Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 October 2022, 06:43   #291
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Blijven proberen (eigen gedegen onderzoek als 'waarheid' promoten), komt never nooit tot 'waarheidvinding'..

Ook een amen.
Ach Sammetje toch wat ben je aandoenlijk in je naïeve onschuld.
  Met citaat reageren
Oud 30 October 2022, 06:46   #292
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Kortom: 'gedegen zelfonderzoek' naar eigen behoefte interpreteren, blijft ego-dingetje

*schouwt alweer een ontspoorde trein'
Ik kan alleen maar zeggen dat ik wel zie waarom dat er voor jou zo uitziet, maar er is nog zo veel meer waar je geen idee van hebt. Die dit alles in een totaal ander daglicht plaatst.
  Met citaat reageren
Oud 30 October 2022, 09:03   #293
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waarheid is een broek die je in je huidige status tien maten te groot is. Los eerst je ego issues op dan praten we wel weer een andere keer verder.
Oordeel niet en je zult niet veroordeeld worden...
Ook dat is een egohoedanigheid, waar jij zogezegd van verlost bent... Niet dus...
Over welk afgerond onderzoek heb jij het dan???
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 October 2022, 09:05   #294
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorje Bekijk bericht
nog mooier!

Dus je gelooft echt dat ego autoriteit en vertrouwen erin eist. En je kan er niet onderuit om aan die eisen van ego te voldoen. En zoiets gaat dan al je middelen daartoe heiligen...

Dat is erg problematisch. Ik zou niet graag in jouw schoenen staan.

Good luck...

We praten dan wel eens verder als je onder de eisen van ego uit geraakt zijt.
222222222222222
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 October 2022, 09:06   #295
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sam Bekijk bericht
kortom: 'gedegen zelfonderzoek' naar eigen behoefte interpreteren, blijft ego-dingetje

*schouwt alweer een ontspoorde trein'

222222222222222222
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 October 2022, 09:09   #296
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik kan alleen maar zeggen dat ik wel zie waarom dat er voor jou zo uitziet, maar er is nog zo veel meer waar je geen idee van hebt. Die dit alles in een totaal ander daglicht plaatst.
Hewel een echte leraar zou zich bezig houden met dat zoveel meer aan te tonen... Maar neen, dat kan zogezegd niet en dat moeten we dus zelf zo maar aannemen...
Zoals ik al lang heb geschreven... in jouw beperkte blik gooi je het kind met het badwater weg...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 October 2022, 09:35   #297
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Oordeel niet en je zult niet veroordeeld worden...
Ook dat is een egohoedanigheid, waar jij zogezegd van verlost bent... Niet dus...
Over welk afgerond onderzoek heb jij het dan???
Ook jij bent slachtoffer van je egobeperkingen en dientengevolge het niet correct kunnen zien. Ik ben alsmaar aan het uitleggen hoe dat zo kan komen en je begaat keer op keer opnieuw de fout. Ik zie de zin niet meer jou dat uit te leggen. Dit door mij gezegde dat Waarheid een broek is die je tien maten te groot is, is GEEN oordeel maar een constatering in mijn wereld. In jouw door ego beperkte wereld is dat een oordeel. Je kunt niet anders dan ego-beperkt-denken, dus begrijp je dat niet.

Je kunt het als participant in een door ego geregeerde wereld beter niet over Waarheid spreken omdat je geen idee kunt hebben waarover je spreekt.
  Met citaat reageren
Oud 30 October 2022, 09:43   #298
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Hewel een echte leraar zou zich bezig houden met dat zoveel meer aan te tonen... Maar neen, dat kan zogezegd niet en dat moeten we dus zelf zo maar aannemen...
Zoals ik al lang heb geschreven... in jouw beperkte blik gooi je het kind met het badwater weg...
Ik ben geen leraar en wil dat niet zijn. Waar 'leraar' voor gebruikt is was een voorbeeld om aan te tonen dat het gebruikelijk is naar iemand met kennis van zaken te luisteren. Ego luistert selectief, het leest wat het wil zien en daar ga je keer op keer de mist mee in. Dan 'denk' je bij dat voorbeeld dat Laurens de leraar wil zijn, terwijl het wil zeggen dat het gebruikelijk is te zwijgen wanneer iemand met kennis van zaken spreekt. En met alsmaar dit ego interpreteren ben ik dagelijks zinloos aan het corrigeren.
  Met citaat reageren
Oud 30 October 2022, 11:44   #299
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ook jij bent slachtoffer van je egobeperkingen en dientengevolge het niet correct kunnen zien. Ik ben alsmaar aan het uitleggen hoe dat zo kan komen en je begaat keer op keer opnieuw de fout. Ik zie de zin niet meer jou dat uit te leggen. Dit door mij gezegde dat Waarheid een broek is die je tien maten te groot is, is GEEN oordeel maar een constatering in mijn wereld. In jouw door ego beperkte wereld is dat een oordeel. Je kunt niet anders dan ego-beperkt-denken, dus begrijp je dat niet.

Je kunt het als participant in een door ego geregeerde wereld beter niet over Waarheid spreken omdat je geen idee kunt hebben waarover je spreekt.
Vreemd hé, maar met evenveel recht en zelfs meer kan ik hetzelfde van jou en jouw wereld zeggen... Hoe kun jij nog weten wat er werkelijk gebeurd als jij het bestaan van de grondwetten waarop deze wereld draait niet respecteert???
Zie het verschil tussen het enorme kwaad dat er rondom jou, heel dikwijls en vooral door een meer dan egoïstisch ingesteld 'ik' gebeurt en de werkelijk rol van dat 'ik'... Maar dat is teveel gevraagd van jou...

Hoe kan ik weten of iets juist is of juist niet??? Ontdekt je diepste zijn, je "ik" en je weet het... Maar ja, oh ja dat is maar een gedachte en gedachten zijn bij definitie onwaar...
Onthou dan maar dat jij door je 'ik'-loze opstelling de mensen hun diepste inzichtsmogelijkheden ontneemt en dus de weg naar diepere waarheid blokkeert... En daar zal ik altijd tegen blijven protesteren, hoe gerechtvaardig jij jezelf acht om mij daarom, en alle protesterende hier, in de verdomhoek te duwen...

Wat jij ontkent is dat wij allemaal, alle schepselen, zowel God als de duivel in ons hebben en dat bestaan ga je niet ontdekken door jezelf uit te schakelen; want dat is wat jij doet door de mensen van zichzelf te vervreemden...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 October 2022, 11:48   #300
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ben geen leraar en wil dat niet zijn. Waar 'leraar' voor gebruikt is was een voorbeeld om aan te tonen dat het gebruikelijk is naar iemand met kennis van zaken te luisteren. Ego luistert selectief, het leest wat het wil zien en daar ga je keer op keer de mist mee in. Dan 'denk' je bij dat voorbeeld dat Laurens de leraar wil zijn, terwijl het wil zeggen dat het gebruikelijk is te zwijgen wanneer iemand met kennis van zaken spreekt. En met alsmaar dit ego interpreteren ben ik dagelijks zinloos aan het corrigeren.
Ego luistert selectief... En hoe denk je dat niet-ego mensen nog luisteren??? Zelfs niet met hun verstand, daar gevoelens 'ego' zijn, en alle gedachten, ideeën, gezegden, na gedegen onderzoek van Laurens, als onwaar worden afgewezen???
Zeg gewoon dat ze niet meer luisteren en lui in de zetel achterover gaan liggen... En zo zou de waarheid als de grote genade over hen heen gestrooid worden... Oei, is waarheid ook geen gedachte???
Geloof jijzelf nog wel wat je zegt???
marie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voorstel tot zomerreces. Aart Forum; regels, vragen, idee 19 21 June 2013 14:32
sat-chit-ananda (tot hier gecorrigeerd) Rozenhart Advaita 86 13 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.