Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 December 2020, 19:34   #3061
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Klagen is ook een ego-eigenschap bij uitstek....
"Door anderen durf ik mezelf niet zijn, anderen verhinderen mij om gedegen zelfonderzoek te doen".
Zo en om het nu o.a. en maar weer eens over mezelf te hebben. Ik onderschrijft dit dus volledig en zonder enig probleem. De reden dat ik hier, in mij stek, dat laatste wil ik nog maar eens benadrukken, mijn stek, lol, omdat het m.i. niet dienstbaar is aan zelfkennis het daar niet over te hebben wanneer het omhoog komt en dus schrijf ik op wat in mij speelt, natuurlijk in de wetenschap dat het hier gaat om iets dat niet werkelijk is al ben ik daar op dat moment dan niet echt voor rede vatbaar in. Ik heb het gezegd, ik heb het in de openheid gegooid omdat het nodig was dat te doen, niets meer of minder dan dat....

Het is namelijk iets dat in me speelt al is het van uit bewustzijn de grootste bullshit die bestaat, in dat deel van mij speelt nog steeds een verhaaltje waarin ik dat gegeven verzonnen heb. Het heeft niks met anderen te maken, het heeft puur en alleen met mezelf te maken en mijn geschiedenis waarmee ik mezelf gegijzeld hou tot het door mezelf is gehoord en losgelaten ( twijfelachtig woord maar heb even geen beter) en dat moest maar eens afgelopen zijn zo dacht ik...

Ik heb de afgelopen dagen ontdekt waar alleen al dit ene dingetje op verschillende manier ook met andere dingetjes verbonden is geweest, dus voor mij waren en is e.e.a. vooralsnog zeer waardevol geweest en nu is het een kwestie van die lijnen door te knippen...

wordt vervolgd

Groet V.
Vagebond is offline  
Oud 12 December 2020, 19:43   #3062
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Waarom ik zo gelukkig was/ben

Oh waar ik laatst zo van in de zevende hemel was had vooral te maken het gegeven dat mij ineens helder werd dat dit hele gebeuren connectie heeft met mijn laatste sessie bij mijn Coach Marianne. Ik zat eigenlijk steeds te wachten tot wat daar was gebeurd zich irl zou openbaren en al die tijd lag het onder mijn neus zonder dat ik het in de gaten had....Dus ik was ineens dolgelukkig en dat ben ik nog steeds want dit is mijn tijd....Eindelijk...(hoe het verder gaat blijft spannend vooralsnog...)
Vagebond is offline  
Oud 12 December 2020, 23:36   #3063
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik kan er niet mee, ik krijg moordneigingen met dementerenden, mijn zusje aan de anderen kant vind het dan weer hartstikke leuk...
Nog even gecontempleerd op jouw opmerking: dementie hoort ook gewoon bij (geriatrische) psychiatrie....
Vind het eigenlijk dus best bijzonder, waarom je bij de ene vorm moordneigingen voelt en bij de andere vormen niet...

Kun je dat uitleggen?
Sam is offline  
Oud 12 December 2020, 23:48   #3064
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Overigens hilarisch om te lezen hoe graag Kabu blokkeert, nu en in het verleden 🤣🤣

https://waarheidvinding.nl/showpost....&postcount=166
Sam is offline  
Oud 12 December 2020, 23:50   #3065
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Wat ik bij mezelf merk dat er grote verwarring in mijn systeem heerst en dat vind ik toch een boeiend gegeven want ik snap dus echt niks van wat hier allemaal gebeurd, het duizelt mij en ik heb moeite me te oriënteren. Nu heb ik dat eerder mee gemaakt jaren en jaren geleden waarin ik me in een visioen in een inktzwarte ruimte bevond waarin ik steeds werd aangeraakt, de paniek was groot, zeer groot maar op een gegeven moment, maar ik ben er doorheen gekomen, hoe het afgelopen is weet ik niet meer maar het slot was buitengewoon gunstig weet ik nog wel, dit wat hier en nu gebeurd voelt voor mij het zelfde. Ik ga nergens conclusies aan verbinden, ik kijk gewoon wat er gebeurd tot het helder wordt wat er gebeurd. In elk geval ben ik verbaast en verward want dit wat ik nu meemaak heb ik nog nooit in mijn leven ergens waar dan ook meegemaakt, tenzij in mijn zeer vroege jeugd waarin de menselijke verhoudingen en hoe die lijnen en verbindingen lopen.....wat moet je ermee? Wat ik me wel bedenk is dat dit zeer waarschijnlijk een van de redenen is dat ik me teruggetrokken heb op mezelf. Niet waarschijnlijk het is zeker dat de reden is dat ik me heb teruggetrokken uit een wereld waar de één nog harder spuugt dan de ander en ongewild ben ik daar in betrokken geraakt en bevind me nu dus in het centrum van het gespuug, het druipt van me af. Nu dat is een ervaring die ik dan weer wel ken het is me alleen nog nooit in openbaarheid gebeurd. Een geheel nieuwe ervaring voor mij dit. En wat doet dit nu met me? Het doet met me wat ik ervaren heb in de hel toen ik 26 jaar oud was en ik keer op keer werd dood gemarteld en opnieuw tot leven gewekt net zo lang tot het klaar was. En nu ervaar ik hoe het zelfde gebeurd, de duisternis die uit me verdwijnt met elke klap, elke beschuldiging elke keer in mijn onderbroek gezet te worden, tja dat is waar het om gaat, we laten het gebeuren omdat het mijn tijd is....dit is niet de eerst keer, het is de eerste keer op dit niveau, that's all...
Vagebond is offline  
Oud 12 December 2020, 23:55   #3066
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Okay, ik wil je laten en zwijgen, ik wil naar je luisteren....
Sam is offline  
Oud 12 December 2020, 23:57   #3067
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Nog even gecontempleerd op jouw opmerking: dementie hoort ook gewoon bij (geriatrische) psychiatrie....
Vind het eigenlijk dus best bijzonder, waarom je bij de ene vorm moordneigingen voelt en bij de andere vormen niet...

Kun je dat uitleggen?
ik heb stage gelopen op een opname afdeling voor ouderen en daar kwamen ook dementerende mensen, en daar werd mij helder dat het niet mijn tak van sport is....ik kan er niks mee, het irriteert me tot op het bod, kan het ook niet helpen, sorry ik ben als mens nu eenmaal niet volmaakt....tis niet anders...
Vagebond is offline  
Oud 13 December 2020, 00:03   #3068
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
ik heb stage gelopen op een opname afdeling voor ouderen en daar kwamen ook dementerende mensen, en daar werd mij helder dat het niet mijn tak van sport is....ik kan er niks mee, het irriteert me tot op het bod, kan het ook niet helpen, sorry ik ben als mens nu eenmaal niet volmaakt....tis niet anders...
Ik zocht ook niet naar je volmaaktheid, die hebben we allemaal net zo veel niet, als wel.
Kwas gewoon nieuwsgierig waarom je de ene vorm van psychiatrie beter hanteerbaar vindt dan de andere. That's all. En soms is het idd een niet nader te verklaren gevoel. Kan ook.
Sam is offline  
Oud 13 December 2020, 00:07   #3069
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wat ik bij mezelf merk dat er grote verwarring in mijn systeem heerst en dat vind ik toch een boeiend gegeven want ik snap dus echt niks van wat hier allemaal gebeurd, het duizelt mij en ik heb moeite me te oriënteren. Nu heb ik dat eerder mee gemaakt jaren en jaren geleden waarin ik me in een visioen in een inktzwarte ruimte bevond waarin ik steeds werd aangeraakt, de paniek was groot, zeer groot maar op een gegeven moment, maar ik ben er doorheen gekomen, hoe het afgelopen is weet ik niet meer maar het slot was buitengewoon gunstig weet ik nog wel, dit wat hier en nu gebeurd voelt voor mij het zelfde. Ik ga nergens conclusies aan verbinden, ik kijk gewoon wat er gebeurd tot het helder wordt wat er gebeurd. In elk geval ben ik verbaast en verward want dit wat ik nu meemaak heb ik nog nooit in mijn leven ergens waar dan ook meegemaakt, tenzij in mijn zeer vroege jeugd waarin de menselijke verhoudingen en hoe die lijnen en verbindingen lopen.....wat moet je ermee? Wat ik me wel bedenk is dat dit zeer waarschijnlijk een van de redenen is dat ik me teruggetrokken heb op mezelf. Niet waarschijnlijk het is zeker dat de reden is dat ik me heb teruggetrokken uit een wereld waar de één nog harder spuugt dan de ander en ongewild ben ik daar in betrokken geraakt en bevind me nu dus in het centrum van het gespuug, het druipt van me af. Nu dat is een ervaring die ik dan weer wel ken het is me alleen nog nooit in openbaarheid gebeurd. Een geheel nieuwe ervaring voor mij dit. En wat doet dit nu met me? Het doet met me wat ik ervaren heb in de hel toen ik 26 jaar oud was en ik keer op keer werd dood gemarteld en opnieuw tot leven gewekt net zo lang tot het klaar was. En nu ervaar ik hoe het zelfde gebeurd, de duisternis die uit me verdwijnt met elke klap, elke beschuldiging elke keer in mijn onderbroek gezet te worden, tja dat is waar het om gaat, we laten het gebeuren omdat het mijn tijd is....dit is niet de eerst keer, het is de eerste keer op dit niveau, that's all...
Sorry, voor mijn interruptie... was persoonlijke nieuwsgierigheid. Ik zal je draadje niet verder vol schijten...;)

M'n voorgaande opmerking op #3121 was overigens van harte gemeend.
Sam is offline  
Oud 13 December 2020, 00:09   #3070
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Overigens hilarisch om te lezen hoe graag Kabu blokkeert, nu en in het verleden 🤣🤣

https://waarheidvinding.nl/showpost....&postcount=166
Sorry, hoe bedoel je, ik snap het niet...
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.