Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 July 2014, 14:56   #301
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Start nog is een topic op dit forum in je eigen hoekje, het is weer even geleden dat je er nog één gepoept hebt. Ik kom er sowieso in reageren.
Het zal weer lachen en vluchten worden, zullen de test nog eens doen voor de volwassen lezer.
tandem is offline  
Oud 15 July 2014, 01:40   #302
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Helemaal mee eens: "love is the message".

En wat betreft 'Romantisch escapisme', inderdaad, die kreeg ik ook weer te lezen van onze vriend Tandem in één van zijn vele topic's die ik 'mismeesterd' heb volgens hem. zie dit bv. moest je het nog niet gezien hebben > Sluier van onwetendheid (gestart door Tandem)
Voor mij is Tandem degene die vooral sluiers (van onwetendheid) legt, met al zijn ingewikkelde theorieën. Zoals ik het waarneem vooral ingegeven door angst voor WO III ..... Mogelijk komt die WO er ooit. Al heb ik vooral het gevoel, dat die vandaag de dag juist in alle heftigheid woedt, in dat deel van de wereld, waar men - vanuit de sharia-wetgeving - renteheffing expliciet veroordeeld.

Op dit moment ben ik aan het reizen door landen waar men blij is (relatief recent) verlost te zijn van het communistische juk. En al valt er nog steeds ook wel het eea aan te merken op de Westerse "beschaving" (...... eerlijk is eerlijk: waar niet waar mensen 'regeren'? :P)....... ik constateer, dat na het fascisme en het communisme. het in deze landen langzaamaan beter gaat.

Er is de wil om te werken aan een betere toekomst vanuit het geloof in vrijheidvan mensen, geld en goederen (vrije ruilhandel van geld, goederen en diensten en verlost zijn van dictatuur).

Citaat:
Heerlijk om als tijdverdrijf tegen zulke angstige ego's te chargeren.

"A horse! a horse! my kingdom for a horse!"


De behoefte om te chargeren en relativeren waar angstige ego's de (tegen)behoefte hebben om zich te manifesteren herken ik! Ik geniet ook zeker nog steeds van je scherpe en heldere posten! :)

En verder zijn er veel heerlijke manieren om de tijd te 'doden'.....

Humor is er in ieder geval één van! :D
__________________
[I]~ all-one ~

[/I]

Wijziging aangebracht door Sterre op 15 July 2014 om 02:11.
Sterre is offline  
Oud 15 July 2014, 02:00   #303
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik dacht dat het was 'who cares?!' ...
Daar had ik eerlijk gezegd eerder het idee van, dat jij dat dacht ;)

Sorry Rob, ik kon het even niet laten............ :D
__________________
[I]~ all-one ~

[/I]
Sterre is offline  
Oud 15 July 2014, 02:18   #304
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=ODzct4liC4Q

Truste & mooie dromen ..........
__________________
[I]~ all-one ~

[/I]
Sterre is offline  
Oud 15 July 2014, 07:18   #305
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Voor mij is Tandem degene die vooral sluiers (van onwetendheid) legt, met al zijn ingewikkelde theorieën. Zoals ik het waarneem vooral ingegeven door angst voor WO III ..... Mogelijk komt die WO er ooit. Al heb ik vooral het gevoel, dat die vandaag de dag juist in alle heftigheid woedt, in dat deel van de wereld, waar men - vanuit de sharia-wetgeving - renteheffing expliciet veroordeeld. Op dit moment ben ik aan het reizen door landen waar men blij is (relatief recent) verlost te zijn van het communistische juk. En al valt er nog steeds ook wel het eea aan te merken op de Westerse "beschaving" (...... eerlijk is eerlijk: waar niet waar mensen 'regeren'? :P)....... ik constateer, dat na het fascisme en het communisme. het in deze landen langzaamaan beter gaat. Er is de wil om te werken aan een betere toekomst vanuit het geloof in vrijheidvan mensen, geld en goederen (vrije ruilhandel van geld, goederen en diensten en verlost zijn van dictatuur).
Altijd leuk om lezen Sterre, zeker wat die sluier van onwetendheid betreft, hebben we geen ingewikkelde theorieën voor nodig maar eenvoudige bewustwording. Vaak zijn we ons niet eens bewust omdat we dingen voor 'normaal' nemen als gevolg van een bepaalde ideologie. Nuancering is aan de orde, het oorspronkelijke manifest (bv kapitalisme en communisme) kan nobel geweest zijn naar idee, het is de kaping door ego- en etnocentrisme dat het tot een nachtmerrie maakt. Deze dynamieken worden vakkundig beschreven in het betere werk, het mag duidelijk zijn dat onze maatschappij hier (nog) geen rekening mee houdt. Het volstaat ruimschoots om een aantal praktische voorbeelden te geven, dit kan je dan afzetten tegen wat je vandaag ziet om tot een conclusie te komen. Ik geef er eentje.

Het is vrij makkelijk te becijferen dat we niet meer nodig hebben dan 20 hr/week arbeid om te voorzien in onze behoeften, dit als een eerste prognose. Als we dus spreken over WOIII dan zou je nu tot het besef kunnen komen dat de rollen omgedraaid werden, je hebt namelijk geen bommen gezien maar je zit al wel in een sociaal concentratiekamp, dat wat sommigen de 'welvaartsdictatuur' noemen.

Als we spreken over bewustwording dan is dat beslist geen spelletje in ontkenning en rationaliseren maar nu net kijken naar de wereld zoals die er vandaag voor staat, in het beste geval schiet je plots wakker en stop je met alles te ontkennen. En ja, we kunnen ons snel uit de voeten maken door te stellen dat alles maar illusie is, ik heb dat ook een tijdje volgehouden maar vond het op den duur uiterst belachelijk en weinig respectvol jegens dat wat is.
tandem is offline  
Oud 15 July 2014, 07:34   #306
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Daar had ik eerlijk gezegd eerder het idee van, dat jij dat dacht ;)

Sorry Rob, ik kon het even niet laten............ :D
Vijftig weesgegroetjes met je bips naar het westen en we praten nergens meer over.
Rob is offline  
Oud 15 July 2014, 09:06   #307
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Er is de wil om te werken aan een betere toekomst vanuit het geloof in vrijheidvan mensen, geld en goederen (vrije ruilhandel van geld, goederen en diensten en verlost zijn van dictatuur).
Ja in eerste instantie is er altijd de euforie van de bevrijding. Dan wil men geregeerd door hebberigheid al snel een westerse economie en voor je het weet zijn het onwetende loonslaven en slachtoffer van het nieuwe systeem. Dat, als het maar intelligent genoeg gespeeld wordt met brood en spelen, niet als een onderdrukkende factor wordt ervaren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Als we spreken over bewustwording dan is dat beslist geen spelletje in ontkenning en rationaliseren maar nu net kijken naar de wereld zoals die er vandaag voor staat, in het beste geval schiet je plots wakker en stop je met alles te ontkennen.
Rennie is offline  
Oud 15 July 2014, 09:22   #308
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja in eerste instantie is er altijd de euforie van de bevrijding. Dan wil men geregeerd door hebberigheid al snel een westerse economie en voor je het weet zijn het onwetende loonslaven en slachtoffer van het nieuwe systeem. Dat, als het maar intelligent genoeg gespeeld wordt met brood en spelen, niet als een onderdrukkende factor wordt ervaren.
Idd Renoir, je geeft hier een mooie weerspiegeling van de uitspraak 'eerst het feest, dan de afwas'. Het ego klampt zich graag vast aan het 'feest', de rest ziet men liever niet.
tandem is offline  
Oud 15 July 2014, 10:10   #309
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Idd Renoir, je geeft hier een mooie weerspiegeling van de uitspraak 'eerst het feest, dan de afwas'. Het ego klampt zich graag vast aan het 'feest', de rest ziet men liever niet.
Hitler had een soldatenfabriek. De vrouwen waren blij te mogen baren voor het derde rijk, hun kinderen werden hen ontnomen en elders opgevoed in de ideologie (lees geindoctrineerd) en later als kindsoldaten ingezet om de (vermeende) vijand te verslaan. Met dezelfde blijmoedigheid baren de vrouwen nu voor de economie en om de vergrijzing tegen te gaan. Ze hebben alleen het 'idee' dat voor hen zelf te doen.

Bewust zijn is nog steeds ver te zoeken en een geschiedenisherhaling ligt zo maar in het verschiet. Je gaat er toch niet aan denken dat een kater zal volgen op de orgie, idd.
Rennie is offline  
Oud 15 July 2014, 10:29   #310
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Hitler had een soldatenfabriek. De vrouwen waren blij te mogen baren voor het derde rijk, hun kinderen werden hen ontnomen en elders opgevoed in de ideologie (lees geindoctrineerd) en later als kindsoldaten ingezet om de (vermeende) vijand te verslaan. Met dezelfde blijmoedigheid baren de vrouwen nu voor de economie en om de vergrijzing tegen te gaan. Ze hebben alleen het 'idee' dat voor hen zelf te doen.
Ja Renoir, verwijs je hier per toeval naar dat bericht vanwege het Vaticaan? We zouden meer kinderen moeten maken om de vergrijzing te kunnen financieren, zoiets was dat. Er is nog wat twijfel of het niet om iets anders gaat, iets met aantal leden te maken.

Citaat:
Bewust zijn is nog steeds ver te zoeken en een geschiedenisherhaling ligt zo maar in het verschiet. Je gaat er toch niet aan denken dat een kater zal volgen op de orgie, idd
Grappig gezegd Renoir, de kater misschien des te groter wanneer je verslaafd wordt aan dat soort feesten. Het is zoals mijn vrouw en ik, eigenlijk hebben we nooit kinderen gewild, je kan ze komen ophalen maar het transport moet je zelf betalen. De sleutel van de kelder hangt aan het haakje naast de brievenbus. Gelieve wel de dekens te laten liggen, die kunnen we nog gebruiken, duurzaam dat we zijn.
tandem is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.