Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 December 2020, 11:00   #301
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De tekst was geschreven nadat ik gezegd had dat mijn broer kanker had.
Waarom ontkent jij dat Renoir?
Ik heb een draadje gezien en aan je voorgelegd waar er volledig medeleven was met het overlijden van je broer. Dat is de relevantie met Rob. Wanneer je je op een ander tijdstip totaal onmogelijk hebt gemaakt regeren mensen weer dienovereenkomstig. Dat is de dynamiek van dit forum.
  Met citaat reageren
Oud 3 December 2020, 11:01   #302
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dit is niet met elkaar te vergelijken. De context is totaal anders.
Je bent altijd oneerlijk geweest, en zo gebleven.
Door zulke uitingen die jij toestond, als het jou goed uitkwam, heb ik mezelf ook toegestaan om grof en onbeleefd te schrijven.
Je hebt de toon gecreëerd op het forum..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 3 December 2020, 11:02   #303
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoe kan het los staan?
Het draadje is op 21 april 2012 geopend, mijn broer was stervende aan kanker toen, op 29ste is hij overleden, vervolgens komt de verwijzing naar kanker.
Kom op joh, wees een keer eerlijk!
Het heeft niets met eerlijkheid te maken. Het mag een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn geweest. Er had op in gegaan kunnen worden door Sagnaar dat hij te ver was gegaan, er hadden excuses kunnen volgen maar dat alles is om de een of andere reden niet gebeurt.
  Met citaat reageren
Oud 3 December 2020, 11:07   #304
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je bent altijd oneerlijk geweest, en zo gebleven.
Door zulke uitingen die jij toestond, als het jou goed uitkwam, heb ik mezelf ook toegestaan om grof en onbeleefd te schrijven.
Je hebt de toon gecreëerd op het forum..
Ik zie de verbanden niet zoals jij die ziet. Ik wilde indertijd alleen maar deelnemer zijn en heb moderatoren gevraagd en gekregen om waar nodig op te treden. Zelf heb ik ook een keer een time-out gekregen vanwege ontoelaatbaar gedrag.

Jouw gedrag is altijd een discussiepunt met de moderatoren gebleven en niet zelden heb ik je de hand boven het hoofd gehouden wanneer ze andere maatregelen voor je in petto hadden.

Maar inderdaad ik heb de toon gezet op dit forum vanwege mijn affiniteit met het bloot leggen van ego. Ego is een hardnekkig fenomeen en er moeten harde noten worden gekraakt maar dat is geen vrijbrief om hier zonder enige noodzaak (zonder intentie van aantonen van ego) grof te worden.
  Met citaat reageren
Oud 3 December 2020, 11:08   #305
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb een draadje gezien en aan je voorgelegd waar er volledig medeleven was met het overlijden van je broer. Dat is de relevantie met Rob. Wanneer je je op een ander tijdstip totaal onmogelijk hebt gemaakt regeren mensen weer dienovereenkomstig. Dat is de dynamiek van dit forum.
Nee Renoir, je leugens sieren jou niet!
Dit was een week voor dat hij overleed. Kijk naar de datums!

Nadat mijn broer overleed was iedereen begripvol en warm.
De situatie met Keen was nog steeds gericht op de kanker van mijn broer, een week eerder, toen hij stevende was.

Weet je, je ontkent het, zoals gewoonlijk, laten wij hopen dat Rob eerlijker is, voor zichzelf..

Ik laat het rusten..
Dag lieve Cornel, dag lieve Nadje
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 3 December 2020, 11:10   #306
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zelf heb ik ook een keer een time-out gekregen vanwege ontoelaatbaar gedrag.
Mooie was die tijd..

Maar nu moet ik snel weg, anders kom ik te laat..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 3 December 2020, 16:33   #307
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Karma..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik wil alsnog dit tekst rapporteren , weet iemand waar de knop zich bevindt?

Mijn broertje is aan kanker aan het sterven, ik vind onaanvaardbaar dat iemand zich zo uitdrukt. Er is geen manier om dit als ''aanvaardbaar'' te maken voor mij, bedoeld of onbedoeld wil ik niet zo benaderd worden.
Zie hier Renoir. Iedereen wist het trouwens al op het forum, want ik had het al in een eerdere conversatie genoemd.
En toch heeft de Organisatie van je forum toen niets gedaan. Aan de Organisatie nam Rob toen ook deel aan.
Weet je nu weer Rob?
Mijn broer was stervende aan kanker, iemand noemde mij Kut Kanker Wijf, zie je het nu? Het 'onschuldige' woord kanker, zie je de overeenkomst nu?
Je weet nu hoe het is om pijn te voelen tijdens het verliezen van een dierbare, en je weet nu dat zoiets niet zomaar als grap gezegd wordt.
Toch karma?
Ik vind dan Kabu veel netter is geweest naar Rob toe, in vergelijking met dat wat toen Rob een 'grap' vond.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 3 December 2020, 16:53   #308
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zie hier Renoir. Iedereen wist het trouwens al op het forum, want ik had het al in een eerdere conversatie genoemd.
En toch heeft de Organisatie van je forum toen niets gedaan. Aan de Organisatie nam Rob toen ook deel aan.
Weet je nu weer Rob?
Mijn broer was stervende aan kanker, iemand noemde mij Kut Kanker Wijf, zie je het nu? Het 'onschuldige' woord kanker, zie je de overeenkomst nu?
Je weet nu hoe het is om pijn te voelen tijdens het verliezen van een dierbare, en je weet nu dat zoiets niet zomaar als grap gezegd wordt.
Toch karma?
Ik vind dan Kabu veel netter is geweest naar Rob toe, in vergelijking met dat wat toen Rob een 'grap' vond.
Wat ik begrijp is dat je graag gelijk wilt krijgen, Mihaela.
Dat kan, in die zin dat wat je schrijft klopt, -) dat de situaties niet met elkaar vergelijkbaar zijn. Waarom dan toch die situatie er bij gehaald om je gelijk te (proberen te) krijgen?

Ik zie dat je meerdere berichten hierover op verschillende plekken op het forum hebt gezet. Blijkbaar houd het je nogal bezig. Ik ben even druk nu. Ik zal echt proberen om er morgen op te reageren.

In zijn algemeenheid: situaties zijn zelden of nooit met elkaar vergelijkbaar. Een wijze zei ooit: je stapt niet twee keer in dezelfde rivier. Iets om over na te denken. Maar je broer is Nadje niet, Guido is kabu niet en jij ben ik niet.

Wordt vervolgd.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 3 December 2020, 16:55   #309
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Reactie van Renoir in 2012

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rennie Bekijk bericht
Ik heb die uitlating nogal vulgair gevonden maar wat belangrijker is of ze functioneel zijn. Is het de intentie om te kwetsen of is het hulp ?
Dezelfde vraag had jij ook aan Kabu kunnen stellen, maar Neen, als het om Rob gaat, gelden er andere regels.
Zie jij het nu Renoir, hoe jij altijd met twee maten hebt gemeten?
Ik schreef beschaafd toen ik op het forum begon, maar als iedereen aangaf dat dit stijl boven genormd aanvaardbaar is, heb ik mezelf ook toegestaan..
Oorzak en gevolg, karma..

Wijziging aangebracht door Mihaela op 3 December 2020 om 17:16.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 3 December 2020, 17:15   #310
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Wat ik begrijp is dat je graag gelijk wilt krijgen, Mihaela.
Dat kan, in die zin dat wat je schrijft klopt, -) dat de situaties niet met elkaar vergelijkbaar zijn. Waarom dan toch die situatie er bij gehaald om je gelijk te (proberen te) krijgen?

Ik zie dat je meerdere berichten hierover op verschillende plekken op het forum hebt gezet. Blijkbaar houd het je nogal bezig. Ik ben even druk nu. Ik zal echt proberen om er morgen op te reageren.

In zijn algemeenheid: situaties zijn zelden of nooit met elkaar vergelijkbaar. Een wijze zei ooit: je stapt niet twee keer in dezelfde rivier. Iets om over na te denken. Maar je broer is Nadje niet, Guido is kabu niet en jij ben ik niet.

Wordt vervolgd.
Maar de situatie is identiek.
Iemand die een dierbare verliest wordt doelbewust benaderd met 'woorden' die in de wond roeren.
Bij een persoon wordt gezegd: het is een grap, het dient een doel, bij de andere persoon wordt gezegd: Neen! Het wordt niet toegestaan, is grens overschrijdend.
Als ik er iets van zeg nu, zeg jij dat mij bezig houdt, als jij
het noemt, is het ineens anders?
Nee Rob, het is een identieke situatie.
Ik vind het een prachtige situatie voor bewustwording, en vooral voor normen en waarden op een forum, en hoe weinig ze voorstellen.
Kijk, nu reageer ik niet meer zoals toen uit geraaktheid. Wél met mijn temperamentale enthousiasme.

Het is bijna alsof de voorzienigheid dezelfde situatie schept, en nu zijn de rollen omgedraaid.
Verder is het niet meer dan dat voor mij, maar
Zoals vandaag bv., zag ik een meneer, zijn mondkapje in zijn hand, het viel op de grond, hij aarzelde, maar hij liet het liggen. Vochtig weer vandaag, het trottoir was vies.
Ik riep hem, beschaafd, netjes, en met een neutrale glimlach, wees ik aan dat twee meter verder een vuilnisbak stond.
Hij schrok ervan, aarzelde weer, maar hij rapte het op.

Zoals met de mondkapje, kon ik deze situatie Rob, die identiek is wat betreft 'grenzen overschrijden' in 2012, niet ongenoemd voorbij laten gaan.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.