zult je redenen wel hebben waarom je niet in onvoorwaardelijke Liefde gelooft (teleurstelling). En je verwachting zal ook altijd uitkomen. Kennelijk zit het ook behoorlijk diep, want je bent bloedfanatiek wat advaita betreft. Zonder emotie (=Liefde) ben je nog steeds niet, want wie aan advaita komt, komt aan jou.

En dat krijgt vorm in dit forum. Zelfs de firma list en bedrog wordt ingeschakeld om bevrediging te krijgen (=zoeken naar Liefde). Maar wat in de basis al ruk is, kan nooit wat worden.


Doe als Aart en ga de dorpsclown uithangen. Aart is de fase voorbij dat hij nog hoop heeft op Liefde. Die leeft in zn eigen wereldje en het is goed zo.

De Waarheid (de echte) zullen jullie beiden nooit ontdekken. De weg naar Rome is voorgoed afgesneden
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 19:16   #299
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik weet al lang al dat jij mijn onvoorwaardelijke Liefde niet hoeft.
Maar nou weet je ook waarom, te voorwaardelijk.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 19:22   #300
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Maar nou weet je ook waarom, te voorwaardelijk.
Onvoorwaardelijke Liefde kent geen voorwaarden. Ik heb aan jou nooit voorwaarden gesteld. Je bent zelf degene die voorwaarden stelt.

Mij maakt het niet uit. Ik kan toch niet met 7 miljard mensen in onvoorwaardelijke Liefde treden. Ik ben sowieso beperkt. Ik richt mijn onvoorwaardelijke Liefde daar op waar ik die vind.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17
Wat is een normaal mens? Nathan Jiddu Krishnamurti 13 4 September 2011 10:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.