Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 April 2018, 11:09   #301
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ramesh Balsekar heeft er volledig boekje over geschreven met dezelfde titel.
Over verschijnselen zijn inderdaad boeken vol te schrijven.
 
Oud 14 April 2018, 11:10   #302
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht

Ego las eens een mooi zinnetje: "iedereen is al Zelf-gerealiseerd". "Ah, dus ik ook, ik wist het... Eindelijk nu kan ik altijd Ego blijven en hoeft dit helemaal niet onderzocht te worden, zelfs de vraag 'Wie ben ik?' van diezelfde Ramana mag de vuilbak in. Aahhh ik voel mij zo vrij, niets kan mij nog aantasten nu!"

Tot het ding weer begint op te spelen, weg realisatie.
 
Oud 14 April 2018, 11:20   #303
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
niet waar,
Zie een autoriteit die volgens Laurens een expert is in het 'de puntjes op de i' zetten....


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het forum gaat niet over bewustwording.
Zie hier.
 
Oud 14 April 2018, 14:10   #304
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard Niemand beter dan Nowee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Laurens:...
Met Nowee, daar moet je ook toegeven dat door de prikkels die wij geven, hij steeds opener wordt, en steeds dieper gaat verstillen, ook al komt soms modder naar buiten, en laat hij zijn voorkeur voor spugen met klodders zien, en zijn fixatie met dikzakken.
Tja, Nowee wordt ook bold, en brutaal, dankzij de nieuwe regering.
K. & M. doen het goed!
Nowee's modder is vandaag helemaal losgekomen.
zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Domme uilskuikens zijn jullie waarbij de term idioten in rode letters op jullie persoonsbewijs staat gegraveerd. Dagelijks komen jullie hier in een potje woorden roeren waarbij het raden is naar het zinsverband van jullie knutselen.

Ach, niet één van jullie is in staat het gedegen zelfonderzoek aan te vangen en daardoor beter te zijn dan ik. Vooraf reeds aan het idee om 'iets' te doen zijn jullie al bezig over iets anders, zijn jullie afgeleid en weten jullie in de verste verte niet waarover het gedegen zelfonderzoek gaat. Een stel kwezels zijn jullie die alleen in staat zijn als een straat domme ganzen achter elkaar aan te lopen. Maar goed, ik moet jullie niet te eten geven en daarvoor de juiste manieren leren. Blijven jullie maar in jullie smerige poelen woelen en neem er nog wat van nu het nog kan.
Niemand beter dan Nowee.
Zo open, bold en brutaal, hebben we hem nog niet eerder zien schrijven.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 14 April 2018, 18:18   #305
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard verschijnselen verschijnen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Over verschijnselen zijn inderdaad boeken vol te schrijven.
Dat moet zijn, want 't schijnt dat verschijnselen verschijnen in het schijnsel van een verschijnsel.
Zie los bericht van 4 dec. 2015 (link).
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 15 April 2018, 10:16   #306
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Gisteren naar een lezing geweest.
Introductie in cursus in wonderen.
De sprekers begonnen eerst te zeggen hoe wij de luisteraars in een droom verkeren, en vervolgens hield hij een soort aanhoudend klaag-riddeltje over de wereld en hoe men leeft. Alleen een cursus in wonderen was de weg, en uiteraard, alleen hun vertaalde versie, was de enige weg.
Ze hadden een patent op het goddelijke, dat was duidelijk.
Ze waren er geen bekwame sprekers, en als iemand een vraag stelde, zoals wat hij bedoelde toen hij zei dat wij één zijn, antwoorden hij steeds dat men moet niet proberen te begrijpen, maar het aannemen.
Steeds gaf hij aan dat hun meester hun geleerd had om te zwijgen, en alles van hem aannemen, en dat alleen dat de enige weg is.
Lezen in het boek der miracles, en het aannemen, niet proberen te begrijpen.
Hij stelde toen de vraag wat wij er van vonden, en of wij iets van hadden begrepen, hij keek dan ook bij alsof hij het goddelijk stuurde, en wij maar makke lammetjes waren, met een typische glimlach bij.
Ik antwoordde hierop, heel netje, ach, laat ik maar niet jokken, ik confronteerde hem, en zei kort en bondig wat ik er van vond.
Ik gaf aan dat zijn uitspraken erg kort door de bocht zijn, en dat de vertaling die ze er aan geven, aan het goddelijke, zeer claimend is, en sectarisch. Ik gaf ook aan dat de uitspraken in het boek hij zelf naar zijn hand zet. Zijn meester sprak bezield en bevlogen op de getoonde dvd, dat gaf ik nadrukkelijk aan. Maar hij en zijn medespreekter waren continue aan het claimen, zonder er iets zinnig uit te leggen.
Het is de claim die men zo graag op het goddelijke doet.
Hij en de mede spreekster begonnen te 'blaffen' en ik attendeerde ze op het feit dat hij een vraag gesteld had, waarop ik antwoord gaf. Ik zei dat het echt niet netjes is als ze nu tegelijk op me springen, nergens voor nodig!
Ze waren zo opgewonden, en haalde alles uit de kast om duidelijk te maken dat ze geleerd hebben dat ze moeten praten, en het publiek moet zwijgen, en alles moet aannemen.
Stel dan geen vragen meer als je geen antwoord duldt, zei ik.

Ze stelde nog wat vragen aan mij, en ik bendrukte dat ik alleen maar luister nu, want het is me duidelijk dat dit eenzijdig blijft.. Dat wondt hun nog meer op.
Vervolgens heb ik heel bewust niets meer gezegd, terwijl hij de rest van zijn uitleg met zijn ogen in mijn ogen diep geworteld heeft gebruld.Hij kon zich echt niet inhouden, en bleef mij steeds als voorbeeld gebruiken.
Ik bleef in zijn ogen kijken en onderzocht mijn gevoelens, beleving, en vooral liet ik mijn overtuigingen passeren.
Ik zag dat hij echt niet anders kon op dat moment, en wendde ik mijn blik naar binnen, terwijl ik nog steeds in zijn ogen keek..
Van binnen voelde ik het goddelijk mij kittelen, en de overtuiging die ik ooit aangenomen heb dat de wereld niet veilig is, en dat ik niet mag zijn, heb ik in liefde aanschouwt, en in de handen van God gelegd.

It's out of my hands!
Mihaela is offline  
Oud 15 April 2018, 10:27   #307
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

De Dag- lessen van een cursus in wonderen lees ik nog steeds met plezier, waardevolle inhoud..
Mihaela is offline  
Oud 15 April 2018, 13:09   #308
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Gisteren naar een lezing geweest.
Introductie in cursus in wonderen.
Aha, interessant. Eerste keer dat je dat deed?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De sprekers begonnen eerst te zeggen hoe wij de luisteraars in een droom verkeren, en vervolgens hield hij een soort aanhoudend klaag-riddeltje over de wereld en hoe men leeft. Alleen een cursus in wonderen was de weg, en uiteraard, alleen hun vertaalde versie, was de enige weg.
Ze hadden een patent op het goddelijke, dat was duidelijk.
Dat was ook mijn ervaring rond de jaren '90, toen ik enkele keren een lezing over de ECIW bijwoonde. Daarna hield ik het voor bekeken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ze waren er geen bekwame sprekers, en als iemand een vraag stelde, zoals wat hij bedoelde toen hij zei dat wij één zijn, antwoorden hij steeds dat men moet niet proberen te begrijpen, maar het aannemen.
Steeds gaf hij aan dat hun meester hun geleerd had om te zwijgen, en alles van hem aannemen, en dat alleen dat de enige weg is.
Lezen in het boek der miracles, en het aannemen, niet proberen te begrijpen.
Niet over denken, doctrine aannemen en geloven. Net zoals de Katholieke stroming en al zijn vertakkingen.
Het mag een wonder heten dat ik Diederik Wolsak alsnog serieus ben gaan nemen. Maar hij is er zich dan ook van bewust dat hij een zwart schaap binnen de ECIW beweging is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hij stelde toen de vraag wat wij er van vonden, en of wij iets van hadden begrepen, hij keek dan ook bij alsof hij het goddelijk stuurde, en wij maar makke lammetjes waren, met een typische glimlach bij.
Zo'n typische glimlach moet Laurens ook hebben als hij denk of schrijft dat hij gedegen zelfonderzoek gedaan en afgerond heeft waardoor hij weet 'wat' hij is en anderen niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik antwoordde hierop, heel netje, ach, laat ik maar niet jokken, ik confronteerde hem, en zei kort en bondig wat ik er van vond.
Ik gaf aan dat zijn uitspraken erg kort door de bocht zijn, en dat de vertaling die ze er aan geven, aan het goddelijke, zeer claimend is, en sectarisch.
Precies, zeer sektarisch komen het gros van ECIW sprekers, leraars en volgelingen over. De vergelijking met Jehova getuigen is niet ver weg.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hij en de mede spreekster begonnen te 'blaffen' en ik attendeerde ze op het feit dat hij een vraag gesteld had, waarop ik antwoord gaf. Ik zei dat het echt niet netjes is als ze nu tegelijk op me springen, nergens voor nodig!
Ze waren zo opgewonden, en haalde alles uit de kast om duidelijk te maken dat ze geleerd hebben dat ze moeten praten, en het publiek moet zwijgen, en alles moet aannemen.
Stel dan geen vragen meer als je geen antwoord duldt, zei ik.
Ze stelde nog wat vragen aan mij, en ik bendrukte dat ik alleen maar luister nu, want het is me duidelijk dat dit eenzijdig blijft.. Dat wondt hun nog meer op.
Vervolgens heb ik heel bewust niets meer gezegd, terwijl hij de rest van zijn uitleg met zijn ogen in mijn ogen diep geworteld heeft gebruld.Hij kon zich echt niet inhouden, en bleef mij steeds als voorbeeld gebruiken.

Ze wisten niet dat zij met de Miha van Lauren's Waarheidsvinding forum te maken hadden!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik bleef in zijn ogen kijken en onderzocht mijn gevoelens, beleving, en vooral liet ik mijn overtuigingen passeren.
Ik zag dat hij echt niet anders kon op dat moment, en wendde ik mijn blik naar binnen, terwijl ik nog steeds in zijn ogen keek..
Van binnen voelde ik het goddelijk mij kittelen, en de overtuiging die ik ooit aangenomen heb dat de wereld niet veilig is, en dat ik niet mag zijn, heb ik in liefde aanschouwt, en in de handen van God gelegd.

It's out of my hands!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 15 April 2018, 14:02   #309
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De Dag- lessen van een cursus in wonderen lees ik nog steeds met plezier, waardevolle inhoud..
Ik ga er toch maar steeds vlug over hoor.
Zie nou dit van vandaag uit les 105...
Citaat:
Aanvaard vandaag Gods vrede en vreugde als de jouwe. Laat Hem Zich*zelf completeren zoals Hij compleetheid definieert. Je zult begrijpen dat wat Hem completeert, ook Zijn Zoon compleet moet maken. Hij kan niet geven door middel van verlies. Jij kunt dat evenmin. Ontvang vandaag Zijn gave van vreugde en vrede en Hij zal jou danken voor jouw gave aan Hem
Dat lezend verrast het mij niet dat het gros van ECIW leraars bijna als Jehova getuigen overkomen. Ik sta op het randje die dagelijkse ECIW mails weer op te zeggen.

De regelmatige 'choose again' mails van Diederik Wolsak daarentegen lees ik dan weer steeds met plezier, want waardevolle inhoud en zeer zelden citaten uit de ECIW.
Onder zo'n zeldzame citeren uit de ECIW waar hij dan heldere commentaar op geeft.
Citaat:
Blame?

'Only you can deprive yourself of anything. Do not oppose this realization, for it is truly the beginning of the dawn of light. Remember also that the denial of this simple fact takes many forms, and these you must learn to recognize and to oppose steadfastly, without exception. This is a crucial step in the reawakening. The beginning phases of this reversal are often quite painful, for as blame is withdrawn from without, there is a strong tendency to harbor it within. It is difficult at first to realize that this is exactly the same thing, for there is no distinction between within and without.' ~ ACIM

One of the most freeing statements I have ever come across. Not only does it away with any victim stories it also releases the victimizer. In order to be able to take this in without feeling guilt, I have to Know that everything has at all times been for the best. If that were not the case whatever happens has to be your fault or mine. Who can be blamed if nothing has gone wrong?

Love,

Diederik
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 15 April 2018, 17:26   #310
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Aha, interessant. Eerste keer dat je dat deed?
Ik heb aan een kennis
over ACIW vertelt, en ze was zo enthousiast, dat ze het weer oppakte.
Ze had het in het verleden té 'beladen' gevonden, en ook al had ze best veel in het boek gelezen, op een bepaald moment, stopte ze daar mee.
Nu, na ons gesprek, pakte ze het weer op, en kon ze voor zichzelf anders vertalen/ beleven..
Ze heeft gelijk besloten om naar zo een intro-dag te gaan.
Ik ben mee gegaan, en heb er geen spijt van, integendeeldeel.
De 'oefening' die ik daar voor mezelf deed, bracht mij lichtheid, en verdieping.
Alles is echt perfect zoals het is.

Ik kan uiteraard niets verder met zo een secte.
Ons forum is ook een beetje zo, maar dat amuseert wel..
Ik zie er naar uit om dat wat bij Renoir en Noway speelt, ook al ontkennen ze het, om dat moeiteloos bij hun te laten.
Ik voel me nu vrij van, maar het moet uiteraard nog blijken.


Vandaag een Mooji satsang geluisterd. De uitnodiging. Lang en krachtig..
Ik merk dat ik steeds meer besef hoe weinig inspiratie van buitenaf ik nog nodig heb, en volgens mij heb jij dat ook.
Het zoeken is voorbij!
Dat, wat altijd aanwezig is, beleef ik niet meer als gescheiden.

Als ik jou de laatste tijd zie, heb ik de indruk dat jij, net als ik, ook steeds losser van je verhaal komt, en dat je nu 'weet'.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat was ook mijn ervaring rond de jaren '90, toen ik enkele keren een lezing over de ECIW bijwoonde. Daarna hield ik het voor bekeken.
Begrijpelijk.
Tjeetje, wat een klucht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Niet over denken, doctrine aannemen en geloven. Net zoals de Katholieke stroming en al zijn vertakkingen.
Het mag een wonder heten dat ik Diederik Wolsak alsnog serieus ben gaan nemen. Maar hij is er zich dan ook van bewust dat hij een zwart schaap binnen de ECIW beweging is.
Ja, door D. Wolsak( eigenlijk door jou) lees ik nu ECIW, en de stukjes tekst vind ik nog steeds inspirerend en voor mij treffend.

God!
Het is in overvloed, en echt tot ons beschikking.
God schuilt in ieder letter, God is alles.
Hoe mooi is dat?

Fijn dat jij er bent Katerie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Zo'n typische glimlach moet Laurens ook hebben als hij denk of schrijft dat hij gedegen zelfonderzoek gedaan en afgerond heeft waardoor hij weet 'wat' hij is en anderen niet.
Ik denk dat Laurens een beetje weet wat hij doet, zijn ego-spel, dat hoop ik voor hem iig., anders is hij echt verloren..
Noway is verloren, weinig twijfel daar over.
Bijzonder om te zien hoe hij 'los' komt, hij probeert van alles.
LOL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Precies, zeer sektarisch komen het gros van ECIW sprekers, leraars en volgelingen over. De vergelijking met Jehova getuigen is niet ver weg.
Geen enkel verschil was het gisteren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ze wisten niet dat zij met de Miha van Lauren's Waarheidsvinding forum te maken hadden!
Ja, ik was op en top Miha gisteren.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.