Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Wolter Keers
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Wolter Keers Wolter Keers introduceerde de Advaita Vedanta traditie als eerste in Nederland.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 May 2015, 19:09   #301
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ja, mee eens, dus gewoon naar de feiten kijken en niet meedoen met het mode-gehalte, al maakt dat laatste het wel eens lastig om kaf van koren te scheiden. Maar die psychologe Aron lijkt me wel oké en gedegen wat dat aangaat.
Jawel dat is wel zo maar wat kan ik er mee. Ik lees dan dat hooggevoelige mensen een gevoeliger zenuwstelsel hebben en zowel intern als extern sterker geprikkeld worden dan gemiddeld. Ik ervaar dat in hoge mate en heb met name wat betreft de externe behoorlijk last maar ik kan de wereld toch niet stil zetten om aan mijn behoefte tegemoet te komen.
  Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 19:25   #302
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Jawel dat is wel zo maar wat kan ik er mee. Ik lees dan dat hooggevoelige mensen een gevoeliger zenuwstelsel hebben en zowel intern als extern sterker geprikkeld worden dan gemiddeld. Ik ervaar dat in hoge mate en heb met name wat betreft de externe behoorlijk last maar ik kan de wereld toch niet stil zetten om aan mijn behoefte tegemoet te komen.
Nee, dat laatste kan je niet. Je zult het moeten doen met wat er is .

Vwb je eerste vraag: meer rust nemen, natuur opzoeken, bepaalde prikkels vermijden, etc, staat er ook allemaal in. Hebben we het nu over je zoon of over jou trouwens? Alleen omdat het woord bepaalde associaties in je oproept wil dat nog niet zeggen dat je er niks mee zou kunnen. Aron zegt zelf dat zij het als een aangeboren karaktereigenschap ziet. Niks aan de hand dus, gewoon voor jezelf een beetje rekening mee houden.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 19:36   #303
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Nee, dat laatste kan je niet. Je zult het moeten doen met wat er is .

Vwb je eerste vraag: meer rust nemen, natuur opzoeken, bepaalde prikkels vermijden, etc, staat er ook allemaal in. Hebben we het nu over je zoon of over jou trouwens? Alleen omdat het woord bepaalde associaties in je oproept wil dat nog niet zeggen dat je er niks mee zou kunnen. Aron zegt zelf dat zij het als een aangeboren karaktereigenschap ziet. Niks aan de hand dus, gewoon voor jezelf een beetje rekening mee houden.
Over hooggevoeligheid hebben we het vaker gehad dat betreft dus mij en vervolgens de overerving op mijn zoon, maar ik heb het hier over me zelf als degene die last heeft van externe prikkels, vnml geluid, en ik zal het er mee moeten doen inderdaad maar lastig is het wel.
  Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 20:24   #304
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Over hooggevoeligheid hebben we het vaker gehad dat betreft dus mij en vervolgens de overerving op mijn zoon, maar ik heb het hier over me zelf als degene die last heeft van externe prikkels, vnml geluid, en ik zal het er mee moeten doen inderdaad maar lastig is het wel.
Geluid... in specifieke omstandigheden of altijd? Ik neem aan dat je alle oplossingen zelf al wel een keer bedacht hebt, maar deze misschien nog niet: er zijn koptelefoons op de markt die niet versterken maar juist geluid opheffen of aanzienlijk verminderen.

http://www.volkskrant.nl/dossier-arc...aker~a3104340/

En hier wat modelletjes in verschillende prijsklassen:

http://www.cnet.com/topics/headphone...ise-canceling/

Ik heb geen aandelen
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 20:25   #305
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
He Theo jij bent wel erg snel omgewaaid. Dit bovenstaande is precies wat je tegen mij doet. Zei je eerst dat je me begint te mogen, maar een klein beetje tegenwind (waar je mij toe aanmoedigde) en je slaat om. Zie je dat iemand aanspreken op zijn ego en er de strijd mee aangaan leid tot niets dan enkel verwarring en boosheid. Waarschijnlijk reageer je met :"Ik ben niet boos!!!" En dan heel hard en heel luid naar mij toegeroepen.

Ik kruip niet in mijn schulp, maar ik denk dat ik je wel even in je sop laat gaarkoken.
Is goed. Ik zie niet een echte onderzoeker in je. Misschien dat advaita nog net te doen is, maar dat is het dan ook wel. Je begrijpt je eigen ego niet. Je wilt ego in een liefdesrelatie met ander ego brengen. Dat kan helemaal niet! Ego is een opportunist.

Kijk naar een verliefd stelletje. Eeuwige trouw wordt er beloofd, rozengeur en manenschijn. Maar als op een gegeven moment de seks wat tegen begint te vallen dan wordt de dame schielijk ingeruild voor een wat williger exemplaar.

Zo kijk je naar ego van anderen. Maar de truc is dat je je eigen ego gaat zien.
Daarvoor moet je pijn lijden en daartoe is ego niet of nauwelijks te bewegen.
Team advaita heeft daar een truc voor verzonnen. De pijn is er wel, maar er is niemand meer om die pijn te lijden. Probleem opgelost. Ik lees echter in de discussie hier dat men pijn en hooggevoeligheid niet begrijpt. Men raad er maar een beetje naar. Maar evengoed wordt er beweerd het zelfonderzoek te hebben afgerond. Ja, mijn neus!

En ik denk zelfs dat het niveau van Laurens, Rob etc niet haalbaar is voor je.
Die begrijpen er nog meer van dan jij.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 20:29   #306
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
En ik denk zelfs dat het niveau van Laurens, Rob etc niet haalbaar is voor je.
Die begrijpen er nog meer van dan jij.
Jemig zeg, ben jij wel helemaal lekker?
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 20:46   #307
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Geluid... in specifieke omstandigheden of altijd? Ik neem aan dat je alle oplossingen zelf al wel een keer bedacht hebt, maar deze misschien nog niet: er zijn koptelefoons op de markt die niet versterken maar juist geluid opheffen of aanzienlijk verminderen.

http://www.volkskrant.nl/dossier-arc...aker~a3104340/

En hier wat modelletjes in verschillende prijsklassen:

http://www.cnet.com/topics/headphone...ise-canceling/

Ik heb geen aandelen
Ik heb die Bose QuietComfort headphone 3S gekocht zodra die in Amerika op de markt kwam, speciaal aangemeten oorbeschermers en Ohropax. Het is niet het harde geluid maar al het geluid door mensen veroorzaakt en zat er al over te denken om een geluidsdichte kamer te bouwen maar ik hoor zo graag de vogeltjes en de bladeren die ritselen aan de boom, het ruisen van de stilte, tot het ineens verstoort wordt door luid sprekende wielrenners of knallende motoren. Tegen die plotselinge verstoring kun je geen maatregelen nemen.
  Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 21:06   #308
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Jemig zeg, ben jij wel helemaal lekker?
Hij killed het ego met huid en haar .
  Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 21:28   #309
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Is goed. Ik zie niet een echte onderzoeker in je. Misschien dat advaita nog net te doen is, maar dat is het dan ook wel.
Waaruit heb je afgeleid dat hij wil onderzoeken en waar is het dan voor nodig te zeggen dat je in hem geen echte onderzoeker ziet? En vervolgens gedegen zelfonderzoek naar het principe van advaita neerhalen, door te zeggen dat dat voor hem nog net haalbaar is. Heb je je al bezig gehouden met de vraag waarom je het nodig hebt je zo fel tegen iets af te zetten?
  Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 22:02   #310
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb die Bose QuietComfort headphone 3S gekocht zodra die in Amerika op de markt kwam, speciaal aangemeten oorbeschermers en Ohropax. Het is niet het harde geluid maar al het geluid door mensen veroorzaakt en zat er al over te denken om een geluidsdichte kamer te bouwen maar ik hoor zo graag de vogeltjes en de bladeren die ritselen aan de boom, het ruisen van de stilte, tot het ineens verstoort wordt door luid sprekende wielrenners of knallende motoren. Tegen die plotselinge verstoring kun je geen maatregelen nemen.
Ik had het kunnen weten, dat je zo'n headphone al lang had uitgeprobeerd

Lastig probleem wat je omschrijft. Ik vraag me af, is het het volume ineens dat je stoort, of dat het "menselijk" of "mechanisch" is met de dan erbij komende gedachten. Ik kan me "storen" aan het geschreeuw van kinderen in een tuin naast de onze, maar het (soms) overdovende getjirp van de vogels stoort me dan weer niet. Het ene is "natuur" het andere "slecht opgevoed"
Maria is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.