Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 January 2014, 23:43   #301
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
De eigen wil negeren is ook een van de moeilijkste dingen in het leven. In mij leeft een mannetje die niet alleen een eigen wil heeft, maar die er ook nog eens goede argumenten voor aandraagt om aan die vrije wil te voldoen.
Maar goed..in jou leeft dan zo' n vrouwtje met een eigen wil. En nu heb ik begrepen dat je niet van jezelf houdt. Dus laat dat rotmens de kolere krijgen!
Je luistert gewoon niet naar je eigen wil.
Ik kan niet meer van mezelf houden als gevolg van wat andere mensen mij hebben wijs gemaakt mbt mijzelf. Waar ik mezelf een groot plezier mee zou doen is die andere mensen te zien voor wat ze zijn en dat dat niks met mij te maken heeft.

Citaat:
Ach, ik lul ook maar wat hoor. Zo is hoe ik het doe c.q. gedaan heb.
Ik lul helemaal vanuit mijn eigen kleine wereldje.
Ik ben ook maar een stakker die in het duister tast.
het is altijd beter om je beperking te kennen ipv dat je meent het allemaal precies te weten en dat proberen op te dringen aan andere mensen. Want met dat laatste maken we vele slachtoffers in de wereld.

Citaat:
Maar hoe het is om in een hel te leven weet ik dan weer wel.
En dat suicide een aantrekkelijke uitweg is, weet ik ook.
Maar ja?dat kan altijd nog wel dacht ik.
Eerst nog maar dit proberen, dat proberen.
ik heb de mogelijkheid niet in me fysiek Suïcide te plegen. Maar onder invloed van wat anderen over mij denken was ik altijd wel in staat psychologische Suïcide te plegen, en heb ook niet geschroomd dat te doen. Het zou toch fijn zijn wanneer ik mij de kop niet langer gek zou laten maken door andermans ellende en narigheid waarvan ik de zgn de schuldige zou zijn.

Citaat:
En ik ben een Hollandse stijfkop die alles beter weet, dat ook.
(in mijn geval is dat ook nog eens zo, maar dat terzijde)
hahaha, dat is fijn om te weten, een gewaarschuwd men steldt voor twee.
Vagebond is offline  
Oud 11 January 2014, 23:55   #302
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
Ik kan niet meer van mezelf houden als gevolg van wat andere mensen mij hebben wijs gemaakt mbt mijzelf. Waar ik mezelf een groot plezier mee zou doen is die andere mensen te zien voor wat ze zijn en dat dat niks met mij te maken heeft.
Klopt. Je moet dus zien te ont-weten. Maar al dat 'wijs-maken' ligt diep in je onderbewustzijn opgeslagen, dat raak je niet zomaar kwijt. [/quote]

Citaat:
ik heb de mogelijkheid niet in me fysiek Suïcide te plegen. Maar onder invloed van wat anderen over mij denken was ik altijd wel in staat psychologische Suïcide te plegen, en heb ook niet geschroomd dat te doen. Het zou toch fijn zijn wanneer ik mij de kop niet langer gek zou laten maken door andermans ellende en narigheid waarvan ik de zgn de schuldige zou zijn.
Gelukkig ben je een stijfkop, dat is een goed begin om onzin die anderen in je hebben aangebracht te weren. Maar anderzijds zijn er zoveel mensen die zich schuldig voelen terwijl ze rationeel weten dat het niet waar is.

Je kan natuurlijk ook de schuld aan je ego geven en je dan door Renoir laten wijsmaken dat je je ego niet bent. (grapje hoor) (of toch niet? nu twijfel ik zelf)
Freerider is offline  
Oud 12 January 2014, 00:01   #303
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Speciaal voor Vago...

Omdat ik je zo innig lief heb.....


http://www.youtube.com/watch?v=518WB1IcjPI

Sterkte.
Nadje is offline  
Oud 12 January 2014, 00:27   #304
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Dat vind ik niet erg. Het zal zo zijn reden hebben. Ik begrijp sowieso niet zo veel van je wrijving met andere leden van dit forum. Maar sta je mij wel toe een beetje van je te houden? Om mij een plezier te doen?
dat je het niet begrijpt kan ik me voorstellen. Het is mijzelf al een raadsel waarom men toch zo op mij reageert, lol. Nee het is mij duidelijk hoor, maar ja wat doe je er aan.

Waarom ik reageer zoals ik reageer is me natuurlijk wel helder, al denk men hier dat ik nog te stom ben om een koe van een paard te kunnen onderscheiden, en daarom aan de lopende band correctie behoef, ach ja, wij lijden gewoon nog ff door tot het kwartje eindelijk eens gaat vallen.
Vagebond is offline  
Oud 12 January 2014, 01:28   #305
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Klopt. Je moet dus zien te ont-weten. Maar al dat 'wijs-maken' ligt diep in je onderbewustzijn opgeslagen, dat raak je niet zomaar kwijt.
ik ben al aardig onderweg Freerider.

Citaat:
Gelukkig ben je een stijfkop, dat is een goed begin om onzin die anderen in je hebben aangebracht te weren. Maar anderzijds zijn er zoveel mensen die zich schuldig voelen terwijl ze rationeel weten dat het niet waar is.
het is natuurlijk niet zo dat net enkel bij de ander ligt, in mij moet ook iets zijn dat er voor open staat anders zou het niet gebeuren natuurlijk.

Citaat:
Je kan natuurlijk ook de schuld aan je ego geven en je dan door Renoir laten wijsmaken dat je je ego niet bent. (grapje hoor) (of toch niet? nu twijfel ik zelf)
Ik vind hem leuk. al zal Renoir daar een totaal andere mening over hebben. En je begrijpt natuurlijk wel dat ik dat niet van plan ben te doen
Vagebond is offline  
Oud 12 January 2014, 01:59   #306
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Hey je bent vertrokken zie ik. Dan ga ik ook maar slapen. Beetje valeriaan in achter in het waffeltje en een goede nachtrust is ook weer verzekert.
Vagebond is offline  
Oud 12 January 2014, 02:00   #307
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik vind hem leuk. al zal Renoir daar een totaal andere mening over hebben. En je begrijpt natuurlijk wel dat ik dat niet van plan ben te doen
Goedzo Vagebond!
Ik vind jouw ego ook leuk: omdat ie gewoon zo lekker zichzelf is (ook al ben ik het niet in alles met jou eens, maar dat hoeft ook niet).

En de mening van Renoir is niets meer en niets minder dan de mening van een ander. Ook mijn mening btw, maar mijn ego voelde de behoefte om dat even te ventileren :)
Sterre is offline  
Oud 12 January 2014, 02:04   #308
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hey je bent vertrokken zie ik. Dan ga ik ook maar slapen. Beetje valeriaan in achter in het waffeltje en een goede nachtrust is ook weer verzekert.
Naast valeriaan, schijnt ook melatonine een prima (natuurlijk) slaapmiddel te zijn.
Ik laat de natuur zn gang maar gaan: soms lukt slapen wel en soms lukt slapen niet. Pas als het de spuigaten uitloopt grijp ik naar (natuurlijke) slaapmiddelen. Ik probeer maar te aanvaarden dat ik een slechte slaper ben onder sommige omstandigheden.

Ik hoop dat het jou nu lukt iig. Goede (nacht)rust maakt vaak de wereld al weer een beetje "lichter"......

Truste vaagjelief :)
Sterre is offline  
Oud 12 January 2014, 02:45   #309
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
.......... Maar sta je mij wel toe een beetje van je te houden? Om mij een plezier te doen?
ik heb daar natuurlijk niet zoveel over te zeggen freerider. Ik kan natuurlijk moeilijk tegen je zeggen dat je niet van me mag houden, wat doe je dan als je toch van me houdt? Dan heb je toch mooi een probleem of niet dan?

Om bovenstaande dus te voorkomen.....natuurlijk mag je van me houden ik kan je niet beletten, maar of je er plezier aan zal beleven valt natuurlijk wel te bezien.
Vagebond is offline  
Oud 12 January 2014, 02:56   #310
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Naast valeriaan, schijnt ook melatonine een prima (natuurlijk) slaapmiddel te zijn.
Ik laat de natuur zn gang maar gaan: soms lukt slapen wel en soms lukt slapen niet. Pas als het de spuigaten uitloopt grijp ik naar (natuurlijke) slaapmiddelen. Ik probeer maar te aanvaarden dat ik een slechte slaper ben onder sommige omstandigheden.

Ik hoop dat het jou nu lukt iig. Goede (nacht)rust maakt vaak de wereld al weer een beetje "lichter"......

Truste vaagjelief :)
thks Sterre met je mooie naam. Ik ga nog even een sigaretje roken onder de nachtelijke Sterre hemel, en ik moet dat verdomde liedje van Nada, ik krijg dat Nadje echt niet meer over mijn lippen, foei wat een stomme naam, hoe bedenk je toch zoiets, nog luisteren, het zal wel weer wat fraais zijn dus ik verheug me er niet bepaald op.

Ach we zij toch allemaal zo dol op elkaar.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.