Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 January 2014, 21:54   #291
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Hai freerider. Ik wilde net weer een berichtje naar mezelf sturen met de mededeling dat we (vagebond en ik) sterk genoeg zijn om dit te overleven. We kunnen het, we hebben samen al zoveel stormen doorstaan.
Vagebond is offline  
Oud 11 January 2014, 21:57   #292
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Maar nu je er toch bent....

Ik wil een andere kant uit dan het universum van me vraagt en dat maakt het lastig, that's all.
Vagebond is offline  
Oud 11 January 2014, 22:01   #293
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hai freerider. Ik wilde net weer een berichtje naar mezelf sturen met de mededeling dat we (vagebond en ik) sterk genoeg zijn om dit te overleven. We kunnen het, we hebben al zoveel stormen doorstaan.
Dat denk ik ook wel. Een mens gedijdt het meest bij weerstand. Ik las laatst ergens dat uitgerekend mensen die erg oud worden veel hebben moeten doorstaan in het leven. Je kan er aan onderdoorgaan, maar als je het overleeft wordt je toch ooit een machtige oude eik.

Verder ga ik je suicide wens niet afraden. Het is vrij eenvoudig. Je staat op een T-splitsing. Links is de suicide, rechts is de rest van je leven. Op ieder door jou gewenst moment kan je kiezen.

Btw..hoe sta jij eigenlijk tegenover je zelf? Hou jij van je zelf?
Freerider is offline  
Oud 11 January 2014, 22:06   #294
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Maar nu je er toch bent....

Ik wil een andere kant uit dan het universum van me vraagt en dat maakt het lastig, that's all.
Uhm ja?ik wil met iets wijsgerigs antwoorden, maar dan verzanden we in het oeverloos gelul waar dit forum al vol mee staat. Zelf heb ik de afgelopen jaren getracht 'de eigen wil' te negeren, op te laten lossen. Dat valt niet mee.

We hebben een eigen wil, maar ook de wil om die te negeren.
Ik zeg niet dat je het doen moet, ik raad het zelfs af.
Waarom de moeilijke weg kiezen als er ook een gemakkelijke is?
Het is dat ik een stijfkop ben, anders had ik toch zeker voor de gemakkelijke weg gekozen.

Ben jij eigenlijk een stijfkop?
Freerider is offline  
Oud 11 January 2014, 22:11   #295
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Goede vraag Freerider

Nee niet meer, ooit was dat wel anders, maar dat heeft helaas maar heel kort mogen duren, ik belande daarna weer regelrecht in de hel. In de hel is het moeilijk je eigenwaarde te behouden. In de hel wordt je geschopt, geslagen tot je er ziek van wordt en niets meer bent, en dat is wat er met mij gebeurd is. Nu begint het besef een beetje te dagen dat deze figuren dit doen omdat zijzelf verkommeren en kapot gaan en dat moeten afreageren. En met dit besef merk ik dat er weer een klein beetje de Vagebond wordt die ik ooit was.
Vagebond is offline  
Oud 11 January 2014, 22:15   #296
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Goede vraag Freerider

Nee niet meer, helaas, ooit was dat wel anders, maar dat heeft helaas maar heel kort mogen duren.
Wat was er dan waarom je niet meer van jezelf kon houden?
Niet dat je hoeft te vertellen wat de reden was, maar hoe het gekomen is.
Freerider is offline  
Oud 11 January 2014, 22:55   #297
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Uhm ja?ik wil met iets wijsgerigs antwoorden, maar dan verzanden we in het oeverloos gelul waar dit forum al vol mee staat. Zelf heb ik de afgelopen jaren getracht 'de eigen wil' te negeren, op te laten lossen. Dat valt niet mee.
Idd oeverloos geluld wordt hier zeker, dus we kunnen er best nog een schepje bovenop doen hoor Freerider, niemand die merkt of er last van heeft.

Ja mensen doen wel vaker idiote dingen freerider, vaak zonder dat ze het zelf in de gaten hebben, haha. Ik heb me nooit met dat soort van vragen bezig gehouden. Ik was altijd van het wordt van zelf wel duidelijk als de tijd daar is.

Citaat:
We hebben een eigen wil, maar ook de wil om die te negeren.
Ik zeg niet dat je het doen moet, ik raad het zelfs af.
Waarom de moeilijke weg kiezen als er ook een gemakkelijke is?
Het is dat ik een stijfkop ben, anders had ik toch zeker voor de gemakkelijke weg gekozen.
kijk dat is helder he. Nee ik ben niet van plan mijn wil te negeren.

Waarom de moeilijke weg kiezen? Wie zegt dat dat een keuze is? Misschien kan het gewoon wel niet anders, zou toch ook kunnen?

Citaat:
Ben jij eigenlijk een stijfkop?
Nee joh hoe kom je erbij
Vagebond is offline  
Oud 11 January 2014, 23:08   #298
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Idd oeverloos geluld wordt hier zeker, dus we kunnen er best nog een schepje bovenop doen hoor Freerider, niemand die merkt of er last van heeft.

Ja mensen doen wel vaker idiote dingen freerider, vaak zonder dat ze het zelf in de gaten hebben, haha. Ik heb me nooit met dat soort van vragen bezig gehouden. Ik was altijd van het wordt van zelf wel duidelijk als de tijd daar is.

kijk dat is helder he. Nee ik ben niet van plan mijn wil te negeren.

Waarom de moeilijke weg kiezen? Wie zegt dat dat een keuze is? Misschien kan het gewoon wel niet anders, zou toch ook kunnen?

Nee joh hoe kom je erbij

De eigen wil negeren is ook een van de moeilijkste dingen in het leven. In mij leeft een mannetje die niet alleen een eigen wil heeft, maar die er ook nog eens goede argumenten voor aandraagt om aan die vrije wil te voldoen.
Maar goed..in jou leeft dan zo' n vrouwtje met een eigen wil. En nu heb ik begrepen dat je niet van jezelf houdt. Dus laat dat rotmens de kolere krijgen!
Je luistert gewoon niet naar je eigen wil.

Ach, ik lul ook maar wat hoor. Zo is hoe ik het doe c.q. gedaan heb.
Ik lul helemaal vanuit mijn eigen kleine wereldje.
Ik ben ook maar een stakker die in het duister tast.

Maar hoe het is om in een hel te leven weet ik dan weer wel.
En dat suicide een aantrekkelijke uitweg is, weet ik ook.
Maar ja?dat kan altijd nog wel dacht ik.
Eerst nog maar dit proberen, dat proberen.

En ik ben een Hollandse stijfkop die alles beter weet, dat ook.
(in mijn geval is dat ook nog eens zo, maar dat terzijde)
Freerider is offline  
Oud 11 January 2014, 23:15   #299
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Wat was er dan waarom je niet meer van jezelf kon houden?
Niet dat je hoeft te vertellen wat de reden was, maar hoe het gekomen is.
Dat is een lang verhaal freerider. En het is mij ten strengste verboden daar hier iets over los te laten. Dus deze laat ik even passeren als je het niet erg vindt.
Vagebond is offline  
Oud 11 January 2014, 23:23   #300
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat is een lang verhaal freerider. En het is mij ten strengste verboden daar hier iets over los te laten. Dus deze laat ik even passeren als je het niet erg vindt.
Dat vind ik niet erg. Het zal zo zijn reden hebben. Ik begrijp sowieso niet zo veel van je wrijving met andere leden van dit forum. Maar sta je mij wel toe een beetje van je te houden? Om mij een plezier te doen?
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.