Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Hans Laurentius
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Hans Laurentius Na elf jaar satsangs gegeven te hebben is hij sinds april 2009 gestopt. Sinds 2012 zijn er weer bijeenkomsten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 January 2018, 23:51   #301
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard het forum van niets

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Gedegen zelfonderzoek kan niet falen omdat er niemand is die slaagt.
Dan is er eenvoudig ook niemand die begeleid moet worden in gzoz en valt er eenvoudig ook geen tij te keren. Zeg dat even tegen Lauren, want stiekem hoopt die nog wel dat zijn forum bijdraagt aan een tij te keren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Er hoeft eenvoudig niks aan de man gebracht te worden. Geen boekjes, geen filmpjes, geen satsangs, geen bijeenkomsten, geen bijdrages, geen inkomsten, geen winkeltjes, etc, geen enkel vertoon.
Begeleiding van niet-afgeronden valt ook onder vertoon. Weglaten, niets is niets, geen vertoon is geen vertoon.
Heel dit forum draait rond de idee dat er iemand te begeleiden zou zijn. Dat is onmogelijk want er is eenvoudig niemand die begeleidt moet worden noch begeleiding geeft.
Of is de uitzondering op de regel dat er niemand is die slaagt maar al de rest er wel is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Onmiddellijk gedegen zelfonderzoek is al wat wordt aangereikt.
Dat is nog één vertoon te veel. Loslaten, gedegen zelfonderzoek is radicaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Dit forum is gewoon een zeldzaamheid in z'n soort.
Absoluut mee eens!
Nergens valt zo veel te zeggen over niets!
En dan de bezetting, ook wel uniek: drie afgeronde gzoz'ers zonder vertoon met als uitzondering 'onmiddellijk gedegen zelfonderzoek' in de aanbieding en twee verslaafden aan de slachtofferrol (Miha en ik).
Wat moet de niet bestaande toevallige lezer van deze zowat dagelijkse vertoning die er geen is wel denken.
Zou ie denken 'goeie vertoningen op dat forum der nietsheid'?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Take it or leave it.
I take it, it's fun! contradictionaire absurditeit heeft me altijd aangetrokken.
Ik mis wel een beetje een nieuwe toneelspeler. Forumlid Fer stelt niet veel voor en Dorje de leugenaar ziet het niet meer zitten na discussies met de drie koningen van het gedegen zelfondersoek in de onderbroek. Dorje dacht hier wat te kunnen komen begeleiden in dzogchen maar had buiten de waard en twee medewerkers gerekend.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2018, 00:43   #302
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

@Miha: je post was weer bijna bedolven onder de eeuwig zelfde discussies dat ik met de zombies voerde. Ik wou zelfs zombies begeleiden tot gedegen zelfondersoek in de onderbroek. Maar een dode kan men niet terug tot leven brengen. Althans ik niet, Jezus Christus kon dat naar 't schijnt wel. Hoe naïef kon ik weer zijn. Bij deze herpak ik me weer en richt me tot de levenden, naar zij die kunnen horen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het inzien dat het slachtofferrol simpelweg een ontwikkeling is, die het leven volledig bepaalt, maar ook omkeerbaar is...
Zo is dat, het is omkeerbaar. Diederik Wolsak is het levende voorbeeld dat zelfvernietiging, onbewuste doodsdrang, om te keren is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het lijkt onmogelijk, daarin begrijp ik je, als je zegt dat het je in dit leven niet zou gaan lukken.
We hebben nog vele levens hé. Alles moet en kan niet in één leven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Tegelijkertijd lijkt het soms zo simpel, dat ik me ook zou kunnen voorstellen dat het wel kan.
Steeds meer herkennen, en ja, oefenen.. zit er niets anders op zolang het speelt.
Daar zit het verschil tussen ons de levenden en de zelfverklaarde afgeronde goz'ers zombie's. Wij blijven onderzoeken. Elke dag opnieuw: 'is wat ik nu denk waar?'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het slachtofferrol ervaar ik als een opslurpende deprimerende achtergrond.
Daarnaast zie ik nu steeds rapper hoe ik het buiten mezelf leg, dus stap twee oefen ik nu voorlopig verder....
Goed bezig, voorbeeldig!
Ik laat mij niet langer verleiden tot discussies met zombies en volg jou, het leven!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2018, 07:22   #303
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
And now, the end is near
And so I face the final curtain

bron: YouTube / Frank Sinatra - My way...
Oké dan, een mopperpot met een melodietje in z'n kop.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2018, 09:34   #304
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dan is er eenvoudig ook niemand die begeleid moet worden in gzoz en valt er eenvoudig ook geen tij te keren. Zeg dat even tegen Lauren, want stiekem hoopt die nog wel dat zijn forum bijdraagt aan een tij te keren.
Er is geen begeleiding, er wordt iets aangereikt om het 'lijden' aan de subjectieve hypnose te ont-dekken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Begeleiding van niet-afgeronden valt ook onder vertoon. Weglaten, niets is niets, geen vertoon is geen vertoon.
Heel dit forum draait rond de idee dat er iemand te begeleiden zou zijn. Dat is onmogelijk want er is eenvoudig niemand die begeleidt moet worden noch begeleiding geeft.
Of is de uitzondering op de regel dat er niemand is die slaagt maar al de rest er wel is?
Wat wordt aangereikt is geen vertoon. (Zienswijze, methode, spiritueel psychologisch geneuzel) Het zijn suggesties om het suggestieve praktisch en onmiddellijk te door-zien.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat is nog één vertoon te veel. Loslaten, gedegen zelfonderzoek is radicaal.
Gedegen zelfonderzoek laat niks los omdat er niks aan vast zit. Dat is geen mentaal, intellectueel, filosofisch, noch geestelijk uitgangspunt, maar een onmiddellijke constatering. Dat is het radicale van gedegen zelfonderzoek, subjectief is er nergens een houvast(...)



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Nergens valt zo veel te zeggen over niets!
Met een beetje feeling voor gedegen zelfonderzoek kan er al gauw geconstateerd worden dat er niks wordt gezegd of gezegd kan worden over 'wat onmiddellijk is! Het veel zeggen over niets (Boekjes, satsangs, methodes, stappen plannen etc) is de subjectieve hypnose.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2018, 10:30   #305
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
@Miha: je post was weer bijna bedolven onder de eeuwig zelfde discussies dat ik met de zombies voerde. Ik wou zelfs zombies begeleiden tot gedegen zelfondersoek in de onderbroek. Maar een dode kan men niet terug tot leven brengen. Althans ik niet, Jezus Christus kon dat naar 't schijnt wel. Hoe naïef kon ik weer zijn. Bij deze herpak ik me weer en richt me tot de levenden, naar zij die kunnen horen...
!
Ik zie het als onderdeel van de oefening. Soms komt mijn boosheid naar boven en ga ik schoppen, en nu ben ik dicht op de slachtofferrol, en angsten/ ongemakken, en voel me niet verleid door het geroezemoes, beter gezegd gzoz..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Zo is dat, het is omkeerbaar. Diederik Wolsak is het levende voorbeeld dat zelfvernietiging, onbewuste doodsdrang, om te keren is.
!
Zeker inspirerend. Als het weer niet lukt, ontdekken wij weer een ander wegwijzer, tot dat er niets meer te volgen valt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
We hebben nog vele levens hé. Alles moet en kan niet in één leven.!
Ik heb er echt geen idee hoe met de levens zit, maar nu doe ik gewoon oefenen. Vandaag weer met de tweede stap. Ik ben op bezoek bij familie, en dus mogelijkheden zat, want iedereen wilt zijn wil opleggen, en ik heb er ook een...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Daar zit het verschil tussen ons de levenden en de zelfverklaarde afgeronde goz'ers zombie's. Wij blijven onderzoeken. Elke dag opnieuw: 'is wat ik nu denk waar?'.
Daarom zijn wij nog steeds hier, inspirerende mensen die er naar kijken...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Goed bezig, voorbeeldig!
Ik laat mij niet langer verleiden tot discussies met zombies en volg jou, het leven!
Je doet het precies goed, maak je je geen zorgen. Als de muggen je lastig vallen is het allen een natuurlijke reactie om ze plat te slaan.
Ik ben niet aan schoppen toe, boosheid speelt nu niet de grootste rol. Ik kijk naar het slachtoffertje Mihaela, en de verwoestende effecten op mijn gesteldheid..
Nu en dan is er weer een moment van helderheid, en in een seconde is de depressie weg.
Dus ja, het kan beslist omgekeerd worden...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2018, 10:55   #306
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Daarom zijn wij nog steeds hier, inspirerende mensen die er naar kijken...
Naar het zwartgallige dat je over anderen uitstort, daar kijk je niet naar. Maar ja, dat is waarschijnlijk het masker van het rebelse (al is het een wegkijken van de waarheid) dat zo leuk bevalt met mopperpoes.

Nu, dat is niet het probleem van het geïnspireerd zijn ... daar ligt het probleem bij verre niet. Het niet kunnen opeisen van de waarheid omtrent de werkelijkheid van het ik is de kwestie die onoverbrugbaar lijkt. Juist in het overbruggen is gedegen zelfonderzoek dienstbaar, een sterke aanwijzing.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2018, 11:10   #307
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard aanreikingsforum

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Er is geen begeleiding, er wordt iets aangereikt om ...
Dat zeggen we even tegen Laurens dan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dit is geen discussieforum maar een begeleidingsforum...
Laurens: bij deze heb je geen begeleidingforum maar een aanreikingsforum.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Met een beetje feeling voor gedegen zelfonderzoek kan er al gauw geconstateerd worden dat er niks wordt gezegd of gezegd kan worden over 'wat onmiddellijk is!
Ik schreef het al op dit forum op 6 december 2014:
Citaat:
Of zoals een wijze advaita leraar als Wayne Liquorman het stelt:
Nothing can be said, so there is alway's more to say.

Zie los bericht uit brontopic 'concepten van waarheid' (link)
@Ben / Guido, vraag ter verificatie even: gedegen zelfonderzoek betekend voor jou hetzelfde dan hoe Laurens het definieert?
Zie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het gedegen zelfonderzoek is, zoals zo vaak al omschreven, het onderzoek naar het waarheidsgehalte van de dingen zoals die als vaststaand in je kop circuleren.
Wel belangrijk om weten dat we het over hetzelfde hebben om een intelligente discussie te voeren op een uniek aanreikingsforum als dit.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2018, 11:41   #308
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Naar het zwartgallige dat je over anderen uitstort, daar kijk je niet naar. Maar ja, dat is waarschijnlijk het masker van het rebelse (al is het een wegkijken van de waarheid) dat zo leuk bevalt met mopperpoes.
Het is nu jouw keuze om in een
oorlog-stand te blijven verkeren, en vervolgens in te vullen dat ik niet naar het gedrag kijk, die ik hier op het forum laat zien, en ook in real-live vertoon.
Schuldgevoel en verwijt naar het gedrag heeft echter geen nut.
Ik ben zoals ieder ander onder invloed van het ego. De ene doet hoogmoedig, de andere fel/ woest( zie Miha), de ander( zie Looro) verkeert in de waan dat hij een leraar is, rigide zijn dogma steeds opdringen.
Op het gedrag blijven richten is niet de oplossing, het gedrag ontkennen net zo min.
Ja, ik kan tekeer gaan, maar er zijn er geen
' onschuldige/ schuldige' op het forum, alleen maar egotjes die in een voortdurende oorlog verkeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Nu, dat is niet het probleem van het geïnspireerd zijn ... daar ligt het probleem bij verre niet. Het niet kunnen opeisen van de waarheid omtrent de werkelijkheid van het ik is de kwestie die onoverbrugbaar lijkt. Juist in het overbruggen is gedegen zelfonderzoek dienstbaar, een sterke aanwijzing.
Dit weet ik ook Looro.
Daar waar iets onoverbrugbaar lijkt, kijk ik naar.

Jouw mantra inspireert niet, probeer dat te accepteren, en dring jezelf niet zo op.
Ik vind Diederik Wolzak wel inspirerend..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2018, 13:59   #309
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Schuldgevoel en verwijt naar het gedrag heeft echter geen nut.
Je aan gedrag vastklampen is blijkbaar wel nuttig voor jou. Het doen en laten is inspirerend zeg je, de ene keer is het die, een andere keer weer iemand anders.

Het gedegen zelfonderzoek is geen mantra zoals jij het wil zien. Het gedegen zelfonderzoek is een aanwijzing voor onmiddellijkheid, voor zelfrealisatie als je wil.
Ik stel mij daarbij niets voor noch steunt het op enige ervaring. Vandaar dat het ook niet inspirerend kan zijn.
Maar ... maar het haalt wel ego onderuit en laat een ander begin toe waar de voorwaarden van ego tot zwijgen zijn gebracht.

Er is geen oorlog te voeren noch is er een keuze of een voorkeur waar het op de aanwijzing komt voor gedegen zelfonderzoek.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2018, 15:35   #310
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@: Looro...
Jouw mantra inspireert niet, probeer dat te accepteren, en dring jezelf niet zo op.
Er is maar één manier om aan de drie gzoz aanreikers van dit forum te ontsnappen. Ons hier niet meer laten zien!
Dit forum is hun tempel, die betreden geeft hun het recht net als Jehova getuigen steeds opnieuw uit te wijden over en aanprijzen van hun onvolprezen gedegen zelfondersoek in de onderbroek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind Diederik Wolzak wel inspirerend..
email maar aan mij als je nog wat over wilt delen, dan kunnen de drie gzoz-pipo's van dit forum er zich niet meer moeien. Ik vind het heel fijn om lezen hoe je door zijn 6-stappen gaat.
Heb hem intussen al rond gemailt, en er zijn nog mensen die hem oprecht, schokkend, ontnuchterend en vooral confronterend vinden. Dat is pas gzoz waar een mens wat aan heeft. Daarmee zijn er ook 200 personen aanwijzing bij zijn interactieve lezingen
.
Als er een tij moet gekeerd worden zoals Laurens vind, dat zal het door mensen als Diederik Wolsak zijn en niet door het oneindige gzoz gepreek en geneuzel op dit forum door de drie gzoz-Jehova's!
En dit aan nog slechts 2 personen gericht...
Zonder jou en mij zijn ze werkloos!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.