Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 May 2017, 04:49   #291
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
@Laurens:... De werkelijkheid Is liefde. Geen kernbom kan haar grondvesten doen schudde. Dat is visie. Het is in ons allerhoogste nut dat we de werkelijkheid in elkaar zien. Met en nog groter kracht in intentie dan haat die mij fuck you!! doet roepen.
Hola, lees ik pas, en nou heb ik 'fuck you!' naar jou geroepen.
Dat zou betekenen dus dat ik je haat.
Nou ja, moest ik een teletijdmachine hebben zou ik wel woeste vikings naar hier halen om jou op een stok te laten spiesen met het cursus in wonderen boek in je strot geduwd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
@Laurens:... Schaar ik mij aan de kant van de waarheid en zeg en voel en meen ...ik hou van je en zie jouw liefde die we delen.
Ha, je houd niet alleen van mij maar ook van Laurens.
Blijf toch maar beter in je schulp waar gefantaseerde liefde heerst, want net als ik zou Laurens je ook wel is kunnen vierendelen bijvoorbeeld.
Het maakt echter niet uit wat we doen want niets kan jou op je grondvesten doen schudden, want de werkelijkheid is liefde.
Als iemand jou slaat keer je hem vast ook de andere wang toe.
'All is well, hit me again.'
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2017, 08:42   #292
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Hola,
Het maakt echter niet uit wat we doen want niets kan jou op je grondvesten doen schudden...
Dat is een totale misvatting omdat in die 'we' geen zelf te vinden is.
Er is in zijn slechts 1 plaats, 1 punt waarin zelf gegrondvest is.

In dat punt van zijn is er doorzien van ego en in dat punt van zijn verblijven is doorpakken als van ander begin, het vestigen van een blijvende alertheid voor onveranderlijke leegte.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2017, 13:35   #293
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Dat is een totale misvatting omdat in die 'we' geen zelf te vinden is.
Fantasie?n zijn altijd misvattingen h?.
Zo fantaseert alliswell ook zijn geboorterecht te kunnen claimen, maar dat is eveneens een totale misvatting.
Hij heeft niets te claimen, het zelf claimt niet, enkel ego claimt.
Maar dat ego heeft Alliswell nog niet doorzien.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2017, 20:21   #294
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
ik wil helemaal niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
een geweldig ras. Dit forum, de eigenaar ervan, de X-factor en de organisatoren ervan, chapeau voor hen die elk mens zijn uniekheid laten uitten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
. Opdringerige nasty fucker dat je bent!

Ga naar de hel, ga daar je denkbeeldige geweldige ras

Fuck you!
Alleswel en Katerie geloven in liefde en in een geweldige ras. Ik zie geen verschil tussen die twee..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2017, 20:49   #295
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Alleswel en Katerie geloven in liefde en in een geweldige ras. Ik zie geen verschil tussen die twee..
Ik vind de mens geweldige mogelijkheden hebben met zijn intellect.
Als het ons uit komt gedragen we ons als een neushoorn, een slang, een krokodil, een leeuw of wat dan ook. Er zijn er zelfs die denken dat ze Napoleon zijn.
Een leeuw zal het echter nooit in zijn hoofd halen om als een antilope over de savanne te gaan lopen, mensen wel.

In liefde geloof ik niet, dat is iets voor Alliswell, gedreven als hij is om samen met anderen, ik in dit geval, zogezegd te ontdekken wat we zijn terwijl de gluiperd al lang meent te weten wat we zijn.
Wat een oplichter.
Want 'wat' je bent kan niemand jou vertellen, zelfs de meest gevatte en aannemelijke duiding/verwijzing daartoe.. hoe goed bedoeld dat ook mag zijn, is to the point uiteindelijk allemaal gezocht gezever, gezwets en geneuzel.

Wat' je bent kan alleen aan jou dagen, aan niemand anders.. want er is geen ander.
Naar mate je settelt als 'Wat' je dan helder en duidelijk bent.. zal de fascinatie voor al het subjectieve gelul en gezever m.b.t. deze materie (Boeken, forums, satsangs, minder en minder worden, en de gewone dagdagelijkse 'werkelijkheid' van jouw specifieke bestaan steeds meer je alerte, heldere aandacht opeisen..

Weetjes, visies, inzichten als universele liefde, niet-weten, leegte, heelheid, cosmische eenheid, niet-doen, the work, alles is een goddelijke gebeurtenis die door niemand gedaan wordt. Ander begin, onmiddellijk als een beschikbaarheid zonder voorwaarden, gedegen zelfonderzoek, inzicht in de geestelijke substantie, je intuitieve zelf, oorzakelijke werkelijkheid, wegen, manieren, methodes, etc etc.. het zal van je afglijden als druppels op een eende rug.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2017, 10:28   #296
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik vind de mens geweldige mogelijkheden hebben met zijn intellect.
Als het ons uit komt gedragen we ons als een neushoorn, een slang, een krokodil, een leeuw of wat dan ook. Er zijn er zelfs die denken dat ze Napoleon zijn.
Een leeuw zal het echter nooit in zijn hoofd halen om als een antilope over de savanne te gaan lopen, mensen wel.

In liefde geloof ik niet, dat is iets voor Alliswell, gedreven als hij is om samen met anderen, ik in dit geval, zogezegd te ontdekken wat we zijn terwijl de gluiperd al lang meent te weten wat we zijn.
Wat een oplichter.
Want 'wat' je bent kan niemand jou vertellen, zelfs de meest gevatte en aannemelijke duiding/verwijzing daartoe.. hoe goed bedoeld dat ook mag zijn, is to the point uiteindelijk allemaal gezocht gezever, gezwets en geneuzel.

Wat' je bent kan alleen aan jou dagen, aan niemand anders.. want er is geen ander.
Naar mate je settelt als 'Wat' je dan helder en duidelijk bent.. zal de fascinatie voor al het subjectieve gelul en gezever m.b.t. deze materie (Boeken, forums, satsangs, minder en minder worden, en de gewone dagdagelijkse 'werkelijkheid' van jouw specifieke bestaan steeds meer je alerte, heldere aandacht opeisen..

Weetjes, visies, inzichten als universele liefde, niet-weten, leegte, heelheid, cosmische eenheid, niet-doen, the work, alles is een goddelijke gebeurtenis die door niemand gedaan wordt. Ander begin, onmiddellijk als een beschikbaarheid zonder voorwaarden, gedegen zelfonderzoek, inzicht in de geestelijke substantie, je intuitieve zelf, oorzakelijke werkelijkheid, wegen, manieren, methodes, etc etc.. het zal van je afglijden als druppels op een eende rug.
Een boeiende samenvatting van wat 'zelf' niet is.
Zoals je vaststelt dat er geen ander is, zo kan je ook onderzoeken dat er geen 'niemand' is.

Het onveranderlijke is onuitsprekelijk maar is wel verwerkbaar, realiseerbaar als blijvende alertheid voor 'ander begin' (non-duaal begin). Dat is een diepere alertheid dan heldere aandacht voor het specifieke bestaan.
Het verschil is de ont'dekking, het volkomen losmaken van het denkbeeldige subjectieve.
Voor jou is dat blijkbaar een abstractie, een doordenken in plaats van een doorzien. 'Wat is' is non-duaal, is absoluut 1.

De tweespalt waar jij je bevindt is het 'nu of nooit'.
Voor het doen van gedegen zelfonderzoek is het altijd nu of nooit, los van elke subjectieve gehechtheid in een diepere alertheid voor non-duaal begin.
'Inzicht' is niet langer een uitzicht op weten maar is innerlijk zicht in onveranderlijke openheid. Het keerpunt van uitzicht naar inzicht is gedegen zelfonderzoek.
Doen!
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2017, 12:19   #297
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Voor jou is dat blijkbaar een abstractie, een doordenken in plaats van een doorzien.
Ja, wie er nu doordenkt, doorvoelt of doorziet op dit forum, daar gaat nog jaren over gediscussieerd en geschreven kunnen worden.
Amusement om het uit te zoeken. Je gaat het allemaal in je komende boek kunnen opnemen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 May 2017, 09:49   #298
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ja, wie er nu doordenkt, doorvoelt of doorziet op dit forum, daar gaat nog jaren over gediscussieerd en geschreven kunnen worden.
Amusement om het uit te zoeken. Je gaat het allemaal in je komende boek kunnen opnemen.
'Onthecht zijn', 'loskomen van de manifestatie' is uit de letters te voorschrijven komen als onveranderlijke openheid. Het gaat niet om 'wie' doorzien is maar om 'wat' blijft, onveranderlijk en onmiddellijk open is.
Daarvoor zijn geen boeken nodig maar is het zien van doorzien het keerpunt. De taaiheid van denkbeeldigheid is de mening, het diepe geloof en de veronderstelling dat wat de zintuigen waarnemen een kern van waarheid, van eenheid bevatten. Dat is wat onderzocht wordt, de denkbeeldigheid van de waarneming.
Het keerpunt gaat om doorzien van denkbeeldigheid, om de illusie van klaarheid en duidelijkheid los te maken tot aan zijn van onveranderlijke openheid.
De eerste keer is ook de goeie keer want in dat moment is het denken gestopt, heeft geen toegang tot 'wat' weten werkelijk is: onveranderlijke openheid, absoluut bewustzijn, ...
Daarvoor alertheid opdoen in het gemanifesteerde, is zoals de dichter ooit opmerkte, "de weg met hart over zijn hele lengte bereizen, kijkend, kijkend, eindeloos kijkend".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Juan
" ... Y por ahi yo recorro mirando, mirando sin aliento."
Geluk
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 13 May 2017, 11:33   #299
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
...uit de letters te voorschrijven komen....
....maar is het zien van doorzien het keerpunt.
Hooo, klinkt zeer 'interessant' en gewichtig!
Zou je geen kans maken in de X-factor als filosoof?
Maak er een gedicht van met af en toe is een ruk aan een gitaarsnaar.
Je mag vast naar de finale van de X-factor als de nutty professor.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 May 2017, 14:21   #300
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Hooo, klinkt zeer 'interessant' en gewichtig!
Zou je geen kans maken in de X-factor als filosoof?
Maak er een gedicht van met af en toe is een ruk aan een gitaarsnaar.
Je mag vast naar de finale van de X-factor als de nutty professor.
Bondia ! Je snapt het helemaal Katerie want je loopt mooi in de pas van het verhaal, het scenario van denkbeeldigheid, maar de 'macguffin' ervan ontgaat je telkens weer opnieuw.
Om daar achter te komen, aub eigen je het gedegen zelfonderzoek toe op de aanwijzingen van dit forum.
Nogmaals geluk.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.