Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 January 2015, 17:01   #301
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waarom zou dat niet kunnen? Dat wat ik denkt te zijn kent qua geloof en aannames een einde dus kan daaraan ook een einde komen uit gebrek aan onderzoekstof. Je begint steeds vreemdere aannames als feiten op te werpen die je nergens staaft.



Ja, jij denkt dat JIJ degene bent die het zelfonderzoek heeft afgerond.
Daaraan kan ik ook zien waar je staat. Alles heeft zich in de mind afgespeelt.
Ik neem je ook niet kwalijk dat je denkt klaar te zijn, maar dit houdt je tevens af van het vervolg. Ik snap ook wat jij met 'directe zien' bedoelt. Het 'ik' heeft een bepaalde zienswijze en het 'al' heeft een bepaalde zienswijze.

Op het punt waar jij staat zou je de ongeziene wereld kunnen betreden.
Maar je houdt het zelf tegen vanuit de overtuiging dat je je onderzoek hebt afgerond. Daar vind je ook steun bij Maria en Rob. Jullie houden elkaar vast en zo je eigen tegen. Maar die ongeziene wereld bestaat niet is jullie opinie.
Jullie zijn er van overtuigd 'egoloos' te zijn. En verdomdátoch nog weer een overtuiging?


Hab zie ik iig nog amechtige pogingen doen met zijn japa. Looro is op dat terrein ook nog wat bezig, alhoewel ik niet begrijp wat hij uitspookt.
Theo is offline  
Oud 13 January 2015, 17:04   #302
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Bespeur ik hier enige frustratie? De Waarheid laat zich toch niet frustreren?
Mij frustreert het niet dat jij weigert zelfonderzoek te doen en liever kwebbelt.
Frustratie, ergernis..allemaal ego energie. Ouwehoer dit forum maar vol, ik lees er wel om heen. En op zijn tijd hou ik zelf ook van ouwehoeren. De boog kan niet altijd gespannen zijn. Doch, dat zou je ook op een aparte thread kunnen doen.
Theo is offline  
Oud 13 January 2015, 17:52   #303
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ja, jij denkt dat JIJ degene bent die het zelfonderzoek heeft afgerond.
Daaraan kan ik ook zien waar je staat. Alles heeft zich in de mind afgespeelt.
Ik neem je ook niet kwalijk dat je denkt klaar te zijn, maar dit houdt je tevens af van het vervolg. Ik snap ook wat jij met 'directe zien' bedoelt. Het 'ik' heeft een bepaalde zienswijze en het 'al' heeft een bepaalde zienswijze.

Op het punt waar jij staat zou je de ongeziene wereld kunnen betreden.
Maar je houdt het zelf tegen vanuit de overtuiging dat je je onderzoek hebt afgerond. Daar vind je ook steun bij Maria en Rob. Jullie houden elkaar vast en zo je eigen tegen. Maar die ongeziene wereld bestaat niet is jullie opinie.
Jullie zijn er van overtuigd 'egoloos' te zijn. En verdomdátoch nog weer een overtuiging?


Hab zie ik iig nog amechtige pogingen doen met zijn japa. Looro is op dat terrein ook nog wat bezig, alhoewel ik niet begrijp wat hij uitspookt.
Je bent niet bij machte te zien wat ik denk dat kun je hooguit vermoeden. Ik heb gezegd dat ik het gedegen zelfonderzoek heb afgerond opdat ik me bezig kan gaan houden met iemand hier zonder tegen de eis aan te lopen zelf ook bereid te moeten zijn aan zelfonderzoek te doen want dat gaat nou eenmaal niet gelijktijdig.
Dat is mijn motief dat te doen en daaruit valt voor jou niets af te leiden.

In tegenstelling tot de Theo bij binnenkomst ben je nogal in de aanval en bekend daarmee vraag ik me niet eens meer af wat daar de drijvende kracht van is. De vraag voor mij vanuit welke positie jij spreekt is daarmee overtuigend beantwoord en daarmee de zekerheid dat je onmogelijk gerealiseerd kunt zijn. De reden dat ik me vergist heb Waarheid te zien is zoals ik je al uitgelegd heb vanwege de gretigheid die te 'willen' zien met de daarbij behorende blinde vlek dat je toch onmiskenbare egokenmerken me zijn ontgaan, hetgeen Rob en Maria kennelijk opmerkten en mij daarin niet konden volgen. Een reden temeer om in de toekomst acht te slaan op hun bevindingen. Ik ben inmiddels bezig met de vraag of ik je hier nog wel kan handhaven als het gebeuren hier zich concentreert rond het betwisten wie van ons twee gerealiseerde kan zijn. Ik wens daar niet mee bezig te zijn maar voel me daartoe gedrongen en denk niet dat dit gedoe dienstig is voor de leden tot het doen van gedegen zelfonderzoek van het forum. Het gaat er namelijk helemaal niet om of ik gerealiseerd ben, dat heeft er nooit toe gedaan, en lijkt er nu door jouw nadruk ineens wel heel erg toe te doen.
 
Oud 13 January 2015, 18:04   #304
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

even weer samenvatten: Maria maakte Laurens(Renoir) en Theo attent op hun manier van reageren. Terecht!
Laurens (Renoir) toonde openheid voor haar blik, en stelde vragen om mee te kunnen kijken.
Maria begon te dreigen dat ze overwoog te stoppen, en Rob ging zoals gewoonlijk Maria bijstaan.
Na de opmerkingen van Maria/Rob veranderde de houding van Laurens(Renoir) naar Theo.
Theo merkte dat op, en stelde daadkrachtige vragen aan Laurens, hij zette hem voor blok.
Laurens(Renoir) gaf zoals gewoonlijk antwoorden aan Theo, op zo een manier dat uiteindelijk Theo weer door het hele forum hier bestookt wordt met vragen, en iedereen wilt hem bewust van iets maken. Een prachtige voorbeeld van ego-kundigheid in aandacht verschuiven, Laurens.
Volgens mij is het weer het kuddedier-houding die aangeroepen wordt. Onbewust schaart iedereen zich achter Laurens aan, al zou men niet toegeven uiteraard. Zie hoe iedereen ineens Theo ondervraagt. (Ok ok . niet iedereen...)
Bijzonder hoe dit niet anders is dan wat overal gebeurt. Iemand wrikt aan een pijnpunt, en uiteindelijk onstaan er alleen maar onderling een hoop ruzietjes, en het leven gaat gewoon door.
De gevestigde orde is heel.. Niets veranderd, geen verstilling.. alleen wij die nog lang en gelukkig hier zullen gaan strijden...
Mihaela is offline  
Oud 13 January 2015, 18:06   #305
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Juist heren, als jullie nu gewoon 'de strijdbijl' begraven en in het midden laten wie van jullie wel of niet gerealiseerd is.. hoeft niet zo moeilijk te zijn toch zonder invloed van dat vermaledijde ego? Belangrijker dan consensus over gerealiseerdheid van de aanwezigen hier lijkt me de wijsheid en inzichten waar jullie ieder op je eigen manier bij kunnen helpen.
Esradha is offline  
Oud 13 January 2015, 18:16   #306
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Juist heren, als jullie nu gewoon 'de strijdbijl' begraven en in het midden laten wie van jullie wel of niet gerealiseerd is.. hoeft niet zo moeilijk te zijn toch zonder invloed van dat vermaledijde ego? Belangrijker dan consensus over gerealiseerdheid van de aanwezigen hier lijkt me de wijsheid en inzichten waar jullie ieder op je eigen manier bij kunnen helpen.
Op de manier zoals je nu denkt de strijdende partijen te moeten scheiden herken je dat uit je kindertijd zoals misschien je vader of je moeder dat deed bij jullie, strijdende kinderen?
Ik heb, althans wat mij betreft, nog geen strijdbijl gezien. Ik poog alleen maar te voorkomen dat het gedegen zelfonderzoek, zoals ik dat voorsta dat het gedaan wordt onder mijn inbreng, schade lijdt. Het heeft helemaal niets te maken met wat je aanroert.
 
Oud 13 January 2015, 18:17   #307
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Op de manier zoals je nu denkt de strijdende partijen te moeten scheiden herken je dat uit je kindertijd zoals misschien je vader of je moeder dat deed bij jullie, strijdende kinderen? Ik heb, althans wat mij betreft, nog geen strijdbijl gezien. Ik poog alleen maar te voorkomen dat het gedegen zelfonderzoek, zoals ik dat voorsta dat het gedaan wordt onder mijn inbreng, schade lijdt. Het heeft helemaal niets te maken met wat je aanroert.
Amen~!~
Mihaela is offline  
Oud 13 January 2015, 18:23   #308
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
even weer samenvatten: Maria maakte Laurens(Renoir) en Theo attent op hun manier van reageren. Terecht!
Laurens (Renoir) toonde openheid voor haar blik, en stelde vragen om mee te kunnen kijken.
Maria begon te dreigen dat ze overwoog te stoppen, en Rob ging zoals gewoonlijk Maria bijstaan.
Na de opmerkingen van Maria/Rob veranderde de houding van Laurens(Renoir) naar Theo.
Theo merkte dat op, en stelde daadkrachtige vragen aan Laurens, hij zette hem voor blok.
Laurens(Renoir) gaf zoals gewoonlijk antwoorden aan Theo, op zo een manier dat uiteindelijk Theo weer door het hele forum hier bestookt wordt met vragen, en iedereen wilt hem bewust van iets maken. Een prachtige voorbeeld van ego-kundigheid in aandacht verschuiven, Laurens.
Volgens mij is het weer het kuddedier-houding die aangeroepen wordt. Onbewust schaart iedereen zich achter Laurens aan, al zou men niet toegeven uiteraard. Zie hoe iedereen ineens Theo ondervraagt. (Ok ok . niet iedereen...)
Bijzonder hoe dit niet anders is dan wat overal gebeurt. Iemand wrikt aan een pijnpunt, en uiteindelijk onstaan er alleen maar onderling een hoop ruzietjes, en het leven gaat gewoon door.
De gevestigde orde is heel.. Niets veranderd, geen verstilling.. alleen wij die nog lang en gelukkig hier zullen gaan strijden...
Zo is dat niet gegaan, het kwam langs je perceptie, jouw specifieke manier van kijken en is daardoor misvormd in iets wat beter bij je beleving aansluit.
 
Oud 13 January 2015, 18:23   #309
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je bent niet bij machte te zien wat ik denk dat kun je hooguit vermoeden. Ik heb gezegd dat ik het gedegen zelfonderzoek heb afgerond opdat ik me bezig kan gaan houden met iemand hier zonder tegen de eis aan te lopen zelf ook bereid te moeten zijn aan zelfonderzoek te doen want dat gaat nou eenmaal niet gelijktijdig.
Dat is mijn motief dat te doen en daaruit valt voor jou niets af te leiden.

In tegenstelling tot de Theo bij binnenkomst ben je nogal in de aanval en bekend daarmee vraag ik me niet eens meer af wat daar de drijvende kracht van is. De vraag voor mij vanuit welke positie jij spreekt is daarmee overtuigend beantwoord en daarmee de zekerheid dat je onmogelijk gerealiseerd kunt zijn. De reden dat ik me vergist heb Waarheid te zien is zoals ik je al uitgelegd heb vanwege de gretigheid die te 'willen' zien met de daarbij behorende blinde vlek dat je toch onmiskenbare egokenmerken me zijn ontgaan, hetgeen Rob en Maria kennelijk opmerkten en mij daarin niet konden volgen. Een reden temeer om in de toekomst acht te slaan op hun bevindingen. Ik ben inmiddels bezig met de vraag of ik je hier nog wel kan handhaven als het gebeuren hier zich concentreert rond het betwisten wie van ons twee gerealiseerde kan zijn. Ik wens daar niet mee bezig te zijn maar voel me daartoe gedrongen en denk niet dat dit gedoe dienstig is voor de leden tot het doen van gedegen zelfonderzoek van het forum. Het gaat er namelijk helemaal niet om of ik gerealiseerd ben, dat heeft er nooit toe gedaan, en lijkt er nu door jouw nadruk ineens wel heel erg toe te doen.
Zo zo.. dit loopt richting een ban. Iemand moet boete dat Laurens(Renoir) ontmaskerd werd.
Mihaela is offline  
Oud 13 January 2015, 18:30   #310
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ben inmiddels bezig met de vraag of ik je hier nog wel kan handhaven als het gebeuren hier zich concentreert rond het betwisten wie van ons twee gerealiseerde kan zijn. Ik wens daar niet mee bezig te zijn maar voel me daartoe gedrongen en denk niet dat dit gedoe dienstig is voor de leden tot het doen van gedegen zelfonderzoek van het forum.
Met iedereen met wie jij in gesprek raakt, is volgens jou niet met het grondige onderzoek bezig, dus wie bedoel je dan?
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.