Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 July 2012, 21:10   #291
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het Denken vertelt mij niet zoveel, ik probeer d.m.v. gewoon te begrijpen wat je bedoelt. En misschien moet ik dat idd juist niet doen. En zit je idd nergens in vast en lijkt dat alleen maar zo.
Nergens zit iets vast, tenzij wij dat denken. Daarin heeft Sem wel een punt. Alles stroomt en is voortdurend in beweging. Maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Want als alles voortdurend aan verandering onderhevig is, alles opkomt en weer verdwijnt, dan geldt dat voor alles. Ook het inzicht dat er niemand is. En dat stokpaardje berijdt Sem inderdaad al een hele poos. Of het is telkens weer nieuw voor haar. Dat zou ook nog kunnen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 July 2012, 21:46   #292
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nergens zit iets vast, tenzij wij dat denken. Daarin heeft Sem wel een punt. Alles stroomt en is voortdurend in beweging. Maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Want als alles voortdurend aan verandering onderhevig is, alles opkomt en weer verdwijnt, dan geldt dat voor alles. Ook het inzicht dat er niemand is. En dat stokpaardje berijdt Sem inderdaad al een hele poos. Of het is telkens weer nieuw voor haar. Dat zou ook nog kunnen.
Ja, ieder zijn stokpaardje dan maar toch?
Het hobbelt van zelf weer verder, dat is ook zo.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 8 July 2012, 23:00   #293
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ja, ieder zijn stokpaardje dan maar toch?
Maar er is een veelheid aan leuke stokpaardjes om te berijden. Dat maakt de conversatie iets boeiender. Als je steeds weer met dezelfde dooddoener op de proppen komt, dan ben je een keer uitgeluld tenslotte. Mar ja, wie ben ik om daar iets van te vinden?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 July 2012, 01:41   #294
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Maar er is een veelheid aan leuke stokpaardjes om te berijden. Dat maakt de conversatie iets boeiender. Als je steeds weer met dezelfde dooddoener op de proppen komt, dan ben je een keer uitgeluld tenslotte. Mar ja, wie ben ik om daar iets van te vinden?
Mijn stokpaardje is deze zomer zwemmen, liefst elke dag.......maakt niet uit wat voor weer het is.....
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 9 July 2012, 08:50   #295
Jadi
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 15 January 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Van hieruit is een logische gevolgtrekking, ik ben niks (waard), ik ben niemand....

Jammer dat je niet door mijn ogen kunt kijken, dan zou je een prachtig mooi mens zien.......iemand om van te houden.....
Wat een dooddoener, Nadje. Je ontneemt Ogenbliksem hiermee de kans om uit te komen bij waar/wat/wie ze is en je sust haar geschrokken weer in slaap. Dit is jouw eigen angst, niet? De angst om je gezicht te verliezen. Ik lees in jouw berichten onvrede/ontevredenheid met jouw leven.
Jadi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 July 2012, 09:21   #296
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Wat krijgen we nu?!
Is 'Madame Blanche' herself op het forum verschenen?


Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 9 July 2012, 09:33   #297
Jadi
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 15 January 2012
Berichten: 0
Standaard

Mensen die bang zijn voor gezichtsverlies verschuilen hun ware gezicht onder andere achter cynisme. Uit angst voor dat hun echte gezicht geen waarde zal hebben.
Jadi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 July 2012, 09:53   #298
Jadi
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 15 January 2012
Berichten: 0
Standaard

Es kijken waar jij je echte gezicht achter verschuilt, Mara. Het is flinterdun ik weet het, maar het moet wel heel wat voorstellen, zie ik. Je verschuilt je achter die duizenden boeken die je hebt gelezen en achter alle wijsheden die je daaruit hebt verzameld. Je verschuilt je achter 'ik ben intellectueler dan de rest'. Je verschuilt je achter een grote bek, achter cynisme, achter het (weg)lachen van gevaar dat jouw onechte gezicht onderuit kan halen. En je drinkt je angst om niets waard te zijn weg?
Jadi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 July 2012, 10:28   #299
Jadi
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 15 January 2012
Berichten: 0
Standaard

..... Nog eentje vergeten Mara: je kwetst anderen in de hoop zelf onkwetsbaar te zijn. Totdat je een dreun krijgt en jammerend naar de fles grijpt.
Jadi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 July 2012, 10:42   #300
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Jadi/Anja, heb jij na je directe ban nu weer toestemming gekregen van de forumleiding om hier te schrijven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ********** Bekijk bericht
Beste mw **********,

Misschien is u iets ontgaan, maar het is hier niet toegestaan om zonder toestemming van de betrokkene prive gegevens openbaar te maken.

Vanwege de gevoeligheid van het thema en het feit dat u in herhaling valt bent u per direct uitgesloten van deelname aan het forum.

Groet,
Bromsnor.

Wijziging aangebracht door glans op 9 July 2012 om 10:55.
Reden: quote toegevoegd
glans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tony Parsons - "Het open geheim" vesselin Tony Parsons 395 10 June 2021 13:22
"To Think Or Not To Think." Aart Eckhart Tolle 1 26 August 2011 21:44


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 07:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.