Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 July 2014, 10:55   #291
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Rob, er zijn vele vormen van communicatie.
Misschien moest je maar is in mijn topic over balsekar posten wat je onder Balsekar's 'Who Cares' verstaat, want ik heb de indruk dat je het interpreteert als onverschilligheid. Ik heb alle tijd van de wereld. Chargeren tegen jou is veel leuker! Lekker al je nonsens topics die je er maar uitpoept mismeesteren.
Wat communicatie betreft
Citaat:
Communicatie is een activiteit waarbij levende wezens betekenissen uitwisselen door op elkaars signalen te reageren. Het Latijnse woord communicare slaat terug op "iets gemeenschappelijk maken". Deze pagina gaat over interactie tussen mensen. (Er bestaat ook diercommunicatie en plantencommunicatie.) Communicatie is behalve een sociale activiteit, ook het resultaat van het contact: de optelsom van wederzijdse betekenisgevingen, ook wel communicatie-effect genoemd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Communicatie
Vervolgens heb je de extremisten die zo opgaan in hun creatieve destructie (cfr chargeren) dat ze elke vorm van waarachtige communicatie op een flagrante manier missen. Je komt dan automatisch uit bij het volgende:

Citaat:
De meest voorkomende vormen zijn visuele en auditieve agnosie, maar de aandoening kan ook bij de andere zintuigen voorkomen. Iemand kan bijvoorbeeld een rinkelende telefoon horen, maar het signaal niet als verzoek tot communicatie herkennen. Anderzijds kan hij wel reageren op een telefoonsignaal, maar de telefoon niet herkennen als het toestel dat hij daarvoor moet gebruiken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Agnosie
De term 'who cares?' wordt dan volledig binnen het ego-perspectief betrokken als HET excuus om te verzaken aan dat waar men het altijd over wil hebben. Het antwoord op 'who cares?' is dus niet de verheerlijking van immuniteit en gevoelloosheid dan wel de expressie van onvoorwaardelijke liefde dat alles koestert en er zorg voor draagt dat het menselijke lijden verzacht wordt, net zoals je terugvindt in alle geschriften die over eenheid handelen. 'Who cares' zonder vraagteken dus.
tandem is offline  
Oud 14 July 2014, 11:10   #292
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Wat communicatie betreft

Vervolgens heb je de extremisten die zo opgaan in hun creatieve destructie (cfr chargeren) dat ze elke vorm van waarachtige communicatie op een flagrante manier missen.
YES, i want to destroy you. Who Cares!
Hoe minder ego's hoe beter.
En nadat ik je aan mijn virtuele degen gespietst heb, was jij even dood alsof en stond je meteen weer op en het doen we het spel opnieuw over.
Net zolang tot één van ons het spel beu wordt, dan doen we iets anders.

We zijn dus weer zoals kinderen geworden. Hoera!
Wat internet-fora de mensheid toch allemaal niet brengt.
Het koninkrijk god ter beschikking.
Vermaak ende plezier.
Het leven is een feest en vandaag het meest.
Puppetji is offline  
Oud 14 July 2014, 11:14   #293
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
YES, i want to destroy you. Who Cares! Hoe minder ego's hoe beter. En nadat ik je aan mijn virtuele degen gespietst heb, was jij even dood alsof en stond je meteen weer op en het doen we het spel opnieuw over. Net zolang tot één van ons het spel beu wordt, dan doen we iets anders. We zijn dus weer zoals kinderen geworden. Hoera! Wat internet-fora de mensheid toch allemaal niet brengt. Het koninkrijk god ter beschikking. Vermaak ende plezier. Het leven is een feest en vandaag het meest.
Na het feest, komt de afwas. Het eerste zal je interesseren, het tweede helemaal niet.
tandem is offline  
Oud 14 July 2014, 11:38   #294
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Na het feest, komt de afwas. Het eerste zal je interesseren, het tweede helemaal niet.
klopt, de afwas doet mijn kuisvrouw.
Werkgelegenheid scheppen noem ik dat. Sociale innovatie dus terwijl jij er maar zit over te ratelen voor je PC scherm.
Puppetji is offline  
Oud 14 July 2014, 11:42   #295
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
klopt, de afwas doet mijn kuisvrouw. Werkgelegenheid scheppen noem ik dat. Sociale innovatie dus terwijl jij er maar zit over te ratelen voor je PC scherm.
Idd, verder dan dat zal je bevattingsvermogen niet reiken, de uitspraak 'eerst het feest, dan de afwas' is een mystieke boodschap, dat wat je blijkbaar aan het zoeken bent maar helemaal niet ziet, je geeft alweer een getuigenis hiervan. En ja, werkgelegenheid scheppen is de eenvoudigste taak die een mens krijgen kan, geef me een berg geld en ik zal bezems kopen. Weet je wat we daarmee kunnen doen?
tandem is offline  
Oud 14 July 2014, 13:42   #296
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
....geef me een berg geld en ik zal bezems kopen. Weet je wat we daarmee kunnen doen?
jij kunt er er de topics die ge poept aan de lopende band op fora mee opkuisen.
Zo bespaar je de moderators werk waar zij niet voor betaald worden.
Puppetji is offline  
Oud 14 July 2014, 14:30   #297
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
jij kunt er er de topics die ge poept aan de lopende band op fora mee opkuisen. Zo bespaar je de moderators werk waar zij niet voor betaald worden.
Geestdodende satsangs werpen hun vruchten af, leerzaam.
tandem is offline  
Oud 14 July 2014, 14:46   #298
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Geestdodende satsangs werpen hun vruchten af, leerzaam.
Niks anders te doen dan heel de dag voor uw PC te zitten reageren op mij?
Zo gaat de wereld niet veranderen naar uw maatstaven zenne!
Puppetji is offline  
Oud 14 July 2014, 14:51   #299
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Niks anders te doen dan heel de dag voor uw PC te zitten reageren op mij? Zo gaat de wereld niet veranderen naar uw maatstaven zenne!
Ik zal nog een oefening 'hokjesdenken' opmaken, doe je dan mee?
tandem is offline  
Oud 14 July 2014, 14:55   #300
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Ik zal nog een oefening 'hokjesdenken' opmaken, doe je dan mee?
Start nog is een topic op dit forum in je eigen hoekje, het is weer even geleden dat je er nog één gepoept hebt. Ik kom er sowieso in reageren.
Puppetji is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.