Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 September 2022, 09:01   #291
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Dat kan ook.

Vervolgens kun je dan afvragen wat beschrijvingen hieromtrent, zo aantrekkelijk maakt om kennis van te blijven nemen en te spuien.

Het zou vermaak kunnen zijn.. Of gewoon iets wat de aandacht bezig houdt omdat er constant in geïnvesteerd wordt.

Wat is jouw begrip aangaande dit?
Ik attendeer op ego en zo lang dat wordt gedaan houdt dat kennelijk eveneens de karavaan bezig. Zou je dat niet doen komt 'ik' of 'ego' niet in beweging en kun je geen kennis nemen van wat het aanricht. Als je evenwel niet geloofd in de mogelijkheid van bewustwording is het parels voor de zwijnen werpen.
 
Oud 9 September 2022, 09:12   #292
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Heb je eigenlijk de gedachte dat je God bent al eens op waarheid onderzocht? Zeker te weten van niet....
Ik heb dat niet onderzocht nee. Ik heb gedachten onderzocht op waarheid en gevonden dat ik niet ben wat ik dacht te zijn, dat wat overblijft is Waarheid en een synoniem daarvan is Zijn of God.
 
Oud 9 September 2022, 09:18   #293
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik attendeer op ego en zo lang dat wordt gedaan houdt dat kennelijk eveneens de karavaan bezig. Zou je dat niet doen komt 'ik' of 'ego' niet in beweging en kun je geen kennis nemen van wat het aanricht. Als je evenwel niet geloofd in de mogelijkheid van bewustwording is het parels voor de zwijnen werpen.
Oké ..
Guido is offline  
Oud 9 September 2022, 09:38   #294
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Opdringen?
Ego is knap in het 'wegzetten' van de concurrentie (het is maar dat je dat herkent).
Dat jij een 'concurrent' van me bent, die gedachte zou ik maar eens op waarheid onderzoeken......
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 9 September 2022, 09:41   #295
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb dat niet onderzocht nee. Ik heb gedachten onderzocht op waarheid en gevonden dat ik niet ben wat ik dacht te zijn, dat wat overblijft is Waarheid en een synoniem daarvan is Zijn of God.
Ja, hoe je aan je dwaling bent gekomen, dat weet ik na 10 jaar wel.
Allereerst ben je met 'zijn'. (de kennende leegte) niet bekend.
En ten tweede is 'zijn' niet synoniem met Waarheid of God.

Dus je 'gedegen' onderzoek heeft slechts een overtuiging opgeleverd oftewel: een gedachte!
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 9 September 2022, 09:50   #296
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
God is geen definitie. Het is 'dat' wat in zichzelf één is.
Oké, Bassie, maar je moet toegeven dat vele mensen aan totaal iets anders het woord God toekennen...
marie is offline  
Oud 9 September 2022, 09:53   #297
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Oké, Bassie, maar je moet toegeven dat vele mensen aan totaal iets anders het woord God toekennen...
Ja, dat weet ik. Gelovigen hebben een ik-gij relatie met God. Dan is God 'de ander'. Laurens is dan weer zelf God, dat is ook een soort van geloof. En met gelovigen is het altijd kwaad kersen eten.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 9 September 2022, 09:56   #298
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Gewoon bij je eigen standpunten blijven. Zelf gebruik ik dit forum om te formuleren en de andere users blijven 'de wereld' welke ik 'laat zijn' zoals ze zijn.

Of zoals Rumi dat zei: vroeger was ik slim en wilde ik de wereld veranderen, nu ben ik wijs en verander mijzelf.
Nu ben je wijs en verander je jezelf... en de wereld verandert met jou...
Dat en niets anders is voor mij ware ontdekking en vooruitgang...
Zo lang jouw weg steriel blijft, en weet dat dat geen aanklacht is, hetzelfde geldt voor mij, zolang ben ik, jij er nog niet...
Want alles is één...
Wat zeker geen oproep is om hier anderen, gedwongen of niet, proberen te bekeren...
Het is je eigen weg die jij als mens te gaan hebt... en je eigen naaste omgeving geeft je genoeg inzicht om te weten of hij al dan niet de goede richting uitgaat of niet...
marie is offline  
Oud 9 September 2022, 09:57   #299
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Opdringen?
Ego is knap in het 'wegzetten' van de concurrentie (het is maar dat je dat herkent).
Wanneer ga je dat bij jezelf herkennen???
marie is offline  
Oud 9 September 2022, 09:59   #300
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik attendeer op ego en zo lang dat niet wordt gezien houdt het eveneens de karavaan bezig. Zou je dat niet doen komt 'ik' niet in beweging en kun je geen kennis nemen van wat het aanricht. Als je evenwel niet geloofd in de mogelijkheid van bewustwording is het parels voor de zwijnen werpen.
Sorry hoor maar ik zou jouw lessen van egoloosheid absoluut niet de noemer bewustwording geven; in tegendeel zelf; ze zijn er eerder een rem op...
Maar zo lang die bewustwording niet bij jou doordringt is het inderdaad parels voor de zwijnen werpen...
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 09:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.