Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 December 2020, 17:46   #3051
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Je vind jezelf in deze onheus behandeld door mij.


Je laatste emails van 24 okt. niet meer beantwoorden en je blokkeren voorbije maandag spreekt voor zichzelf niet?
Ik had dat kunnen doen zoals jij vind dat volwassen mensen dat doen maar ik heb dat niet gedaan want vond interessanter gewoon op de blokkeer knop in whatsapp te drukken zonder enige verplichting te voelen om aan te geven waarom ik dat doe.
Wat volwassen mensen betreft is het eerder aan jouw kant dat er wat schort, door Laurens eerder weergegeven hier...

Ik houd het erop dat je in bepaalde opzichten van je ontwikkeling wel schromelijk achtergebleven bent.
Dat voelde ik ook sterk voorbije maandagmiddag rond 16u en dus zei iets in mij: "druk op die blokkeerknop in whatsapp".
1,5 uur later die dag post jij dit om 17u23...

Ik viel uit de lucht van het lachen bij het lezen van je bericht en heb mijn reactie naar Fer gestuurd in whatsapp waarmee ik een 1,5 uur daarvoor nog over kambo in gesprek was (zie schermafbeelding onder).
Dus mijn voorgevoel (intuïtie) was juist. "stoppen met communiceren in de directe privésfeer met Vagebond' was de opdracht van mijn bewustzijn en die heb ik zonder te verpinken uitgevoerd.

Lieve kabu, ik ga helemaal met jou die kant niet uit. Waar jij wel of niet om moet lachen interesseert me totaal niet. Waar het om gaat is dat mijn paranoia de overhand heeft genomen en dat ik daarvoor mijn excuus aan heb geboden. Dat jij mijn mail niet beantwoord en mij heb geblokkeerd op whatsapp is jou keus. Je hebt nu duidelijk gemaakt dat je geen zin had en hebt om met mij in de privésfeer te spreken en dat is voor mij dan voldoende om te weten, sterker nog ik kan er binnen de gegeven omstandigheden zeker het nut wel van zien dus geen probleem, de rest laat ik verder geheel en al bij jou...

Groet Vagebond.
Vagebond is offline  
Oud 12 December 2020, 17:51   #3052
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@kabu:...

Verder ben ik je nog excuus verschuldigd mbt mijn paranoia vanwege alle ...., ja hoe zal ik het noemen, verdomd ik zeg het gewoon, gesar en getreiter van een zeker forumlid. Dus bij deze is dat dan ook afgerond, nu we allemaal toch ineens zo open en eerlijk naar elkaar zijn.
Excuses aanvaard, ik ben barmhartig en vergeef je je zonden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@kabu:...

Man wat zal ik blij zijn wanneer dit geouwehoer klaar is en we ons voor de verandering eens met zelfonderzoek bezig kunnen gaan houden....
Je verzint allemaal uitvluchten. Niemand kan jou van je gedegen zelfonderzoek afhouden.
Als jij dat echt wil doen heb je dit forum zelfs niet nodig.
Gaan Diederik Wolsak, Byron Katie etc niet diep genoeg, wat ik me kan voorstellen, want ego is razendsnel in ontsnappingsroutes te vinden, ga dan kambo doen, en niet één keer zoals forumlid Iona / Anna, verbind je tot de voorgestelde reeks van 3 keer binnen drie maanden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
... ik durf niet meer mezelf te zijn
Er is niets of niemand buiten jou dat je kan verhinderen jezelf te zijn.
De negatieve energie - de de zogenaamde 'Panema' in kambo kringen - die jij en Anna in Miha menen te zien zit in jullie zelf. Projectie, projectie en nog is projectie.
Die panema in jezelf verhindert jou jezelf te zijn, niet Miha of kabu of je W. zijn daar de oorzaak van.
Link naar kambo site met goeie uitleg.
kabu is offline  
Oud 12 December 2020, 18:05   #3053
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Verslaafd aan slachtoffer zijn en klagen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zou ze het echt niet zien?
Nope, de verslaving aan slachtoffer zijn is zo sterk in Vagebond en Anna en ook forumlid Sam (wat mag), dat het ego, het verwarde kind in hen, vecht voor zijn leven als een duivel in een wijwatervat.

YouTube > Diederik Wolsak / ]About "being a victim]".

Klagen is ook een ego-eigenschap bij uitstek....
"Door anderen durf ik mezelf niet zijn, anderen verhinderen mij om gedegen zelfonderzoek te doen".
kabu is offline  
Oud 12 December 2020, 18:10   #3054
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Excuses aanvaard, ik ben barmhartig en vergeef je je zonden.
fuck toch een eind op man 😂


Citaat:
Je verzint allemaal uitvluchten. Niemand kan jou van je gedegen zelfonderzoek afhouden.
Als jij dat echt wil doen heb je dit forum zelfs niet nodig.
Gaan Diederik Wolsak, Byron Katie etc niet diep genoeg, wat ik me kan voorstellen, want ego is razendsnel in ontsnappingsroutes te vinden, ga dan kambo doen, en niet één keer zoals forumlid Iona / Anna, verbind je tot de voorgestelde reeks van 3 keer binnen drie maanden.
figure of speech kabu, figure of speech, meer is het niet. En, ja hoor papa, wanneer er een belletje in me gaat rinkelen dat ik Kambo moet gaan doen ben jij de eerste die ik op de hoogte zal stellen tot die tijd doet Vagebond gewoon wat vagebond doet 😉

Citaat:
Er is niets of niemand buiten jou dat je kan verhinderen jezelf te zijn.
De negatieve energie - de de zogenaamde 'Panema' in kambo kringen - die jij en Anna in Miha menen te zien zit in jullie zelf. Projectie, projectie en nog is projectie.
Die panema in jezelf verhindert jou jezelf te zijn, niet Miha of kabu of je W. zijn daar de oorzaak van.
Link naar kambo site met goeie uitleg.
projectie is een ingewikkeld dingetje in de spiegelwereld kabu. Iedereen in deze wereld projecteert zich een ongeluk op elkaar en dus kun je niet zomaar zeggen dat er enkel maar vanuit 1 personage wordt geprojecteerd in wereld wereld waarin spiegelbeelden, wij allen, die menen op zichzelf staande personages te zij. Ik ben verantwoordlijk voor mezelf en ben, zoals ik al heb aangegeven forumlid Michaela dankbaar voor wat ze me geeft. En ik ben daar dankbaar voor omdat ze me helpt blabla ect. Dus je zult mij nooit, tenzij ik even struikel, iets negatiefs over haar zien zeggen. Of forumlid Micheala zichzelf en haar gedrag ooit onder ogen gaat komen is daarbij voor mij verder niet zo van belang, zoals ik ook al eindeloos vaak heb gezegd. Echter ik zie het wel als mijn taak mezelf in de vorm van forumlid Michaela, in het kader van zelfonderzoek, een halt toe te roepen mbt haar trol gedrag naar anderen en/of mezelf. Dit is in het kort zoals im het zie en hoop dat ik iets heb kunnen verhelderen mbt tot projectie in een spiegelpaleis waarin we te maken hebben met spiegelbeelden die menen, wij allen, onafhankelijk personages te zijn, blabla ect.

Mvrg Vagebond

Wijziging aangebracht door Vagebond op 12 December 2020 om 18:31.
Vagebond is offline  
Oud 12 December 2020, 18:21   #3055
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Simple Recipe for Overcoming Suffering

YouTube / ]Simple Recipe for Overcoming Suffering] | Eckhart's Life Practices (31 aug. 2020)
Citaat:
Are we suffering to change our perception and evolve our awareness? Eckhart offers his wisdom on the necessity of suffering and a simple way to help overcome that sense of suffering and a host of other simple techniques that anchor us in the present moment.
kabu is offline  
Oud 12 December 2020, 18:27   #3056
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht

Klagen is ook een ego-eigenschap bij uitstek....
"Door anderen durf ik mezelf niet zijn, anderen verhinderen mij om gedegen zelfonderzoek te doen".
oke schatje heb je als eens naar het klaaggedrag van je grote vriendin gekeken kabu? Nee, is je zeker nooit opgevallen 😂 Blijf mw lekker voeren, mij heb je er niet mee.

Zo ik klaag hier in mijn stek gewoon nog even door, heerlijk....

Probleem mee? Ja? Los het lekker zelf op, mij tijd zal het wel duren. Met ander woorden mij maak je de pis niet lauw😁
Vagebond is offline  
Oud 12 December 2020, 18:37   #3057
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Klagen en wrok - Eckhart Tolle

Klagen is een van de favoriete strategieën van het ego om zichzelf te versterken. Elke klacht is een verhaaltje dat het verstand verzint en waar je helemaal in gelooft. Of je hardop klaagt of alleen in gedachten maakt niets uit. Sommige ego's die misschien niet veel anders hebben om zich mee te identificeren, weten gemakkelijk te overleven door alleen maar te klagen. Als je in de greep bent van zo'n ego, is klagen, vooral over andere mensen, een gewoonte en natuurlijk onbewust, wat betekent dat je niet weet wat je doet. Het geven van negatieve etiketten aan anderen, in hun gezicht of, wat meer voorkomt, als je met andere mensen over iemand praat of alleen maar aan iemand denkt, is vaak een onderdeel van dit patroon. Schelden is de grofste vorm van een dergelijk etiketteren en van de behoefte van het ego gelijk te hebben en over andere mensen te triomferen: 'lul, zak, teef', allemaal definitieve uitspraken waarover geen discussie mogelijk is. Op het volgende niveau op de schaal van onbewustheid komt schreeuwen en gillen, en niet veel lager dan dat, lichamelijk geweld.

Wrok is de emotie die samengaat met klagen en het mentaal etiketteren van mensen en hij voegt nog meer energie toe aan het ego. Wrok betekent dat je je bitter voelt, geërgerd, gegriefd of gekwetst. Je verwijt andere mensen hun hebzucht, hun oneerlijkheid, hun gebrek aan integriteit, wat ze nu doen, wat ze vroeger deden, wat ze zeiden, wat ze hadden moeten doen maar niet deden, wat ze wel of niet hadden behoren te doen. Het ego is er gek op. Je ziet de onbewustheid van andere mensen niet door de vingers, maar maakt er hun identiteit van. Wie doet dat? Het onbewuste in jou, het ego. Soms is de 'fout' die je bij een ander ziet er niet eens. Het is een totaal verkeerde interpretatie, een projectie van het verstand dat geconditioneerd is om vijanden te zien en zichzelf als goed en superieur voor te stellen. Een andere keer kan het zijn dat er wel een fout is, maar door je aandacht erop te richten, soms met uitsluiting van al het andere, versterk je die. En datgene waarop je in een ander reageert versterk je in jezelf.

Niet reageren op het ego in andere mensen is een van de meest effectieve manieren om niet alleen je eigen ego voorbij te gaan maar ook het collectieve menselijke ego op te lossen. Maar je kunt alleen in een toestand van niet-reageren verkeren als je kunt zien dat het gedrag van iemand anders voortkomt uit het ego, als een uiting van de collectieve menselijke stoornis. Als je beseft dat het niet persoonlijk is, verdwijnt de dwang om er zo op te reageren. Door niet op het ego te reageren slaag je er vaak in het normale in andere mensen - dat is het ongeconditioneerde in tegenstelling tot het geconditioneerde bewustzijn - naar voren te halen. Soms moet je praktische maatregelen nemen om jezelf te beschermen tegen diep onbewuste mensen. Dat kun je doen zonder ze tot je vijanden te maken. Je beste bescherming is echter bewust te zijn. Iemand wordt een vijand als je de onbewustheid die het ego is persoonlijk maakt. Niet reageren is geen zwakte maar kracht. Een ander woord voor niet reageren is 'vergeven'. Vergeven betekent dat je iets door de vingers ziet, of beter, erdoorheen ziet. Je kijkt door het ego naar de normaliteit die in ieder mens als zijn wezen aanwezig is.

Het ego houdt er niet alleen van te klagen over en verontwaardiging te voelen jegens anderen, maar doet hetzelfde met situaties. Wat je met een mens kunt doen, kun je ook met een situatie doen: er een vijand van maken. De implicatie is altijd: dit zou niet mogen gebeuren, ik wil hier niet zijn, ik wil dit niet doen, ik word oneerlijk behandeld. En de allergrootste vijand van het ego is natuurlijk het huidige moment, dat wil zeggen, het leven zelf.

Klagen moet je niet verwarren met iemand informeren over een vergissing of tekortkoming zodat die rechtgezet kan worden. En je onthouden van klagen betekent niet noodzakelijk dat je genoegen neemt met slechte kwaliteit of slecht gedrag. Er zit geen ego in als je tegen de ober zegt dat de soep koud is en opgewarmd moet worden - als je je tot de feiten bepaalt, die altijd neutraal zijn. 'Hoe durft u me koude soep te serveren ' Dat is klagen. Hier is een 'ik' dat ervan houdt zich persoonlijk gekwetst te voelen door de koude soep en daar een geweldige scène over maakt, een 'ik' dat graag iemand in het ongelijk stelt. Dit klagen staat in dienst van het ego en niet in dienst van verandering. Soms wordt duidelijk dat het ego helemaal geen verandering wil, zodat het kan blijven klagen.

Probeer de stem in je hoofd te pakken, dat wil zeggen, op te merken, misschien op het moment dat hij ergens over klaagt, en zie dan wat hij is: de stem van het ego, niet meer dan een geconditioneerd denkpatroon, een gedachte. Telkens als je die stem opmerkt, besef je ook dat je niet die stem bent maar degene die zich van die stem bewust is. Je bent het bewustzijn dat zich bewust is van de stem. Op de achtergrond is bewustzijn. Op de voorgrond is de stem, de denker. Op die manier bevrijd je je van het ego, bevrijd je je van het niet waargenomen verstand. Op het moment dat je je bewust wordt van het ego in je is het strikt genomen niet meer het ego maar gewoon een oud, geconditioneerd denkpatroon. Ego veronderstelt onbewustheid. Bewustzijn en ego kunnen niet naast elkaar bestaan. Het oude denkpatroon of de mentale gewoonte kan overleven en nog een tijdje terugkeren zolang het de stuwkracht van duizenden jaren collectieve menselijke onbewustheid achter zich heeft, maar elke keer dat het herkend wordt, wordt het zwakker.


Uittreksel van: Eckhart Tolle. 'Een nieuwe aarde'. Apple Books.
kabu is offline  
Oud 12 December 2020, 18:49   #3058
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Met ander woorden mij maak je de pis niet lauw😁
En Eckhart Tolle ook niet zo te zien
Vagebond is offline  
Oud 12 December 2020, 18:53   #3059
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Tijd voor een stukje muziek in mijn stek waar gescheten wordt dat je scheel van ziet dus het mag wel weer.....

Brennan Heart - Imaginary (Violin Edit) ft. Jonathan Mendelsohn
Vagebond is offline  
Oud 12 December 2020, 19:11   #3060
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Je hebt nu duidelijk gemaakt dat je geen zin had en hebt om met mij in de privésfeer te spreken en dat is voor mij dan voldoende om te weten, sterker nog ik kan er binnen de gegeven omstandigheden zeker het nut wel van zien dus geen probleem.
Groet Vagebond.
Nog even hierover. Ik was niet zeker of jij nu voor of na mijn aangeven ons gesprek in de privesfeer te willen beëindigen op die blokkeerknop had gedrukt omdat ik het pas na die tijd zag, ben blij dat nu is opgehelderd, dus thanks daarvoor...
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.