Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 December 2020, 10:05   #3101
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Vagebond heeft in de emotionele rollercoaster waar ze al jaren vast zit al meer hier berichten gepost en weer weggehaald.
Zij is niet van gisteren en weet ook wel dat iedereen die geabonneerd is op een topic de eerste post meteen aankrijgt in zijn email bus. Dus het was haar bedoeling dat die aankwam bij iedereen.
Nu is ze weer aan het uitdagen, zuigen...

Kijk naar jezelf man, jouw hart is ziek, heel kwetsbaar, het mijne niet!

Jij kan mijn licht niet zien wat bent niet in staat je eigen licht te zien. Vandaar dat je hart hard is en moest breken 9 jaar geleden. Dat is een signaal van je ziel om in je hart te komen, maar jij blijft vastzitten in je hoofd.

Listen to your hart my friend.
Over Vagebond zouden we van alles kunnen zeggen, maar dat is niet aan ons, nu. Ik maak je er op attent dat je gedrag niet oke is en dat je alleen maar bezig bent om de problemen die er al zijn nog verder uit te vergroten. dat is niet behulpzaam voor de betrokkenen. En ook niet voor jou.

Maak je over mijn hart geen zorgen. Als het om mijn fysieke hart gaat, ik ben na 2 jaar controle (al heel lang geleden) door de cardioloog van verder onderzoek ontslagen (genezen verklaart).

En maak je al helemaal geen zorgen of ik bij mijn 'hart' in de zin van 'gevoel' kan komen. Ik heb door een aantal ontwikkelingen de laatste jaren (sic) niet alleen mijn inzicht, maar ook mijn gevoeligheid verder ontwikkelt. En dat wat het mij vertelt vertel ik ook jou, waar het jou betreft. Zie het als een cadeau.

En het klopt dat jouw hart niet kwetsbaar is. Het is enorm verhard, door de jaren heen. Dat is geen verlichting, maar een dikke laag eelt die er op ligt. Zonde man ...
Rob is offline  
Oud 15 December 2020, 10:11   #3102
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht

Rob is boos op kabu. Wat gebeurt er nu in Rob?
Dat is egogedrag, de bal terugkaatsen.
Rob probeert iets duidelijk te maken en daar zou je voor open kunnen staan.
 
Oud 15 December 2020, 10:18   #3103
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Juist zo een tekst geeft aan wat gebeurt. En het gebeurt veel.

Rob, men heeft het recht om op een stuk dat geplaatst is, en op het forum verschijnt, te reageren en te gebruiken als quote. Niets tegen de forum regels, juist zeer verhelderend in het kader van zelfonderzoek, voor wie dan ook.
Dat de moderator er voor kiest om dat later te verwijderen, na een verzoek, begrijp ik wel.

Wat gebeurt er met jou? Dat is een betere vraag.
In dit geval was de tekst al door Vagebond zelf verwijderd. Daar zal ze haar redenen wel voor hebben. Ik heb geen behoefte om op de inhoud in te gaan. Ik snap wel dat de inhoud, als je die gelezen hebt, jou tegen de borst stuit. Ik gun het jullie dat de strijd tot een einde zou komen.

Met mij gebeurt niet zo veel, niks ernstigs in elk geval (zoals soms gesuggereerd wordt). Ik heb veel meegemaakt de afgelopen 2 jaren. Daardoor is mijn gevoeligheid wel een stuk scherper geworden. Ik zal je daar wellicht elders binnenkort iets over schrijven. Hoewel ik daarover ook twijfel, omdat het makkelijk iets is om 'misbruikt' te worden ...

Ik ben ook extra gevoelig voor 'vilein' gedrag, zoals door Kabu wordt vertoont.
Rob is offline  
Oud 15 December 2020, 10:19   #3104
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Het hard geworden hart.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
@kabu: Zonde man ...
Jij leeft in zonde, ik niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Maak je over mijn hart geen zorgen. Als het om mijn fysieke hart gaat, ik ben na 2 jaar controle (al heel lang geleden) door de cardioloog van verder onderzoek ontslagen (genezen verklaart).
Ik maak mij geen zorgen over jouw verharde hart.
Die controle van die cardioloog zegt niks. Een nieuwe hartaanval staat alweer op de loer bij jou, alleen weet je het nog niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En het klopt dat jouw hart niet kwetsbaar is. Het is enorm verhard, door de jaren heen. Dat is geen verlichting, maar een dikke laag eelt die er op ligt.
Niet mijn hart, jouw hart is hard, verscheurt. Vandaar het signaal van je ziel 9 jaar geleden in de vorm van een hartinfarct...

Citaat:
Iedereen weet dat een te hoge bloeddruk een gunstige voorwaarde vormt voor een ]hartinfarct]. Wij zagen al dat de hypertensiepatiënt iemand is, die zijn agressies door zelfbeheersing onderdrukt. Deze stuwing van agressieve energie ontlaadt zich bij het hartinfarct: het verscheurt hem het hart. De hartslag is de som van alle niet uitgedeelde slagen. In het hartinfarct kan de mens op indrukwekkende wijze de oeroude wijsheid ervaren, dat de overwaardering van de egokrachten en de dominantie van de wil ons afsnijden van het stromende leven. Alleen het hard geworden hart kan breken!

**********************

Hartziekten

Bij stoornissen en ziekten van het hart moet men zich afvragen:
1. Zijn bij mij hoofd en hart, verstand en gevoel in een harmonisch evenwicht?
2. Geef ik mijn gevoelens voldoende de ruimte en durf ik deze ook te uiten?
3. Leef en bemin ik van ganser harte of eerder halfhartig?
4. Wordt mijn leven door een levend ritme gedragen of dwing ik het in het keurslijf van een strakke maat?
5. Bestaat er in mijn leven nog springstof en conflictstof?
6. Luister ik naar de stem van mijn hart?

bron: 'De zin van ziek zijn' / Rudiger Dahlke,Thorwald Dethlefsen
"De hartslag is de som van alle niet uitgedeelde slagen."
En nu is Rob alweer slagen aan het uitdelen naar éné kabu.
kabu is offline  
Oud 15 December 2020, 10:22   #3105
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@kabu: Dat is egogedrag, de bal terugkaatsen.
Rob probeert iets duidelijk te maken en daar zou je voor open kunnen staan.
Mijn hart staat open, ik heb nooit een hartinfarct gehad en loop dat gevaar ook niet.
Rob's hart staat niet open, al denkt hij dat wel. Maar als dat zo was had zijn ziel hem geen signaal hoeven te geven in de vorm van een hartinfarct. Zie maar naar de duiding van Dahlke.
kabu is offline  
Oud 15 December 2020, 10:30   #3106
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
. Ik snap wel dat de inhoud, als je die gelezen hebt, jou tegen de borst stuit. Ik gun het jullie dat de strijd tot een einde zou komen.
.
Mij stuitte het niet tegen de borst.
Voor mij is de strijd echt klaar wat betreft dit conflict.
Ik zie altijd een kans, in ieder conflict, om iets te aanschouwen. Een conflict verhult.
Mihaela is offline  
Oud 15 December 2020, 10:31   #3107
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Mijn hart staat open, ik heb nooit een hartinfarct gehad en loop dat gevaar ook niet.
Rob's hart staat niet open, al denkt hij dat wel. Maar als dat zo was had zijn ziel hem geen signaal hoeven te geven in de vorm van een hartinfarct. Zie maar naar de duiding van Dahlke.
Kabu, het is ziek (van jou in dit geval) om mijn hartinfarct van 10 jaar geleden in deze situatie te betrekken. Daar gaat het niet over en het doet niet ter zake.

Maar dat is telkens de manier waarop je de aandacht bij jouw eigen zieke gedrag probeert weg te halen. Dat zieke gedrag dat nu net wel aan de orde is, wat je gedaan hebt met het herplaatsen van een stuk dat door de auteur zelf is verwijderd. Je kunt weten dat je daar mensen mee frustreert. En dat is wat je graag ziet gebeuren. En dat is ziek, want je geniet daar van. Het is olie op het vuur gooien waar iets anders nodig en gevraagd is.
Rob is offline  
Oud 15 December 2020, 10:34   #3108
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Kabu, het is ziek (van jou in dit geval) om mijn hartinfarct van 10 jaar geleden in deze situatie te betrekken. Daar gaat het niet over en het doet niet ter zake.

Maar dat is telkens de manier waarop je de aandacht bij jouw eigen zieke gedrag probeert weg te halen. Dat zieke gedrag dat nu net wel aan de orde is, wat je gedaan hebt met het herplaatsen van een stuk dat door de auteur zelf is verwijderd. Je kunt weten dat je daar mensen mee frustreert. En dat is wat je graag ziet gebeuren. En dat is ziek, want je geniet daar van. Het is olie op het vuur gooien waar iets anders nodig en gevraagd is.
............
Anna is offline  
Oud 15 December 2020, 10:35   #3109
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Mijn hart staat open, ik heb nooit een hartinfarct gehad en loop dat gevaar ook niet.
Rob's hart staat niet open, al denkt hij dat wel. Maar als dat zo was had zijn ziel hem geen signaal hoeven te geven in de vorm van een hartinfarct. Zie maar naar de duiding van Dahlke.
Ik stel geen belang in duidingen van Dahlke en ben van mening dat je niet zomaar iets als aan- of afwezig bij iemand kunt suggereren op basis van iets dat je ergens gelezen hebt.
 
Oud 15 December 2020, 10:36   #3110
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
. Je kunt weten dat je daar mensen mee frustreert.
Ik zie het niet in waarom men niet naar de frustratie zou kunnen kijken?
Mij frustreert dat niet, maar dat had ik al boven gezegd.
Wat kan een conflict betekenen voor iemand die dat bij zichzelf onderzoekt?
Ben jij in conflict met Kabu, Rob?
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 09:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.