Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Hans Laurentius
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Hans Laurentius Na elf jaar satsangs gegeven te hebben is hij sinds april 2009 gestopt. Sinds 2012 zijn er weer bijeenkomsten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 January 2018, 14:45   #291
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
proberen te vatten dat alles denkbeeldig is en we niet de enige 'slachtoffers' zijn van onze denkbeeldigheid.
Les 18 van de dag uit het Werkboek van Een Cursus in Wonderen zegt het ook al.
Ik ben niet de enige die de gevolgen ervaart van mijn zien.
...
Het inzien dat het slachtofferrol simpelweg een ontwikkeling is, die het leven volledig bepaalt, maar ook omkeerbaar is..
Het lijkt onmogelijk, daarin begrijp ik je, als je zegt dat het je in dit leven niet zou gaan lukken. Tegelijkertijd lijkt het soms zo simpel, dat ik me ook zou kunnen voorstellen dat het wel kan.
Steeds meer herkennen, en ja, oefenen.. zit er niets anders op zolang het speelt.
Het slachtofferrol ervaar ik als een opslurpende deprimerende achtergrond.
Daarnaast zie ik nu steeds rapper hoe ik het buiten mezelf leg, dus stap twee oefen ik nu voorlopig verder....
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 January 2018, 15:51   #292
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik doe nu dagelijks de praktische zes stappen oefening van Diederik Wolsak.
Ik lees dagelijks de gratis toegestuurde ECIW lessen.
Ik doe dagelijks de 'keer het om' oefeningen van Byron Katie.
Ik lees dagelijks allerhande inspirerende teksten (niet op dit forum).
In de voorbije 30 jaar heb ik opleidingen gevolgd in, Thomas Gordon, rebirthing, NLP, Reiki, etc.
Niets van dat alles heeft ook maar enigszins iets uitstaande met gedegen zelfonderzoek. Juist omdat je je gedachtespinsels hier tentoon spreidt kan worden waargenomen dat je niet aan gedegen zelfonderzoek doet. Vandaar telkenmale weer opnieuw de aanbeveling dat toch eens te gaan doen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Onze Lieven Heer kan wanneer ik bij hem kom niet zeggen dat ik geen moeite heb gedaan me te bevrijden van emotioneel lijden als gevolg van een gespleten denkgeest.
Je bent zondermeer een harde werker op het psychologische vlak en Mihaela ook en dat is verder prima hoor maar het is geen gedegen zelfonderzoek.
  Met citaat reageren
Oud 18 January 2018, 16:21   #293
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Niets van dat alles heeft ook maar enigszins iets uitstaande met gedegen zelfonderzoek. Juist omdat je je gedachtespinsels hier tentoon spreidt kan worden waargenomen dat je niet aan gedegen zelfonderzoek doet. Vandaar telkenmale weer opnieuw de aanbeveling dat toch eens te gaan doen.
Het onderzoek van Katerie is namelijk helemaal niet jouw zaak, jij hebt maar één zaak en dat is je eigen onderzoek.
En verder...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 January 2018, 16:27   #294
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Zolang er denken is, is er bevrijding, ander begin. .
Zolang er denken is, is er lijden en eindeloos geleuter. Zie maar weer wat onze vriend Laurens schrijft hierboven.
2,5 jaar geleden sprak Theo waarheid.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Laurens...Waarheid is geen mening. Als ik Laurens een onnozele sukkelaar noem is dat ook geen mening, maar is dat omdat hij meent Waarheid te kennen maar nog niet eens aan onderzoek is begonnen.
...Daarbij is het niet relevant om te veronderstellen dat Laurens nog niet eens aan onderzoek is begonnen, het onderzoek van Laurens is namelijk helemaal niet jouw zaak, jij hebt maar één zaak en dat is je eigen onderzoek.
Nogmaals bij deze, al is het als spreken tegen een dove: het onderzoek van Katerie is namelijk helemaal niet jouw zaak Laurens, jij hebt maar één zaak en dat is je eigen onderzoek.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 January 2018, 16:52   #295
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Katerie:...
Je bent zondermeer een harde werker op het psychologische vlak en Mihaela ook en dat is verder prima hoor maar het is geen gedegen zelfonderzoek.
Jij bent toch niet meer te redden, rondjes draaiend als je doet in je gedegen zelfondersoek in de onderbroek caroussel.
De symboliek van jouw fysieke gehoorsprobleem is duidelijk, je hoort alleen nog wat jezelf denkt.

Miha en ik zijn helemaal niet op psychologisch vlak bezig. Wij zijn met choose again bezig!
Je bekijkt het toch niet, want je weet het altijd beter, dus plaats ik dit enkel voor de niet bestaande meelezers:
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 January 2018, 17:00   #296
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Het onderzoek van Katerie is namelijk helemaal niet jouw zaak, jij hebt maar één zaak en dat is je eigen onderzoek.
En verder...
Mijn onderzoek is afgerond dus de zaak is wat mij betreft opgelost. Voorts ben ik een forum gestart met de intentie anderen bij hun onderzoek te helpen. Dat is wat ik hier doe en dus wel degelijk mijn zaak. Nowee en Ben doen dat, op geheel eigen wijze, ook. Er zijn ook leden die blijven spartelen, dan wel gefrustreerd reageren omdat ze issues hebben die dat kennelijk nodig maken. Maar een rechtgeaarde zoeker is iemand die kost wat kost wil weten wat hij is.
  Met citaat reageren
Oud 18 January 2018, 17:20   #297
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Mijn onderzoek is afgerond dus de zaak is wat mij betreft opgelost. Voorts ben ik een forum gestart met de intentie anderen bij hun onderzoek te helpen. Dat is wat ik hier doe en dus wel degelijk mijn zaak...
Fuck You Laurens,
Blaas niet zo hoog van de toren en doe eveneens onderzoek naar het waarheidsgehalte van de dingen zoals die nog als vaststaand in jouw kop circuleren. Dat onderzoek heb jij helemaal niet afgerond, je kop zit nog vol aannames!

Wat jij doet met jouw forum is jouw zaak, hoe ik het waarheidsgehalte van de dingen die als vaststaand in mijn kop circuleren onderzoek in mijn zaak waar jij je niet met te bemoeien hebt.

Ik zie waarheid, en wat ik zie is een scheefgeaard iemand met hoogheidswaanzin!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Voorts ben ik een forum gestart met de intentie anderen bij hun onderzoek te helpen.
Er is alleen niemand die geholpen wil worden!
Algoed dat je mij en Miha nog hebt, anders moest je het doen met professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido. Drie therapeuten, afgeronde zelfonderzoekers onder elkaar zonder patiënten is het toch ook niet dacht ik zo. Daar kan een inrichting als dit forum niet voor open blijven.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 January 2018, 17:30   #298
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@Katerie: ...Dat is precies de gedachte die opkwam toen ik de laatste berichten van je las: een oud chagrijn dat naar zijn begrafenis schuifelt...
And now, the end is near
And so I face the final curtain

My friend, I'll say it clear
I'll state my case, of which I'm certain
I've lived a life that's full
I've traveled each and every highway
But more, much more than this
I did it my way

Regrets, I've had a few
But then again, too few to mention
I did what I had to do
And saw it through without exemption
I planned each charted course
Each careful step along the byway
And more, much more than this
I did it my way

Yes, there were times, I'm sure you knew
When I bit off more than I could chew
But through it all, when there was doubt
I ate it up and spit it out
I faced it all and I stood tall
And did it my way

I've loved, I've laughed and cried
I've had my fill my share of losing
And now, as tears subside
I find it all so amusing
To think I did all that
And may I say - not in a shy way
Oh no, oh no, not me
I did it my way

For what is a man, what has he got
If not himself, then he has naught
To say the things he truly feels
And not the words of one who kneels
The record shows I took the blows
And did it my way
Yes, it was my way

bron: YouTube / Frank Sinatra - My way...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 January 2018, 18:05   #299
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Voorts ben ik een forum gestart met de intentie anderen bij hun onderzoek te helpen. Dat is wat ik hier doe en dus wel degelijk mijn zaak. Nowee en Ben doen dat, op geheel eigen wijze, ook.
Wees eerlijk, de resultaten van jullie hulpverlening zijn ronduit bedroevend.
Beweren dat er geen rechtgeaarde zoekers zijn die kost wat kost wilen weten wat ze zijn is geen verdediging voor jullie falen.
Neem verantwoordelijkheid voor jullie onkunde en ga wat anders doen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 January 2018, 23:00   #300
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Wees eerlijk, de resultaten van jullie hulpverlening zijn ronduit bedroevend.
Gedegen zelfonderzoek wint geen zieltjes maar verliest ze juist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Beweren dat er geen rechtgeaarde zoekers zijn die kost wat kost wilen weten wat ze zijn is geen verdediging voor jullie falen.
Er wordt niet gezegd dat ze er niet zijn, het zijn er op elke generatie wereldwijd in verhouding niet veel, en dat hoeft ook niet(...)
Gedegen zelfonderzoek kan niet falen omdat er niemand is die slaagt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Neem verantwoordelijkheid voor jullie onkunde en ga wat anders doen.
Er zijn er op heden meer dan genoeg die ogenschijnlijk verantwoordelijkheid nemen voor hun onkunde, die daar iets mee gedaan hebben of die er nu iets mee doen.

Er hoeft eenvoudig niks aan de man gebracht te worden. Geen boekjes, geen filmpjes, geen satsangs, geen bijeenkomsten, geen bijdrages, geen inkomsten, geen winkeltjes, etc, geen enkel vertoon.

Onmiddellijk gedegen zelfonderzoek is al wat wordt aangereikt.

Dit forum is gewoon een zeldzaamheid in z'n soort.

Take it or leave it.
Guido is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.