Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 May 2017, 15:02   #301
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
... de 'macguffin' ervan ontgaat je telkens weer opnieuw.
Ik blij dat jouw 'macguffin', wat dat ook weer mag zijn, me ontgaat.
Maar doe zo voort Tuur; Lauren's droom van een 'verlichte' mensheid gaat uitkomen als jij op het toneel staat van de X-Factor.
Ik zie je al staan als dru?de verkleed met zo'n klein harpje in je hand en je gedegen zelfonderzoek's ontdekkingen en aanwijzingen in gedicht vorm brengend.
Eveneens geluk gewenst!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 May 2017, 07:34   #302
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

@Turrio: Zo stel ik mij jou voor zie > Youtube / Eugene The Librarian - Britain's Got Talent.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 May 2017, 10:54   #303
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
@Turrio: Zo stel ik mij jou voor zie > Youtube / Eugene The Librarian - Britain's Got Talent.
... Zondagochtend van Alexis de Roode. Over de aanmatiging van het ik en de schoonheid van taal.
Thank you for the three yes's !
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 14 May 2017, 11:26   #304
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
'macguffin', wat dat ook weer mag zijn,
Een 'macgaffin' is voor gedegen zelfonderzoek de aandachtstrekker die zegt dat het ego in staat is zichzelf naar 'Waarheid' te onderzoeken en te ont'dekken als onveranderlijk en absoluut bewustzijn.
Dat aanwijzen van zelfonderzoek is echter uitsluitend een plaats in het onderzoek die met de plot van het onderzoek geen uitstaans heeft.

Het is zoiets als de ene die tot de andere zegt:"Wat is dat gebouw daar in gotische stijl ?" En de andere die antwoordt: "Dat is een macgaffin, een plaats waar God woont." Zegt de ene: "Ik zie God niet." Waarop de andere repliceert: "Dan is het geen macgaffin."
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 14 May 2017, 11:37   #305
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Een 'macgaffin' is voor gedegen zelfonderzoek de aandachtstrekker die zegt dat het ego in staat is zichzelf naar 'Waarheid' te onderzoeken en te ont'dekken als onveranderlijk en absoluut bewustzijn.
Dat aanwijzen van zelfonderzoek is echter uitsluitend een plaats in het onderzoek die met de plot van het onderzoek geen uitstaans heeft.

Het is zoiets als de ene die tot de andere zegt:"Wat is dat gebouw daar in gotische stijl ?" En de andere die antwoordt: "Dat is een macgaffin, een plaats waar God woont." Zegt de ene: "Ik zie God niet." Waarop de andere repliceert: "Dan is het geen macgaffin."
Oh zo, en ik dacht dat jij het over MacGyver had. De man die niet op God wacht, maar zichzelf uit de shit haalt..
Want, waarom niet?
De plaats waar God woont, en God, zijn je binnenste en je buitenste, dus er is er geen krankzinnige op een forum nodig, die in
'tongen' schrijft, om jou iets aan te reiken..
Dat jij behoefte aan aandacht hebt Turrio's is het geen schaamte, neem alle ruimte dat er op de XForum is..

Je mag door naar de finale van
Sint-Laurens..
God sta je bij.

Wijziging aangebracht door Mihaela op 14 May 2017 om 11:58.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 May 2017, 14:21   #306
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De plaats waar God woont, en God, zijn je binnenste en je buitenste, dus er is er geen krankzinnige op een forum nodig, die in 'tongen' schrijft, om jou iets aan te reiken.
Ha ha, het gaat om doorzien van ego en niet om wat je denken invult dat je ziet als jouw zelf.
Uit je uitleg blijkt dat het doorzien je niet zo best lukt en dat probeer je dan weg te moffelen in wat grauw bekladden.
Je kan alleen maar over jouw 'zelf' struikelen in gedegen zelfonderzoek. Anarchie noch contemplatie zijn een steun op dit pad. Alleen wat al in den treure is herhaald is effectief, namelijk het geduldig afstrepen van wat ego denkt wat waarheid is.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 14 May 2017, 14:32   #307
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Turrio: Oh zo, en ik dacht dat jij het over MacGyver had.
Ik dacht dat onzen Tuur zich herinnerde dat ik ooit ergens geschreven heb met Apple-Mac computers te werken ?n hij daar weer een onbegrijpelijk verhaal rondspon.

Maar kijk, ik google net op het woord en het bestaat degelijk:
https://nl.wikipedia.org/wiki/MacGuffin
citaat: MacGuffin is een element in een verhaal van bijvoorbeeld een boek of film dat de plot in gang zet en grotendeels stuurt, maar niet verder gedefinieerd wordt.

Heeft ergens iets met protagonisten te maken lees ik er ook. Doet me aan onze andere wacko-jacko denken, diegene daar die zich op vele fora uitslooft om de mensheid bewust te maken van de financi?lle crisis en daar zo zijn oplossingen en wiskundig bewijsbare argumenten voor heeft.
Zo heeft onzen Turrio ook altijd een antwoord klaar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
...@Katerie:
Thank you for the three yes's !
Vergeet het applaus van 2000 mensen niet.
Zou je toch niet is proberen?
Je zou bv. een prijs kunnen winnen voor de meest onverstaanbare worsten van zinnen te brengen in het kader van een 'doorziene' uitleg waar niemand wat van snapt en al na twee zinnen het spoor kwijt is.

En... misschien zit er tussen die 2000, toch wel éne, die zegt: h?, ik begrijp wat die man zegt, waar hij naar wijst, ik ga gedegen zelfonderzoek doen."

Lap zeg, eindelijk dan toch iemand bereikt en kunnen bekeren! Een potentiële toekomstige collega doorziener inplaats van een doordenker gevonden. Naarmate hij stelselmatig meer en meer te weten komt 'wat' wij is, door middel van afstrepen van wat ego denkt wat waarheid is, wordt hij onbegrijpelijker met elk streepje.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 May 2017, 14:39   #308
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
@Mihaela:... het gaat om doorzien van ego
Kan je me misschien is uitleggen wat gedegen zelfonderzoek is?
Weet ik nog niet...


Ok, flauwe grap van mij.
Tijd om te gaan slapen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 May 2017, 14:54   #309
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik blij dat jouw 'macguffin', wat dat ook weer mag zijn, me ontgaat.
Maar doe zo voort Tuur; Lauren's droom van een 'verlichte' mensheid gaat uitkomen als jij op het toneel staat van de X-Factor.
Ik zie je al staan als dru?de verkleed met zo'n klein harpje in je hand en je gedegen zelfonderzoek's ontdekkingen en aanwijzingen in gedicht vorm brengend.
Eveneens geluk gewenst!
Dit is waar het hapert en er weinigen bereidt zijn het gedegen zelfonderzoek aan te vatten.
Het ego is 'blij'.
Het ego is in vrede met zichzelf zolang ego het gedegen zelfonderzoek kan ontlopen.

Hier zou een eerste belletje kunnen rinkelen. Bij deze blijheid kan ego zich de vraag stellen waarom het op de vlucht slaat en daar vrede mee neemt.
Het belletje wordt niet gehoord omdat ego zich wentelt in ongeënteresseerdheid, dikkoppigheid, verveling ?n de projectie van het denken verkiest boven de werkelijkheid.

Hoe is het ontgaan, het vluchten in deze verdraaiingen van de werkelijkheid zover kunnen komen dat ego niet meer in staat blijkt de manifestatie te onderscheiden van de werkelijkheid?
Niet door zo, op de wijze van het ontgaan, voort te doen zal de verwerkelijking plaatsvinden maar door gedegen zelfonderzoek aan te vatten is er een kans dat het gelukt is en de verdraaiingen ophouden.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 14 May 2017, 17:23   #310
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Dit is waar het hapert en er weinigen bereidt zijn het gedegen zelfonderzoek aan te vatten.
Het ego is 'blij'.
Het ego is in vrede met zichzelf zolang ego het gedegen zelfonderzoek kan ontlopen.

Hier zou een eerste belletje kunnen rinkelen. Bij deze blijheid kan ego zich de vraag stellen waarom het op de vlucht slaat en daar vrede mee neemt.
Het belletje wordt niet gehoord omdat ego zich wentelt in ongeënteresseerdheid, dikkoppigheid, verveling ?n de projectie van het denken verkiest boven de werkelijkheid.

Hoe is het ontgaan, het vluchten in deze verdraaiingen van de werkelijkheid zover kunnen komen dat ego niet meer in staat blijkt de manifestatie te onderscheiden van de werkelijkheid?
Niet door zo, op de wijze van het ontgaan, voort te doen zal de verwerkelijking plaatsvinden maar door gedegen zelfonderzoek aan te vatten is er een kans dat het gelukt is en de verdraaiingen ophouden.
En jij bent de vluchtende-egos'spotter zeker?

Je hebt de taak op je genomen om via internet mensen te ' dwingen' om stil te staan, lijkt het..

Werd je streng gecorrigeerd als knul, Turrio?
Heb je een tiran van een vader gehad, of een moeder dat het huis uitvluchten, als ze niet door je vader bij de haren gepakt werd, en in de kerk/ slaapkamer gesleurd werd?
Tjeetje, wat een agressie in je drammerigheid, in je letters..
Sloeg jij je vrouw/ kinderen weleens Turrio? Of nijdig tikjes geven als ze niet gehoorzaamde?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.